“
ကေလးေက်ာင္း” ထြက္ရတယ္
အိမ္ကေလးေတြက ထိလုထိခင္ ေဘးခ်င္းယွဥ္လို႔ေနေလေတာ့ ဟိုဘက္အိမ္က သက္ျပင္းခ်သံကို ဒီဘက္အိမ္က အတိုင္းသား ၾကားေနရတတ္တယ္။ ဒီၾကားထဲ အသံမစဲတဲ့ ရန္ပြဲေလးေတြလည္း မၾကာမၾကာႏႊဲတတ္ျပန္ေတာ့ စာဖတ္ရတာနဲ႔၊ စာဖတ္ဖို႔ အာ႐ုံ စုစည္းရတာ အေတာ့္ကို ခက္ေပတာေပါ့။
လက္တ၀ါးစာေလာက္မွတ္စုစာအုပ္ကေလးတအုပ္နဲ႔ ေဘာပင္ေလးတေခ်ာင္းေလာက္ ေဆာင္ထားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဇာတ္လမ္းတိုေလးေတြ မွတ္တမ္းအျဖစ္ က်န္ရစ္ေပမေပါ့။ လူအမ်ဳိးမ်ဳိး ဘ၀အေထြေထြဆိုေတာ့ကာ အသံုးအႏႈန္းအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ အတိုင္းအထြာအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ တက္သံ၊ ျမင့္သံ အျပင္းအထန္ေပါ့ဗ်ာ။
ထူးျခားတာတခုက ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္နဲ႔ခ်ီလို႔ စီကာပတ္ကံုးနဲ႔ စိမ္ေျပနေျပရန္ျဖစ္တတ္တဲ့ စံုတြဲမ်ဳိးေတြကို ေနာက္တႀကိမ္ ျပန္မေတြ႔ႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ယူၾကံဳးမရျဖစ္မယ္ဆိုရင္ ခင္ဗ်ားဟာ ပရိတ္သတ္ေကာင္း (အိမ္နီးခ်င္းေကာင္း) တေယာက္ျဖစ္ႏိုင္ပါ လိမ့္မယ္။
တကယ္ပါ အဲဒီမွာ ေလးငါးနာရီေလာက္ၾကာတဲ့ ဇာတ္လမ္းအရွည္ႀကီး (ရန္ပြဲႀကီး) ကို (တစံုတြဲတည္း၊ တႀကိမ္တည္း၊ တမ်ဳိးတည္းမဟုတ္) ထိုင္နားေထာင္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ အားရပါးရေျပာ၊ အားရပါးရျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ခဲ့ၾကသလို ေမာင္ေရ၊ ခင္ေရနဲ႔ အိုေကသြားၾကပံုဟာ က်ေနာ့္တသက္နဲ႔တကိုယ္ ပထမဆံုးအေတြ႔အၾကံဳပါ။ ခုေတာင္ ျပန္ျမင္ေယာင္မိေသးတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မ်ဳိးမ်ားက်ရင္ ဇာတ္လမ္းေကာင္းေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦးစလံုး နားေသာတ မဆင္ႏိုင္ၾကဘူး။ တေယာက္က ‘ကေလးေက်ာင္း’ထြက္ရတယ္။ (စကားလံုးက သံုးေကာင္းမေကာင္းေတာ့မသိဘူး။ အဲဒီအတိုင္း သံုးခ်င္စိတ္ ေပၚလာတာနဲ႔ သံုးလိုက္တာပါ။) ‘ႏြားေက်ာင္း၊ ကၽြဲေက်ာင္း’ ထြက္တယ္လို႔သာ သံုးေလ့ရွိတာကိုး။ ကေလးက အဲဒီအသံ ေတြကိုၾကား၊ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ေတြကိုေတြ႔ၿပီး အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ေမးခြန္းေတြကို ေမးလာေတာ့တာ ေပါ့။ ကဲ .... ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ ကေလးနဲ႔မတန္တဲ့ သင္ခန္းစာေတြ။ မဖြယ္မရာကို နိမ့္က်လြန္းေနတယ္။ ဒီေတာ့ကာ ဘာလုပ္ရသလဲ ဆိုေတာ့ ကေလးကိုေခၚၿပီး (ကိုယ့္ကေလးတေယာက္ထဲမဟုတ္ဘူး၊ အတူတူေဆာ့ေနၾကတဲ့ ကေလးတအုပ္လံုးကိုေခၚၿပီး) ေဘာလံုးကြင္းဘက္၊ ေစ်းဘက္၊ အျခားအိမ္တန္းဘက္ေတြကို ေလွ်ာက္သြားေပးရတယ္။ ကေလးေတြကို ဒါမ်ဳိးေတြမျမင္၊ မေတြ႔၊ မၾကား၊ မခံစားေစခ်င္ဘူးေလ။ (မိတ္ေဆြတို႔ေရ .... သြားေလရာ ကိုယ္ဖတ္ဖို႔ စာအုပ္ေလးတအုပ္နဲ႔ ကေလးေတြ ေကၽြးဖို႔ သၾကားလံုးေလးေတြသာ ေဆာင္ထားေပေရာ့။)
ဖိုးထရက္ဖို႔ဒ္ စေတဒီယမ္
ႏို႔ဖိုးက ဘဲကေလာ္ (မယ္လဒုကၡသည္စခန္း) နဲ႔မတူ ထူးျခားတာက ေျမျပန္႔က်ယ္တဲ့ေနရာတခုျဖစ္ေနတာပါ။ အဲဒီမွာ ထင္ရွားတဲ့ေနရာႏွစ္ခုရွိတယ္။ တခုက ကိတ္မုန္႔ႀကီးကို တိကနဲလွီးထားသလို တံုးတိတိ မ်က္ႏွာျပင္နဲ႔ မားမားႀကီးရပ္ေနတဲ့ ေက်ာက္ေတာင္နံရံႀကီး။ သူ႔ေရွ႕မွာ မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္ပိုင္တဲ့ အိုးထရက္ဖို႔ဒ္ကြင္းေလာက္မက်ယ္ေပမယ့္ ႏို႔ဖိုးနဲ႔ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က ၀ါသနာရွင္ေတြ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိၾကည့္ႏုိင္ေလာက္တဲ့ ႏို႔ဖိုးဂုဏ္ေဆာင္ “ဖိုးထရက္ဖို႔ဒ္ စေတဒီယမ္” ေဘာလံုးကြင္းႀကီးရွိတယ္။ အဲဒီ ေဘာလံုးကြင္းႀကီးကို စတိတ္႐ိႈးစင္ႀကီးတခုလို သေဘာထားမယ္ဆိုရင္ အဲဒီေက်ာက္ေတာင္ႀကီးက ေနာက္ခံပိတ္ကားႀကီးနဲ႔တူေပသေပါ့။
သက္ဆိုင္ရာ ေဘာလံုးအသင္းေတြက သက္ဆိုင္ရာ အမ်ဳိးသားေတြကို အတိအက်နဲ႔ တိုက္႐ိုက္ကိုယ္စားျပဳထားပါတယ္။ ေယာင္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အမွတ္တမဲ့နဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ စကားမွားလို႔မရတဲ့အခ်က္ထဲမွာ ေဘာလံုးနဲ႔ သူတို႔ဖြဲ႔ထားတဲ့ ေဘာလံုးအသင္းေတြအေပၚ သူတို႔တေတြ အေလးထားၾကတဲ့အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အဲဒီ အားကစားအသင္းေတြ ကိုယ္တိုင္က မ်ဳိးဆက္သစ္ လူငယ္ေတြ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။
ထင္ရွားတဲ့ေဘာလံုးအသင္းေတြကေတာ့ ေက၀ိုင္အို ေဘာလံုးအသင္း၊ ႏို႔ဖိုးစခန္းအသင္း၊ ကေလာ့ေထာအသင္း၊ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က ထိုင္း-ကရင္ ေဘာလံုးအသင္းတခ်ဳိ႔၊ မူဆလင္လူငယ္အသင္း၊ မူဆလင္လူႀကီးအသင္း စသျဖင့္ ရွိၾကပါတယ္။ (မူဆလင္လူငယ္နဲ႔ မူဆလင္လူႀကီးႏွစ္သင္းစလံုးက လက္ရွိခ်န္ပီယံေတြပါ။ “၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ေက၀ိုင္အိိုေန႔” ဖိတ္ေခၚျပိင္ပြဲမွာ အျခားအသင္းေတြကို အႏိုင္ယူၿပီး ဖလားရယူထားၾကတဲ့ အသင္းေတြပါ။)
ကိုေရႊထိုင္းေတြ (ဂိတ္ေစာင့္တဲ့ ေအာေဆာ္) ကလည္း ေဘာလံုးမွေဘာလံုးပါပဲ။ သူတို႔လည္း ျပိင္ပြဲ၀င္ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ပီအိုစီေတြလဲ အဲဒီပြဲမွာ ႏွစ္သင္းခြဲၿပီးေတာင္ ၀င္ႏႊဲခဲ့ၾကေသးသေပါ့။ ေျခကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကြာပါတယ္။ ေဘာလံုးတလံုးထဲကို ႏွစ္သင္း၀ိုင္းလုၾကရမယ္ဆိုတဲ့ ဖီဖာရဲ႕စည္းကမ္းကို ျပင္မေပးဘူးဆိုေတာ့ ပီအိုစီေတြေျခထဲ ဘယ္မွာလာ ေဘာလံုး ရွိပါ့ေတာ့မလဲဗ်ာ။
ေနာက္တခုရွိေသးတယ္ဗ်ဳိ႔။ ႐ိုးရာလက္ေ၀ွ႔သမားေတြက ေဘာလံုးကန္ၾကေတာ့ ေလ့က်င့္ထားတဲ့ ေဘာလံုးသမားေတြ ကစားပံုနဲ႔က မတူၾကဘူးေပါ့ဗ်ာ။ သူတို႔က သူမ်ားလို ျမက္ခင္းေပၚမကန္ၾကဘူး။ ေျခပ်ံ၊ ဒူးပ်ံေတြနဲ႔ လႊားကနဲလႊားကနဲ ကန္ၾကတာ အသဲတယားယားပဲ။ သူတို႔နဲ႔ ဘယ္သူမွယွဥ္မလုၾကဘူး။ သူတို႔နဲ႔ထိၿပီးအန္ထြက္လာေတာ့မွသာ ဆြဲေျပးၾကတယ္။
ႏို႔ဖိုးေဘာ္လံုးကြင္းႀကီးအေၾကာင္းေျပာရင္ ‘ႏိုလီနာ’လို႔ က်ေနာ့္ဘာသာအမည္ေပးထားတဲ့ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ့ ပုဂၢဳိလ္တဦးကို ထည့္မေျပာလို႔ ဘယ္ျဖစ္ေလမလဲဗ်ာ။ (ကမၻာ့အေကာင္းဆံုးဒိုင္လူႀကီးရဲ႕အမည္က ‘ကိုလီနာ’ေလ) သူမပါရင္ ပြဲမမည္ဘူးလို႔ေတာင္ ရဲရဲႀကီးေျပာခ်ရမွာပါ။ ခင္ဗ်ားသာ သူ႔နဲ႔ေတြ႔ၿပီး သူနဲ႔စကားေျပာရရင္ ဘုရားသခင္က ႏို႔ဖိုးမွာ သူ႔ကို ဒိုင္လူႀကီးလုပ္ဖို႔ ေစလႊတ္လိုက္တာမ်ားလားဆိုၿပီး သူနဲ႔အလိုတူူ ထင္မွတ္မိမွာ အမွန္ပါပဲ။
သန္းေခါင္ယံ အန္ဒါစတြဒ္
ေနာက္တခုက ႏို႔ဖိုးမွာ စေလာင္းတီဗြီေတြရွိသဗ်။ ကမၻာအရပ္ရပ္ကေဘာလံုးပြဲေတြကို အခမဲ့ၾကည့္ခြင့္ရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ တုန္းက မူဆလင္ေဘာလံုးအသင္းသားေတြနဲ႔ အပါတ္တိုင္းၾကည့္ျဖစ္တယ္။ ဒီမွာလည္း ေနာက္ထပ္လွတဲ့ ဟန္ခ်က္ကေလး တခုက ရွိျပန္ပါေရာလား။
