ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Thursday, May 24, 2007

သရဖီ အင္ၾကင္းမွာေပ်ာ္သူ

က်ေနာ္တို႔ငယ္ငယ္တုန္းက အဖြားေျပာေျပာေနလို႔ အျမဲမွတ္မိေနတဲ့ဇာတ္လမ္းတပုဒ္ရွိတယ္။ အဲဒါက ဘာလဲဆို ေတာ့ ငါ့ေျမးတို႔၊ မင္းတို႔ ေမာင္ဘိုလို မျဖစ္ေစနဲ႔ ဆိုတာပါပဲ။ အမွန္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေျမးမ်ားကို ဆံုးမတာပါ။ အဲသည္ေမာင္ဘိုဆိုတဲ့ လူရဲ႔အေၾကာင္းကို အဖြားက က်ေနာ္တို႔ေျမးမ်ားကို ဆံုးမဖို႔လိုလာတိုင္း ပံုခိုင္းေျပာေလ့ရွိ တယ္။

အဖြားရဲ႔ ေမြးရာဇာတိက ရြာသိမ္ရြာမႊားေလးတခုပါ။ ၿမိဳ႕နဲ႔အလွမ္းေ၀းၿပီး ေခ်ာင္လည္းက်တယ္။ အဖြားတို႔ငယ္ ငယ္တုန္းကဆို အိမ္ေျခတရာေတာင္ မရွိေသးဘူးတဲ့။ ရြာသူရြာသားအားလံုးကေတာ့ ယာသမားေတြပါပဲ။ ေျပာင္း၊ ႏွမ္း၊ ပဲ၊ ၾကက္သြန္၊ ၀ါဂြမ္းအစရွိတာေတြ စိုက္ပါတယ္။ မိုးေခါင္ေရရွားအရပ္ဆိုေတာ့ စပါးေတာ့ မစိုက္ ၾကဘူး။

အဖြားတို႔ရြာမွာ ႏွစ္တိုင္း သီတင္းကၽြတ္၊ တန္ေဆာင္မုန္းဆိုရင္ ဘုရားပြဲခင္းတယ္။ ဘုရားပြဲအတြက္ ၿမိဳ႕က ဇာတ္ငွားၿပီးထည့္ေလ့ရွိတယ္။ ဘုရားပြဲက သံုးရက္ေလာက္ၾကာတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဆယ့္ႏွစ္ပြဲေစ်းသည္ေတြ လည္း အရိႈရိႈ ဆိုသလို ေရာက္လာၿပီး ေရာင္းၾက၀ယ္ၾကတယ္။ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က လူေတြလည္း ဘုရားပြဲလာၾက၊ ပြဲၾကည့္ၾက၊ ေစ်း၀ယ္ၾကနဲ႔ ရြာဟာ စည္ကားေနတာေပါ့ေလ။ သည္ဘုရားပြဲ သံုးရက္က ရြာခံေတြအတြက္ တႏွစ္ တခါ ဇိမ္ခံစရာလို႔ေတာင္ ေျပာလို႔ရတယ္။

ေမာင္ဘို႔အေမက မုဆိုးမ။ သူတို႔မွာ ကုိယ္ပိုင္ယာ မရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေမာင္ဘိုက သူမ်ားယာေတြမွာ အငွား လက္စားလိုက္၊ ႏြားအငွားေက်ာင္း စတာေတြ လုပ္ရတယ္။ ပညာအရည္အခ်င္းကေတာ့ တျခားရြာသားေတြလို ပဲ၊ ရြာဦးေက်ာင္းထြက္။ တႏွစ္ေတာ့ ရြာမွာလာကတဲ့ ဇာတ္အဖြဲ႔ထဲက လူေတြနဲ႔ ေမာင္ဘိုတေယာက္အလြမ္း သင့္ၿပီး သဘင္ပညာသင္ျခင္တယ္ဆိုၿပီး သူ႔အေမကိုေျပာတယ္။ သူ႔အေမကေတာ့ ယာသမားဟာ ယာလုပ္တာ ပဲ ေကာင္းပါတယ္ဆိုၿပီး နားခ်တယ္။ ဒါေပမယ့္ မရပါဘူး။ ဇာတ္သဘင္နတ္က ေမာင္ဘို႔ကို အႀကီးအက်ယ္ဖမ္း စားေနၿပီ။

ေနာက္ဆံုးေတာ့ အဲသည္ဇာတ္အဖြဲ႔နဲ႔ ေမာင္ဘိုလိုက္သြားတယ္။ သဘင္ပညာစံုရင္ ရြာျပန္လာၿပီး ရြာက သူ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ဇာတ္တခုေထာင္မယ္ဆိုၿပီး၊ ေျပာသြားခဲ့တယ္။ ေနာင္က်ရင္ သည္နယ္တရိုးမွာ ေမာင္ဘိုတို႔ဇာတ္ ဟိုးဟိုးေက်ာ္ေစရမယ္လို႔လဲ မွန္းထားပံုရတယ္။ သူတို႔ရြာ အေနအထားနဲ႔တြက္ရင္ ေမာင္ဘို႔ စိတ္ကူးက နဲတဲ့စိတ္ကူးမွ မဟုတ္တာ။ သည္လိုနဲ႔ ေမာင္ဘိုတေယာက္ရြာက ေပ်ာက္သြားတယ္။

ေမာင္ဘိုမရွိတဲ့ ႏွစ္ေတြအတြင္း သူ႔အေမဆံုးသြားတယ္။ သူ႔အေမစ်ာပနကိုေတာင္ ျပန္မလာလို႔ ရြာကလူေတြ က တျဖစ္ေတာက္ေတာက္နဲ႔ ေျပာလို႔မၿပီးဘူး။ မသိတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့။ အဲသည္ေခတ္ေတြတုန္းက တေနရာနဲ႔တေနရာ ဆက္သြယ္ရတာက လြယ္တဲ့ကိစၥမွ မဟုတ္တာ။

ေလးငါးႏွစ္ေလာက္ၾကာေတာ့ ရြာကို ေမာင္ဘိုျပန္ေရာက္လာတယ္လို႔ အဖြားကေျပာတယ္။ ေမာင္ဘို႔ပံုစံက ရြာက လူငယ္ေတြအျမင္မွာေတာ့၊ တကယ့္ဇာတ္ဆရာဂိုက္ အျပည့္တဲ့။ စကားေျပာရင္ ႏႈတ္ခမ္းကိုမဲ့လိုက္၊ မ်က္ခံုးကိုခ်ီလိုက္နဲ႔ လုပ္သတဲ့။ လက္ဟန္ေျခဟန္ေတြကလည္း နန္းဆန္သလိုလို၊ ဘာလိုလို။ ဖက္ၾကမ္းလိပ္ ႀကီးကိုလည္း ပါးေစာင္မွာ အိုက္တင္အျပည့္နဲ႔ အျမဲခဲထားေသးတယ္။ လက္ကတုန္းရွပ္အက်ၤ ီအျဖဴေရာင္ကို မခၽြတ္တမ္း ၀တ္ထားေလ့ရွိတယ္။ အိပ္ေထာင္ထဲမွာလည္း ေဖာင္တိန္တေခ်ာင္းခ်ိတ္ထားၿပီး၊ လူထူၿပီလား ဆိုရင္ စာရြက္တရြက္ေပၚမွာ ဟိုဟာ သည္ဟာေတြ ခ်ေရးေလ့ရွိသတဲ့။ ဇာတ္လမ္းေတြ၊ သီခ်င္းေတြေရးေန သလိုမ်ဳိး လုပ္တာေပါ့။ ဒါ့အျပင္ သူနဲ႔အတူ ၀ါးပတၱလားအေဟာင္းႀကီးတလံုးလည္း ပါလာတယ္လို႔ဆိုတယ္။ လူငယ္ေတြတခ်ဳိ္႕ အျမင္မွာေတာ့ ေမာင္ဘိုက ၿမိဳ႕တကာ နယ္တကာအေတြ႔အၾကံဳစံုခဲ့တဲ့သူလို ျဖစ္ေနေတာ့ အထင္ႀကီးတာေပါ့။ သို႔ေပမယ့္ အဖြားအျမင္မွာေတာ့ ေမာင္ဘို႔ကိုၾကည့္ရတာ စုတ္ခၽြန္းခၽြန္းနဲ႔၊ ခ်ဳိးနာ မိုးမိထား သလိုပဲလို႔ ေျပာတယ္။ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ရြာထဲက ကာလသားတသိုက္နဲ႔ အရက္၀ိုင္းကလည္း တခ်ိမ္းခ်ိမ္းတဲ့။

ရြာျပန္ေရာက္ကတည္းက ဘာအလုပ္မွလည္း ေကာင္းေကာင္းမလုပ္ဘူး။ ယာလုပ္ဖို႔၊ ႏြားေက်ာင္းဖို႔ဆိုတာ ေ၀းေသးတယ္။ သူကိုၾကည္ညိဳၿပီး သီခ်င္းတက္ခ်င္တဲ့လူငယ္ေတြ၊ ဇာတ္သဘင္အေၾကာင္း၊ ၿမိဳ႕ျပအေတြ႔အၾကံဳ ေတြအေၾကာင္း သိခ်င္သင္ခ်င္တဲ့ လူငယ္ေတြက ပံ့ပိုးေပးတာေလးေတြနဲ႔ စားေသာက္ေနတယ္။ အေတာ္ေလး ၾကာေတာ့ ရြာထဲကလူႀကီးေတြ အေနနဲ႔ ေမာင္ဘို႔ကို စိတ္ပ်က္စျပဳလာၾကတယ္။

ညေနေရခ်ိန္ေလးကိုက္လာရင္ ေမာင္ဘိုကပတၱလားတီးၿပီး သတင္းဆိုေလ့ရွိတယ္။ သူ႔အနားမွာ အထင္ႀကီးၿပီး ၀ိုင္းေနတဲ့လူငယ္ေတြကိုလည္း သည္လိုေျပာသတဲ့။ ဇာတ္ဆရာအလုပ္ဆိုတာက ပတၱလားနဲ႔ေၾကာင္းယူသြားၿပီး စီစဥ္ရတာ၊ ဒါကဇာတ္သဘင္ပညာမွာ အေရးအႀကီးဆံုးနဲ႔ အခရာအက်ဆံုး။ က်န္တဲ့တူရိယာေတြတီးတာမႈတ္ တာ၊ ကတာေတြက ဇာတ္၀ိုင္းေတာ္သားေတြကို ခိုင္းလိုက္ရံုပဲ။ ဒါရိုက္တာလုပ္သူက အေရးအႀကီးဆံုးဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိးေျပာခ်င္တာ။

သရဖီ အင္ၾကင္း.... သရဖီ အင္ၾကင္း.... တိန္တိန္ေတာင္ေတာင္...တိန္တိန္ေတာင္ေတာင္။ အဲဒါက သူအျမဲ တမ္းဆိုတီးေလ့ရွိတဲ့ သီခ်င္း။ ဒီသီခ်င္းကို မဆိုတဲ့ေန မရွိသေလာက္ပဲ။ တျခားသီခ်င္းေတြလည္း ဆိုခ်င္ဆိုမွာ ေပါ့ေလ။ သို႔ေသာ္လည္း လူႀကီးပိုင္းအေနနဲ႔က ဒါကိုပဲသတိထားမိေနေတာ့ ေမာင္ဘိုနဲ႔သဖရီ အင္ၾကင္းကို အတူတြဲျမင္ေနတာေပါ့။ တခ်ဳိ႕လူႀကီးပိုင္းက သူ႔ကို၀ိုင္းၿပီးအၾကံေပးၾကတယ္။ ဇာတ္မေထာင္ႏိုင္ခင္စပ္ၾကား ရြာအေနနဲ႔ တီး၀ိုင္းေလးတ၀ိုင္းေလာက္ေထာင္ၿပီး၊ ဦးေဆာင္ေပါ့ေလ။ ေမာင္ဘိုက အဲဒါကိုလက္မခံႏိုင္ဘူး။ ေတာ္ေနၾကာသူ႔တီး၀ိုင္းက ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မွာ အသုဘသံုးတီး၀ိုင္းေလာက္ျဖစ္သြားမွာကို စိုးရိမ္လို႔။ သူကိုယ္တိုင္ လည္း တကယ္တန္းက်ေတာ့ ဘယ္တူရိယာမွ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္တီးႏိုင္မႈတ္ႏိုင္တာ မဟုတ္ဘူး။ အလွဴပြဲ ေတြမွာ လိုက္တီးႏိုင္ရင္လည္း မဆိုဘူး။ သို႔ေသာ္ တကယ္တန္းက်ရင္ ပိုက္ဆံရွိလို႔အလွဴလုပ္မွေတာ့ ၿမိဳ႕ေပၚ က နာမည္ရွိတဲ့ စိန္စတင္းတို႔၊ စိန္ဘဒင္းတို႔ကိုပဲ ငွားေတာ့မေပါ့။ ဒါကိုလည္း ေမာင္ဘိုက သိပံုရတယ္။ သည္ ေတာ့ဇာတ္ပဲေထာင္မယ္ဆိုၿပီး သူက တင္းခံေနတယ္။

သည္လိုနဲ႔ ပတၱလားေခါက္လိုက္၊ သရဖီ အင္ၾကင္း.... သရဖီ အင္ၾကင္း....ဆိုၿပီး လုပ္လာလိုက္တာ သူဆံုးတဲ့ အထိပဲ။ ဇာတ္လည္း မေထာင္ႏိုင္၊ တီး၀ိုင္းလည္း မျဖစ္နဲ႔ ယာသမားေဟာင္း၊ ႏြားေက်ာင္းသားေဟာင္း ေမာင္ဘိုတေယာက္ အရြယ္ေကာင္းတုန္းဆံုးရွာတယ္လို႔ အဖြားကေျပာတယ္။ ဆံုးတဲ့အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ အရက္ေသာက္တာ မ်ားလြန္းလို႔တဲ့။ သူေသေတာ့ ေဆြမ်ဳိးရင္းခ်ာဆိုတာလည္း မရွိတာနဲ႔ သူ႔ပတၱလား အေဟာင္းႀကီးကို ရြာဦးေက်ာင္းမွာသြားလွဴလိုက္ရတယ္။ ရြာထဲက ဘယ္ကာလသားကမွလည္း အဲတာႀကီးကို ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ မတီးတတ္ၾကဖူးေလ။

အဲသည္ဇာတ္လမ္းကို အေျချပဳၿပီး၊ အဖြားက က်ေနာ္တို႔ေျမးတသိုက္ကို တို႔ရြာကေမာင္ဘိုလိုမျဖစ္ေစနဲ႔ဆိုၿပီး ဆံုးမခဲ့တာဟာ ၾကံဳတိုင္းဆိုသလိုပါပဲ။ ေမာင္ဘိုနဲ႔ သူရဲ႔သရဖီ အင္ၾကင္းဇာတ္လမ္းဟာ လူတဦးခ်င္းစီအတြက္ သူ႔လိုျဖစ္မသြားေစဖို႔ သင္ခန္းစာေကာင္းတခုပါ။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတခုအတြက္ ႏိႈ္င္းယွဥ္ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း က်ေနာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာ အေၾကာင္းေၾကာင္းေသာ အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္၊ ေမာင္ဘိုနဲ႔ သူရဲ႕ သရဖီအင္ၾကင္းေတြလိုမ်ား တစ္ဆို႔ေနရဲ႔သလားလို႔ တခါတခါလည္း အေတြး၀င္မိပါရဲ႔။

ေဇာ္မင္း (လူ႔ေဘာင္သစ္)
ေမလ ၁၄ ရက္၊ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္။

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.