ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Wednesday, April 18, 2012

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတိုင္းလည္း

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ဖို႔ဆိုၿပီး ေျပာလာရင္ အသိဉာဏ္ျမင့္မားတဲ့ လူသားအားလံုး အေနနဲ႔ ဘယ္သူမွ မျငင္းပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အႀကမ္းဖက္ေနတာ လူသတ္ေနတာ ႏိွပ္စက္ေနတာေတြကို ဘယ္လိုအသြင္ယူ ပုံဖ်က္ထားပါေစ ဘယ္သူမွ လက္မခံပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ဖို႔ ဦးေဆာင္ၿပီး အလုပ္လုပ္တယ္ဆိုတာ လူတုိင္းလုပ္ႏုိင္တဲ့ အလုပ္ မ်ဳိး မဟုတ္ဘူး ဆိုတာလည္း သေဘာေပါက္ၾကဖို႔ လိုပါတယ္။

ၿဗိတိသွ်လူမ်ဳိး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဆရာ တဦးျဖစ္တဲ့ ပါေမာကၡ ေဒးဗစ္ကီင္း David Keen က အခုလို ေထာက္ျပထားတာ ရိွပါ တယ္။ What kind of peace we are talking about? Peace for who? Whose term of peace?

ဒါကို အနီးစပ္ဆံုး ျပန္ေျပာရမယ္ဆိုရင္၊ ဘယ္လို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမ်ဳိးကို က်ေနာ္တို႔ ေျပာေနတာလဲ။ ဘယ္သူ႔အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးလဲ။ ဘယ္သူ႔ အလိုက် တည္ေဆာက္မယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလဲ ဆိုတာကို အရင္ဆံုး သရုပ္ခြဲႏုိင္ဖို႔ေတာ့ လုိပါတယ္။ လက္ဝဲဖက္က လိုခ်င္တဲ့ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလား။ လက္ယာဘက္က လိုခ်င္တဲ့ပံုစံ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလား။ အာဏာရွင္ဖက္က လိုခ်င္ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပံုစံလား။ စီးပြားေရးေကာ္ပိုေရးရွင္းႀကီးေတြ စီးပြားေရးကုမၸဏီေတြ လိုခ်င္ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပံုစံလား။ ဒါမွမဟုတ္ တသီးပုဂၢလ လူတဦးစ ႏွစ္ဦးစ ကာလတိုတခုအတြင္း နာမည္ေကာင္းရဖို႔ ေက်ာ္ၾကားဖို႔ လုပ္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္မႈမ်ဳိးလား။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္တာကို အေၾကာင္းျပၿပီး အခ်ိန္ဆြဲခ်င္တာ မ်ဳိးလား။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းကို ဗန္းတင္ၿပီး ပေရာဂ်က္ေငြ လိုခ်င္လို႔လား။ လားေပါင္းမ်ားစြာ ရိွေနပါတယ္။ အကယ္၍ က်ေနာ္ တို႔ဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ မယ္ အဲသည့္လုပ္ငန္းစဥ္မွာ ပါဝင္မယ္လို႔ ခံယူတယ္ဆိုပါက ဒါေတြကို ႀကိဳတင္နားလည္ ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရရင္ ျမန္မာတျပည္လံုးအတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္မွာ ေခါင္းေဆာင္ဖို႔ ဦးရြက္ဖို႔ ဆိုတာ ကိုယ္နဲ႔ တန္၏ မတန္၏ အရင္ဆံုး နားလည္ဖို႔ ေျပာတာပါ။

က်ေနာ္တို႔ ႏုိင္ငံဟာ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔အတူ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အခုလည္း ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ တုိက္ပြဲေတြ ျဖစ္ေနဆဲပါ။ တုိက္ပြဲ မျဖစ္တဲ့ ေနရာေတြမွာလည္း လယ္သိမ္းယာသိမ္း၊ ႏိွပ္စက္ေနတာေတြ အမ်ားႀကီး ရိွေနပါေသးတယ္။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ႀကိဳးပမ္းခဲ့လို႔ ျမန္မာျပည္မွာ အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ရတဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ေတြ ရိွခဲ့ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ျမင္သာေအာင္ ေျပာရရင္ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၊ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ၊ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္း အစရိွတဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခားေသာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း ရိွပါေသးတယ္။ သူတို႔တေတြဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာ မပါဝင္ခင္ကထဲက သူတို႔မွာပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ အလုပ္၊ ပညာ၊ သမုိင္းအစဥ္အလာ၊ သမာဓိနဲ႔ ရိုးသားတဲ့ ႏုိင္ငံေရး ရပ္တည္ခ်က္ေတြေၾကာင့္၊ ပါရမီေတြေၾကာင့္ ဒီလို လုပ္ငန္းစဥ္ေတြထဲမွာ အမ်ားရဲ့ ေတာင္းဆိုမႈေၾကာင့္ ပါလာတာလို႔ ေျပာပါရေစ။ ဘယ္သူကမွ ေမတၱာရပ္ခံျခင္းမရိွ၊ တာဝန္ေပးျခင္း မရိွဘဲ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ထဲကို ခုန္ဝင္လာတဲ့ သူေတြ မဟုတ္ပါဖူး။ အခုျမင္ေနရတာက တခ်ဳိ႔လူေတြဟာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္ ခန္႔ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တြင္တြင္ေျပာေနတာ ျမင္ေနရပါတယ္။ အျမင္ဆိုးလွပါတယ္။

သီရိလကၤာႏုိင္ငံမွာ အစိုးရနဲ႔ တမီလ္တုိက္ဂါး သူပုန္ေတြအၾကားမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ဖို႔ ႏုိင္ငံတကာက တတ္ကြ်မ္းသူ အေတာ္မ်ားမ်ားပါ ဝင္ေရာက္ေဆာက္ရြက္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ေနာ္ေဝႏုိင္ငံဆိုရင္ ဦးေဆာင္တဲ့ ေနရာကေန ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အလုပ္ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ သီရိလကၤာအစိုးရကလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လိုခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံနဲ႔ အဲသည့္ လုပ္ငန္းေတြကို လက္ခံခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔မွာ အခ်ိန္ဆြဲဗ်ဴဟာလို အသံုးခ်ျခင္းပါ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ တမီလ္တုိက္ဂါး သူပုန္ေတြကို စစ္ေရးနည္းနဲ႔ အျပဳတ္တိုက္ပစ္ခဲ့တာ အားလံုးသိၾကပါတယ္။ သီရိလကၤာကိစၥမွာ ေနာ္ေဝအစိုးရနဲ႔ ေနာ္ေဝၿငိမ္းခ်မ္းေရး အက်ဳိးေဆာင္ေတြရဲ့ လံုးပမ္းမႈေတြ မေအာင္ျမင္ခဲ့ပါ။ သည့္မတုိင္ခင္ အေတာ္ ေစာေစာပုိင္း ႏွစ္မ်ားကလည္း အာရပ္ အစၥေရး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ ေနာ္ေဝပညာရွင္ေတြ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ဖူးပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ေနရာမ်ားစြာမွာ ခုခံေနတဲ့ ေလာဘမ်ဳိးစံုေၾကာင့္ မေအာင္ျမင္ခဲ့ပါ။ အခုလည္း မီးရထား ဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္း ေနာ္ေဝမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္အတြက္ အကူအညီေတြ နည္းနာေတြ ေတာင္းခံဖို႔ ေရာက္ေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အာရပ္ အစၥေရးနဲ႔ သီရိလကၤာတံုးက ကိစၥေတြ မေအာင္ျမင္ခဲ့လို႔ အခုျမန္မာကိစၥမွာလည္း ေအာင္ျမင္မွာ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ အျပစ္ တင္ မေစာလိုပါ။ သို႔ေသာ္ ေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ေတာ့ လိုပါလိမ့္မယ္။

ဒီလို ကာလမ်ဳိး အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ အဂၤလန္က ဦးဇင္း ဦးဥတၱရက ဦးေဆာင္ၿပီး လန္ဒန္မွာ သႀကၤန္ပြဲလုပ္ရင္း သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုေပးတယ္လို႔ ၾကားရပါတယ္။ အဲသည့္ပြဲကို ျမန္မာသံအမတ္လည္း တက္ေရာက္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ျမန္မာသံအမတ္ တက္ေရာက္တာ ျပႆနာလို႔ က်ေနာ္က မျမင္ပါ။ အဂၤလန္ေရာက္ ျမန္မာအသိုင္းအဝုိင္း နဲ႔ ျမန္မာသံရံုးတို႔ ဆက္ဆံေရး ျပန္လည္ ပြင့္လင္းလာတဲ့ ကိစၥလို႔ လတ္တေလာအားျဖင့္ ျမင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ဦးဇင္း ဦးဥတၱရက ဘယ္သူ႔ကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး အဆိုပါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုကို ဦးသိန္းစိန္ကို ေပးအပ္တာလဲဆိုတာက စိတ္ဝင္စားစရာပါ။ ဦးဇင္း အဆိုအရ ျမန္မာအသုိင္းအဝုိင္းနဲ႔ တုိင္ပင္ၿပီးမွ ဒီကိစၥကို လုပ္တာပါလို႔ ဆိုပါတယ္။

သို႔ေသာ္လည္း လန္ဒန္အေျခစုိက္ ျမန္မာအသုိင္းအဝုိင္း အတြင္းက တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူ အမ်ားစုရဲ့ အဆိုအရ ဒီလို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆု ေပးဖို႔ကိစၥကို ဦးဇင္းအေနျဖင့္ သူတို႔ကို တုိင္ပင္ျခင္းမရိွဟု ၾကားသိရပါတယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ မွန္ေနတယ္ ဆိုရင္ ဦးသိန္းစိန္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆု ေပးတာဟာ ဦးဇင္းတဦးထဲ သေဘာဆႏၵနဲ႔ လုပ္တာမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ေထာက္ျပ လိုပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြကို ေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးတုန္းက စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ သတ္တာ၊ ဖမ္းတာ၊ ႏိွပ္စက္တာ၊ ေထာင္ခ်ခဲ့တာ ေလးႏွစ္နဲ႔ ခြန္ႏွစ္လပဲ ရိွပါေသးတယ္။ အဲသည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြဟာ အခုအစိုးရသစ္မွာလည္း ျပန္ပါေနတာ ဦးဇင္းသတိမထား မိေလသလား။ အဲသည့္ လန္ဒန္ သႀကၤန္ပြဲကို တက္ေရာက္လာတဲ့ ျမန္မာသံအမတ္ကို ဦးသိန္းစိန္အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆု ေပးမယ့္အစား ဦးဇင္းအေနနဲ႔ အက်ဥ္းက်ေနတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ား အပါအဝင္ အျခား ေသာ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ လႊတ္ေပးဖို႔ ပရိတ္သတ္ေရွ႔မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေတာင္းဆိုခဲ့တယ္ဆိုရင္ ပိုၿပီးလွ ပိုၿပီး ေကာင္းမယ္လို႔ ေထာက္ျပလိုပါတယ္။ ၿဗိတိသွ် ႏုိင္ငံကူးလတ္မွတ္ ကိုင္ထားတဲ့ ဦးဇင္းအေနနဲ႔ ျမန္မာျပည္ ျပန္လည္ပတ္ဖို႔ သံရံုးကေန ဗီဇာလိုတာေၾကာင့္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆု ေပးတယ္လို႔ေတာ့ က်ေနာ့္တဦးထဲ အေနျဖင့္ မထင္ပါ။ ေစတနာ အမွားနဲ႔ တပ္ဦးကြ်ံတယ္လို႔သာ ျမင္မိပါတယ္။

ေနာ္ေဝႏုိင္ငံက ႏိုဗယ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာ္မတီဟာ တခ်ိန္တုန္း ပါလက္စတုိင္း ေပ်ာက္ၾကားေခါင္းေဆာင္ ယာဆာ အာရာဖတ္နဲ႔ အစၥေရးေခါင္းေဆာင္ ယစ္ဇတ္ရာဘင္ တို႔ကိုပူးတြဲၿပီး ႏိုဗယ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆု ေပးအပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္မၾကာခင္မွာပဲ ယစ္ဇတ္ရာဘင္ဟာ အစြန္းေရာက္ အစၥေရးလူငယ္တဦးရဲ့ လက္ခ်က္နဲ႔ ေသဆံုးခဲ့ရပါတယ္။ အာရပ္နဲ႔ အစၥေရးလည္း အခုအထိ တဖက္နဲ႔တဖက္ သတ္ျဖတ္ေနဆဲပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္တယ္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္တယ္ ဆိုတာ စကားလံုးလွသေလာက္ ထင္ထားသလို မလြယ္ဘူးဆိုတာ တင္ျပလုိရင္းျဖစ္ပါတယ္။ သီရိလကၤာမွာ တမီလ္တုိက္ဂါး သူပုန္တဖြဲ႔ထဲ ရိွခဲ့တာပါ။ ဒါကို အစိုးရကလည္း အင္အား အလြန္အကြ်ံသံုးၿပီး ေခ်မႈန္း ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ အဖြဲ႔ေတြ မရိွပါ။ ျမန္မာျပည္မွာက လက္နက္ကုိင္ ဘယ္ႏွစ္ဖြဲ႔ ရိွသလဲဆိုတာ ေရတြက္ရင္ လက္ဆယ္ေခ်ာင္းထက္ ပိုေနပါေသးတယ္။ သံသယေတြကို မေျဖေဖ်ာက္ ႏုိင္သမွ်၊ တဦးနဲ႔တဦး ယံုၾကည္မႈ ေလးစားမႈေတြ မရိွသမွ် အဖြဲ႔တုိင္းဟာ သူတို႔ပုိင္ထားတဲ့ ကိုင္ထားတဲ့ လက္နက္ကို စြန္႔လႊတ္မွာ မဟုတ္ဖူးဆိုတာ သိဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါဟာ သာမန္ေလာဘထက္ ပိုတဲ့ အေျခအေနပါ။

လူသားတို႔အတြက္ ေရရွည္တည္တံ့ခုိင္ၿမဲမယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ဳိးကလြဲလို႔ ရလိုမႈေလာဘ တခုခုအေပၚမွာ အေျခခံထားၿပီး တျခားေသာပံုစံ တခုခုနဲ႔ တည္ေဆာက္လိုတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ ေအာင္ျမင္မွာ မဟုတ္ပါေၾကာင္း။

ေဇာ္မင္း
၁၈ ရက္၊ ဧၿပီလ၊ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.