ကရင္လူႀကီးေတြအိမ္မွာက တီဗြီနဲ႔ စေလာင္းနဲ႔။ အဲဒီအိမ္မွာ မူဆလင္ေဘာ္လံုးအသင္းသားေတြနဲ႔ က်ေနာ္တို႔က အခမဲ့ သြားၾကည့္ၾကတယ္။ တခါတေလ ကိုယ့္ဘက္ထရီအိုး ကိုယ္ထမ္းၿပီး သြားၾကည့္ၾကတယ္။ ခ်န္ပီယံလိဂ္ပြဲေတြဆို ည တနာရီခြဲေလာက္ ကေန မိုးလင္းေပါက္ေအာင္ ၾကည့္ရတာ။ ဓာတ္မီးတ၀င္း၀င္းနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ။
မူဆလင္ေဘာလံုးသမားေလးေတြက က်ေနာ္ဖတ္ဖို႔ အပတ္စဥ္ ထုတ္ အားကစားဂ်ာနယ္ေတြလည္း သူတို႔ပဲ၀ယ္ေပးတယ္။ က်ေနာ္တို႔တေတြကိုလည္း ခင္ၾကမင္ၾကတယ္။
အမွန္က ဆိတ္ၿငိမ္ခ်ိန္ ည(၉း၀၀)နာရီ ေက်ာ္ရင္ အျပင္မထြက္ရဘူး။ စခန္းက ခန္႔ထားတဲ့ (လံုျခံေရးအဖဲြ႔ေတြ) လွည့္ကင္း ရွိတယ္။ ဘယ္လိုမ်ားညိႇထားသလဲေတာ့မသိဘူး။ လွည့္ကင္းက တျခားလမ္းက ေရွာင္ၿပီးသြားေပးတယ္။ တခါတေလ ပက္ပင္းတိုးလု တိုးခင္ ျဖစ္တဲ့အခါမ်ားဆို သူဦးရင္ သူကအရင္ ဓာတ္မီးပိတ္ေပးတယ္။ ကိုယ္ဦးတဲ့အခါ ကိုယ္ကအရင္ ဓာတ္မီးပိတ္ေပးရတယ္။ အဂၤလိပ္လိုေျပာရင္ ‘အန္ဒါစတြဒ္’ ေပါ့ဗ်ာ။ ညႀကီးမင္းႀကီးဆိုေတာ့ “သန္းေခါင္ယံ အန္ဒါစတြဒ္”ေပါ့။ ကဲ .... ဘယ္ေလာက္လွတဲ့ ႏို႔ဖိုးေလးလဲ။
ႏို႔ဖိုးမွာ အေရွာင္အတိမ္းအေကာင္းဆံုးကေတာ့ လွည့္ကင္းသမားေတြနဲ႔ လက္ေ၀ွ႔သမားေတြျဖစ္တယ္လို႔ တိုးတိုးၾကားရ တယ္။ ဒါေပမယ့္ လွည့္ကင္းသမားေတြက ပိုေတာ္ၾကဆိုပဲ။ လက္ေ၀ွ႔သမားေတြကေတာ့ ႀကိဳး၀ိုင္းထဲမွာသာ ေရွာင္ၾကတိမ္းၾက၊ ထုိးၾက ႀကိတ္ၾကတာ။ လွည့္ကင္းသမားေတြကေတာ့ လမ္းေပၚမွာပဲ ေရွာင္ၾကတိမ္းၾကသတဲ့။ သူတို႔ခမ်ာ ညႀကီးသန္းေခါင္ ဓာတ္မီးတ၀င္း၀င္းနဲ႔ လမ္းသလားေနတဲ့ က်ေနာ္တို႔လို ေဘာလံုး၀ါသနာရွင္ေတြကိုခ်ည္း ေရွာင္ရတာလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူးတဲ့ဗ်။ (အထူးသျဖင့္ လကြယ္ညမ်ားဆိုရင္) ခပ္သုတ္သုတ္ထမ္းလာတဲ့ ဆန္အိတ္ႀကီးေတြ၊ ဆီပံုးႀကီးေတြ၊ ဆင္တံဆိပ္သံဗူးတြဲႀကီးေတြကို မနည္းလြတ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကရတယ္ဆိုပဲ။ မလြတ္ရင္ သူတို႔ပါ ေခ်ာဆြဲခံရသလား ဒါမွမဟုတ္ ကင္းမလွည့္ရေတာ့ဘူးလား မဆိုတတ္ပါဘူး။ ကဲ .... ေရွာင္ပံု တိမ္းပံုေလးကေရာ မလွေပဘူးလား။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။ ေမွ်ာ္ပါ။
Tuesday, September 18, 2007
ႏို႔ဖိုးသြားေတာလား (၅)
Posted by ရြက္မြန္ at 9:30 AM
Labels: ေအာင္ဦး (ႏို႔ဖိုး)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment