ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Sunday, January 4, 2009

ဉာဏ္ရိွသလို ဆက္ကုပါေလ


ႏွစ္ကုန္လို႔ ႏွစ္သစ္တခုကို ေရာက္ခဲ့ျပန္ပါပီ။ ၂ဝဝ၉ မွာ ဘာေတြျမင္ခ်င္သလဲ။ ဘယ္လို ေတြးၾကမွာလဲ။ ဘယ္လို ယူဆၾကမွာ လဲ။ အကယ္၍ ေျပာင္းလဲမႈေတြ ေတြ႔လာခဲ့ရင္ ဘယ္လိုရႈျမင္ ၾကမွာလဲ။ ဘယ္လိုေျပာင္းလဲမႈက မိမိအတြက္ ေကာင္းတယ္လို႔ ယူဆႏုိင္ၿပီး၊ မိမိအတြက္ မေကာင္းႏုိင္ဘူးလို႔ ယူဆႏုိင္စရာေတြလည္း ရိွလာႏုိင္ပါတယ္။

အေျခအေနတခု ျဖစ္ေပၚလာတုိင္း အဲသည့္အေျခအေနေအာက္မွာ ကုိယ့္အတြက္ အေကာင္းဖက္ကို ေရွ႔ရႈႏုိင္တဲ့ လမ္းေၾကာင္း မ်ဳိး ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္သလို၊ အဲသည့္အေျခအေနဟာ ေနာက္တဦး (သို႔) အုပ္စုတခု (သို႔) အဖြဲ႔အစည္း တခု (သို႔) လူ႔အဖြဲ႔အစည္း တခု အတြက္ မေကာင္းလာႏုိင္ဘူးလို႔ ခံစားရမဲ့ သူမ်ားလည္း ရိွႏုိင္တာဟာ သဘာဝပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တခုက ဘာမွထူးထူးျခားျခား ေျပာင္းလဲမႈ မရိွရင္ေကာ ဆိုတဲ့ အေျခအေန ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာမွေျပာင္းလဲမႈ မရိွ တာဟာ တခ်ဳိ႔အတြက္ ေကာင္းေနဆဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ တခ်ဳိ႔အတြက္ေတာ့ ေျပာင္းလဲမႈမရိွတာဟာ ဆံုးရံႈးျခင္း ဆိုတဲ့ သေဘာ ကိုလည္း ေဆာင္ႏုိင္ပါတယ္။

ေျပာင္းလဲမႈေတြကို မိမိကိုယ္တုိင္ ဘယ္လိုရႈျမင္မလဲ ဆိုတာက အေရးႀကီးအဆံုးပါဘဲ။ ေျပာင္းလဲမႈတုိင္းမွာ အေကာင္းနဲ႔ အဆိုး ဒြန္တြဲေနမွာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။

သည္လိုအေျခအေနကို မူတည္ၿပီး ႏွစ္သစ္မွာ ႀကံဳေတြ႔လာရမဲ့ အေျပာင္းအလဲေတြ (သို႔) မေျပာင္းလဲျခင္းေတြကို ဘယ္လို လက္ခံ သယ္ေဆာင္မလဲ (သို႔) ဘယ္လိုုျငင္းဆန္ၾကမလဲ ဆိုတာ ကိုယ္ခံယူထားတဲ့ အျမင္ေတြ၊ ရႈေထာင့္ေတြ ထဲကေန ျဖတ္သန္းလို႔ ၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။

