ဒ
န္ေလးႏွင့္ ဒန္ႀကီးတို႔ ကိုးတန္းေရာက္ေတာ့ အဂၤလိပ္စာ သင္တဲ့ဆရာက ဆရာျပဴးတဲ့။ ဆရာျပဴးက အတန္းပုိင္ ဆရာေတာ့ မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ ပထဝီသင္ေသာ အတန္းပုိင္ဆရာ ဦးအုန္း ထက္ သူတို႔အတန္းသားမ်ားက ဦးျပဴးကို ပို၍ ခင္တြယ္ၾကသည္။ ဒန္ေလး အမည္ရင္းက သိန္းဒန္။ ဒန္ႀကီးအမည္ရင္းက ေသာင္းဒန္။ နာမည္ ဆင္ေသာ္လည္း ညီအကို မေတာ္ၾက။ သို႔ေသာ္ တတြဲတြဲႏွင့္ ရိွၾကသည္။ ေသာင္းဒန္က လူေကာင္ႀကီးေသာေၾကာင့္ ဒန္ႀကီးဟု ဆရာျပဴးက ဝိၿဂိဳဟ္ျပဳလိုက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူေကာင္ေသးေသာ သိန္းဒန္က အလိုလို ဒန္ေလး ျဖစ္ရေတာ့သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားကို သူငယ္ခ်င္းေပါင္းေပါင္း၍ တခါတရံ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို ေဟ့ ဒန္အိုးႏွစ္လုံးဟု ဆရာျပဴးက စတတ္ေသးသည္။
ဗမာတေယာက္ အေနႏွင့္ ဆိုရပါက ဆရာျပဴးသည္ အရပ္ရွည္လြန္းလွသူ။ သို႔ေသာ္ ပိန္ၿပီး လက္ျပင္ကုိင္း ေသာေၾကာင့္ လမ္းေလွ်ာက္သည့္အခါ ဆရာျပဴးကို ၾကည့္ရသည္မွာ ၫႊတ္ပဲ့ပဲ့။ ထို႔အျပင္ မ်က္လံုးမ်ားကလည္း နာမည္ႏွင့္ လုိက္ေအာင္ ျပဴးေသးသည္။ ထိုျပဴးေနေသာ မ်က္လံုးအစံုကို ပို၍ျပဴးသည္ ထင္ရေအာင္ လက္မ ေလာက္ထူေသာ မ်က္ခံုးႀကီးမ်ားက ေဘာင္ ကြပ္၍ ေပးထားေသးသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားကို စာသင္ရာတြင္ ပံုတိုပတ္စ မ်ားျဖင့္ ရယ္ရႊန္းပတ္ရႊန္း သင္ေလ့ရိွ၍ ေက်ာင္းသားမ်ားက ဆရာျပဴးကို တျခားဆရာ ဆရာမမ်ားထက္ ပို၍ ခင္မင္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
အတန္းပုိင္ဆရာ ဦးအုန္းကေတာ့ ငယ္စဥ္က အေလးမခဲ့သူျဖစ္၍ ကာယဗလ အေၾကာင္းကို ေျပာေလ့ရိွသည္။ သည့္အျပင္ ယေန႔ေခတ္ ေယာက္က်ားေလးမ်ား ဝိတ္မသင့္ေၾကာင္းလည္း ဆြယ္ေျပာေျပာေလ့ ရိွသည္။ သို႔ေသာ္ ဒန္ႀကီးတို႔ ဒန္ေလး တို႔ေခတ္သည္ ႂကြက္သား အဖုအထစ္မ်ားျဖင့္ ဗလႀကီးသူမ်ားကို ရုပ္ရွင္မင္းသား ဝင္းဦးႏွင့္ ခိုင္းႏိုင္း၍ ဝင္းတြင္းရူးဟု တဖံု ဝိတ္ေပါ ဟူ၍တမ်ဳိး စသည့္ေနာက္သည့္ ေခတ္ျဖစ္၍ မည္သည့္ ေက်ာင္းသားမွ် ေယာင္၍ ဝိတ္မျခင္းအလုပ္ကို မလုပ္ၾကေပ။ ဦးအုန္းကား ေက်ာင္းသားမ်ားအၾကားတြင္ ဤသို႔ေအာင္ျမင္သူ။
ဒန္ႀကီးတို႔ ဒန္ေလးတို႔ အဂၤလိပ္စာ ေတာ္ပံုမ်ားကေတာ့ "ဒန္ေလး ကြန္စတန္တင္ႏုိပယ္ ဆိုတာကို ငါ့ကိုစာလံုး ေပါင္းျပစမ္း" ဟု တႀကိမ္တြင္ ဆရာျပဴးက စမ္းေလရာ "စီအိုအန္... စီအိုအန္ ..." မွ ဒန္ေလးမတက္ေတာ့။ ထိုအခါ ဆရာျပဴးက "ေအးေပါ့ေလ မင္းတို႔မွာ ေျခာက္ဘာသာႀကီးမ်ားေတာင္ ေန႔တုိင္း သင္ေနရတယ္ ဆိုေတာ့ ကြန္စတန္တင္ႏုိပယ္ စာလံုးေပါင္းကို ေမ့မွာေပါ့။" "ကုိင္း... အဂၤလိပ္စာ မရတာ ထားလုိက္ေတာ့။ ျမန္မာလို သင္တဲ့ ပထဝီေတာ့ မင္းတို႔ ကြ်မ္းမွာပါ။ ဟုတ္တယ္မို႔လား။ ဦးအုန္း တပည့္ေတြကို ပညာစမ္းရ ဦးမယ္။ ဒန္ႀကီး ... အဲသည့္ ကြန္စတန္တင္ႏိုပယ္ၿမိဳ႔ ဆိုတာ အခုေခတ္ ဘယ္ႏုိင္ငံမွာ ရိွသလဲ က်န္တဲ့သူေတြ သိေအာင္ ေျပာလုိက္စမ္း။ " ဒန္ႀကီးရဲ့ အေျဖကေတာ့ "ဟိုဒင္း... ဟို ေရာမႏုိင္ငံမွာပါ ဆရာ။" ဆရာျပဴး ေအာ္ ရယ္လုိက္သည့္ အသံမွာ က်ယ္ေလာင္ လြန္းလွ၍ ေဘးခန္းမ်ားမွ အသံမ်ားပင္ စကၠန္႔ပုိင္းေလာက္ တိတ္သြားရသည္။
"ေအာင္မေလးဟဲ့ ေဟ့ေကာင္ေတြ။ မွတ္ထား မွတ္ထား၊ ေရွးတံုးက ကြန္စတန္တင္ႏိုပယ္ဆိုတဲ့ ၿမိဳ႔ကို ကေန႔ေခတ္မွာ အစၥတန္ဘူလို႔ ေခၚတယ္ကြ။ အခုေခတ္ တူရကီႏုိင္ငံမွာ ရိွတယ္။ ေအးေပါ့ေလ မင္းသိပ္မဆိုးပါဘူး ဒန္ႀကီးရ။ ေရာမနဲ႔ အစၥတန္ဘူက သိပ္မေဝးဘူးကြ။" ဆရာျပဴး အေျပာေၾကာင့္ အတန္းသားမ်ား ဝိုင္း၍ ရယ္လုိက္ၾကသည္။ ဒန္ႀကီးႏွင့္ ဒန္ေလးကို ေမးအၿပီး ေနာက္ထပ္ ေမးခြန္းမ်ား မေမးေတာ့ဟု ထင္၍ အတန္းသားမ်ား ပင့္သက္ခ်မလို လုပ္တုန္း "လွလွဝင္း အဲသည့္ တူရကီႏုိင္ငံဟာ ဘယ္တုိက္မွာ ရိွသလဲ၊ ကုိင္းေျပာစမ္း။ " လွလွဝင္း တေယာက္ အငိုက္မိသြား သည္။ "အဟြာဆရာ ဟို... အာဖရိကတုိက္မွာပါ။ " ဆရာျပဴးကား ခါးကိုေထာက္ လက္ျပင္ႀကီးကို ပိုကုိင္းလုိက္ခါ ရယ္၍မဆံုးေတာ့။ ဆရာျပဴး၏ ဟန္ပန္ ေၾကာင့္ အတန္းသားမ်ားလည္း တဝါးဝါး တဟားဟားႏွင့္ တေပ်ာ္တပါး ဝင္၍ရယ္ေမာၾကသည္။
"ေအး ေအး မင္းတို႔ဟာ အဂၤလိပ္စာတင္မက ပထဝီမွာပါ သိပ္ေတာ္ေၾကာင္း မင္းတို႔ဆရာ ဦးအုန္းကို ငါေျပာရ ဦးမယ္။ "ထိုေသာအခါ အတန္းသားမ်ားက တညီတညာတည္း က်ေနာ္တို႔က်မတို႔ ဆရာက ဦးအုန္း မဟုတ္ပါဘူး၊ ဆရာပဲ က်ေနာ္ တုိ႔ က်မတို႔ ဆရာပါဟု ဆရာျပဴးထံ ခ်က္ျခင္းသစၥာခံလုိက္၍ အတန္းပုိင္ဆရာ ဦးအုန္းကို ကြယ္ရာတြင္ ပုန္ကန္ လုိက္ေတာ့သည္။
ဆရာျပဴးမွာ အဂၤလိပ္စာသင္ရာတြင္ သင္နည္းေကာင္းရံုမက အဂၤလိပ္စကား ေျပာရာတြင္လည္း ေလသံက အဂၤလိပ္ တေယာက္အလား ပီလွသည္။ ေနာက္ပုိင္းတြင္ အျခားဆရာမ်ား ေျပာျပ၍ ဒန္ႀကီးတို႔ ဒန္ေလးတို႔ သိလာရသည္။ ဆရာျပဴးက ခရစ္ယန္ ဘာသာဝင္။ ငယ္စဥ္က မိဘမဲ့ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခရစ္ယန္ ဘုရားေက်ာင္းမွ ေမြးစား၍ ပညာသင္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ သည္တဲ့။ ၿပီးေတာ့ အသက္ေလးဆယ္ ေက်ာ္စျပဳသည့္တုိင္ ဆရာျပဴးက လူပ်ဳိႀကီး။ ထို႔ေၾကာင့္ ေစတနာ၊ ဝါသနာ၊ အနစ္နာ ဆိုေသာနာသံုးနာ အေပၚအေျခခံရေသာ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္ႏွင့္ ပို၍ စပ္ဟပ္လွသည္ဟုပင္ ဆိုႏုိင္သည္။
ဒန္ႀကီးတို႔ ဒန္ေလးတို႔ ကိုးတန္းတက္သည့္ ႏွစ္တြင္ ပညာေရးစနစ္ ေျပာင္းသြားခဲ့သည္။ ယခင္ကလို ရွစ္တန္းေအာင္ သည္ႏွင့္ ဝိဇၨာသိပၸံ ခြဲသည့္ စနစ္မဟုတ္ေတာ့။ ဝိဇၨာတြဲ ဘာသာမ်ား ယူရသလို သိပၸံတြဲ ဘာသာမ်ားကိုလည္း မသင္မေနရ ျဖစ္လာခဲ့ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရူပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒ၊ သမုိင္း၊ ပထဝီ၊ ေဘာဂေဗဒ၊ သခၤ်ာ၊ ျမန္မာစာ အားလံုး ေရာသေမႊ မျဖစ္မေန သင္ယူ ၾကရသည္။
ထိုေရာသမေမႊ စနစ္ေအာက္တြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား စာသိပ္မလုိက္ႏုိင္သည္ကို ဆရာျပဴးက သိသည္။ ဟိုဟာ ေမးလည္း သိပ္မရ၊ သည္ဟာ ေမးလည္း သိပ္မသိ ျဖစ္ေနရသည့္ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုကို ဆရာျပဴးက စာသင္ရင္း တန္းလန္းက ဤသို႔ေနာက္တတ္ ေသးသည္။
"ေအး ဒီလိုေတာ့ ျဖစ္ေနတယ္ကြ။ ဒီေတာ့ မင္းတို႔ အိမ္ၾကရင္ မိဘေတြက ဒီစနစ္သစ္နဲ႔ စာလုိက္ႏုိင္သလားလို႔ ေမးရင္ ဒီလို ျပန္ေျဖၾက" ဟု စာခ်ဳိးေလသည္။
"အဂၤလိပ္စာ... မင္းသိပ္ခ်ာ"
"ပထဝီ... မသဒီ ေပါင္ဗ်ာ"
"သမုိင္း... လမိုင္းကို မကပ္ဘူး"
"ဂဏန္းသခၤ်ာ... အမ္မေလး ေတာ္ပါဗ်ာ"
"ေဘာဂ... ေျပာကို မျပျခင္ေတာ့ဘူး"
"ရူပေဗဒ... ဘူက်ေနသဗ်"
"ဓာတု ႏွာႏုသာ ျဖတ္ရုိက္လုိက္ပါေတာ့"
၎စာခ်ဳိးေၾကာင့္ ေက်ာင္သားမ်ား တေသာေသာ ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုေန႔ ထိုရက္မ်ားတို႔သည္ ဒန္ႀကီး ဒန္ေလးတို႔ ေက်ာင္းသား မ်ား အဖို႔ ေပါ့ပါးလြတ္လပ္ေသာ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ေန႔ရက္မ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္။
ဒန္ႀကီးတို႔ ဒန္ေလးတို႔ တကၠသိုလ္ ေရာက္သည္အထိ ဆရာျပဴးႏွင့္ မကင္းႏုိင္ၾကေသး။ ဆရာျပဴးကို ခင္မင္ ၾကတာလည္း တေၾကာင္းျဖစ္သလို သူတို႔ နားမလည္သည့္ အဂၤလိပ္စာ အသံုးအႏႈံးမ်ား အေရးအသားမ်ားကို ေမးျမန္းလို မွတ္သားလို ေသာ ေၾကာင့္ ဆရာျပဴး အိမ္ကေလးဆီသို႔ မျပတ္ဆိုသလို ေရာက္ၾကသည္။ အျခားေသာ ဆရာဆရာမမ်ားႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ျခင္သာ ျပတ္သြားမည္။ ဆရာျပဴးႏွင့္ သူတို႔အၾကား အဆက္အသြယ္ မျပတ္သလို သံေယာဇဥ္လည္း ပိုလို႔ရွည္လာခဲ့သည္။
သည္ႏွစ္လည္း ခါတုိင္းႏွစ္ေတြလို တပည့္ေဟာင္းေတြ တအုပ္ႀကီးလူစု၍ ဒန္ႀကီး ဒန္ေလးတို႔ ဦးေဆာင္ကာ ဆရာျပဴး၏ ေျမစိုက္အိမ္ကေလး ဆီသို႔ ခ်ီတက္လာၾကသည္။ ဆရာျပဴးကို ကန္ေတာ့ရန္ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ေပါင္း သံုးဆယ္ေက်ာ္အတြင္း ဇရာအိုလာေသာ ေက်ာင္းဆရာအိုသည္ သူ၏ အိမ္အိုေလးေရွ႔ရိွ သစ္သားထုိင္ခံု တခုေပၚတြင္ ငုတ္တုတ္ ထိုင္ေနသည္။ ဒန္ေလးက ခပ္က်ယ္က်ယ္ေအာ္၍ "ဆရာ က်ေနာ္တို႔ပါ။ လွလွဝင္းတို႔လည္း ပါတယ္။ ဆရာ့ကို ကန္ေတာ့ဖို႔ လာၾကတာပါ။" "ေအး ... လာၾကေဟ့။ မင္းတို႔ အသံေပးမွဘဲ။ ငါ့မ်က္လံုးေတြက ဘယ္သူမွန္း မသဲကြဲေတာ့ဘူးကြ။ ေတာ္ေတာ္ မေကာင္း ေတာ့တာ" ထူထဲေသာ မ်က္မွန္ေအာက္မွ မ်က္လံုး အစံုတို႔ကား ေဝသီေနေခ်ၿပီ။
လွလွဝင္းက "ခုတေလာ ဆရာ့ကို ၿမိဳ႔ထဲပုိင္း လာတာ မေတြ႔ရလို႔။ ဆရာ ဘဏ္မွာ ပင္စင္လာမထုတ္ ျဖစ္တာ ၾကာၿပီထင္တယ္" ဟု အေမးရိွလာသည္။ "မလာဆိုကြယ္ မ်က္လံုးကလည္း ဒီမ်က္မွန္အထူႀကီး တပ္ထား တာေတာင္ ခပ္ရိပ္ရိပ္ပဲ ျမင္ရတာ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့လည္း ပင္စင္က တလမွာ ေျခာက္ရာဆိုေတာ့ တလတလ ၿမိဳ႔ထဲထြက္ရတဲ့ စရိတ္နဲ႔ မကာမိဖူးေလ။ ဒါေၾကာင့္ အခု တႏွစ္တခါဘဲ စုထုတ္ေတာ့တယ္။"
ၾကားရတာအတြက္ တပည့္မ်ား ရင္နင့္ရသည္။ တလေျခာက္ရာ၊ တႏွစ္မွ ေငြ ၇,၂၀၀ ႏွင့္ ဆရာျပဴး ဘယ္လိုမ်ား စားေသာက္ ေနထုိင္ပါလိမ့္ဟု အားလံုးက ေတြးေနမိၾကသည္။ "စားေရးေသာက္ေရး ၾကေတာ့ ဘယ္သူလုပ္ေပးတုန္း ဆရာရဲ့" ဟု ဒန္ႀကီးက အလိုက္မသိ စပ္စုလုိက္သည္။ "ဒီရပ္ကြပ္ထဲက စာလာလာေမးေနတဲ့ ကေလးေတြ ခ်က္ျပဳတ္ေပးပါတယ္။
အဆင္ေျပပါတယ္ကြာ ငါ့အတြက္ေတာ့ ျပႆနာ မရိွပါဘူး။ တကိုယ္တည္း သမားပဲ ဥစၥာ... ။ ၿပီးေတာ့ ဘုရားေက်ာင္းကလည္း ဆန္ေတြဘာေတြ မွန္မွန္ ေထာက္ပါေသးတယ္" တပည့္မ်ားကို အပူမကူးစက္ ေစလိုသည့္ သေဘာလားေတာ့ မသိ။
"ဆရာ ဒါနဲ႔ စာလာေမးတဲ့ ကေလးေတြကို က်ေနာ္တို႔တံုးကလို အဂၤလိပ္စာ မင္းသိပ္ခ်ာတို႔၊ ပထဝီ မသဒီတို႔ သင္ေသးလား ဆရာရဲ့" ဟု ဒန္ေလး ရယ္ရယ္ေမာေမာျဖင့္ ေမးလုိက္သည္။ ထိုအခါ ဆရာအိုက ၿပံဳး၍ "ေအာင္မယ္ မင္းတို႔က အဲတာေတြ မွတ္မိေသးသားဘဲ။ ဒီလိုကြ စာလာေမးတဲ့ ကေလးေတြက မ်ားေသာအားျဖင့္ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီး အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းဆက္မတက္ ျဖစ္တဲ့သူေတြ။ ဒါေပမဲ့ အဂၤလိပ္စာ တိုးတက္ခ်င္လို႔ကြ။ ေနာက္... ဘြဲ႔ရၿပီးသားေတြကေတာ့ ႏုိင္ငံျခား ကုမၸဏီေတြ ဘာေတြမွာ အလုပ္ရဖို႔က အဂၤလိပ္စာေကာင္းဖို႔ လုိတယ္မို႔လား။ ၿမိဳ႔ထဲမွာ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ စကားေျပာသင္တန္း တက္ဖို႔ဆိုတာ ပုိက္ဆံလည္း မတတ္ႏုိင္ၾကဖူးကြ။ သူတုိ႔ အတြက္ကေတာ့ အဂၤလိပ္စာ အေရးနဲ႔ အေျပာေပါ့ကြာ" ဟု ရွင္းျပ ေလ၏။ "မ်က္လံုးက မေကာင္းေတာ့ ကေလးေတြ စာလာလာေမးရင္ စာအုပ္ကို မၾကည့္ႏုိင္ေတာ့ဘူးကြ။ အဲတာ သူတို႔ကို ဖတ္ခုိင္း၊ သူတို႔ ဖတ္ျပတာကို နားနဲ႔နားေထာင္ၿပီးမွ ျပန္သင္ရေတာ့ အသက္ႀကီးမွေတာင္ ဉာဏ္ကပိုေကာင္း လာသလို ပဲ ေဟ့"ဟု တက္ႂကြရြင္လန္းစြာ ေျပာေနေသာ ဆရာအိုကို တပည့္မ်ားက ဘာေျပာရမွန္းမသိ ေငးၾကည့္ေနမိၾကသည္။
ဘဝ၏ ေနာက္ဆံုး ေနဝင္ဆည္းဆာခ်ိန္အထိ ပညာဒါနျပဳေနဆဲျဖစ္ေသာ ဆရာျပဴးကို တပည့္ေဟာင္းမ်ားက ကန္႔ေတာ့ဖြယ္ ပစၥည္းမ်ား ေရွ႔မွာထား၍ လက္အုပ္မိုးကာ ဦးခ်ကန္ေတာ့ လုိက္ၾကသည္။
(ငယ္စဥ္က ဆရာဆရာမမ်ား၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ေအာက္ေမ့အမွတ္တရျဖင့္)
ေဇာ္မင္း (လူ႔ေဘာင္သစ္)
၁၉ ရက္၊ ေဖေဖၚဝါရီလ၊ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္
Friday, February 20, 2009
ဆရာျပဴးႏွင့္ သူ၏တပည့္မ်ား
Posted by ရြက္မြန္ at 11:27 AM
Labels: ေဇာ္မင္း (လူ႔ေဘာင္သစ္)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment