ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Thursday, July 31, 2014

ျမစ္ေၾကာင္းဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး

ျမစ္ေၾကာင္းကေန ကုန္ပစၥည္းေတြ သယ္ယူပို႔ေဆာင္တာဟာ ကုန္းလမ္း၊ ေလလမ္းကေန သယ္ယူတာထက္ အဆေပါင္း မ်ားစြာ ကုန္က်စရိတ္ သက္သာ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးေနတဲ့ တုိင္းျပည္ေတြမွာ ကားလမ္းေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေကာင္းေကာင္း ျမစ္ေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးကို ဆက္ၿပီး ထိန္းသိမ္းထားပါတယ္။ အသံုးျပဳပါတယ္။ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး စဥ္ဆက္မျပတ္ ေခ်ာေမြ႔ေနေစဖို႔ ျမစ္ေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းေရးကို ဂရုစုိက္ပါတယ္။ တႏွစ္ပတ္လံုး ထိန္းသိမ္း ျပဳျပင္ပါတယ္။

ျမစ္ေၾကာင္းေတြကို ထိန္းသိမ္းဖို႔အတြက္ ျမစ္တခုလံုး ျဖတ္သန္းစီးဆင္းလာတဲ့ ေနရာတေလွ်ာက္မွာ ျမစ္ေၾကာင္းေကာမွာ ကို ထိခုိက္ေစတဲ့ လုပ္ငန္းမွန္သမွ်ကို စည္းကမ္းရိွတဲ့၊ ဥပေဒကို နားလည္တဲ့ အစိုးရေတြက ခြင့္မျပဳပါဘူး။ ဥပမာအားျဖင့္ စက္ကိရိယာေတြ၊ ဓာတုပစၥည္းေတြကို အသံုးျပဳၿပီး ေရႊက်င္တာ၊ သတၳဳတူးေဖာ္တာ၊ ျမစ္ေၾကာင္းကိုပိတ္ၿပီး ဆည္ ေဆာက္တာ စတာမ်ဳိးေတြကို ခြင့္မျပဳပါဘူး။
ဆည္ေဆာက္တာမ်ဳိး မဟုတ္ေပမယ့္ စုိက္ပ်ဳိးေရးအတြက္ ျမစ္ေရကို အလြန္အကြ်ံ႔ကဲ့ ယူတာမ်ဳိးကိုလည္း ခြင့္မျပဳပါဘူး။ တခ်ိန္ထဲမွာ ျမစ္ႀကီးထဲကို စီးဝင္ေနတဲ့ တျခားေသာ ျမစ္လက္တက္၊ ေခ်ာင္းလက္တက္ေတြထဲမွာလည္း ျမစ္ေခ်ာင္းေတြ ပ်က္စီးေစႏုိင္တဲ့ လုပ္ငန္းမ်ဳိးေတြ မွန္သမွ် လုပ္ကုိင္ခြင့္ မေပးပါဘူး။ ျမစ္ႀကီးထဲမွာ ေရအလံုအေလာက္ စီးဆင္းႏုိင္ဖို႔ ျမစ္လက္တက္ ေခ်ာင္းလက္တက္ေတြထဲက စီးဝင္လာတဲ့ ေရကလည္း အေရးႀကီးတာေၾကာင့္ပါ။ အကယ္၍ ျမစ္လက္တက္ ေခ်ာင္းလက္တက္ေတြကိုယ္တုိင္ ေရနည္းလာမယ္ ဆိုရင္ အဓိက ျမစ္ေၾကာင္းႀကီးပါ ေရနည္းလာမွာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းေတြကို ထိခုိက္လာေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမစ္ေၾကာင္းကို ပ်က္စီးလာတယ္ ေကာလာတယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ လူေတြလုပ္တဲ့ ကိစၥမ်ားေၾကာင့္ ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ျပႆနာ ေတြ ရိွေနသလို၊ သဘာဝအေလွ်ာက္ ႏုံးေျမသဲေျမ ပို႔ခ်တာေၾကာင့္ ျမစ္ေၾကာင္းေျပာင္းတာ ျမစ္ေၾကာင္းတိမ္ေကာ လာတာ ေတြလည္း ရိွပါတယ္။ သဘာဝေၾကာင့္ ျမစ္ေၾကာင္းေကာလာတာေတြကို ျပဳျပင္ထိမ္းသိမ္းရတာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ဒီေလာက္ မခက္ခဲဘူးလို႔ ကြ်မ္းက်င္သူမ်ားက ဆိုပါတယ္။ လူလုပ္လို႔ ျဖစ္ရတဲ့ ျမစ္ေၾကာင္းေျပာင္းတာ ေကာတာကို ထိန္းသိမ္းရတာ ေငြပိုကုန္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လူေတြက ျမစ္ေၾကာင္းတေလွ်ာက္မွာ စက္ယႏၱရားႀကီးေတြကို အသံုးျပဳၿပီး အလုပ္လုပ္တာေၾကာင့္ ပိုဆိုးတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲသလို စက္ယႏၱရားေတြ၊ ဓာတုပစၥည္းေတြကို အသံုးျပဳတာေၾကာင့္ တဖက္မွာ ျမစ္ေၾကာင္းထဲက သဘာဝအတုိင္း တည္ရိွေနတဲ့ ငါးမ်ဳိးစိတ္ေတြ မ်ဳိးတုံးလာရသလို ေဒသခံ ေတြအေနနဲ႔ ေရကို စိတ္ခ်လက္ခ် အသံုးျပဳဖို႔ ခက္ခဲလာပါတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာ ျမစ္ေၾကာင္းေတြေျပာင္းလာတာ၊ ေကာလာတာ အားလံုးသိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေႏြမွာဆိုရင္ အေတာ္ ေလးကို ျပႆနာတက္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ မေကြးဖက္၊ ျမင္းၿခံဖက္၊ မႏၱေလးဖက္ေတြမွာ ေႏြဆိုရင္ အထက္က ပို႔ခ်လာတဲ့ သဲေတြေၾကာင့္ ေရက အေတာ္ေလး တိမ္လာပါတယ္။ ေရစူးေလးေပ ေလာက္သာ ရိွတဲ့ ဝမ္းျပား ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ ေတြေတာင္ သြားရလာရ ခက္ခဲလာပါတယ္။ အဲသလို ျမစ္ေၾကာင္းအတြင္းမွာ သြားရလာရ ခက္ခဲလာေတာ့ လူေတြက ကုန္းလမ္းကို ပိုၿပီးအားထား လာရပါတယ္။ ကုန္လမ္းကို အားထားရေတာ့ ကူးသန္းသြားလာ ရတာ ေစ်းႏႈန္းျမင့္မားမႈနဲ႔ ရင္ဆုိင္ရျပန္ပါေရာ။ လိုအပ္တာထက္ ေငြပိုကုန္ပါတယ္။ ျမစ္ေၾကာင္းတေလွ်ာက္ ေနထုိင္တဲ့ သူေတြဟာ ျမစ္ကို အမီွျပဳၿပီး ခရီးသြားဖို႔ ကုန္စည္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ဖို႔ အခက္အခဲေတြကို ရင္ဆုိင္ရပါတယ္။

အေမရိကန္ႏုိင္ငံမွာ နာမည္အႀကီးဆံုး ျမစ္ေတြထဲက ျမစ္ႀကီးတခုကေတာ့ မစ္စစၥပီျမစ္ႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာမွာ အဓိကက်တဲ့ ျမစ္ႀကီးမ်ားထဲက တခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမာက္အေမရိကတုိက္မွာ တတိယေျမာက္ အရွည္ဆံုးျမစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ မစ္စစၥပီ ျမစ္ႀကီးကို အမီျပဳၿပီး စုိက္ပ်ဳိးေရး လုပ္ငန္းေတြကို လုပ္ကုိင္လာခဲ့တာဟာ သမုိင္းေၾကာင္းအရ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ရာေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ ဒီျမစ္ႀကီး ျမစ္ဖ်ားခံရာ ကေန မကၠဆီကို ပင္လယ္ေကြ႔ထဲ စီးဝင္တဲ့အထိ မုိင္ေပါင္း ၂၃၅ဝ ေက်ာ္ပါတယ္။ မစ္စစၥပီျမစ္ဟာ ကေနဒါႏုိင္ငံထဲက ျပည္နယ္ႏွစ္ခုနဲ႔ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံအတြင္းက ျပည္နယ္ေပါင္း ၃၁ ျပည္နယ္ကို ျဖတ္သန္းၿပီး စီးဆင္းပါတယ္။ အေမရိကန္ ၿမိဳ႔ႀကီးေပါင္း ၅ဝ ေက်ာ္ဟာ ျမစ္ေရကို မီွခိုသံုးစြဲရပါတယ္။ ျမစ္အထက္ပုိင္းမွာ ဆိုရင္လည္း လူဦးေရ ၁၈ သန္းဟာ ျမစ္ေရကို မီွခိုရပါတယ္။

အေမရိကန္ႏုိင္ငံက ထုတ္လုပ္တဲ့ ျပည္တြင္းစုိက္ပ်ဳိးေရး ထုတ္ကုန္ေတြရဲ့ ၉၂% ကို သယ္ယူပို႔ေဆာင္ရာမွာ ဒီျမစ္ႀကီးကို အသံုးခ်ရ ပါတယ္။ ႏုိင္ငံျခားပို႔တဲ့ စုိက္ပ်ဳိးေရးထုတ္ကုန္ရဲ့ ၆ဝ% ကို ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းေတြကို တင္ပို႔ရာမွာလည္း ဒီျမစ္ႀကီးကိုပဲ အသံုးျပဳေနရပါတယ္။ ျမစ္ေၾကာင္းတေလွ်ာက္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္တဲ့ အဓိကကုန္ပစၥည္းေတြကေတာ့ ေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ဳိးစံု၊ သံ၊ သံမဏိ၊ ေရာ္ဘာ၊ စကၠဴ၊ သစ္၊ ေကာ္ဖီ၊ ေက်ာက္မီးေသြး စတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေလာက္ဆိုရင္ မစ္စစၥပီျမစ္ႀကီးဟာ အေမရိကန္ႏုိင္ငံအတြက္ ဘယ္ေလာက္ အေရးပါတယ္ ဆိုတာ ခန္႔မွန္းႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီ ျမစ္ႀကီး ျမစ္ေၾကာင္းေျပာင္းသြားေအာင္ ျမစ္ေၾကာင္းေကာသြားေအာင္ လုပ္မွာကို အေမရိကန္အစိုးရက ခြင့္မျပဳပါဘူး။ သက္ဆုိင္ရာ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားကလည္း ခြင့္မျပဳပါဘူး။ ကမၻာမွာ အတုိးတက္ဆံုး ႏုိင္ငံတခုျဖစ္တဲ့ အေမရိကန္ႏုိင္ငံမွာ ကားလမ္းေတြ၊ ေလဆိပ္ေတြ အမ်ားအျပားရိွပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျမစ္ေၾကာင္းကို ဆက္ၿပီးအသံုးျပဳေနတာလည္း ကေန႔ အထိပါ။ ျမစ္ေၾကာင္းက သယ္ပို႔ရတာ အထက္ကေျပာခဲ့သလို ေစ်းခ်ဳိတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိန္ထဲမွာလည္း မစ္စစၥပီျမစ္ႀကီး သဘာဝအတုိင္း အနယ္ပို႔ခ်တာ သဲႏုန္းေတြ ပို႔ခ်တာေတြကိုလည္း ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေပးပါတယ္။ သဘာဝ ႀကီးက ဖန္တီးေပးထားတဲ့ အသံုးဝင္မႈကို ဖ်က္ဆီးပစ္တာမ်ဳိးမရိွသလို၊ ပ်က္စီးသြားမဲ့ ေဘးအႏၱရယ္ ေပါင္းစံုကေနလည္း ကာကြယ္ ထိန္းသိမ္းေပးပါတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဧရာဝတီျမစ္ႀကီးရဲ့ အသံုးဝင္မႈကို ျမန္မာအစိုးရ အဆက္ဆက္ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္တာမ်ဳိး လုပ္ပါသလား။ တေခတ္တခါကေတာ့ တႏုိင္တပုိင္ လုပ္ခဲ့တာမ်ဳိး ရိွပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုေခတ္မွာေတာ့ ဧရာဝတီျမစ္ဟာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစိုးရမ်ားရဲ့ ပစ္ထားျခင္းကို ရင္ဆုိင္ေနရပါတယ္။ မုိင္ေပါင္း တေထာင္ေက်ာ္ရွည္လွ်ားတဲ့ ျမစ္ႀကီးအတြင္း ကူးသန္း သြားလာမႈ၊ သယ္ယူပို႔ေဆာင္မႈေတြကို ကားလမ္း၊ ရထားလမ္းေလာက္ ဂရုစုိက္တာမ်ဳိးလည္း မေတြ႔ရပါ။

ကခ်င္ျပည္နယ္ထဲမွာ ဆိုရင္ ေရႊတူးတဲ့ စက္ေဖာင္ေတြရဲ့ ဒဏ္ေၾကာင့္ ျမစ္ေၾကာင္းေျပာင္းလာတဲ့ အေျခအေနကို ဘယ္အာဏာပုိင္ကမွ စိုးရိမ္တယ္ ဆိုတာမ်ဳိးေလာက္ေတာင္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားျခင္း မရိွေသးပါ။

ျမစ္ေၾကာင္းေရလမ္း ဆိုတာ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ သဘာဝအတုိင္း အခမဲ့ဆိုသလို ရရိွထားတဲ့ အခြင့္အလမ္းပါ။ ျမစ္ေၾကာင္းကို ထိန္းသိမ္းရတဲ့ လုပ္ငန္းဟာ ကားလမ္းအသစ္တခု ေဖာက္သလို ကုန္က်စရိတ္မ်ားပါ။ ျမစ္ထဲကေန သြားလာရတာ ေစ်းခ်ဳိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုလက္ရိွ အစိုးရက ဘာေၾကာင့္ ျမစ္ေၾကာင္းတေလွ်ာက္ ကုန္ပစၥည္း သယ္ပို႔ရတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ အဆင္ေျပလာေအာင္ မေဆာင္ရြက္တာလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ ျမစ္ေၾကာင္းထိန္းသိမ္းေရးကို အားတက္သေရာ မေဆာင္ရြက္ တာလဲ ဆိုတာ ေမးစရာ ျဖစ္လာပါတယ္။ ေရွ႔တပါတ္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အာဏာရေရးအတြက္ လံုးပမ္းေနၾကရလို႔ ေမ့ေနၾကတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ျမစ္ေၾကာင္းအတြင္း ကုန္စည္ကူးသန္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္တဲ့ ကိစၥေတြကို အေရးႀကီးတဲ့ က႑အျဖစ္ နားမလည္တာလား။ ဒါမွမဟုတ္ စိတ္ကို မဝင္စားတာလား။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ျမန္မာျပည္မွာ ဧရာဝတီလို အသံုးဝင္တဲ့ ျမစ္ႀကီးေတြ ရိွပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေစ်းႏႈန္းခ်ဳိသာတဲ့ ျမစ္ေၾကာင္းအတြင္း ကုန္စည္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းေတြဟာ ျမန္မာျပည္မွာ တျဖည္းျဖည္း တိမ္ေကာလာသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။

အိမ္နီးခ်င္း ထုိင္းႏုိင္ငံဟာ အခုဆိုရင္ စီးပြားေရးလည္း ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာသလို လမ္းပမ္း ဆက္သြယ္ေရးမွာလည္း ကုန္လမ္း၊ ေလလမ္း တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးတဲ့ ႏုိင္ငံျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျပည္တြင္းျမစ္ေၾကာင္း ေရလမ္းခရီးကို တြင္တြင္ က်ယ္က်ယ္ အသံုးျပဳေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမစ္ေၾကာင္းေရလမ္းခရီးက ကုန္းလမ္း၊ ေလလမ္းေတြထက္ ေစ်းသက္သာတာကို ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္ပါတယ္။ ထုိင္းႏုိင္ငံထဲမွာ အဓိကအားျဖင့္ ကုန္ပစၥည္းေတြကို တင္ပို႔ရာမွာ ေခ်ာင္ဖရာျမစ္ ဟာ အေရးပါတဲ့ ျမစ္တစင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေခ်ာင္ဖရာျဖစ္ဟာ အရွည္အားျဖင့္ မုိင္ေပါင္း ၂၃ဝ ေက်ာ္သာ ရိွပါတယ္။ ေျမာက္ဖက္ေန ေတာင္ဖက္ကို စီးဆင္းလာၿပီး ဘန္ေကာက္ကို ျဖတ္လို႔ ပင္လယ္ထဲကို စီးဝင္ပါတယ္။ မစ္စစၥပီျမစ္ႀကီးနဲ႔ ႏိႈင္းစာရင္ေတာ့ အေတာ္ေလး ေသးငယ္တဲ့ျမစ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။

ေခ်ာင္ဖရာျမစ္ စီးဆင္းလာတဲ့ လမ္းတေလွ်ာက္ဟာ ထုိင္းႏုိင္ငံရဲ့ ဝမ္းပုိက္လို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ အဓိကအားျဖင့္ စပါးထြက္တဲ့ ေနရာေတြ ျဖစ္လို႔ပါ။ အဲသလို ထြက္လာတဲ့ စပါးေတြကို ႏုိင္ငံျခားတင္ပို႔ဖို႔ ဘန္ေကာက္ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းကို တင္ပို႔ဖို႔ လိုပါတယ္။ ကားလမ္းေတြ ေခတ္မီေနေပမဲ့ ကားလမ္းေတြကို အသံုးမျပဳဘဲ ေခ်ာင္ဖရာျမစ္ထဲကေန ဘန္ေကာက္ကို စပါးေတြဆန္ေတြ သယ္ယူပါတယ္။ ျမစ္ေၾကာင္းက သယ္ယူပို႔ေဆာင္ရတာ ေစ်းခ်ဳိလို႔ပါ။ အဲတာအျပင္ ႏုိင္ငံျခားကို တင္ပို႔မဲ့ တျခားေသာ ထုတ္ကုန္ေတြကိုလည္း ျမစ္ေၾကာင္းကေနပဲ သယ္ယူၿပီး ဘန္ေကာက္ဆိပ္ကမ္းကို ပို႔ပါတယ္။ ဘိလပ္ေျမ၊ သစ္၊ သံ၊ ကားအပိုပစၥည္း အစရိွတဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခ်ာင္ဖရာျမစ္အတြင္း ေႏြရာသီမွာ ျမစ္ေရနည္းသြားလို႔ ကုန္ပစၥည္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ရပ္ဆုိင္းသြားတယ္ဆိုတာ တခါမွ မရိွခဲ့ဘူးပါ။ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။ ျမစ္ေၾကာင္းကို ထိန္းသိမ္း ထားလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္တဲ့ ေနရာမွာ ျမစ္ေၾကာင္းကို အသံုးျပဳတာ ေစ်းႏႈန္းခ်ဳိသာ တာေၾကာင့္ပါ။

သို႔ေသာ္ ခြ်င္းခ်က္တခုေတာ့ ရိွပါတယ္။ အဲတာကေတာ့ ဘန္ေကာက္အထက္ပုိင္း ေဒသေတြမွာ စက္မႈဇုန္ေတြ ရိွတာေၾကာင့္ စက္မႈဇုန္ထဲက စြန္႔ပစ္ပစၥည္းေတြဟာ ေခ်ာင္ဖရာျမစ္ထဲကို စီးဝင္ပါတယ္။ စြန္႔ပစ္ပစၥည္းေတြမွာ ပါဝင္ေနတဲ့ ဓာတုေဗဒဓာတ္ ေတြေၾကာင့္ ျမစ္ေအာက္ပုိင္း ေရဟာ အဆိပ္သင့္ျခင္းခံရပါတယ္။ ေခ်ာင္ဖရာျမစ္ေအာက္ပုိင္းက ငါးေတြဟာ လူေတြစားသံုးရင္ ေရရွည္မွာ အႏၱရာယ္ ရိွလာပါတယ္။ ငါးေတြမွာ ျပဒါးဆိပ္သင့္တာမ်ဳိး ျဖစ္လာတာေၾကာင့္ အဲသလို ငါးမ်ဳိးကို ေန႔တုိင္း တႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ စားသံုးမယ္ဆိုရင္ ကင္ဆာေရာဂါ ရႏုိင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အလားတူပဲ ျမစ္ေအာက္ပုိင္းေရကို လူေတြ ေသာက္သံုးဖို႔လည္း အႏၱရာယ္ရိွေနပါတယ္။ ဒီကိစၥကိုလည္း ထုိင္းအစိုးရ ကြယ္ဝွက္ မထားပါဘူး။ ျမစ္ေအာက္ပိုင္းက လူမ်ား အေနနဲ႔ အဲသလို ငါးမ်ဳိးေတြ မစားသံုးဖို႔၊ ျမစ္ေရကို မေသာက္ဖို႔ က်န္းမာေရး ဝန္ႀကီးဌာနကိုယ္တုိင္က ထုတ္ျပန္ေၾကညာ ထားပါတယ္။ က်န္းမာေရးလုပ္ငန္းေတြကို လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ အန္ဂ်ီအိုမ်ား ကလည္း ဒီလိုအႏၱရယ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေဒသခံေတြကို ပညာေပးပါတယ္။ အဆိပ္သင့္ေနတဲ့ ျမစ္ေရေၾကာင့္ ျမစ္ေအာက္ပုိင္းမွာ တည္ရိွတဲ့ ဒူးရင္းၿခံေတြ၊ သံပုရာၿခံေတြ ပ်က္စီးကုန္တာမ်ဳိးလည္း ရိွပါေသးတယ္။

ေအာက္ဖက္ေဒသဟာ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ပ်က္စီးတာကို ရင္ဆုိင္ေနရပါတယ္။ တဖက္မွာလည္း ေခ်ာင္ဖရာျမစ္ကို ေကာမသြားေအာင္ ျမစ္ေၾကာင္းေျပာင္းမသြားေအာင္ ထိန္းသိမ္းႏုိင္တာကေတာ့ ေတာ္ေသးတယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ သူမ်ား ႏုိင္ငံေတြမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကို သင္ခန္းစာယူၿပီး ျမန္မာျပည္က ျမစ္မ်ားကိုလည္း ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္ဖို႔ မေမ့အပ္ဘူးလို႔ ေျပာလိုပါေၾကာင္း။

ေဇာ္မင္း

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.