၂
၀၀၁ ခုႏွစ္၊ ေမလ (၂၁) ရက္၊ တနလၤာေန႔၊ ထိုေန႔က (၃)ႏွစ္အရြယ္သမီးေလးကို ေက်ာင္းသြားအပ္ၾကသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ စေန၊ တနဂၤေႏြ (၂) ရက္က ေက်ာင္း၀တ္စံုသစ္ကေလးမ်ားကို အိမ္တြင္၀တ္ဆင္၍ ေက်ာင္းသြားမည္ တျပင္ျပင္ႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးတူး ေနခဲ့ေသာ သမီးေလးသည္ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ ငိုပါေလသည္။
ေက်ာင္း႐ံုးခန္းမွ ထြက္၍ သူေနရမည့္အတန္း၀သို႔အေရာက္တြင္ တိကနဲအငိုရပ္သြား၏။ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အတန္းထဲတြင္ ေရာက္ႏွင့္ေနၾကသည့္ သမီးႏွင့္သက္တူရြယ္တူခန္႔ သားငယ္သမီးငယ္ေလးမ်ားသည္ ဟိုမွာသည္မွာ ေျပးလႊားေဆာ့ကစား ေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ေအာက္ခံအနီေပၚတြင္ အျဖဴဆင္ထားၾကသည့္ ျပာလဲ့လဲ့မ်က္လံုးလက္လက္ကေလးမ်ားက သူတို႔ ၏ သူငယ္ခ်င္းသစ္ကို စိတ္၀င္တစား ၀ိုင္းၾကည့္ေနၾကေလသည္။ တခ်ဳိ႕က သူတို႔၏လက္ကေလးမ်ားကို ေျမႇာက္ကာ ေျမႇာက္ ကာႏွင့္ လက္ယပ္ေခၚေနၾကသည္။ သူတို႔ထဲမွ ခပ္သြက္သြက္ ကေလးသံုးေလးဦးက ေျပးလာၿပီး သမီးကို လက္ဆြဲ ၍ ေခၚ ေဆာင္သြားၾကသည္။
ထိုခဏ၌ က်ေနာ္တို႔သည္ စိတ္လိုလက္ရႏွင့္ အစြမ္းကုန္ ဖူးေနပြင့္ေနၾကသည့္ ပန္းခင္းႀကီးတခင္း၏ေရွ႕သို႔ ေရာက္ေနခဲ့ၾက သလို ခံစားေနမိသည္။ ဇနီးသည္က လက္တို႔ေတာ့မွ ေနေရာင္ရွိရာ သူ႔ထက္ငါ လုယက္တိုးထြက္ေနၾကသည့္ အေရာင္တူ အေသြးတူ ပန္းပြင့္ကေလးမ်ားအၾကားတြင္ သမီးေလးကို မနည္းရွာယူရသည္။
ဆရာမကိုႏႈတ္ဆက္၍ ျပန္မည္အျပဳတြင္ ကေလးေလးတေယာက္ ငိုယို၍ေရာက္လာသည္။ မေန႔ကမွ ေက်ာင္းစတက္သည့္ ကေလးမို႔ ခုလိုငိုေနတာပါဟု သမီးတို႔ဆရာမက ရွင္းျပေနသည္။ သည္ကေန႔မွ ေက်ာင္းစတက္ရသည့္ သမီးေရာ ဘယ္လိုမ်ား ေနမည္လဲဟု အေတြးပင္မဆံုးေသး ေစာေစာက သင္းသင္းပ်ံ႔ပ်ံ႔ႏွင့္ လွခ်င္တိုင္း လွေနသည့္ ပန္းခင္းနီနီထဲတြင္ ႐ိုးတံ၀င့္၀င့္ ခ်ီေနခဲ့သည့္ သမီးေလးသည္ ထိုအခ်ိန္က်ကာမွ ငိုေဖာ္ေလာင္ဖက္ ရသြား၍ထင္၏ ၀ါးကနဲ ငိုခ်ပါေတာ့သည္။
က်ေနာ္တို႔ စိတ္မေကာင္း။ ဇနီးသည္ကေတာ့ သမီးကို ေခ်ာ့ေမာ့ရွင္းျပရွာသည္။ သို႔ေသာ္ သမီးက မိဘႏွစ္ပါးကို မ်က္၀န္း လဲ့လဲ့မ်ားျဖင့္ အားကိုးတႀကီး ၾကည့္လ်က္ ငိုျမဲငိုေနသည္။ မတတ္ႏိုင္။ သမီးကို ေက်ာင္းတြင္ ထားရစ္ခဲ့ရေပမည္။ မူႀကိဳ ေက်ာင္း သည္ အိမ္တြင္ မိဘတုိ႔မေပးႏိုင္သည့္ ကေလးဘ၀ သုခခ်မ္းသာကို သမီးအတြက္ ဖန္တီေပးေပလိမ့္မည္။ ေက်ာင္း၌ ေနသားက်လာလွ်င္ သမီးေလး ေပ်ာ္ရႊင္လာလိမ့္မည္။
အိမ္အျပန္လမ္းတြင္ က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ဦးစလံုး ႏႈတ္ဆိတ္ေနသည္။ တခုခုေျပာခ်င္သလိုလို ရွိမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဘယ္က စေျပာ ရမွန္း မသိသျဖင့္ မင္သက္ေနၾကျခင္းပင္ ျဖစ္မည္။ အိမ္ေရာက္ေတာ့ ဘာလုပ္လို႔ ဘာကိုင္ရမွန္းမသိ။ ထုိင္လိုက္ ထလိုက္ႏွင့္ ႏွစ္ဦးသား ေယာင္နန ျဖစ္ေနၾကသည္။ တေအာင့္ေလာက္ၾကာေတာ့ ဇနီးသည္က “သမီး မရွိတာ ပ်င္းစရာ ေကာင္းသလို ပဲ” ဟု စေျပာသည္။ ဟုတ္သည္။ က်ေနာ့္ စိတ္တြင္လည္း တခုခုလိုေနသလို ခံစားေနရသည္။
အရင္ကဆိုလွ်င္ မိုးလင္းကမိုးခ်ဳပ္ သမီးႏွင့္အတူ တခုမဟုတ္တခု လုပ္ေနျဖစ္ၾကသည္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ သမီးအိပ္ရာထခ်ိန္မွ ေန႔လည္ခင္း တေရးတေမာ အိပ္ခါနီးအထိ သမီး၏ ေ၀ယ်ာ၀စၥမ်ားကို ဇယ္ဆက္သလို လုပ္ၾကရသည္။ သမီးကို သြားတိုက္၊ မ်က္ႏွာသစ္ ေပးရသည္။ အေပါ့အေလး တည္ေပးရသည္။ အဆာေျပ တခုခုေကြ်းရသည္။ ေလွ်ာ္ရဖြပ္ရသည္။
ဤသည္တို႔ ၿပီးစီးခ်ိန္တြင္ သမီးသည္ တခုခုလုပ္ရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီ။ အျခားမဟုတ္။ ကစားရန္ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနျခင္း ပင္။ က်ေနာ္တို႔၏ မိတ္ေဆြမ်ားက သမီးအတြက္ ကစားစရာမ်ား ၀ယ္ေပးၾကသည္။ သမီး၏ ကစားစရာမ်ား ကလည္း စံုလင္ လွသည္။ က်ေနာ္တို႔ ငယ္ငယ္ကဆိုလွ်င္ ျမင္ေတာင္မျမင္ဘူးခဲ့သည္မ်ားႏွင့္ သမီးေလး ကစားခြင့္ ရရွာသည္။ သို႔ေသာ္ သမီးသည္ တဦးတည္းေသာ သမီးျဖစ္၍ထင္သည္။ သူ႔တေယာက္တည္း ဘယ္ေတာ့မွ် မကစား။ အေမ သို႔မဟုတ္ အေဖ ႏွင့္သာ အျမဲလို ကစားေလ့ရွိသည္။
ေန႔လည္ခင္း ထမင္းစားၿပီး၍ ခဏတျဖဳတ္ကစားၿပီးလွ်င္ေတာ့ သမီးေလး တေရးအိပ္မည္။ အိပ္ရာႏိုးလာလွ်င္ မနက္ပိုင္း ကလို သူ၏ နိစၥဓူ၀ ယႏၱရားကို ျပန္လည္လည္ပတ္ရန္ အစဥ္သင့္ ျဖစ္ေနေလေတာ့သည္။ ထိုမွ ည (၉) နာရီခန္႔တြင္ အိပ္ရာ ၀င္ ပံုျပင္မ်ားကို နားေထာင္၍ သမီးေလးအိပ္မည္။ ဒါတင္မက ကေလးကဗ်ာေလးမ်ားကို ရြတ္ဆိုျပသည့္ အခါမ်ား၌ သမီး သည္ မပီကလာပီကလာႏွင့္ ခ်စ္စဖြယ္ လိုက္ရြတ္တတ္ေသးသည္။
ဤသို႔ အိပ္စက္ခ်ိန္မွအပ က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ သမီးႏွင့္ အခ်ိန္ျပည့္ေနေနၾကရာမွ ခုလိုခြဲရေတာ့ က်ေနာ္တို႔စိတ္တြင္ ဟာလာ ဟင္းလင္းႀကီးကို ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ ညေနက်ေတာ့ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦး တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ မတိုင္ပင္ မိပါဘဲ လွ်က္ အေစာႀကီး ေက်ာင္းသြားႀကိဳျဖစ္ၾကသည္။ သမီးကလည္း လြမ္းေနရွာသည္ထင့္။ ဆံပင္ကို ၾကက္ေတာင္စည္းေလး စည္းထား ၿပီး အက်ီျဖဴျဖဴ၊ စကတ္နီနီေလးႏွင့္ ပုခံုးတြင္ ေက်ာပိုးအိတ္၀ါ၀ါေလးလြယ္ထားသည့္ သမီးေလးသည္ ေတြ႔လွ်င္ ေတြ႔ခ်င္း ငိုႀကီး ခ်က္မႏွင့္ သူ႔အေမကို ေျပးဖက္ပါေတာ့သည္။
ေစာေစာက သတိမထားလိုက္မိ။ ဇနီးသည္ ဘာ့ေၾကာင့္ က်ေနာ့္ေရွ႕က ခပ္သုတ္သုတ္ေလွ်ာက္သြားသည္ကို ခုမွ နားလည္ မိသည္။ ေၾသာ္ … သူ႔ခမ်ာ ရင္ခြင္ဗလာႏွင့္ တေန႔လံုး တ,သ ေနခဲ့ရရွာသည္ပဲ။ သည္ေလာက္ေတာ့ ခံစားရ ေပလိမ့္မည္။ ေက်ာင္းကားႏွင့္ ႀကိဳပို႔ေသာအခါတြင္ေတာ့ ညေန ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္မ်ားတြင္ ဇနီးသည္တေယာက္ ျခံ၀၌ ဟန္တျပင္ျပင္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနတတ္သည္မွာ ခုထိပင္။
တနလၤာေန႔မွ ေသာၾကာေန႔အထိျဖစ္ေသာ ပထမရက္သတၱ၏ ဟာလာဟင္းလင္းေန႔ရက္မ်ားတြင္ သမီးကို သတိရလို႔ခ်ည္း ေနမိသည္။ သမီး၏ ကစားစရာမ်ားထည့္ထားသည့္ အိတ္ကေလးကို ဖြင့္ဖြင့္ၾကည့္ျဖစ္သည္။ သမီးေဆာ့ေနလ်င္ အသက္ ၀င္ေနသလိုရွိေသာ အ႐ုပ္ေလးမ်ားသည္ပင္ ပန္သူမဲ့၍ ေႂကြက်ေနရရွာေသာ ပန္းပြင့္ေလးမ်ားႏွင့္ တူေနသေယာင္ေယာင္။
“သမီးေလးေရ … သမီးေလးကို ေက်ာင္းထားတာဟာ အသိပညာႂကြယ္၀ေစဖို႔နဲ႔ ေလာကအလယ္ ၀င္ဆန္႔ေစဖို႔ပါကြယ္”ဟု စိတ္ထဲက ေျပာေနမိသည္။ သည္လိုႏွင့္ သမီးလည္း ေက်ာင္း၌ေနသားက်သလိုရွိလာေတာ့ က်ေနာ္တို႔လည္း သမီးႏွင့္ခြဲရ သည္ကို ေနသားက်သလို ရွိလာခဲ့သည္။ သည္ေတာ့မွ အရင္က မဖတ္ျဖစ္ခဲ့ေသာစာအုပ္မ်ား၊ မလုပ္ျဖစ္ခဲ့ေသာ အလုပ္ မ်ား၊ လုပ္ေနလ်က္ အခ်ိန္မေပးႏိုင္၍ ဖယ္ထားရေသာ အလုပ္မ်ားကို ျဖစ္ႏိုင္သမွ် အခ်ိန္ပိုင္းျခား၍ တစတစ လုပ္ျဖစ္လာ သည္။ သို႔ေသာ္ လုပ္ရသည့္အလုပ္ေတြက မ်ားေသာအားျဖင့္ အခ်ိန္သတ္မွတ္ခ်က္မရွိ၊ ႀကံဳလွ်င္ႀကံဳသလိုလုပ္ေနရသည္ ဟု ေျပာ၍ရ သည္။ တခါတရံ ညဥ့္နက္သန္းေကာင္၊ တခါတရံ မိုးစင္စင္လင္းသည္အထိ၊ ရံခါ သံုးေလးငါးရက္ ဆက္တိုက္ စသျဖင့္ မၿပီး မခ်င္း လုပ္ရတတ္သည္။
သမီးေမြးၿပီးစကလည္း ထိုသို႔လုပ္ခဲ့ရသည္ပင္။ တတ္ႏိုင္သမွ်ေတာ့ က်ေနာ္ ေရွာင္ဖို႔ႀကိဳးစားခဲ့ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ဘ၀က ခြင့္မျပဳ။ ထို႔ေၾကာင့္ အလုပ္ပိ၍ လူပမ္းစိတ္ပမ္းျဖစ္ခဲ့ရသည္။ တခါတရံ ေျခပစ္လက္ပစ္နားမည္ဟု ၾကံထားသည့္ အခ်ိန္ မ်ဳိးတြင္ သမီးသည္ သူႏွင့္ ကစားရန္၊ သူ႔ကို ပံုေျပာျပရန္၊ သူ႔ကို ကေလးကဗ်ာေလးမ်ားရြတ္ဆိုျပရန္ က်ေနာ့္ကို ပူဆာတတ္ သည္။ ထိုအခါမ်ဳိးတြင္ က်ေနာ့္စိတ္ကို မည္သို႔မွ် ထိန္းမရ။ သမီးကို ဆူပူမာန္မဲမိသည္။
ထိုတေန႔ကိုေတာ့ မည္သို႔မွ် က်ေနာ္ ေမ့ႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ ကြန္ျပဴတာထဲတြင္ က်ေနာ္႐ိုက္ထားသည့္ စာမူမ်ားကို ႐ိုက္လက္ စ ျဖစ္ေနသျဖင့္ မသိမ္းဆည္းရေသး။ သမီးက သူ႔လက္ကေလးႏွင့္ ထိမီွသည့္ခလုတ္မ်ားကို စံုႏွိပ္လိုက္၍ ထင္သည္၊ က်ေနာ္ အိမ္သာ၀င္ရာမွ ျပန္လာေတာ့ ကြန္ျပဴတာက ပိတ္ေနၿပီ။ စာမ်က္ႏွာႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္မွ် အလဟသ ျဖစ္သြား သည္။ စိတ္ဆိုးဆုိးႏွင့္ သမီးကို ႐ိုက္လိုက္မိသည္။
ေခါင္းေအးသြားေတာ့ ဆံုး႐ံႈးသြားသည့္ စာမ်က္ႏွာႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ထက္ က်ေနာ္သိပ္ခ်စ္သည့္ (၂) ႏွစ္ေက်ာ္ သမီးေလးကို ႐ိုက္လိုက္မိသည့္အျဖစ္ကို ယူႀကံဳးမရ။ သြားၿပီ။ သမီးမေမြးခင္ကတည္းက ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေပးထားသည့္ ကတိကို ကိုယ္တိုင္ ေဖာက္ဖ်က္မိၿပီ။ က်ေနာ့္ကိုယ္က်ေနာ္ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ရသည္။ ထိုရက္မ်ားသည္ က်ေနာ့္ကို ႀကိမ္မီးအံုး သလို တေျမ့ေျမ့ေလာင္ကြ်မ္းေနေတာ့သည္။
က်ေနာ့္ မ်က္စိထဲတြင္ ပန္းခ်ီကားသံုးခုကို ေျပးျမင္သည္။ ထိုပန္းခ်ီကားမ်ားသည္ က်ေနာ့္ဘာသာက်ေနာ္ စိတ္ကူးႏွင့္ သ႐ုပ္ေဖာ္ထားသည့္ ပန္းခ်ီကားမ်ားျဖစ္သည္။ တခုက ကေလးတေယာက္ကို ဖခင္ျဖစ္သူက ႐ိုက္ေနသည့္ပံုျဖစ္သည္။ ယင္းပန္းခ်ီကားတြင္ “ခ်စ္လို႔႐ိုက္တာပါ”ဟူေသာ စာတန္းေရးထုိးထားသည္။ ေနာက္တခုက ထိုကေလးကိုပင္ သူစိမ္း တေယာက္က ႐ိုက္ေနသည့္ပံုျဖစ္သည္။ ယင္း ပန္းခ်ီကားတြင္ေတာ့ “မုန္းလို႔႐ိုက္တာပါ”ဟူသည့္ စာတန္းေရးထိုးထား သည္။ ေနာက္ဆံုးတခုက ယင္းပန္းခ်ီကားႏွစ္ခုစလံုးကို လူငယ္ေလးတေယာက္က ေစ့ေစ့ၾကည့္၍ လက္ညိႇဳးထိုးေနသည့္ ပံုျဖစ္သည္။ ယင္းပန္းခ်ီကားတြင္ “ဒါ မတရားဘူး”ဟူသည့္ စာတန္းေရးထိုးထားသည္။ (ေက်းဇူးျပဳ၍ က်ေနာ့္သမီးေလး ဤပန္းခ်ီကား မ်ားကို ၾကည့္ခြင့္မၾကံဳဘဲႏွင့္ လူလားေျမာက္ခြင့္ရပါေစလား)
က်ေနာ္သိပ္ခ်စ္သည့္သမီးေလးကို က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ဘာ့ေၾကာင့္ ႐ိုက္မိသနည္း။ က်ေနာ့္မွာ ႐ိုက္တာထက္ေကာင္းသည့္ နည္းလမ္းမ်ဳိးမရွိေတာ့၍လား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ႐ိုက္တာကလြဲၿပီး တျခားဘာမွမလုပ္တတ္၍လား။ သို႔တည္းမဟုတ္ ႐ိုက္တာ သာလွ်င္ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းဟု ယူဆထား၍လား။
ထိုခဏ၌ က်ေနာ္ငယ္ငယ္တုန္းက ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔ႏွင့္ အေဖ့ကိုေမာ့္ၾကည့္ခဲ့ဖူးသည့္မ်က္လံုးမ်ဳိး သမီးထံ တြင္မ်ား ေတြ႔ရေလမည္လားဟု စိုးရိမ္စိတ္ျဖင့္ အထိတ္တလန္႔ ရွာေဖြၾကည့္လိုက္မိသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုေန႔က က်ေနာ္ေရာ၊ သမီးပါ ႏွစ္ဦးစလံုး ကံေကာင္းခဲ့ၾကပါသည္။ သမီး၏သူငယ္အိမ္ေလး ေကာင္းကင္တခုလို ၾကည္လင္ျပာလဲ့ေနသည့္ ထိုတဒဂၤသည္ က်ေနာ့္၏ တဘ၀စာမွ် ရတက္ေအးခဲ့ရမည္ ထင္ပါသည္။
အကယ္၍ ႐ုတ္ခ်ည္းထြက္ေပၚလာသည့္ေဒါသစိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္လိုက္ႏိုင္မည္ဆိုလ်င္ သမီးကို က်ေနာ္ မ႐ိုက္ျဖစ္။ ဒါ ေသခ်ာ သည္။ ေနာင္ ဤသို႔ႀကံဳရေသာအခါမ်ား၌ က်ေနာ့္စိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္သည့္ အေလ့အက်င့္မ်ဳိးရလာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ စိတ္ထိန္း ႏိုင္လွ်င္ မ႐ိုက္ျဖစ္ေတာ့ဟူသည့္ က်ေနာ့္၏စဥ္းစားမႈသည္ မျပည့္စံုမွန္း ေနာက္ပိုင္းတြင္မွ စိတ္မေကာင္းျခင္း ႀကီးစြာ ႏွင့္ သိလာခဲ့ရသည္။ အေၾကာင္းမွာ အ႐ိုက္မခံရေတာ့ေသာ္လည္း ဟိန္းေဟာက္မာန္မဲမႈမ်ား ေအာက္တြင္ သမီးေလးခမ်ာ မသက္မသာႏွင့္ ႀကီးျပင္းေနရရွာသည္ကို ေတြ႔ျမင္လာရ၍ ျဖစ္ပါသည္။
ဘယ္အခ်ိန္ေတြမွာ သမီးကို ဆူပူေအာ္ဟစ္မိတတ္သနည္းဟု စဥ္စားၾကည့္ေတာ့ က်ေနာ္ အလုပ္လုပ္ေနခ်ိန္မ်ားတြင္ ဤကဲ့ သို႔ ျပဳမူမိတတ္သည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။ တဖက္ကၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း သမီးေလး ကစားခ်င္သည့္ အခ်ိန္မ်ားတြင္ သမီးႏွင့္ အတူတူမကစားႏိုင္၍ ဆူပူေအာ္ဟစ္မိတတ္သည္ကို ေတြ႔ရွိရျပန္ပါသည္။
အကယ္၍ ကေလးတေယာက္ ကစားေနျခင္းကို အလုပ္လုပ္ေနျခင္းဟု ခံစားနားလည္ႏိုင္မည္ဆိုလ်င္၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ကေလးတေယာက္ႏွင့္ အတူတူကစားေနျခင္းကို သူႏွင့္အတူတူ အလုပ္တြဲလုပ္ေနျခင္းဟု ခံစားနားလည္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ က်ေနာ့္တြင္ မည္သည့္ အခက္အခဲမ်ား ရွိႏိုင္ပါမည္နည္း။
ကေလးမ်ားကစားေနျခင္းသည္ သူတို႔ဘာသာ ေလ့လာသင္ယူေနၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္ဟု ပညာရွင္မ်ားကဆိုၾကသည္။ သမီး သည္ အေရာင္ေလးမ်ားကို စတင္ခြဲျခားသည္။ ထို႔ေနာက္ အေကာင္ကေလးမ်ားကို ခြဲျခားသည္။ ထို႔ေနာက္ အ႐ုပ္ ကေလး မ်ားကို ခြဲျခားသည္။ တခါတရံ သူမွတ္မိသမွ်တို႔ကို ျပန္လည္ေျပာျပေနခ်ိန္မ်ား၌ က်ေနာ္တို႔က မွန္တယ္ဟုေျပာ၍ လက္ခုပ္ တီးၾကလွ်င္ ျပံဳးေနသည့္ သမီး၏ မ်က္ႏွာ၀ိုင္း၀ိုင္းကေလး ၀င္း၍လက္၍သြားသည္မွာ ရႈမၿငီးဖြယ္ပင္။
အသက္ (၃) ႏွစ္၀န္းက်င္သည္ ကေလး၏ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးထြားဖြံ႔ၿဖိဳးမႈႏွင့္ ဉာဏ္ရည္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကိစၥတို႔အတြက္ အေရးႀကီးဆံုး အခ်ိန္အပိုင္းအျခားျဖစ္သည္ဟူ၍ ယူနီဆက္၏ အစီရင္ခံစာတေစာင္တြင္ ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း မိတ္ေဆြတေယာက္က ေျပာျပဖူးသည္။ က်ေနာ္တို႔အတြက္ အေရးအႀကီးဆံုးမွာ ဤသမီးေလးသာလွ်င္ ျဖစ္သည္မွန္ေသာ္လည္း၊ သမီးအတြက္ အေရးအႀကီးဆံုးမွာ အဘယ္အရာမ်ား ျဖစ္မည္နည္းဟူသည္ အမွတ္တမဲ့ေန၍ ရေကာင္းေသာကိစၥမဟုတ္ဟု ထင္သည္။ က်ေနာ္တို႔က သမီးေလး က်န္းမာဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔၊ လိမၼာေရးျခားရွိဖို႔၊ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္ဖို႔၊ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ဖို႔ စသည္တို႔ကို အေရးတႀကီး ကိစၥမ်ားဟု ယူဆေကာင္းယူဆၾကေပမည္။ သမီးေလးအတြက္ေတာ့ သူ႔ကိုခ်စ္ဖို႔၊ သူ႔ကိုဂ႐ုစိုက္ဖို႔၊ သူ႔ကို အသိအမွတ္ ျပဳဖို႔ စသည္တို႔သည္ အေရးတႀကီးကိစၥမ်ား ျဖစ္ေနမည္လား မေျပာတတ္။
သို႔ေသာ္ တတ္ႏိုင္သမွ်အင္အားျဖင့္ ခ်က္ျပဳတ္ေကၽြးေမြး႐ံုမက၊ အခ်ိန္ေပး၍ ဂ႐ုတစိုက္ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ရန္ အေရးတႀကီး လိုအပ္ေနေသာ အသက္အရြယ္တြင္ ဤသမီးေလးကို မည္ကဲ့သို႔ေသာ ဆင္ေျခဆင္လက္မ်ား ေပးမိခဲ့ၾကပါၿပီနည္း။ “အေဖ့မွာ ပိုက္ဆံမရွိေသးလို႔”၊ “အေဖအလုပ္မအားေသးလို႔”ဟူ၍ ၿပီးစလြယ္ေျပာျဖစ္ခဲ့သည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားကိုမူ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ နာက်င္ရြံမုန္းေနခဲ့မိပါၿပီ။
က်ေနာ္က က်ေနာ္လုပ္ေနသည့္အလုပ္ကိုမွ အလုပ္ဟုထင္၍ သမီးေလးကစားေနျခင္းကို သူ႔အလုပ္ သူလုပ္ေနျခင္းဟု မျမင္မိျခင္း ျဖစ္မည္ထင္သည္။ သို႔ႏွင့္ က်ေနာ့္အလုပ္မ်ားကို ခဏထား၍ သူႏွင့္အတူတူ အလုပ္သြားလုပ္ (သြားကစား) ၾကည့္သည္။ ဤေနရာတြင္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ ကိစၥတခ်ဳိ႕ကို ေတြ႔ရေတာ့သည္။
က်ေနာ္တို႔လူႀကီးမ်ား အလုပ္လုပ္ၾကသည္မွာ အစမွအဆံုး ၿပီးစီးရန္တင္မက ရလဒ္ကိုပါ ေထာက္ရႈ၍ လုပ္ကိုင္ၾကျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္မည္ ထင္သည္။ သို႔ေသာ္ သမီးတို႔ အလုပ္လုပ္ၾက (ကစားၾက) သည္မွာ အစအဆံုးဟူ၍ မရွိ႐ံုမက ရလဒ္ဟူသည္ကိုပါ ေမွ်ာ္လင့္မထားျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္သည္။
ဥပမာ.... က်ေနာ္တို႔ စာတပုဒ္ဖတ္သည္ဆိုပါစို႔။ အစမွအဆံုးအထိ မၿပီးၿပီးေအာင္ ဇြဲရွိရွိႏွင့္ ဒီေန႔မၿပီး ေနာက္ေန႔ဟူေသာ စိတ္မ်ဳိးျဖင့္ ဖတ္ၾကျခင္းမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ဖတ္ၿပီးသြားလ်င္လည္း စာေရးသူတင္ျပထားသည့္ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ အျမင္ အယူ အဆတို႔ကို သံုးသပ္ျခင္းျပဳေလ့ရွိၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ အေတြးထဲတြင္ တစိမ့္စိမ့္ကြန္႔ျမဴး၍ အမွ်ဥ္တန္း ခံစားၾကေတာ့ သည္။ ယင္းကို ရလဒ္ေမွ်ာ္ကိုးသည့္ အလုပ္တမ်ဳိးဟု က်ေနာ္က ဆိုခ်င္သည္။
သို႔ေသာ္ သမီးတို႔ကေလးမ်ား အလုပ္လုပ္ၾကသည္မွာ ထိုသုိ႔မဟုတ္။ မူလကတည္းက ဘာႏွင့္ စကစားမည္ဟု မစဥ္းစား ထားသလို၊ ဘာႏွင့္ ကစားၿပီးလွ်င္ေတာ့ ေတာ္ၿပီ ဟူ၍လည္း မစဥ္းစားထားၾက။ ပထမဆံုး ကစားစရာ အိတ္ကိုဖြင့္မည္။ လက္သင့္ရာ တခုခုကို ဆြဲထုတ္၍ ထိုအရာႏွင့္ကစားမည္။ ထို႔ေနာက္ ေနာက္တခုထပ္ထုတ္၍ တမ်ဳိးကစားမည္။ ခဏၾကာ လွ်င္ တအိတ္လံုးသြန္ခ်၍ တခုၿပီးတခု ကစားမည္။ အသံျမည္သည့္ ကစားစရာမ်ားဆိုလ်င္ အသံျမည္ေနေစ၍၊ လႈပ္ယမ္းေန တတ္သည့္ ကစားစရာမ်ားဆိုပါကလည္း လႈပ္ယမ္းေနေစမည္။ တခုႏွင့္တခုခ်ိတ္ဆက္၍ ပံုေဖာ္ရသည့္ ကစားစရာမ်ား ဆိုလ်င္ သူတို႔ဘာသာသူတို႔ ခ်ိတ္ဆက္ၾကမည္။ လူႀကီးက ၀င္ဆက္ေပးလွ်င္ လက္မခံ။ ခ်ိတ္ဆက္၍ မၿပီးမီ မွာလည္း အျခားတခုေျပာင္း၍ ကစားၾကမည္။ ကစားေနရင္းႏွင့္ မုန္႔ေတာင္းစား၍ သူ႔အစား က်ေနာ့္ကို ကစားခိုင္းၿပီး သူက ခံုမွ ထိုင္ၾကည့္ေနမည္။ က်ေနာ္က ဒါႏွင့္ကစားေနစဥ္ သူက ဟုိဟာႏွင့္ ေျပာင္းကစားခိုင္းမည္။ ဘယ္လိုလုပ္၊ ဘယ္လိုကိုင္ ဆိုၿပီး ဆရာလုပ္မည္။ ပ်င္းလာလွ်င္ ဟိုသြားခ်င္သည္၊ သည္သြားခ်င္သည္ဟု ေျပာမည္။ တခါတရံ ကစားၿပီးၿပီဟု ထင္သျဖင့္ ျပန္႔က်ဲေနသည့္ ကစားစရာမ်ားကို အိတ္ထဲျပန္ထည့္မိသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအခ်ိန္က်ကာမွ တခါမွ် မကစားရ ေသးသလို စိတ္ပါလက္ပါႏွင့္ ကစားပါေလေတာ့သည္။
ဤသို႔ သားအဖႏွစ္ေယာက္ အတူကစားေနျဖစ္ၾကေသာ္လည္း သမီးႏွင့္ က်ေနာ့္ၾကားတြင္ ခပ္ပါးပါးနံရံတခုျခားေနသလို ခံစားေနမိသည္။ က်ေနာ့္လို လူႀကီးတေယာက္အဖို႔ ကေလးကစားစရာပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ကေလးတေယာက္ကဲ့သို႔ စိတ္ပါ လက္ပါ မကစားႏိုင္သည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ထိုသို႔ သူ႔ကစားေဖာ္က်ေနာ္က စိတ္မပါ့တပါျဖစ္ေနသည့္အခါမ်ဳိးတြင္ တကယ္ ကစားမည့္ သမီးေလးခမ်ာ စိတ္ပ်က္ရွာေပလိမ့္မည္။
သို႔ႏွင့္ သူ႔လို စိတ္ပါလက္ပါကစားႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကည့္သည္။ မရ။ တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ တက္ညီလက္ညီ ကစားေဖာ္ မဟုတ္မွန္း ႏွစ္ေယာက္စလံုး သိေနၾကမည္ထင္သည္။ သမီးက မေျပာတတ္၍ သူ႔ခံစားခ်က္ကို ေဖာ္ျပႏိုင္စြမ္းမည္မဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူႀကီးျဖစ္သည့္ က်ေနာ္က စဥ္းစားရေပမည္။
တေန႔ သားအဖႏွစ္ေယာက္ကစားေနၾကစဥ္ မိတ္ေဆြမိသားစုတစု အလည္ေရာက္လာသည္။ သမီးႏွင့္ သက္တူရြယ္တူခန္႔ ရွိမည့္ ကေလးတေယာက္လည္းပါလာသည္။ ထိုအခါ က်ေနာ္တို႔သံုးေယာက္ အတူတူကစားၾကသည္။ သံုးေယာက္သား ကစားေနၾကစဥ္ သမီးသည္ ပို၍သြက္လက္လာသည္။ ခဏၾကာေတာ့ က်ေနာ့္ကို ရွိသည္ဟုပင္ မထင္ေတာ့။ သူ႔အေဖာ္ႏွင့္ သူ အဖြဲ႔က်သည္ထက္ က်ေနသည္။
က်ေနာ္က ေဘးထြက္၍ ကေလးခ်င္းကစားေနၾကသည္ကို ထိုင္ၾကည့္ေနမိသည္။ တေယာက္က ဒီတခုကိုင္လွ်င္ ေနာက္ တေယာက္က ဟိုတခုကိုင္မည္။ တေအာင့္ေလာက္ၾကာလွ်င္ လုၾကမည္။ ေနာက္ တေယာက္တခု ျပန္ကိုင္ၾကမည္။ သူတို႔ခ်င္း စကားမေျပာ၊ အမူအယာႏွင့္ ေဖာ္ျပၾကသည္။ တကယ္လည္း သူတို႔ခ်င္းဆက္သြယ္မႈတြင္ မည္သည့္ ဘာသာ စကားမွ်မလုိ။ မည္သည့္ ပကာသနမွ်မလို။ မည္သူမွ် မိတ္ဆက္ေပးစရာမလိုဘဲႏွင့္ သူတို႔ခ်င္း ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈကို သူတို႔ဘာသာ လြယ္လင့္ တကူ တည္ေဆာက္ႏိုင္ၾကသည္။
႐ိုးဂုဏ္၊ အျပစ္ကင္းစင္မႈႏွင့္ ျဖဴစင္သည့္ကေလးတို႔ဘာ၀သည္ က်ေနာ္တို႔ျပန္မရႏိုင္ေတာ့သည့္ သမီးတို႔၏ ကမၻာေလာက ႀကီးပင္ ျဖစ္မည္ထင္သည္။ ဟန္ေဆာင္မႈကင္းပ၍ အတၱမာနကင္းမဲ့သည့္ သူတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ကမၻာထဲတြင္ သူတို႔ေလးေတြ ကစားေနၾကသည္ကို ၾကည့္ေနရသည္မွာ တန္ဖိုးတခုကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေနၾကသည္ႏွင့္ပင္ တူေန ေသးေတာ့သည္။
ဧည့္သည္ေတြ ျပန္ခါနီးေတာ့ သူလည္း လိုက္သြားမည္ဟု ေျပာ၍ ငိုသည္။ က်ေနာ္ နားလည္လိုက္သည္မွာ ကေလးမ်ား အတြက္ အေကာင္းဆံုးကစားေဖာ္သည္ မိဘလည္းမဟုတ္၊ ေကာင္းေပ့ဆိုသည့္ ကစားစရာမ်ားလည္းမဟုတ္။ သူတို႔ႏွင့္ သက္တူရြယ္တူရွိသည့္ ကေလးမ်ား သာလွ်င္ ျဖစ္မည္ထင္သည္။ သို႔ႏွင့္ က်ေနာ့္မိတ္ေဆြ၏ သားေလးထံ မၾကာခဏ အလည္ အပတ္သြား၍ ကေလးခ်င္း ကစားခြင့္ရရန္ ဖန္တီးေပးျဖစ္ခဲ့သည္။
ဤ ကေလးႏွစ္ေယာက္၏ သံေယာဇဥ္ကလည္း သိပ္သည္းလြန္းလွသည္။ မေတြ႔လွ်င္ တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ တသသ ျဖစ္ေနၾကမည္။ ေတြ႔လွ်င္ ေမ်ာက္႐ံႈးေအာင္ ေဆာ့ၾကမည္။ ေတြ႔စကေတာ့ တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ ကိုက္လိုက္ ၾကသည္မွာ အကြင္းလိုက္ အကြင္းလိုက္ပင္ ထင္က်န္ရစ္ခဲ့တတ္သည္။ ေနာက္ေတာ့လည္း သူတို႔ေလာက္ ခ်စ္ၾကတာမရွိ။ တေယာက္ကိုတေယာက္ကလြဲၿပီး မည္သူ႔ကိုမွ် မမက္။
တခုခု၀ယ္ေကၽြးလွ်င္ျဖစ္ေစ၊ တခုခု၀ယ္ေပးလွ်င္ျဖစ္ေစ “ေနာင္းေမအတြက္ ေအာင္ေက်ာ္သိမ္းထားမယ္”ဟု သားက ဆိုတတ္ သည္။ သမီးကလည္း “ေအာင္ေက်ာ့္အတြက္ ေနာင္းေမသိမ္းထားမယ္”ဟု ဆိုတတ္သည္။ ၿပီးလွ်င္ မေရာက္ေရာက္ေအာင္ သြား၍ေပးရသည္။ သၾကားလံုးကေလးမ်ားဆိုလွ်င္ေတာ့ သမီးက “ေအာင္ေက်ာ္နဲ႔ မတည့္ဘူး” ဟုဆို၍ (အမွန္က သူစားခ်င္ ေန၍) စားပစ္တတ္သည္။
“ဒီကေလးေတြအတြက္ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ကုန္တာပဲ”ဆိုသည့္အေတြးမ်ဳိး၊ သို႔တည္းမဟုတ္ “ဒီကေလးေတြနဲ႔ေတာ့ ဒုကၡပါပဲ” ဆိုသည့္အေတြးမ်ဳိး က်ေနာ္တို႔ မၾကာခဏေတြးမိၾကမည္ထင္သည္။ တခါတရံ၌ သူတို႔ႏွင့္ကစားေနရေသာ္လည္း သည္လို ကစားေနရျခင္းကိုပင္ ဒုကၡတခုဟု ျမင္ေနမိတတ္သည္။ တခါတ႐ံ၌လည္း အလုပ္အဆင္မေျပမႈမ်ားေၾကာင့္ စိတ္ရႈပ္ေနခဲ့ သည္မ်ားလည္း ရွိခဲ့ဖူးသည္။
သို႔ေသာ္ အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းသည္မွာ ဤကဲ့သို႔ ကသိကေအာက္စိတ္မ်ဳိးႏွင့္ပင္ျဖစ္ေစ၊ စိတ္မပါ့တပါႏွင့္ပင္ျဖစ္ေစ၊ မလုပ္ မျဖစ္၍ လုပ္ေနရလွ်င္ပင္ျဖစ္ေစ စကစား၍မၾကာမီမွာပင္ က်ေနာ္၏ေလာင္ၿမိဳက္ေနမႈမ်ားကို သားႏွင့္သမီးက ၿငိမ္းသတ္ေပး ႏိုင္စြမ္းသည္။ သို႔ၿငိမ္းေအးေစ႐ံုမွ်မကေသး က်ေနာ္၏ စိတ္အလ်ဥ္ကိုပါ အသစ္တဖန္ ၾကည္လင္လန္းဆန္းသြားေစေအာင္ ပင္ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းေပသည္။ ထိုခဏ၌ သူတို႔၏ သန္႔စင္ၾကည္လင္မႈမ်ား က်ေနာ့္ထံစီး၀င္လာေနၾကသည္ကို လက္လႊတ္ ဆံုး႐ံႈး မခံႏုိင္ေလာက္ေအာင္ပင္ စိုးရိမ္စိတ္မ်ဳိး ၀င္ေနမိတတ္သည္။
တခါေတာ့ ဘာရယ္မဟုတ္၊ စဥ္းစားမိသည္။ သမီးသည္ ဂရင္းနစ္စံေတာ္ခ်ိန္ႏွင့္ ေသေသခ်ာခ်ာ ခ်ိန္ကိုက္ထားသည့္ က်ေနာ့္ လက္ပတ္နာရီကိုျဖဳတ္၍ သူကိုယ္တိုင္လုပ္ထားေသာ နာရီတလံုးကို က်ေနာ့္ကို ပတ္ခိုင္းခဲ့ပါၿပီေကာ။ သမီး၏ နာရီတြင္ နံနက္အိပ္ရာႏိုးခ်ိန္၊ ေန႔လည္တေရးအိပ္ခ်ိန္ႏွင့္ ညအိပ္ရာ၀င္ခ်ိန္ဟူသည့္ စံေတာ္ခ်ိန္ (၃) ခုသာပါသည္။ က်ေနာ္သည္ ထိုနာရီ ကိုပတ္၍ ထိုစံေတာ္ခ်ိန္မ်ားအတိုင္း မျဖစ္မေနလႈပ္ရွားရေတာ့မည္။
က်ေနာ္ကေကာ အခ်ိန္ေပးႏုိင္ပါမည္လား။ တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္က သမီးႏွင့္ပတ္သက္၍ အခ်ိန္ပိုင္းသာ ေပးႏုိင္သူျဖစ္၍ အခ်ိန္ျပည့္နီးပါး သမီးႏွင့္ေနေနသည့္ ဇနီးသည္၏ အခ်ိန္ေပးပံုေပးနည္းကို ေလ့လာၾကည့္မိသည္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ သမီးကို ထမင္းေကၽြးမည္၊ ေရခ်ဳိးေပးမည္၊ ကစားေစမည္ဟူ၍ ႀကိဳတင္ဆံုးျဖတ္ထားပံုရသည္။ သူခ်က္ျပဳတ္ေနခ်ိန္တြင္ သူ႔အနီး၌ သမီးကို ကစားစရာတခုခုႏွင့္ ကစားေနေစမည္။ ၿပီးလွ်င္ သမီးႏွင့္အတူတူ ၀င္ကစားမည္။ ေန႔လည္ခင္း သမီးအိပ္ခ်ိန္တြင္ ေလွ်ာ္ဖြပ္စရာ ရွိသည္မ်ားႏွင့္ ညေနစာ ခ်က္ျပဳတ္စရာရွိသည္မ်ားကို ၿပီးစီးေအာင္ တက္သုတ္႐ိုက္လုပ္ေဆာင္မည္။ ညပိုင္း သမီးအိပ္ခ်ိန္တြင္ မီးပူတိုက္စရာရွိသည္မ်ားႏွင့္ မနက္ သမီးေက်ာင္းသြားရန္ ျပင္ဆင္စရာရွိသည္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္မည္။ သူ အလုပ္အားေသာေန႔မ်ားတြင္ သမီးလက္ကိုဆြဲ၍ ဟိုနားသည္နား လမ္းေလွ်ာက္မည္။ က်ေနာ္ အားသည့္ေန႔မ်ားတြင္ အျပင္ ထြက္လည္ပတ္ေပးဖို႔ ေျပာမည္။
“သူတို႔ အိပ္တဲ့အခ်ိန္တခ်ိန္ပဲ အလုပ္ေကာင္းေကာင္းလုပ္လို႔ရတယ္၊ နားမယ္ဆိုရင္လည္း ဒီအခ်ိန္မွပဲ နားလို႔ရတယ္”ဟု ဇနီး သည္က မၾကာခဏ ေျပာေလ့ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ စိတ္ခ်လက္ခ်လုပ္၍၊ စိတ္ခ်လက္ခ်နား၍ မရေသး။ တခုခုလုပ္ေနရင္း ႏွင့္ပင္ အိပ္ေပ်ာ္ေနသည့္ သမီးေလး လက္မ်ားေခါက္ေနမည္လား၊ ျခံဳေစာင္က ႏွာေခါင္းကိုဖိမိေန၍ အသက္႐ွဴမ်ား က်ပ္ေန မည္ လား ဆိုသည္ကို ပူပန္စိတ္ႏွင့္ သြားသြားၾကည့္ရေသးသည္ဟု ဆိုတတ္သည္။
ကေလးတေယာက္ အတြက္ မိဘႏွစ္ပါးစလံုးတြင္ တာ၀န္ရွိၾကဆိုသည့္အခ်က္ကို က်ေနာ္တို႔ နားလည္ထားၾကသည္သာ။ တကယ့္တကယ္တြင္မူ က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ မတိုင္ပင္ျဖစ္ၾက။ တိုင္ပင္ျဖစ္သမွ်တိုင္းသည္လည္း သမီးေနေကာင္းလား၊ ထမင္းမွန္မွန္စားရဲ႕လား ဆိုသည္တို႔ႏွင့္ မ်ားေသာအားျဖင့္ က်ေနာ္တို႔၏ အလုပ္ကိစၥမ်ားကိုပင္ အဓိကထား ေျပာဆိုျဖစ္ခဲ့ ၾကမည္ ထင္သည္။
သို႔ေသာ္ ဇနီးသည္ကိုယ္တိုင္ အမ်ားႏွင့္ဆိုင္သည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို အျပင္ထြက္၍ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္လာေသာအခါတြင္ အရင္ကေလာက္ သမီးအတြက္ အခ်ိန္မေပးႏုိင္ၾကေတာ့။ အရင္ကဆိုလ်င္ သမီးေလးေက်ာင္းျပန္ခ်ိန္မ်ား၌ အေမလုပ္သူ က အၿမဲတမ္းနီးပါးရွိေနတတ္ေသာ္လည္း ခုေနာက္ပိုင္းတြင္ေတာ့ အေမေရာ အေဖပါ မရွိသည့္အခ်ိန္က ပိုမ်ားလာသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သမီးေလးသည္ ေက်ာင္းမွျပန္ေရာက္လွ်င္ သူ႔ေဒၚေလးမ်ားႏွင့္ ေနခဲ့ရရွာသည္။ ျပႆနာတခုဟု ေျပာဖို႔ ခက္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း က်ေနာ္တို႔၏အျဖစ္သည္ မိဘျဖစ္သည့္ က်ေနာ္တို႔ကိုယ္တိုင္က သမီးေလးအတြက္ အခ်ိန္မေပး ႏုိင္ၾကသည့္ အျပင္ သူတပါး၏ ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္မ်ားကိုပင္ အားမနာပါးမနာ လုယူေနခဲ့ၾကသည္ႏွင့္ တူေနေတာ့သည္။
ထိုအခါ သမီးေလးကိစၥကို အဓိကမထား၍ မျဖစ္ေတာ့မွန္း က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ဦးစလံုး ေကာင္းေကာင္းနားလည္လာခဲ့ၾကသည္။ သည့္ေနာက္တြင္ေတာ့ သမီးေက်ာင္းျပန္ခ်ိန္မ်ားတြင္ က်ေနာ္တို႔၏ အလုပ္မ်ားကိုလက္စသပ္၍ သမီးအတြက္ အခ်ိန္ေပးဖို႔ အသင့္ျပင္ႏိုင္လာခဲ့ၾကသည္။ စေန၊ တနဂၤေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္လည္း အခ်ိန္ျပည့္အခ်ိန္ေပးႏိုင္ရန္ တတ္ႏိုင္သမွ် ႀကိဳးစားလာခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ လံုလံုေလာက္ေလာက္ေတာ့ ခုထိမေပးႏိုင္ၾကေသး။ အထူးသျဖင့္ ဇနီးသည္၏ အလုပ္ မ်ားက စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔မ်ားတြင္မွ အစည္းအေ၀းလုပ္ေလ့ ရွိတတ္သျဖင့္ ထုိရက္မ်ားတြင္ က်ေနာ္က သမီးႏွင့္ေနႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ပ်က္ကြက္သည္ကမ်ားသျဖင့္ သမီးသည္ သူ႔ေဒၚေလးမ်ားႏွင့္သာ ေနၿမဲေနရဆဲပင္။ (တခါတရံ၌ လူႀကီးမ်ား၏ စေန၊ တနဂၤေႏြရက္မ်ားသည္ ကေလးမ်ားအတြက္ျဖစ္လွ်င္ မေကာင္းေပဘူးလားဟု စဥ္းစားမိသည္)
ေစာေစာပိုင္းကေတာ့ သမီးကို အေဖကဆူလ်င္ အေမကမႀကိဳက္၍ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ကေတာက္ကဆျဖစ္ၾကရ သည္။ တေယာက္မအားသည့္အခါ အားသည့္တေယာက္က သမီးကို ထိန္းေက်ာင္းမေနမိလွ်င္ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ သူတင္ ကိုယ္တင္ ျဖစ္ၾကရသည္။ သမီးကို ဘယ္သို႔ လိုက္ပို႔ေပးမည္ဟုေျပာထားၿပီး ပ်က္ကြက္ခဲ့လွ်င္ လင္မယား ႏွစ္ေယာက္ ခြန္းႀကီး ခြန္းငယ္ ျဖစ္ၾကရသည္။ ဤသို႔ ေသာ အခါမ်ားတြင္ေတာ့ တရက္ႏွစ္ရက္တန္သည္ေလာက္တြင္မွ ေပ်ာက္ရွသြားခဲ့သည့္ အိမ္ေထာင္မႈ သုခဟူသည္ကို ႏွစ္ဦးသား ျပန္လည္ရွာေဖြၾကရတတ္သည္။
ထိုအခါမ်ားတြင္ သမီးေလး၏ စိတ္တြင္ မည္သို႔ရွိမည္နည္း။ က်ေနာ္တို႔ မေတြး၀ံ့ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ရသည္။ က်ေနာ္တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦး သမီးကိုမ႐ိုက္မိဖို႔၊ မဟိန္းေဟာက္မိဖို႔ႏွင့္ သင္ၾကားျပသေပးႏိုင္ဖို႔အတြက္ အခ်ိန္ေပးသည္ထက္ေပးႏုိင္ဖို႔ တိုင္ပင္ေနၾကခ်ိန္တြင္မေတာ့ သမီးေလးသည္ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ပင္ အိပ္ေမာက်ေနရွာသည္။
ၾကည့္ပါဦး။ သည္မွ် အျပစ္ကင္းစင္သည့္ ပီဘိလူသားကေလးငယ္ေလး … ၊ ေလာကအလယ္မွာ စိုးရြံ႕မႈမဲ့ ႀကီးျပင္းခြင့္ ရပါေစ ေတာ့လား။ သူတပါးအေပၚ မတရားလုပ္ရမွာကိုႏွင့္ မ႐ိုးမသားျပဳမူရမွာတို႔ကိုသာ ရွက္ေၾကာက္ရြံရွာရေကာင္းမွန္း သိတတ္ၿပီး၊ အေဟာင္းကိုလည္း ထိန္းသိမ္းႏိုင္စြမ္းရွိ႐ံုမက အသစ္ကိုလည္း လက္ခံဖို႔ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနတတ္သည့္ အနာဂတ္၏ သမီး ငယ္ေလးမ်ဳိး ျဖစ္ပါေစေတာ့လား …။
ေအာင္ေမာ္ဦး
(၂၀၀၁ ခုႏွစ္၌ မိုးႀကိဳးသတင္းစဥ္တြင္ အပိုင္း(၃)ပိုင္းခြဲ၍ ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးပါသည္)
(တခုက ခင္ဗ်ားတုိ႔ ပိုစ့္ေတြကိုလည္း ဖတ္ရတယ္။ ေနာက္တခုက လာမယ့္မတ္လဆို ေနာင္းေမ ၁၀ ႏွစ္ျပည့္ၿပီ။ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္အျဖစ္ တခုခုေရးေပးဖို႔ ရည္ရြယ္ထားတာေတြ “ရမ္ဘိုလုပ္လိုက္လို႔” ပ်က္ကုန္ၿပီ။ ဒါနဲ႔ ဖိုင္ေဟာင္းေတြ ျပန္ဖြင့္ေတာ့ ဒါေလးသြားေတြ႔တယ္။ ျပန္ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး calm down ျဖစ္ရတယ္။ ၾကည္ႏူးပီတိ ျဖစ္ရတယ္။ ၿပီးတခါ အလုပ္မ်ားတဲ့မိဘေတြ အေထာက္အကူျဖစ္ပါေစဆိုတဲ့ ဆႏၵျပဳရင္းနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ)
Monday, February 4, 2008
သမီးတို႔အတြက္ အမွတ္တရ
Posted by ရြက္မြန္ at 12:55 PM
Labels: ေအာင္ေမာ္ဦး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment