ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Friday, November 2, 2007

က်ဆံုးသြားခဲ့ရသူမ်ားအေပၚ က်ေနာ္တို႔ ကတိတည္ပါမည္။

ဒီ
စာစုကေလးက နယ္စည္းမျခား သတင္းေထာက္မ်ားအဖဲြ႔ (Reporters san Frontier) လို႔ေခၚတဲ့ RSF ရဲ႕ ဘေလာ့ဂါ လက္စြဲထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ေဟာင္ေကာင္က တရုတ္ဘေလာ့ဂါတဦးရဲ႕ ေဆာင္းပါးေလးပါ။

သူက တီယန္အင္မင္ယင္ျပင္မွာ ေခ်မႈန္းခံခဲ့ရသူေတြအတြက္ တခုခုလုပ္ေပးပါမယ္လို႔ ကတိေပးၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း ဘေလာ့ ေရးခဲ့သူပါ။ သူရဲ႕ ခံစားမႈ၊ ဘေလာ့ေရးတဲ့အေတြ႔အၾကံဳ၊ သူ႔ခံစားမႈကေလးေတြ ဖတ္ရတဲ့အခါ ေ၀ငွခ်င္လာပါတယ္။ အခု က်ေနာ္တို႔ ဘေလာ့ဂါေတြ ခံစားေနၾကရတာေလးေတြနဲ႔လည္း တိုက္ဆိုင္တယ္ ယူဆလို႔ပါ။ ဖတ္သာၾကည့္ၾကပါေတာ့ဗ်ာ။

ယန္ ရွမ္ ရွက္ကယ္လ္တြန္ (Yan Sham Shackelton) က သိေစလိုတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ဒီေဆာင္းပါးအတြက္ ၆ ပတ္ၾကာမွ်၊ ၆ ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေရးသားဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေနာက္မွ ဘေလာ့ေရးသားျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သူမသိသမွ်ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို စုစည္းေရးသားဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၿပီးေနာက္၊ ေနာက္ဆံုး “သင္၏ ကိုယ္ပိုင္ဟန္ျဖင့္ ေရးျခင္းသည္သာ အေကာင္းဆံုး” ဆိုတဲ့ ဤတင္ျပမႈ ဘေလာ့ မီဒီယံၾကားခံ၏ အလွတရားကို ေတြ႔ခဲ့ပါတယ္။

သူမ ဘေလာ့၏အမည္မွာ (glutter.com) ျဖစ္ၿပီး၊ ႏိုင္ငံေရးကိစၥမ်ားအျပင္ အႏုပညာကိစၥမ်ားကိုလည္း ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ သူမ၏ ပြင့္လင္းစြာ ေ၀ဖန္တင္ျပမႈႏွင့္ ေဟာင္ေကာင္တြင္ စစ္မွန္ေသာ ဒီမိုကေရစီေပၚထြန္းေစ လိုေသာ အသားေပး ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားေၾကာင့္ တရုတ္ႏိုင္ငံက အျမဲတေစ ဆင္ဆာျဖတ္ေတာက္ပိတ္ဆို႔ျခင္း ခံခဲ့ရသူလို႔လည္း သိရပါတယ္။

ေအာင္သူၿငိမ္း



က်ဆံုးသြားခဲ့ရသူမ်ားအေပၚ က်ေနာ္တို႔ ကတိတည္ပါမည္။
ယန္ ရွမ္ ရွက္ကယ္တြန္ (Yan Sham Shackelton)

ယေန႔က ဇြန္လ (၄) ရက္ေန႔ သန္းေခါင္ေက်ာ္၍ နံနက္ခင္း အစဦး ျဖစ္သည္။ အခ်ိန္က သန္းေခါင္စြန္းစ
၁၂း ၂၃ နာရီ။ ယေန႔က ၁၉၈၉ ခုႏွစ္တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ေဘဂ်င္း၊ တီ ယန္အင္မင္ ယင္ျပင္ ဆႏၵျပပြဲကို ၿဖိဳခြဲေခ်မႈန္းခဲ့သည့္ အစုအျပံဳလိုက္ လူသတ္မႈႀကီး၏ ၁၆ ႏွစ္ေျမာက္ ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔လည္း ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္က က်မက ေဟာင္ေကာင္ရွိ ဆင္ဟြာသတင္းဌာနရံုး၏ အျပင္ဘက္ ဥမင္အတြင္း၌ ထိုင္ေနခဲ့သည္။ ဤေနရာတြင္ လူအမ်ားက အစာအငတ္ခံ ဆႏၵျပရန္ စီစဥ္ထားၾကၿပီး၊ က်မတို႔က တရုတ္ႏိုင္ငံမွ ဆႏၵျပေက်ာင္းသားမ်ားကို ေထာက္ခံေသာအားျဖင့္ ဆႏၵျပေနခဲ့ၾကျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ က်မတို႔က သူတို႔ကို ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးမ်ား ခံစားရရွိ ေစခ်င္သလို၊ က်မတို႔ကိုယ္တိုင္ ကလည္း ဒီမိုကေရစီကို ခံစားလိုၾကသည္။ က်မတို႔က ၿဗိတိသ်ကိုလိုနီ အစိတ္အပိုင္းတခုအျဖစ္ မေနခ်င္သလို၊ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၏ လက္ေအာက္ခံ အစိတ္အပိုင္းတခု အျဖစ္လည္း မေနလိုၾကပါ။ က်မတို႔က လြတ္လပ္စြာ ေနလို ၾကပါသည္။

ေနာက္ထပ္ ၂ နာရီခန္႔အၾကာ၊ ၃ နာရီခန္႔အၾကာတြင္လည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္လိမ့္မည္၊ ေရဒီယိုမွတဆင့္ ေသနတ္သံမ်ားကို စတင္ၾကားခဲ့ၾကရသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ သီခ်င္းသံၿပိဳင္ဟစ္ေႂကြးသံမ်ား၊ ေအာ္ဟစ္သံမ်ား၊ တင့္ကားမ်ားက နံရံမ်ားကို တိုက္ၿဖိဳသံမ်ားကိုလည္း ၾကားေနခဲ့ရပါသည္။ က်မတို႔က တဦးကို တဦးၾကည့္လိုက္မိၾကေသာအခ်ိန္တြင္ မ်က္ရည္မ်ား က်မတို႔မ်က္လံုးမ်ားထဲတြင္ ေတြေတြ စီးက်ေနသည္ကုိ ျမင္ခဲ့ၾကရပါသည္။

အခုေတာ့ ဒီမိုကေရစီဆႏၵျပေတာင္းဆိုသူမ်ားကို တင့္ကားမ်ားသံုး၍ ေခ်မႈန္းေနၿပီကို က်မတို႔ သိလိုက္ၾကရပါၿပီ။ ယခင္က က်မတို႔က ဤသို႔ေတြးထင္ မထားခဲ့ၾကပါ။ ၁၉၈၉ ဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ပံု ရႈံးနိမ့္သြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေရဒီယိုမွတဆင့္ က်မတို႔ သိလိုက္ရသည္။ ဤအခ်ိန္က က်မတို႔ ဥမင္ထဲ၌ မီးေခ်ာင္းအလင္းေရာင္မ်ားေအာက္တြင္ ထိုင္ေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ ဤအခ်ိန္တြင္ပင္ က်မ ေခါင္းထဲ၌ ႀကီးေလးေသာ ေတာင္ႀကီးတခု ေပၚထြန္းလာသည္ဟု ခံစားလိုက္ရပါသည္။ ထိုအခ်ိန္က က်မ အသက္ ၁၅ ႏွစ္သာရွိပါေသးသည္။

ဤအခ်ိန္က ေပၚထြန္းလာခဲ့ျခင္း မဟုတ္လွ်င္ေသာ္မွ၊ မ်ားမၾကာမီ ေနာက္ပိုင္းကာလတြင္ ေပၚေပါက္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ကမၻာႀကီးႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေတြ႔အၾကံဳလံုး၀ မရွိေသးဟု ဆိုႏိုင္သည့္ မိန္းမငယ္ေလးတဦးသာ ျဖစ္သည့္ က်မက ကတိျပဳခဲ့ပါသည္။ သံသယစိုးစဥ္းမွ် မရွိဘဲ ဤကတိကိုျပဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

“ငါ သူတို႔ကို လံုး၀ မေမ့ဘူး။ ငါ သူတို႔လုပ္ရပ္ေတြကို အျမဲတမ္း အမွတ္ရေနမယ္။ က်မဘ၀ကို ပိုတိုးတက္ေကာင္းမြန္ ေအာင္ တည္ေဆာက္မယ္။ အားလံုးအတြက္ က်မ ဆက္လုပ္ေပးမယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ က်မက အသက္ရွင္က်န္ရစ္ ေနၿပီး၊ သူတို႔က အသက္မရွင္ႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ ဒီလို အျဖစ္ဆိုးမ်ဳိး ေနာက္တခါ ထပ္မျဖစ္ေစရဘူး။ တီယင္အန္မင္ ယင္ျပင္ က ေက်ာင္းသားေတြ ကိုယ္စား၊ သူတို႔ကိုယ္စား က်မ ကမၻာကို ဆက္လက္ ႏႈိးေဆာ္သတိေပးေနမယ္။ သူတို႔ဟာ က်မရဲ႕ သူရဲေကာင္းေတြ ျဖစ္တယ္။ က်မရဲ႕ အကိုအမေတြ။ သူရဲေကာင္းေတြ ျဖစ္တယ္။ ”

က်မက ဤကတိကို အလ်င္အျမန္ပင္ ျပဳခဲ့သည္။ လံုး၀မေၾကာက္မရြ႔ံ၊ ရိုးသားစြာပင္ သစၥာျပဳခဲ့သည္။ ျပဳခဲ့သည့္ သစၥာအတိုင္း ျဖစ္ႏိုင္ မျဖစ္ႏိုင္ က်မ မေတြးေတာမိခဲ့။ ဤကတိအတိုင္း အထေျမာက္ေစရန္ မည္သို႔ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ကိုလည္း က်မ မစဥ္းစားမိခဲ့။ က်မသိသည္ကေတာ့ ဤအခ်က္က မွန္သည္ထင္သည့္အတိုင္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ က်န္ လူႀကီး အမ်ားကလည္း ဤအတိုင္း ေလာက္စပီကာ အသံခ်ဲ႔စက္မွေန၍ ေအာ္ဟစ္ေႂကြးေၾကာ္ေနၾကသည္ မဟုတ္ပါလား။

ယခုည က်မဤစာေရးေနသည့္အခ်ိန္တြင္မွ က်မ ဤျဖစ္ပ်က္ခဲ့သမွ် အရာအားလံုးကို ျပန္၍ သတိရ ေနမိပါသည္။ က်မ ျပန္ေတြးေနမိသည္ မွာ က်မေရးခဲ့သမွ်၊ က်မတင္ခဲ့သည့္ ဓါတ္ပံုမ်ား၊ အႏုပညာဖန္တီးခ်က္မ်ားအားလံုးသည္ ဒီမိုကေရစီ အေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ က်မ စည္းရံုးေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ ဆိုင္ဘာ-ဆႏၵျပပြဲမွတဆင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ က်မ သေဘာတူညီ လက္ခံ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္း အင္တာဗ်ဴးမ်ား၊ က်မ ထုတ္ေဖာ္ေရးသား ခဲ့သည့္ ဇာတ္လမ္းမ်ားမွာ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခြင့္ကို ကိုင္စြဲ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရံုမွ်သာမက၊ က်မကိုယ္တိုင္ ဤလြတ္လပ္ခြင့္အေပၚတြင္ အရူးအမူး ယံုၾကည္သက္၀င္၍ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ထိုမွ်မက တနည္း ဆိုရေသာ္ က်မ၏ မသိစိတ္ကို ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ႏိုင္ရန္ အစာေကၽြးေနျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ဘေလာ့ေရးသားျခင္းက က်ဆံုးခဲ့ရသူမ်ားအတြက္ က်မျပဳခဲ့ေသာ ကတိက၀တ္ကို ျဖည့္ဆီးႏိုင္ရန္ အတြက္မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ျပဳခဲ့သည္။

က်မ ယခုကဲ့သို႔ ေရးေနရျခင္းမွာ “ေက်ာက္ေတာင္” (Glutter) ဟူေသာ ဘေလာ့စာစဥ္ကို ဖန္တီး၍ ဆက္လက္ေရးသား ခဲ့ရျခင္း အေၾကာင္းကို လူအမ်ားသိရွိေစရန္ လိုအပ္မည္ဟု ယူဆမိေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္။ က်မက အျခားသူမ်ား ခ်မွတ္ထားေသာ စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို မလိုက္နာဘဲ၊ မည္သည့္ပံုစံကိုမွ် ကူးမခ်ဘဲ ကိုယ္ပိုင္ဟန္ျဖင့္ စခဲ့သည္။ ေသခ်ာသည္ မွာ က်မနာမည္ႀကီးခ်င္ေသာေၾကာင့္ မဟုတ္သလို၊ လူအမ်ား အာရံုစိုက္မႈ ရလိုေသာေၾကာင့္လည္း မဟုတ္ပါ။ တခါတရံ လူအမ်ားက အာရံုသိပ္စိုက္လာၾကသည့္ အခါ က်မက ဘေလာ့တြင္ တိတ္ေနၿပီး၊ ဘေလာ့ကို ေခတၱ ခဏမွ် ေသသြားေစရန္ လည္း ရပ္ဆိုင္းထားခဲ့ပါေသးသည္။ အေၾကာင္းက က်မေရးလိုသည္ကိုသာ ေရးသားေဖာ္ျပေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ မည္သည့္ဖိစီးမႈမွ်မရွိဘဲ အေၾကာင္းအရာတခုကို သိသင့္သည္ဟု ယူဆသည့္အတိုင္း ေရးသားလိုေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္။ က်မ ႀကိဳက္သလို အလိုက် ေရးလိုေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္။

ဘေလာ့တခု စေရးရန္ ၾကံစည္ေနသူမ်ားအတြက္ က်မအၾကံေပးလိုသည္မွာ သင္ကိုယ္တိုင္၏ အသံမွလြဲ၍ မည္သူ႔ကိုမွ် နား မေထာင္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။ အျခားသူမ်ား၏ ဘေလာ့မ်ားကိုလည္း အားက်ၾကည့္ေမာ မေနပါႏွင့္။ ၿပိဳင္ဆိုင္မေနပါႏွင့္။ မည္သည့္ကိစၥ မ်ားကို “မျဖစ္မေန ေဆာင္ရြက္ရန္”ဟူ၍ စာရင္းခ်ထားၿပီး လုပ္ေနျခင္း၊ တခုခုကို ရည္ရြယ္ခ်က္ထားၿပီး လုပ္ေနျခင္းလည္း လုပ္မေန ပါႏွင့္။ က်မက စည္းမ်ဥ္း အမ်ားအျပား ခ်ဳိးေဖာက္မိခဲ့သည္။ ရွင္းရွင္းေလး၊ က်မက ဤစည္းမ်ဥ္းမ်ားကို သိရွိမထားသလို၊ က်မ ေကာင္းသည္ထင္သည့္အတိုင္း လုပ္ေန ေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္။

သင္ဘေလာ့ခုကို စေရးမည္ဆိုလ်င္ ဘေလာ့စဖြင့္၊ ေရးလိုက္ရံုသာျဖစ္သည္။

ဆက္ၿပီး ဘေလာ့ကို ဆက္ရွင္သန္ေနေစလိုလ်င္ သင္ေျပာခ်င္သမွ်ကို ေရးသား၊ မွတ္တမ္းတင္ထားလိုက္ရံုသာ ျဖစ္သည္။

က်မတို႔အားလံုးလိုလိုပင္၊ တခ်ိန္မဟုတ္ တခ်ိန္ ႏိုင္ငံေရးထက္သန္ႏိုးၾကားလာမႈမ်ဳိးကို ၾကံဳဖူးပါလိမ့္မည္။ ဆိုလိုသည္မွာ မတရား မမွ်တမႈကို က်မတို႔ သိျမင္နားလည္လာသည့္အခ်ိန္၊ ဤကိစၥကို ျပဳျပင္မွရေတာ့မည္ဟု ျမင္လာသည့္ အခ်ိန္မ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ မဟုတ္ပါက သင္၏ ကိစၥတခုခုကို လက္ကိုင္ထားၿပီး တစိုက္မတ္မတ္ ေဆာင္ရြက္လႈပ္ရွားေနသည့္ လႈပ္ရွားသူ အက္တီဗစ္တဦး ျဖစ္မလာႏိုင္ပါ။ ဤသို႔ ကိစၥတခုအေပၚ မတရား၊ ေျပာင္းလဲရေတာ့မည္ဟု သိျမင္နားလည္ လိုက္မႈက သင့္ကို လမ္းေၾကာင္းေပး လမ္းၫႊန္ ဦးေဆာင္သြားလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ေပၚလာ ေစရန္အတြက္ တိုက္ခိုက္ရန္၊ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ရန္ အျခားသူမ်ားကို တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ဖို႔လည္း သင့္တြင္အားမာန္ ရွိလာလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ သင္၏ ခိုင္ၾကည္ေသာ သံႏၷိဌာန္ကို လည္း အျခားသူမ်ားထံ ကူးစက္ေရာက္ရွိေစႏိုင္လိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္က ဒီတည က်မမွ်ေ၀ခ်င္ေသာ က်မ၏ စဥ္းစား ေတြးေခၚခ်က္သာ ျဖစ္သည္။

အခုေတာ့ ည ၂း ၃၃ နာရီ ရွိၿပီ။ ေသနတ္သံမ်ားကို က်မၾကားေနရသည္။ ဒိုင္း-ဒိုင္း-ဒိုင္း။ ယခုလိုအခ်ိန္မ်ဳိးတြင္ က်မႏွစ္တိုင္း ျပန္လည္ ၾကားေယာင္ေနရေသာ ေသနတ္သံမ်ားလည္း ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္က က်မ ၁၅ ႏွစ္သာ ရွိေသးသည္။ က်မ ၾကံဳေတြ႔ ခဲ့ရသလို အျဖစ္မ်ဳိး အတြက္ သိပ္ႏုနယ္လြန္းေသးေသာ အရြယ္မ်ဳိးလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားက ငယ္ရြယ္ႏုနယ္စဥ္မွာပင္ ေသဆံုး ခဲ့ၾကရေလၿပီ.... ။

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.