၁။ တခါေတာ့ ခရီးတခုကိုသြားရင္း ေလယာဥ္ကြင္းတခုမွာ ေၾကာ္ျငာဆုိင္းဘုတ္ လိုလိုဟာမ်ဳိး တခုကိုေတြ႔ရပါတယ္။ နီရဲေနတဲ့ ငရုတ္သီး သံုးေလးေတာင့္ရဲ့ပံု ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိင္းဘုတ္က ႏွစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္ခုစလံုးမွာ တင္ျပထားတာက ေတာ့ ပံုစံတူ ငရုတ္သီးေတာင့္ ရဲရဲမ်ားသာျဖစ္ပါတယ္။ တပံုမွာေတာ့ ငရုတ္သီးေတာင့္မ်ားရဲ့ ေအာက္ေျခမွာ အဂၤလိပ္လို Pleasure ဆိုၿပီး စာတန္းထိုးထားပါတယ္။ "သုခ" လို႔ ဘာသာျပန္ရင္ နီးစပ္မယ္ ထင္ပါရဲ့။ ေနာက္တပံုျဖစ္တဲ့ အနီ ငရုတ္သီးမ်ားပံုရဲ့ ေအာက္ေျခ မွာေတာ့ အဂၤလိပ္လုိ Pain ဆိုၿပီးေရးထားပါတယ္။ "ေဝဒနာ" လို႔ ကိုယ့္ဟာကို ဘာသာျပန္ယူ လုိက္ပါတယ္။ ပံုစံတူ ငရုတ္သီး မ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း လူတဦးခ်င္းစီအတြက္ မတူျခားနားတဲ့ ခံစားခ်က္ အထိအေတြ႔ကို ေပးလို႔ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းရဲ့ ေလနဲ႔ "ဟုတ္လုိက္ေလ ကိုသိန္းေမာင္ရယ္"ဆိုၿပီး ကုိယ့္ဟာကို မွတ္ခ်က္ေပး လုိက္ပါတယ္။

၂။ ပန္းခ်ီျပခန္း တခုကို ေရာက္သြားေတာ့ လူႏွစ္ဦး ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ တခုေရွ႔မွာ ျငင္းခုန္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ပန္းခ်ီကားရဲ့ ဟန္က ၾသစေတးလ် ႏုိင္ငံေန ဌာေနတုိင္းရင္းသားမ်ား ျဖစ္တဲ့ အေဘာ္ရီးဂ်င္းတို႔ရဲ့ လက္ရာနဲ႔ ဆင္တူတဲ့ကား ျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းခ်ီကားဟာ အေျပာက္ေတြ၊ အစက္ေတြ၊ အေကြးေတြ၊ အေကာက္ေတြနဲ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ပထမလူက ဒီပန္းခ်ီကားဟာ အလြန္လက္ရာ ေျမာက္တဲ့ modren ေမာ္ဒန္ ပန္းခ်ီကား ဆိုၿပီး ေကာက္ခ်က္ခ်ပါတယ္။ ဒုတိယလူကေတာ့၊ မဟုတ္ဘူး ဒီပန္းခ်ီကားရဲ့ဟန္က အေဘာ္ရီးဂ်င္း လက္ရာအတုိင္း ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ traditional ရိုးရာပန္းခ်ီကားသာ ျဖစ္တယ္ ေမာ္ဒန္မဟုတ္ဖူးလို႔ ျပန္လွန္ ေခ်ပပါတယ္။

၃။ မိုးေတြရြာေနပါတယ္။ ရာသီဥတု ပူျပင္းတဲ့ ေဒသျဖစ္လို႔ မုိးကိုေတာင့္တ ေနရတာၾကာပါဘီ။ မိုးရြာေတာ့ ကေလး ေတြလည္း မိုးေရထဲမွာ ေဘာလံုးကန္ၾက ေဆာ့ၾကနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကပါတယ္။ မိုးနဲ႔အတူ အပူခ်ိန္လည္းေလ်ာ့ သစ္ပင္ ပန္းပင္ေတြလည္း မိုးေရေသာက္လုိက္ရေတာ့ ဝန္းက်င္တခိုဟာ Refreshing လတ္ဆတ္သစ္လြင္ လာပါတယ္။ ေနာက္တေနရာမွာလည္း မိုးရြာေနပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ရာသီဥတုက ေအးလြန္းလို႔ အႏႈတ္ေလးဒီဂရီေလာက္ ရိွေနတဲ့ အထဲ ေကာင္းကင္ဟာ မံႈမိႈင္းၿပီး မိုးရြာေနေတာ့ ဘယ္မွလည္း သြားလို႔မရ။ အိမ္ထဲမွာဘဲ ေန႔တုိင္းလိုလို ေအာင္းေနရေတာ့ မိုးရြာတာဟာ သာယာဖြယ္ မဟုတ္ဘဲ Depressing စိတ္ဓာတ္က်စရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။

၄။ အလြန္က်ယ္ေျပာတဲ့ စားက်က္ေျမႀကီး တခုမွာ ႏြားေတြ၊ သိုးေတြ၊ ဆိတ္ေတြ ေမြးထားပါတယ္။ အဲသည့္ ေမြးထားတဲ့ အေကာင္ဗေလာင္မ်ား တျခားသူရဲ့ ပုိင္နက္စားက်က္ေျမထဲ လြတ္ထြက္ မသြားေအာင္ ပုိင္ရွင္လုပ္တဲ့ သူက သံဆူးႀကိဳး မ်ားနဲ႔ သူ႔စားက်က္ေျမႀကီးကို ပတ္ပတ္လည္ ကာရန္ထားပါတယ္။ အဲသလို ကာရန္ထားတဲ့ သံဆူးႀကိဳး အေခြအလိပ္ႀကီး ေတြဟာ ပုိင္ရွင္အတြက္ေတာ့ သူ႔ရဲ့ တိရိစၦာန္မ်ား မဆံုးရံႈးရေလေအာင္ ထားရိွထားတဲ့ Protection အကာအကြယ္ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ တိရိစၦာန္မ်ားအတြက္ကေတာ့ ဒီသံဆူးႀကိဳးမ်ားဟာ Obstruction ပိတ္ဆို႔ေနျခင္း ဆိုတဲ့ သေဘာကို ေဆာင္ေနပါတယ္။

၅။ ပန္းပုဆရာ တေယာက္ဟာ သံေတြ၊ ေၾကးေတြ၊ ခဲေတြ အျခားသတၱဳေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီးလုပ္ထားတဲ့ ဆယ္ေပေလာက္ ျမင့္တဲ့ တူႀကီးတလက္ကို ဖန္တီးပါတယ္။ အဲသည့္ တူႀကီးကို လာေရာက္ၾကည့္ၾကတဲ့ သူရဲ့မိတ္ေဆြ မ်ားက တူႀကီးကို ၾကည့္ၿပီး အမ်ဳိးမ်ဳိး ေဝဖန္မွတ္ခ်က္ခ် ၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႔ကဆိုပါတယ္ ဒီတူႀကီးရဲ့ အဓိပၸါယ္ဟာ Construction ဖန္တီး တည္ေဆာက္ျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ သေဘာထားေပးပါတယ္။ တခ်ဳိ႔ကေတာ့ ဆယ္ေပျမင့္တဲ့ ဒီတူႀကီးကို အေပၚထာင္ၿပီး ခပ္ေစာင္းေစာင္း ထား ထား တာရဲ့ အဓိပၸါယ္ဟာ Destruction ဖ်က္ဆီးျခင္းကို ဆိုလိုတာ ျဖစ္တယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ ခ်ပါတယ္။

၆။ အခန္းေလးတခုထဲမွာ လူအေတာ္မ်ားမ်ား ထုိင္သူထုိင္၊ ရပ္သူရပ္၊ လဘက္ရည္ ေသာက္သူကေသာက္၊ စကားေျပာ သူ ကေျပာ၊ ေဆးလိပ္တေထာင္းေထာင္း ဖြာသူကဖြာနဲ႔ ရိွေနၾကပါတယ္။ ဒါကို ျမင္တဲ့ လူတေယာက္က ဒီလိုမွတ္ခ်က္ ခ်ပါတယ္။ သူတို႔တေတြကို သုိင္းသုိင္းဝုိင္းဝုိင္း အခုလိုျမင္ရတာ cosy ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ရိွလုိက္တာဟု ဆိုပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ တေယာက္ကေတာ့ ဒီလိုေျပာပါတယ္။ အမေလးဟဲ့ အခန္းထဲမွာ သူတို႔ကိုၾကည့္ရတာ crammed က်ပ္က်ပ္သပ္သပ္နဲ႔ အသက္ရႈမဝ လုိက္တာဟု ထင္ျမင္ခ်က္ေပးပါတယ္။

