ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Wednesday, September 19, 2007

ႏို႔ဖိုးသြားေတာလား (၆)

ကာ
တြန္းေလး တကြက္

အိမ္ေထာင္စုတိုင္းကို “ဆီစာအုပ္”ကေလးေတြေပးထားတယ္။ အဲဒီမွာ လူတဦး ‘ပဲ’ဘယ္ေလာက္၊ ‘ဆန္’ဘယ္ေလာက္၊ မီးေသြးဘယ္ေလာက္ဆိုၿပီး “စံခ်ိန္မီ အာဟာရဇယား”အတိုင္းထုတ္ေပးတယ္။ ဆန္၊ ပဲနဲ႔ ဆီလို အဓိကရိကၡာေတြက အနည္းနဲ႔အမ်ား ပိုၾကပါတယ္။ အဲဒါကို အလဟသမျဖစ္ေအာင္ စီမံခန္႔ခြဲၾကပံုကေလးကလည္း လွသဗ်ာ။

ရိကၡာထုတ္ရက္ေတြဆို ဂိုေထာင္နဲ႔ ခပ္လွမ္းလွမ္းက သစ္ပင္ေလးေတြေအာက္မွာ ပစၥည္းေကာက္တဲ့ (အဓိက ဆန္နဲ႔ပဲကို ေကာက္ၾကတာ) ကုလားမေလးေတြ ယပ္ေတာင္ကေလး တဖ်ပ္ဖ်ပ္နဲ႔ စကားလက္ဆံု က်ေနတတ္တယ္။ အမ်ားစုကေတာ့ ႏွစ္ဦးပိုင္းမွာ ကတည္းကိုက ေငြႀကိဳေပးထားၿပီးသားပါ။ အျပင္မွာ၊ လက္ရွိေပါက္ေစ်းမွာ ဆန္တပံုး (၁၀၀) ဆိုပါစို႔။ ႏွစ္ဦးတုန္းက (၅၀) ေလာက္နဲ႔ ေစ်းႀကိဳျဖတ္ေပးထားၾကတာ။ မိေအး ႏွစ္ခါနာရတဲ့ ပြဲေပါ့။

က်ေနာ္တို႔ ပီအိုစီရပ္ကြက္ကိုလည္း လွည္းကိုယ္စီတြန္းလို႔ ကုလားမေလးေတြ လာၾကပါတယ္။ ဘာေျပာေကာင္းမလဲ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲ ဆြမ္းဆန္စိမ္း ေလာင္းလွဴပြဲႀကီး က်င္းပလိုက္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီဆန္ကို အရက္ခ်က္ရင္ ဘယ္ေလာက္ၾကာ သလဲေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ဆန္ဖိုးကေန အရက္ျဖစ္သြားတာ ျမန္သလားမေမးနဲ႔။ ေရာင္းလိုက္တဲ့ ဆန္အိတ္ထက္ေတာင္ ျပန္၀ယ္တဲ့ ဇ၀က္သာအိတ္ အေရအတြက္က မ်ားေလမလားပဲ။

အဲဒီလိုေကာက္ထားတဲ့ဆန္အိတ္ေတြကို မဲေဆာက္ကို သယ္သြားၾကတယ္။ ၿပီးတခါ မဲေဆာက္ကေန အိပ္သစ္ျပန္သြပ္ၿပီး (တခ်ဳိ႔အိတ္ေတြဆိုရင္ ပထမအေခါက္တုန္းက အ၀တ္အစားအတိုင္းပဲ) ႏို႔ဖိုးကို ျပန္သယ္လာၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ အင္ဂ်ီအိုကေပးတဲ့ ဆန္အိတ္ေတြနဲ႔ ပဲအိတ္ေတြဟာ ႏို႔ဖိုးနဲ႔ မဲေဆာက္ကို လူးလားေခါက္တံု႔သြားေနေတာ့တာေပါ့။
တေန႔က်ေတာ့ က်ေနာ့္စိတ္ထဲ စိတ္ကူးတခုရတာနဲ႔ ကာတြန္းဆရာ ဒိုင္းနမိုက္ကို ေျပာျဖစ္တယ္။ “ဗ်ဳိ႕ .... ဒိုင္းနမိုက္ေရ .... အဲဒီ ဆန္အိတ္ေတြ၊ ပဲအိတ္ေတြ ကားမူးလို႔ ထုိးအန္ေနၾကတဲ့ပံု ေရးေျခဗ်ာ”လို႔ဆိုလုိက္ေတာ့ သူအပါအ၀င္ အနီးအနားရွိေနၾကသူေတြ သေဘာက်လြန္းလို႔ ခြက္ထိုးခြက္လန္ ရယ္ၾကပါေရာလား။

ဇ၀က္သာ ခ်စ္ၾကည္ေရး

ေနာက္တခုက “ႏို႔ဖိုးေစ်း”ဗ်။ ဘယ့္ႏွယ့္ဗ်ာ၊ လူသားခ်င္း အစာနာခံေနရတဲ့ ဒုကၡေရာက္ေနသူေတြခ်ည္း စုေနတဲ့အရပ္မွာ ပြဲခင္းတမွ် စည္ကားေနတဲ့ ေစ်းႀကီးက အလည္ေခါင္က်က်ေနရာမွာ တည္တည္ခန္႔ခန္႔ႀကီး ရပ္ေနပံုမ်ား။

အျခားၿဂိဳဟ္တခုခုက ယာဥ္ႀကီး တစင္းစင္းမ်ား မွားဆင္းလာသလား ထင္ရေလာက္တယ္။ မနက္မနက္ဆို လူေတြက အဲဒီယာဥ္ အသစ္အဆန္းႀကီးကို ျပံဳတိုးၿပီး ၾကည့္ေနၾကတာ ပ်ားပန္းခတ္မွ်ပဲ။ ႏို႔ဖိုးေစ်းထဲမွာ “မရွိဘူးဆိုတာ မရွိဘူး”လုိ႔ ဆိုရမေလာက္ေအာင္ အကုန္ရွိတယ္။

ေစ်းသည္ေတြက မူဆလင္ေတြမ်ားတယ္။ သူတို႔ေရာင္းတဲ့ကုန္ကို သူတို႔ ေရာင္းတဲ့ေစ်းနဲ႔ ကရင္ေတြက အတြန္႔မတက္ဘဲ ၀ယ္ရတယ္။ ဆိုေတာ့ကာ ႏို႔ဖိုးေစ်းကြက္က ဟန္ခ်က္မမွ် ျဖစ္ေနေတာ့တာေပါ့။ တဘက္ေစာင္းနင္းႀကီး။ အဲဒီလို တဘက္ေစာင္းနင္း ျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနႀကီးကို ဘယ္အရာက ဟန္ခ်က္မွ် သြားေစသလဲဆိုတာ သိပ္စိတ္၀င္စားစရာေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ့္မွာ အဲဒီပုစၧာအတြက္ အေတာ့္ကို ေခါင္းခဲခဲ့ရဖူးသေပါ့။

ထူးျခားတာက ႏို႔ဖိုးမွာ မနက္နဲ႔ ညေန ဆိုၿပီး ေစ်းကြက္က (၂) ခုရွိေနတာေတြ႔ရတယ္။ ဒါနဲ႔ အဲဒီေစ်းကြက္ (၂) ခုကို အေျခတည္ၿပီး ႏို႔ဖိုးပုစၧာကို သံုးခ်က္တြက္နည္းနဲ႔ တြက္ၾကည့္မိတယ္။ ဆိုပါစို႔။ မနက္ပိုင္းေစ်းကြက္မွာ မူဆလင္ကို ကရင္ေတြက အျမတ္ေပးရတယ္ေပါ့။

ညေနဘက္က်ေတာ့ ေစ်းကြက္ အခင္းအက်င္းက တမ်ဳိးေျပာင္းသြားတယ္။ ဘယ္လိုေျပာင္းသြားသလဲဆိုေတာ့ ကရင္ေတြက ဇ၀က္သာထုပ္ကေလးေတြ ေရာင္းၾကတယ္။ အဲဒီအထုပ္ကေလးကို တခ်ဳိ႕ မူဆလင္ေတြက ၀ယ္ေသာက္ၾကတယ္။ အဲဒီ အထုပ္ကေလးကို ေရမ်ားသေလး၊ ဇ၀က္သာမ်ားသေလးဆိုၿပီး နည္းနည္းမွ အတြန္႔မတက္ဘဲ ၀ယ္ေသာက္ၾကတာပါ။ ဆိုေတာ့ကာ မူဆလင္ေတြက ကရင္ေတြကို အျမတ္ျပန္ေပးရေတာ့တာေပါ့။ ဒါကို က်ေနာ္က “ဇ၀က္သာ ခ်စ္ၾကည္ေရး”ဆိုလိုက္ခ်င္တာေပါ့ဗ်ာ။ ကဲ .... ဘယ္ေလာက္လွတဲ့ ဟန္ခ်က္ေလးလဲ။

ႏို႔ဖိုးမွာ အရက္ေသာက္ခြင့္၊ ေရာင္းခ်ခြင့္ (လံုး၀) မရွိပါ။ ဖမ္းမိရင္ အျပစ္ေပးပါတယ္။ ပစၥည္းသိမ္းပါတယ္။ ႏို႔ဖိုးစခန္းထဲမွာသာ အရက္ပိတ္ထားေပမယ့္ ႏို႔ဖိုးရြာမွာေတာ့ အရက္ခ်က္/ေရာင္းပါတယ္။ ႏို႔ဖိုးရြာက ေတာင္ေပၚ ထိုင္းရြာေလးတခုမို႔ တရား၀င္ပါတယ္။ အဲဒီရြာမွာ တယ္လီဖုန္းဆက္ရင္း အနည္းအပါး ထိုင္ေသာက္လို႔ ရပါတယ္။ တကယ္က စခန္းအျပင္ကို ဒုကၡသည္ေတြ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရရင္ ထြက္ခြင့္မရပါ။ ဒါေပမယ့္ ဂိတ္မွာ ခြင့္ေတာင္း (အေၾကာင္းတခုခုျပ) ၿပီး ထြက္မယ္ဆိုရင္ ခဏတျဖဳတ္ ထြက္ခြင့္ရတတ္ပါတယ္။

သို႔ကလို ဥပေဒမ်ား ရွိေပေသာ္လည္းပဲ ဇ၀က္သာနဲ႔ ႏို႔ဖိုးကို ဖြားဘက္ေတာ္လို႔ေျပာရင္ သူသူကိုယ္ကိုယ္ အလိုတူၾကမွာပါ။ လူမ်ဳိးစံု၊ ဘာသာစံု၊ ယဥ္ေက်းမႈစံုတဲ့နယ္နိမိတ္က်ဥ္းက်ဥ္းကေလးမွာ ‘ဇ၀က္သာ ခ်စ္ၾကည္ေရး’ဟာ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ဓေလ့ေလးတခု ျဖစ္သလို ခ်ိန္ခြင္လ်ာကို ထိန္းညိႇထားတဲ့ ဟန္ခ်က္တခုလို႔လည္း ဆိုရမွာပါ။

တပါတ္ႏွစ္ရက္ ေစ်းကေလး

တနလၤာေန႔နဲ႔ ၾကာသပေတးေန႔ေတြဆိုရင္ ႏို႔ဖိုးရဲ႕ နံနက္ခင္းဟာ ေတာင္ပံခတ္ေနတဲ့ ငွက္ကေလးေတြ ေတးသီေနၾကသလား ထင္ရတယ္။ စခန္းအ၀င္လမ္းမႀကီးမွာ ေစ်းေန႔ေရာင္းၾကတာ ၾကက္ပ်ံမက်ပဲ။

တေယာက္နဲ႔တေယာက္ သာေၾကာင္းမာေၾကာင္းေမးၾက။ ႏႈတ္ဆက္ၾက။ ျပံဳးျပၾကနဲ႔ေပါ့။ လူစံုတက္စံုကို တေနရာထဲ၊ တခ်ိန္ထဲမွာ အမ်ားအျပားေတြ႔ႏိုင္တာ အဲဒီေစ်းေန႔ေတြမွာပါပဲ။

အဲဒီေစ်းမွာ မဲေဆာက္က ေစ်းသည္ေတြ၊ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က ေတာသည္ေတြက ကုန္မ်ဳိးစံုကို လာေရာင္းၾကတယ္။ တခုရယ္ရ တာက ႏို႔ဖိုးေစ်းထဲက မူဆလင္ေစ်းသည္ေတြကလည္း ဗန္းရြက္၊ လွည္းတြန္းၿပီး ထြက္ေရာင္းၾကတာပါ။ သူတို႔မွာ ဆိုင္နဲ႔ကနားနဲ႔ ေန႔ေရာညပါ မျပတ္ေရာင္းေနရလ်က္သားနဲ႔ အဲဒီနံနက္ခင္းကေလးကိုပါ အလြတ္မေပးဘဲ ငွက္ကေလးေတြနဲ႔အတူ ေတးလိုက္သီၾကတာ ကို ေျပာတာပါ။

ႏို႔ဖိုးေစ်းကြက္မွာက ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မုန္႔ပဲသြားရည္စာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိုင္းေငြ (၁) ဘတ္ကို အေျခခံ အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ေရာင္းၾက၀ယ္ၾကတာပါ။ စားသံုးသူရဲ႕ ၀ယ္လိုအားကို အေျချပဳထားတဲ့ ေစ်းကြက္တန္ဖိုးေပါ့ဗ်ာ။ ဒီေတာ့ကာ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပီအိုစီေတြအတြက္ ေစ်းခ်ဳိေနေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ။ ဘယ္သူ႔ဆီကပဲျဖစ္ျဖစ္ “ဟယ္ .... တန္လိုက္တာ” “ဟယ္ .... လတ္လိုက္တာ” “ေငြတဘတ္နဲ႔ဒီေလာက္ရတာ အလကားေပးသလားေတာင္ ထင္ရတယ္” စသျဖင့္ ဒီလိုပဲ ၾကားေနရတယ္။

ျမန္မာျပည္နယ္စပ္နဲ႔က တနာရီ ႏွစ္နာရီေလာက္ပဲ သြားရတာဆိုေတာ့ ျမန္မာကုန္ေတြက စံုလည္းစံု၊ ေစ်းလည္း ခ်ဳိၾကတယ္။ ေစ်းသြားရလို႔ ျပံဳးေပ်ာ္ေနတဲ့ အိမ္ရွင္မေတြကို ျမန္မာတျပည္လံုးလိုက္ရွာရင္ ထမင္းထုပ္သိုးသြားႏိုင္ေပမယ့္ ႏို႔ဖိုးမွာေတာ့ ရွာစရာ မလိုဘူး၊ ဘယ္သူ႔ၾကည့္လိုက္ၾကည့္လိုက္ ျပံဳးလို႔ရယ္လို႔။ ၀ယ္လို႔ျခမ္းလို႔။

ႏို႔ဖိုးမွာ မဲေဆာက္ထက္ အနည္းဆံုး (၅ ဆ) သက္သာေခ်ာင္ခ်ိပါတယ္။ မဲေဆာက္မွာ ၅ ဘတ္ေပးရရင္ ႏို႔ဖိုးမွာ (၁) ဘတ္ပဲ ေပးရပါတယ္။ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ တလကို (၅၀၀) ေလာက္ရွိရင္ လူလတ္တန္းစား မိသားတစုလို ေနႏိုင္ပါတယ္။

ပီအိုစီေတြေရာက္လာေတာ့ ၀ယ္လိုအားကိုၾကည့္ၿပီး ေစ်းကြက္ အေျပာင္းအလဲေလးတခ်ဳိ႔ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ အေျပာင္းအလဲေလးဆိုေတာ့ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားရတာ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိသမို႔ ေတာ္ေသးတာေပါ့ဗ်ာ။

က်ေနာ္တို႔ေရာက္စက ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တစည္းကို (၁) ဘတ္ပဲေပးရပါတယ္။ ခုထိလည္း (၁) ဘတ္ပါပဲ။ အဲဒီလို ေစ်းႏႈန္းက မေျပာင္းသြားေပမယ့္ ေျပာင္းလဲသြားတာက ဟင္းသီးဟင္းရြက္အစည္းေလးေတြရဲ႕ အရြယ္အစားပါ။ အစည္းေလးေတြ ငယ္၊ အခိုင္ေလးေတြ ေသး၊ အဖီးေလးေတြ ၾကဲကုန္ ၾကတာပါ။ ကဲ .... ဘယ္ေလာက္သိမ္ေမြ႔တဲ့ အေျပာင္းအလဲေလးလဲ။

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.