၇။ ေလာကႀကီးမွာ ျပႆနာေတြဟာ စကၠန္႔နဲ႔မလပ္ ၾကံဳေတြ႔ရပါတယ္။ လူတခ်ဳိ႔ကေတာ့ ျပႆနာေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ရတဲ့ အခါမွာ challenge စိန္ေခၚမႈလို႔ သေဘာထားၿပီး ရင္ဆုိင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း အခ်ဳိ႔သူမ်ား အတြက္ကေတာ့ ျပႆနာေတြဟာ စိန္ေခၚမႈ ျဖစ္မလာဘဲ Obstacle အခက္အခဲေတြ အျဖစ္ရင္ဆုိင္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျခအေနျခင္း မတူတဲ့ လူေတြ အၾကားမွာ ျပႆနာေတြကို စိန္ေခၚမႈအေနနဲ႔ ျမင္ရသလို ျပႆနာေတြကို အခက္အခဲမ်ား အျဖစ္လည္း ျမင္ရႏုိင္ပါတယ္။

၈။ ကားလမ္းတလမ္းေပၚမွာ လမ္းျပဆုိင္းပုဒ္တခုကို ေတြ႔ပါတယ္။ ေရွ႔မွာ ေတာင္ႀကီးပိတ္ေနလို႔ ဘယ္ဖက္ (သို႔) ညာဖက္ တဖက္ဖက္ကို ခ်ဳိးေကြ႔ႏုိင္ဖို႔ မွ်ားဦးႏွစ္ခုနဲ႔ ျပထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ကားက မတ္ေစာက္ေနတဲ့ ေတာင္ေပၚကို တက္ေမာင္းလို႔ မရတဲ့အတြက္ တဖက္ဖက္ကိုေတာ့ ခ်ဳိးေကြ႔ဖို႔ လိုပါတယ္။ ကားေမာင္းေနတဲ့ ဒရုိင္ဘာ ကစဥ္းစားပါတယ္။ ၾကည့္ရတဲ့ ပံုကေတာ့ ဘယ္ဖက္ကို ေကြ႔လုိက္လို႔ လမ္းပိုရွည္သြားရင္ စြန္႔စားလြန္းရာမ်ား Risk ေရာက္သြား မလားလို႔ တြက္ေနပါတယ္။ ညာဖက္ကို ခ်ဳိးေကြ႔လုိက္ရင္ေတာ့ လမ္းတိုသြားမယ္ သေဘာေတာ့ ရိွသလိုလို။ ဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ ခရီးတို သြားမွာမို႔ အခြင့္အလမ္း Opportunity ပိုေကာင္းသြား ႏုိင္တယ္လို႔လည္း တြက္ခ်က္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ဒရုိင္ဘာ ကိုယ္တုိင္က တကယ္တန္းမွာေတာ့ ဘယ္ေကြ႔ရင္ လမ္းရွည္မလား၊ ညာေကြ႔ရင္ လမ္းတိုမလား ဆိုတာကို တိတိက်က် မသိရွာပါဖူး။ ေရွ႔မွာ ေတာင္ပိတ္ေနပါတယ္။ တဖက္ဖက္ကိုေတာ့ မလြဲမေသြ ေကြ႔ရေတာ့မွာပါ။

၉။ ကုိင္း... နာရီလက္တံ အရွည္ေကာ အတိုပါ တဆယ့္ႏွစ္ဆိုတဲ့ ဂဏန္းေပၚမွာ ေရာက္ေနပါၿပီ။ ဒီအခ်ိန္ သေကၤတဟာ တခ်ဳိ႔ သူမ်ားအတြက္ End ၿပီးဆံုးျခင္း ဆိုတဲ့ သေဘာကို ေဆာင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ အခ်ဳိ႔သူမ်ား အတြက္ေတာ့ ဒီသေကၤတ ဟာ အခုမွ Begining စတင္ျခင္း ဆိုတဲ့သေဘာကို ျပဆိုပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာျပည္ အေျခအေနကို လူမ်ဳိးစံု၊ အလႊာမ်ဳိးစံုက ပံုစံမ်ဳိးစံုနဲ႔ ေျပာၾကဆိုၾကပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား ကလည္း သူတို႔ရဲ့ မူဝါဒေပၚလစီ ေပၚကေန ရပ္ေျပာတာေတြ ရိွပါတယ္။ ဟိုလူဒီလူေတြ ဝင္ေျပာရင္ မႀကိဳက္ၾကပါဖူး။ သူတို႔က ႏုိင္ငံေရး ကို ဘယ္ေလာက္သိလို႔လည္း ဆိုၿပီး ပယ္ခ်ပါတယ္။ ပညာရွင္ဆိုသူမ်ား စေကာလာမ်ားကလည္း သူတို႔ေျပာတဲ့ တင္ျပတဲ့ အတုိင္း ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ လုိက္လုပ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရး သမားေတြထဲမွာ သူတို႔ေျပာသလို လုိက္မလုပ္တဲ့သူက မ်ားေနေတာ့ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ ေခါင္းမာတယ္။ အေျပာင္းအလဲကို မလိုလားဖူး စသျဖင့္ ေဝဖန္ရင္း စစ္တပ္ ဘာလုပ္ေန တယ္ ဆိုတာကို မ်က္ေျချပတ္သြားပါတယ္။ စစ္တပ္ကလည္း ျပည္ေထာင္စုဆိုတာ ဒို႔ကာကြယ္ခဲ့လို႔ အစိတ္စိတ္ မျဖစ္ခဲ့တာ။ ေရွ႔မွာလည္း ဒို႔ပဲ ကာကြယ္ရမဲ့ တာဝန္ရိွတယ္ဟု သေဘာပုိက္ထားပါတယ္။

ျမန္မာျပည္အေရး ဝင္ပါေနၾကတဲ့ အျခားႏုိင္ငံသားမ်ား အစိုးရမ်ား ကလည္း သူတို႔ေျပာသလို လုိက္လုပ္ေစခ်င္ ၾကပါတယ္။ ဒီႏုိင္ငံျခားသားေတြ ဘာသိလို႔လဲ ဆိုၿပီး ပယ္ခ်တဲ့ စစ္ဗိုလ္ေတြရိွသလို ႏုိင္ငံေရး သမားမ်ားလည္း ရိွေနပါတယ္။ စီဗယ္ ဆိုစုိက္တီး civil society နယ္ပယ္က်ယ္လာမွ ဒီမိုကေရစီအေရးအတြက္ အားျဖစ္မယ္ ဆိုတာကို ကုိင္စြဲတဲ့ သူမ်ားက လည္း ႏုိင္ငံျခားကလာတဲ့၊ ေနာက္ထပ္လာဦးမဲ့ ေငြအေပၚမွာ ၾကည့္ၿပီး အလုပ္လုပ္ေန တာေတြလည္း ရိွပါတယ္။ ၂ဝဝ၉ မွာ အေကာင္းျမင္ကိန္း ရိွသလားဆိုၿပီး ေဆြးေႏြးသလိုလို ဖြသလိုလို လမ္းေၾကာင္းသလိုလို လုပ္ၾကတဲ့ မီဒီယာမ်ားလည္း ရိွပါ တယ္။ ျပည္တြင္းမွာ ဒီမိုကေရစီေနရာ က်ယ္လာေအာင္ ခ်ဲ႔မယ္သူဆိုရင္ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့ မယ္လို႔ ေလသံပစ္လာတဲ့ ႏုိင္ငံျခားအန္ဂ်ီေတြလည္း စတင္ေပၚေပါက္ လာေနပါတယ္။ ျပည္တြင္း လုပ္ငန္းကို အဓိကထား၍ အထူးပိုမို လုပ္ေဆာင္မယ္ ဆိုတဲ့ အုပ္စုမ်ားလည္း မနည္းပါ။ စစ္ေဘးက ေျပးလာတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြကို ကူညီေနသမွ် ျပည္တြင္းလက္နက္ကုိင္ ပဋိပကၡ ဘယ္ေတာ့မွ ၿပီးဆံုးမည္ မဟုတ္ဟု စာတန္း ေရးတင္ေနေသာ ျမန္မာမ်ား၊ ျမန္မာျပည္တြင္းတြင္ အလုပ္လုပ္ခဲ့ ေသာ ႏုိင္ငံျခား သားမ်ားလည္း မနည္းလွ။ စစ္တပ္မပါလွ်င္ မၿပီးေသာေၾကာင့္ စစ္တပ္ကိုလည္း စည္းရံုးရမည္ဟု ဆိုသူ ေတြလည္း ရိွပါတယ္။ ဂ်ာနယ္မ်ား၊ ဝက္ဆုိက္မ်ား၊ ဘေလာဂ္မ်ားတြင္ ဟိုလိုလုပ္ပါလား သည္လိုလုပ္ပါ့လား ဆိုသည့္ ေဆာင္းပါးရွင္မ်ားလည္း အေထာင္အေသာင္း (ကိုယ္ပါ ပါသည္)။

ျမင္ရတာေတြက အမ်ဳိးကေတာ့ စံုလွပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ႏုိင္ငံတခုအေရးသည္ အဆိုပါႏုိင္ငံ တခုတည္းႏွင့္လည္း ေျဖရွင္း၍ အခုေခတ္တြင္ မၿပီးေတာ့။ ထို႔အတြက္ အားလံုး (ျမန္မာျပည္သား မဟုတ္သူမ်ားလည္း) ပါဝင္ ပတ္သက္ လာၾကပါတယ္။ အက်ဳိးလိုလို႔ ေညာင္ေရ ေလာင္းခ်င္သူမ်ား ပါလာတာလည္း မဆန္း။ ေကာင္းတာေတြပါသလို ဆုိးတာေတြလည္း ရိွတာကို ခြဲျခားျမင္ဖို႔ အထူးလိုပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ အၾကံေပးလိုတာ တခုရိွပါတယ္။ ေရွးတံုးကသမားေတာ္ႀကီး တဦးထံ ေဆးပညာ လာေရာက္ သင္ၾကား ခဲ့သည့္ လူငယ္မ်ားအား ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ ေဆးပညာရပ္မ်ား သင္ၾကားအၿပီး ဆရာႀကီးက အခုလို မိန္႔ပါတယ္။ "ကုိင္း .... မင္းတို႔ကိုေတာ့ ဆရာသိသမွ် တတ္သမွ် အိတ္သြန္ဖာေမွာက္ အႏွစ္ႏွယ္ဆယ္ သင္ေပးခဲ့ၿပီးၿပီ။ သို႔ေသာ္ လူ႔အသက္ကို ကယ္တင္တဲ့ ေဆးပညာဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ကုန္ခန္းႏုိင္တယ္ မရိွေတာ့ ျပႆနာ အသစ္ေတြကို ရင္ဆုိင္ခဲ့ရရင္ က်န္တဲ့ အပုိင္း မွာ မင္းတို႔ ဉာဏ္ရိွသလို ဉာဏ္က်ယ္သလို ဆက္လက္ကုသေပေတာ့"။

တိုးလာတဲ့ ႏွစ္သစ္မွာ ပို၍ဉာဏ္ေကာင္းေတြ တိုးလာပါေစဟု အားလံုးအတြက္ ဆုေတာင္း ေမတၱာပို႔သပါတယ္။

ေဇာ္မင္း (လူ႔ေဘာင္သစ္)
၄ ရက္ ဇန္နဝါရီလ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.