ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Friday, May 8, 2009

အညာအလွ ထန္းအလွ

"
ေႏြဦးကာလ ျမဴထေသာအခါ၊ ရင္းေထာင္ရင္းဆြဲ ေဆာင္ၿမဲအိုးလြယ္ကာ၊ ဓါးႏွီးထက္စြာ ခါးမွာခ်ပ္လ်က္၊ ထန္းပြင့္ထန္းခုိင္ ရႊန္းၿမိဳင္ၿမိဳင္၊ ကလုိင္သာလြယ္လို႔ တက္သည္ႏွင့္ေလး"

ဝန္ႀကီး ပေဒသရာဇာ စပ္ဆိုခဲ့ေသာ ထန္းသမားဘဝ ကဗ်ာကား ထိုေရွးေခတ္မွ ယေန႔ေခတ္အထိ ထင္ဟပ္ေနဆဲ။ ေဆာင္း ကုန္ခါစ ကာလမွစ၍ ထန္းသမားတို႔ အလုပ္မ်ားၾကၿပီ။ ဘုရားျဖဴကုန္းရြာမွ ထန္းသမားတို႔ သည္လည္း ထန္းပင္ မ်ားအၾကား ေပၚခ်ီျမဳပ္ခ်ီ တက္ခ်ီဆင္းခ်ီႏွင့္။

ဘုရားျဖဴကုန္းရြာသည္ ႏြားထိုးႀကီးႏွင့္ ျမင္းျခံအၾကားတြင္ တည္ရိွသည္။ သဘာဝကိုက မိုးေခါင္ေရရွား ေဒသ ျဖစ္သည္မို႔ ထိုအရပ္တြင္ ထန္းပင္တုိ႔သည္သာ ေနရာတုိင္းတြင္ မင္းမူေနၾကသည္။ ဘုရားျဖဴကုန္းကို ဗဟိုျပဳ၍ အေရွ႔အေနာက္ ေတာင္ ေျမာက္ ဘယ္ဖက္ကိုပဲ ၾကည့္လုိက္ၾကည့္လုိက္ စိမ္းညိဳ႔ေနေသာ ထန္းေတာအုပ္ႀကီးမ်ားကို စူးရွလွေသာ ေနေရာင္ ေအာက္ တြင္ ဟိုမွာသည္မွာ အကြက္လုိက္ အကြက္လုိက္ ျမင္ေနရသည္။ အညာ၏အလွ ဆိုသည္ကား ထန္းပင္မ်ား၏ အလွသာ ျဖစ္သည္ဟုဆိုလွ်င္ မမွား။

"ကိုဖိုးခ်က္ ... သည္ႏွစ္မွာမိုးက လံုးလံုးမက်ေတာ့ သည္ႏွစ္ က်ဳပ္တို႔အပင္ေတြ ထန္းရည္အထြက္ ေကာင္းပါ့မလားေတာ့"။ ဇနီးျဖစ္သူ မမိုးျဖဴက ထန္းပင္ေပၚမွ ျမဴအိုးမ်ားတြဲလြဲျဖင့္ ဆင္းလာသူ ခင္ပြန္းအတြက္ ေရေႏြးၾကမ္းတခြက္ စဥ့္ပန္းကန္ လံုးထဲ ငွဲ႔ထည့္ေပးရင္း ေမးလုိက္သည္။ ဖိုးခ်က္က "မွန္းလို႔ေတာ့ မရေသးဘူးကြ။ ေတာင္သာတို႔ ေအာင္သာတုိ႔ဖက္က ထန္းသမား ေတြေတာ့ ထန္းဦးေရ အထြက္နည္းလို႔ ညည္းေနၾကတယ္လို႔ေတာ့ ၾကားတယ္။" ႏြားထိုးႀကီး၊ ျမင္းျခံႏွင့္ ေတာင္သာတို႔သည္ ႀတိဂံပံုသံုးပြင့္ဆုိင္ တည္ရိွေနေသာ ၿမိဳ႔မ်ားျဖစ္သည္။ အေျဖာင့္တုိင္းပါက ႏြားထိုးႀကီးႏွင့္ ေတာင္သာ သည္ မုိင္ႏွစ္ဆယ္ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ ေလာက္ေတာ့ရိိွသည္။

ဖိုးခ်က္ႏွင့္ မမိုးျဖဴတို႔တြင္ ကုိယ္ပုိင္ထန္းပင္ အပင္ႏွစ္္ဆယ္ခန္႔ရိွသည္။ သို႔ေသာ္ သံုးပံုႏွစ္ပံုခန္႔ေလာက္သာ ထန္းရည္ အထြက္ ေကာင္းသည္။ ကုိယ္ပုိင္အပင္မ်ားကို တက္ၿပီးသည္ႏွင့္ ထန္းပင္ရာႏွင့္ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီ၍ ပုိင္ဆုိင္သည့္ ထန္းႀကီး ပုိင္ရွင္မ်ား၏ အပင္မ်ားတြင္ အငွားလုိက္ တက္ရသည္။ ထန္းတက္ခကေတာ့ ထန္းလွ်က္ခ်က္ၿပီး ထြက္လာသည့္ အေပၚတြင္ ထန္းပုိင္ရွင္က ဆယ္ဖို႔တဖို႔ ျပန္ေပးသည္။ ထန္းလွ်က္ ေရာင္းမၿပီးမျခင္း ဆန္၊ ဆီ၊ ဆား အစရိွသည့္ အိမ္သံုး ပစၥည္းမ်ားကို ရြာထဲကဆုိင္တြင္ အေႂကြးႏွင့္ ဝယ္ရသည္။ သို႔မဟုတ္ပါက ထန္းႀကီးပုိင္ရွင္ဆီမွ ေငြသံုးႀကိဳထုတ္ ထားရ သည္။ သို႔ေသာ္ အခုေခတ္တြင္ ေန႔စား ႏွင့္ လုိက္၍ ထန္းတက္သည့္ ထန္းပင္မဲ့ ထန္းသမားမ်ား ပို၍ မ်ားလာေနသည္။ ထန္းလွ်က္ေရာင္းၿပီး သည္အထိ မေစာင့္ႏုိင္ ေငြလက္ငင္း လိုေနၾက၍ ျဖစ္သည္။ ေန႔ခ်င္းၿပီး ေငြလိုခ်င္သည့္ အတြက္ လုပ္အားခက နည္းသည္။ ဟုတ္သည္ေလ။ ထန္း ပုိင္ရွင္ကလည္း ထန္းလွ်က္ရာသီအၿပီး သူေနႏွင့္ ေငြဘယ္ေလာက္ ဝင္မည္၊ ဘယ္ေလာက္ က်န္မည္ ဆိုသည္ကို အတိအက် မသိႏုိင္။ ထို႔အတြက္ ေန႔တြက္ ခ်က္ျခင္းလိုခ်င္ေသာ ထန္းသမားမ်ားကို လုပ္အားခ ေလ်ာ့ေပးျခင္းက မဆန္းလွ။

"ကိုဖိုးခ်က္ ... ဒါနဲ႔ ဦးဘတူတို႔အိမ္က အခါမတုိင္ခင္ အလွဴလုပ္မယ္လို႔ ၾကားတယ္ေတာ့။ က်ဳပ္တို႔လည္း က်ဳပ္တုိ႔ ကေလးေတြ ဘယ္ေတာ့ေလာက္မွ ရွင္ျပဳႏုိင္မယ္ မသိဘူးေနာ။" ဦးဘတူက သူတို႔ရြာတြင္ အခ်မ္းသာဆံုးဟု ဆိုသူ သံုးေလးဦး စာရင္း တြင္ပါသည္။ ဦးဘတူပုိင္ေသာ ထန္းပင္ေတြခ်ည္းက အပင္တေထာင္ေက်ာ္ေလာက္ ရိွသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ တေထာင္ ေက်ာ္တာ မေက်ာ္တာ အပထား၊ ဦးဘတူ ပုိင္ေသာ ထန္းကြက္ေတြက နည္းသည္ေတာ့ မဟုတ္။ ဖိုးခ်က္တေယာက္ စဥ့္ ပန္းကန္လံုးထဲမွ ေရေႏြးၾကမ္းကို မႈတ္၍ေသာက္လုိက္ရင္း "မိန္းမရာ သူတို႔က သူေဌးေတြ ဆိုေတာ့ လွဴႏုိင္တမ္းႏုိင္တာေပါ့။ သူတို႔ကိုေတာ့ သြားမၾကည့္နဲ႔ေလ။ ငါတို႔ကေလးေတြကို ေရွ႔ႏွစ္ၾကရင္ ရြာကေက်ာင္းမွာ သကၤန္းစည္းေပးလုိက္ရင္လဲ သေဘာက အတူတူပါဘဲ။ ဘုန္းႀကီး ငါးပါးေလာက္ေတာ့ ဆြမ္းကပ္ရမွာေပါ့။" "အင္းေလ ... သေလာက္ဆိုလဲ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မဆိုးပါဘူး" ဟု လင္ေတာ္ေမာင္၏ အဆုိကို မမိုးျဖဴ ေထာက္ခံလုိက္ရသည္။ ေထာက္ခံရသည့္ အေၾကာင္းကေတာ့ သူတို႔အဖို႔ ထန္းလုပ္ငန္းမွလြဲ၍ တျခားနည္းျဖင့္ ေငြဝင္စရာလမ္း မရိွေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ရြာထဲတြင္ ဝတ္ေကာင္းစားလွႏွင့္ ၿမိဳ႔ကျဖစ္ဟန္တူေသာ မ်က္ႏွာစိမ္းႏွစ္ဦးကို ေတြ႔ရသည္။ ထန္းလွ်က္ပြဲစား မ်ားေပေလာ။ သို႔ေသာ္ ရြာကိုလာေနၾက ေတြ႔ေနၾက ထန္းလွ်က္ပြဲစားမ်ား မဟုတ္တာကေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ထန္းလွ်က္ပြဲစားမ်ားကို မမိုးျဖဴ ၾကည့္မရသလို သင္းတို႔ကို ေမတၱာကို နဲနဲမွမရိွ။ ႏြားထိုးႀကီး၊ ျမင္းျခံတို႔က ထန္းလွ်က္ပြဲရံု ပုိင္ရွင္မ်ားကေတာ္ေတာ္ သူတို႔က ႀကိဳ၍ ထန္းလွ်က္ေစ်းကို ႏိွမ္ေပးေလ့ရိွေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အငံ့ႀကိဳယူ ထားေသာ ထန္းကေလး သမား မ်ားကေတာ့ ပြဲစားမ်ားႏွင့္ မဆက္ဆံခ်င္၍မရ။ ဆက္္ဆံေတာ့လည္း ေစ်းႏိွမ္ခံရသည္။ မရိွမေကာင္း ရိွမေကာင္း လူစားေတြ။ ဦးဘတူ တို႔ကေတာ့ ဘာျဖစ္မလဲ။ ထန္းႀကီးသမားေတြျဖစ္၍ ၿမိဳ႔ကပြဲရံုမ်ားႏွင့္ ဟိုေရွးကတဲက တုိက္ရုိက္ ဆက္ဆံသည္။ အဆင္ကိုေခ်ာလို႔။

ညေနဖက္ ရြာထဲတြင္ ထန္းသမားမ်ား ထူးထူးျခားျခား ဟိုမွသည္သို႔ လူးလားခပ္ေနၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ သူတို႔လို ထန္းပင္ ဆယ့္ေလးငါးပင္ အပင္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ ပိုင္သူ ထန္းကေလး သမားမ်ားျဖစ္သည္။ "ကုိေအာင္ဒြန္းႀကီး ... ဘာတဲ့လဲေတာ့။ တခုခု ထူးလို႔လား" ဟု မမိုးျဖဴက အိမ္ေရွ႔မွျဖတ္သြားေသာ ကိုေအာင္ဒြန္းကို လွမ္း၍ စပ္စု လုိက္သည္။ ကိုေအာင္ဒြန္းက အိမ္ေရွ႔ ကျပင္တြင္ ဝင္ထုိင္လုိက္ရင္း "ေအး... မိုးျဖဴေရ။ ဆန္းေတာ့ဆန္းသားဟ။ နင့္ေယာက္က်ားကိုလည္း ေျပာရဦးမယ္။ ဘယ္မလဲ ဖိုးခ်က္တေကာင္။ " အသံေတြၾကား၍ ဖိုးခ်က္တေယာက္ အိမ္ထဲမွ ထြက္လာ၍ "ကိုေအာင္ဒြန္းႀကီး... ဘာေတြတံုးဗ်။ ရြာထိပ္က ေခ်ာင္းေခ်ာက္ထဲမွာ ေရႊထြက္တယ္ဆိုလို႔ လူေတြသေလာက္ ဗ်ာမ်ား ေနၾကတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ရင္လဲ ဘႀကီးပိုေျပာဘူးတဲ့ ဂ်ပန္ေတြျမဳတ္သြားတယ္ဆိုတဲ့ ရတနာသုိက္ကို ေတြ႔ၾက လို႔လား။ ၾကံဳဘူးေပါင္ဗ်ာ"ဟု ရႊတ္ေနာက္ေနာက္ ဆိုလုိက္သည္။

"ေအး... ေရႊလည္းမဟုတ္ဖူး၊ ရတနာသုိက္လည္း မဟုတ္ဖူး ငါ့ေကာင္ေရ။ ေငြကေတာ့ ေသခ်ာေနတယ္ဟ" ဟု ကိုေအာင္ဒြန္းက အာလုပ္သံႀကီးျဖင့္ ျပန္ေျဖလုိက္သည္။ "ဒီလိုကြာ ဒီလို... ေတြ႔တယ္မို႔လား မနက္က ေရာက္လာတဲ့ ပြဲစား ႏွစ္ေယာက္။ မႏၱေလးကတဲ။့ သူတို႔က ထန္းလွ်က္ပြဲစားေတာ့ မဟုတ္ဖူး။ ထန္းပင္ပြဲစားေတြ။ ထန္းပင္ လာဝယ္ တာတဲ့ေဟ့။ ထန္းတပင္ကို က်ပ္တစ္သိန္း ေပးမယ္တဲ့။ အပင္ေကာင္း အပင္လွဆိုရင္ တသိန္းခြဲ အထိ ရႏုိင္သတဲ့။ သူတို႔က အခု ဦးဘတူ အိမ္မွာ တည္းေနၾကတယ္။ ငါက ကိုယ္တုိင္ သိခ်င္လို႔၊ အဲတာ ဦးဘတူ အိမ္ဖက္က အခု ျပန္လာတာ။ ပြဲစားေတြနဲ႔ေတာ့ တုိက္ရုိက္ မေျပာခဲ့ရဘူး။ ဒါေပသိ ဦးဘတူ ကိုယ္တုိင္ ငါ့ကို ေျပာျပလုိက္တာ။ "

ထန္းတပင္ကို တသိန္းဟုဆိုလုိက္၍ မမိုးျဖဴ၏ မ်က္လုံးမ်ား ခ်က္ျခင္းဆိုသလို ဝင္းကနဲလက္ကနဲ ျဖစ္သြားသည္။ "ကိုေအာင္ဒြန္းႀကီးရဲ့ ေတာ့ဟာကလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ ရွင္းစမ္းပါဦး။ ထန္းသားက အိမ္ႀကီးအိမ္ေကာင္း ေဆာက္လို႔ ရတာလည္း မဟုတ္ဖူး။ ဘာျဖစ္လို႔ အဲသေလာက္ ေစ်းႀကီးေပးၿပီး ဘယ္သူက ဝယ္မွာတဲ့လဲ" ဟု ေမးလုိက္ေသာ မမိုးျဖဴ၏ အသံက ေလာဘသံေတာ့ နည္းနည္းထြက္ေနသည္။

ကိုေအာင္ဒြန္းက ဤသို႔ဆို၏။ "ေအး... ဦးဘတူ ေျပာတာကေတာ့ အဲသည့္ ထန္းပင္ေတြကို ပြဲစားေတြက တရုတ္ျပည္ကို တင္မွာတဲ့။ ဟိုမွာၾကေတာ့ သူေဌးအိမ္ေတြ၊ ဟိုတယ္ေတြမွာ အလွျပပစၥည္း အေနနဲ႔ ထားဖို႔ဆိုလား ေျပာတာဘဲ။ ဒိျပင္ အသံုးတည့္တဲ့ တျခားဟာေတြလည္း ရိွခ်င္ရိွဦးမွာေပါ့။ ဘယ္သိႏုိင္မလဲ။" မမိုးျဖဴကား ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္၍မဆံုး။ "ဘာရယ္ေတာ့... ထန္းပင္ကို အိမ္ထဲမွာ အလွထားမလို႔။ ၾကံဳဖူးေပါင္ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ေတာ္။ "

ကိုေအာင္ဒြန္းျပန္သြားၿပီး အိမ္ေရွ႔ကျပင္တြင္ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ အေတြးကိုယ္စီႏွင့္ ဆက္၍ ထုိင္ေနၾကသည္။ တဦးႏွင့္ တဦး စကားမေျပာျဖစ္ဘဲ အတန္ၾကာ ၿငိမ္သက္ေနရာမွ တိတ္ဆိတ္ျခင္းကို မမုိးျဖဴကစ၍ ၿဖိဳခြဲလုိက္သည္။ "ကိုဖိုးခ်က္... က်ဳပ္တို႔မွာ ထန္းက ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ ရိွတယ္မို႔လား။ အဲသည္အထဲမွာ ထန္းရည္အထြက္ မေကာင္းတာက ေျခာက္ပင္ ခြန္ႏွစ္ပင္ ေလာက္ရိွေတာ့၊ အဲသည့္ အပင္ေတြကို ေရာင္းလုိက္ရင္ က်ဳပ္တို႔မွာ ေငြလည္း လံုးကနဲရ၊ ေတာ္လည္း ထန္းရည္ အထြက္မေကာင္းတဲ့ အပင္ေတြ ဗိုက္အပြန္းခံၿပီး တက္စရာ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ ထန္းပင္္ဆိုတာ ေနာက္ျပန္စုိက္လည္း ရတာဘဲဟာ။ ကေလးေတြကိုလည္း လွလွပပ ရွင္ျပဳႏုိင္မယ္။ ဘယ့္ႏွဲ႔လဲ က်ဳပ္ေျပာတာ။" "ေအး ဆိုးေတာ့ မဆိုးဘူးလို႔ ထင္တာဘဲ။ ဒါေပသိ အေမ့ကိုေတာ့ တုိင္ပင္ရဦးမယ္" ဟု ဖိုးခ်က္က ႏုိင္းႏုိင္းခ်ိန္ခ်ိန္ သုခမိန္ ေလသံျဖင့္ ဆိုေလ၏။

"အေမေတာ့ သေဘာမတူဘူး ငါ့သား။ မင္းအေဖလည္း သည္ထန္းပင္ေတြ တက္ခဲ့ၿပီး မင္းတို႔ကို လူျဖစ္ေအာင္ ေမြးလာခဲ့တာ။ ေငြဆိုတာ လက္ထဲေရာက္ရင္ မထိုက္လို႔ကေတာ့ ၾကာၾကာမခံဘူးကြဲ႔။ ေနာက္ ထန္းပင္က ျပန္စိုက္တယ္ ဆိုေပသိ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ေတာ့ အနည္းေလး ေစာင့္ရတယ္။ မင့္ေငြက အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ ဘယ္လိုခံပါ့မလဲ။ ထန္းသမားဟာ ထန္းပင္ မရိွရင္ ဘဝမရိွတာနဲ႔ အတူတူဘဲ။ ေနာင္မွာ ဘာလုပ္စားမလဲ။ ငါ့သား စဥ္းစားပါဦး။ " ေလသံ ေအးေအးျဖင့္ ေျပာအၿပီး ေျပာင္းဖူးဖက္လိပ္ကို ေဒၚအိမ္ျမဲ မီးညိႇ၍ ဖြာရိႈက္လုိက္သည္။

ဖိုးခ်က္က စိတ္မရွည္သည့္ မ်က္ႏွာေပးျဖင့္ သူ၏စြပ္ၾကယ္စုတ္ကို မ၍ျပရင္း "အေမရဲ့ က်ဳပ္ဗုိက္ေတြ ရင္ဘတ္ေတြ ကိုလည္း ၾကည့္ပါဦး။ ဘယ္ေလာက္ အသားမာ တက္ေနၿပီလည္း ဆိုတာ။ ဆယ့္ေလးႏွစ္သား ကတဲက ထန္းတက္ လာခဲ့တာပါ။ အကုန္ေရာင္းမယ္လို႔ က်ဳပ္ကေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အထြက္ မေကာင္းတဲ့ ေလးငါးေျခာက္ပင္ကို ေရာင္းမယ္ ေျပာတာပါဗ်ာ။ အဲသည့္အပင္ေတြ မေျပာနဲ႔ အခု ထန္းရည္ အထြက္ေကာင္းတဲ့ အပင္ေတြေတာင္ တပင္ကေန တႏွစ္ေငြငါးေသာင္း အသားတင္ ဝင္မွမဝင္တာႀကီး။ ေနာက္... အေမ့ ေျမးေတြကိုလည္း ငယ္တံုးမွာ ရွင္ျပဳေပးခ်င္တယ္ မို႔လား။" ေဒၚအိမ္ၿမဲကား ေငြေနာက္ စိတ္ေရာက္ေနသည့္ သားျဖစ္သူကို ဘာမွဆက္မေျပာေတာ့။ အေဝးမွ ထန္းေတာအုပ္ကို ေငးလ်က္ ေျပာင္းဖူးဖက္ ကိုသာ တြင္တြင္ဖြာေနသည္။

ပြဲစားမ်ား ရြာမွျပန္သြားၿပီး တလေလာက္ ၾကာသည္အထိ ေနာက္ထပ္ ဘာသတင္းမွ မၾကားရေတာ့။ ထန္းတပင္ကို ေငြတသိန္း ႏွင့္ ေရာင္းခ်င္ေနသည့္ ဖိုးခ်က္တို႔ ကိုေအာင္ဒြန္းတို႔လို ထန္းေလးသမားမ်ားကား ပြဲစားမ်ား ျပန္အလာကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾက သည္မွာ ဗ်ဳိင္းလည္တံရွည္မ်ားကဲ့သို႔။

ကိုေအာင္ဒြန္း ေမာႀကီးပန္းႀကီးႏွင့္ ေပါက္ခ်လာသည္။ "ဖိုးခ်က္ေရ... မင္းၾကားပီးပလား။ ပြဲစားေတြ ျပန္ေရာက္ ေနၿပီကြ။ ဒါေပသိ ငဒို႔ေတြဆီက ထန္းပင္ေတြကိုေတာ့ တပင္ျခင္း ႏွစ္ပင္ျခင္းမို႔ မဝယ္ေတာ့ဘူးတဲ့ ေမာင္ေရ။ ဦးဘတူတို႔ဆီက အပင္ ေတြကိုဘဲ အစုလုိက္ ဝယ္မွာတဲ့။ အခုစက္လႊေတြနဲ႔ ေရနီကန္ဖက္က ထန္းအုပ္ေတြကို ျဖတ္ေနၿပီဟ။ " ဖိုးခ်က္ႏွင့္ မမိုးျဖဴတို႔ကား ဘာမွျပန္မေျပာႏုိင္။ ပါးစပ္အေဟာင္းသားႏွင့္။ ထီေပါက္ၿပီးမွ ထီလက္မွတ္ ေပ်ာက္သူလို ျဖစ္ေနသည္။ သည့္ေနာက္ ၾကားရတာကေတာ့ ဦးဘတူထံမွ ထန္းပင္အပင္ ႏွစ္ရာေက်ာ္ကို ပြဲစားမ်ား ဝယ္သြားသည္တဲ့။ ေငြသိန္းေပါင္း ႏွစ္ရာေက်ာ္ေပါ့။ ဘုရား ဘုရား သည္ေလာက္မ်ားတဲ့ ေငြေတြကို ဦးဘတူ ဘာလုပ္မွာပါလိမ့္။ သူတို႔က်ေတာ့ ေငြရိွၿပီးရင္းရိွ ေနပါလား။ ဦးဘတူကလည္း သည္လို ေျပာသည္။ ထိုေရာင္းလုိက္ေသာ ထန္းပင္မ်ားမွာ ထန္းရည္အထြက္ မေကာင္း ေတာ့၊ ထန္းရည္ မက်တခ်က္ က်တခ်က္ အပင္မ်ားမို႔ ေရာင္းလုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္တဲ့။

ဒါ့အျပင္ ေတာင္သာဖက္က ရြာေတြမွာလည္း ထန္းပင္မ်ား ခုတ္ေရာင္းၾကေၾကာင္း ၾကားရျပန္သည္။ ပန္းအုိင္ဖက္မွာ ထန္းႀကီး သမား တေယာက္ ထန္းပင္အပင္ ငါးရာေက်ာ္ေတာင္ ေရာင္းလုိက္ရသည္ဟု ၾကားေတာ့ ဖိုးခ်က္တေယာက္ ေလာဘစိတ္ ေၾကာင့္ ေမးေၾကာႀကီးမ်ား ေထာင္လာသည္အထိ ေဒါသမ်ား ဆူေဝလာသည္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္သူ႔ကို သြား၍ ရန္လုပ္ ရမွန္းမသိ။ ပြဲစားေတြက ကိုယ့္လို ထန္းကေလး သမားမ်ားထံမွ ထန္းေလးငါးပင္ေလာက္ကို အေရးစုိက္ၿပီး ဝယ္ဖို႔မွ စိတ္မဝင္စားတာ ဘာတတ္ႏုိင္မည္နည္း။ တခ်ိန္တည္းတြင္ သတင္းဆိုး မ်ားကလည္း ရိွေသးသည္။ ေတာင္သာဖက္က ဆူးပုတ္ကုန္းမွာေတာ့ အေမြဆုိင္ထန္းပင္မ်ား ခုတ္ေရာင္းတာ ရသည့္ေငြက သိန္းသံုးရာေက်ာ္ သည္တဲ့။ သို႔ေသာ္ ေရာင္းၿပီးကာမွ အေဝမတည့္ ေသာေၾကာင့္ ညီအကိုအခ်င္းခ်င္း တုတ္တပ်က္ ဓားတပ်က္ ျဖစ္ၾကသည္တဲ့။ ထန္းလီွးဓါးမ်ားျဖင့္ အျပန္အလွန္ ခုတ္ၾက သည္မွာ သံုးေလာင္းၿပိဳင္ဟု စိတ္ေနာက္ဖြယ္ရာ ၾကားရသည္။ ဒါ့အျပင္ ျခံဳႀကီးဖက္မွာလည္း ခုတ္ေရာင္းေသာ ထန္းပင္မ်ားက အမ်ားပုိင္ဆိုလား၊ ႏုိင္ငံေတာ္ပုိင္ဆိုလား ျဖစ္ေန၍ ရဲမ်ားႏွင့္ ၿမိဳ႔ေပၚက အာဏာပုိင္မ်ား ေရာက္လာၿပီး ဝင္တားရာက ရြာခံမ်ားႏွင့္ ျပႆနာတက္ကာ ခုတ္ၾကထစ္ၾကသည္တဲ့။ ရဲတင္းႏွင့္ အခုတ္ခံရ၍ ရဲမွဴးေသသြားၿပီး အာဏာပုိင္တခ်ဳိ႔လည့္း အတြင္းလူနာ အျဖစ္ ျမင္းျခံေဆးရံုမွာ တင္ထားရ ျပန္သည္တဲ့။ ရြာသားႏွစ္္ဆယ္ အစိတ္ေလာက္လည္း လူသတ္မႈမ်ားျဖင့္ အဖမ္းခံရထားၿပီး ေသဒဏ္ေတာင္ က်မလိုလို ျဖစ္ေနသည္ဟု ၾကားရျပန္သည္။

ေဒါသမ်ား၊ ေမာဟမ်ား၊ ေလာဘမ်ားျဖင့္ စိတ္ဂနာမၿငိမ္ျဖစ္ေနေသာ သားျဖစ္သူကို မိခင္ျဖစ္သူ ေဒၚအိမ္ျမဲက ဘာမွ ဝင္ မေျပာ။ ပိုဆိုးသြားမွာကို စိုးရိမ္၍ျဖစ္သည္။ ရက္ေပါင္း အေတာ္ၾကာ၍ သားျဖစ္သူ စိတ္ေျပေလာက္သည့္ အခ်ိန္တြင္မွ ေဒၚအိမ္ၿမဲက "ငါ့သား... အေမတို႔ သည္အရပ္ တေၾကာလံုးဟာ အမ်ားအားျဖင့္ ၾကပ္တီးကုန္း၊ ေက်ာက္ကုန္းနဲ႔ ေက်ာက္ စရစ္ကုန္း ေတြကဲြ႔။ တျခားဘာမွ မ်ားမ်ားစားစား စုိက္လို႔ပ်ဳိးလို႔ မရဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒို႔ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ ထန္းပင္နဲ႔ဘဲ အသက္ေမြးရတာကိုး။ ထန္းပင္မရိွရင္ ငဒို႔မွာ ဘာမွ မရိွေတာ့ဘူး။ ထန္းပင္ မရိွေတာ့ရင္ ရြာပ်က္ဖို႔ပဲ က်န္ေတာ့တယ္ကြဲ႔။ အခုေတာင္ ခုတ္ေရာင္းထားတဲ့ ထန္းပင္ေတြက နည္းမွမနည္းတာ။ အေမေျပာရင္ မင္းက စိတ္ဆုိးခ်င္ဆုိးမယ္။ ဘာပဲ ေျပာေျပာ ဒို႔ရိွတဲ့ ထန္းပင္ေလးေတြ မေရာင္းလုိက္ရတာ အေမေတာ့ ဝမ္းသာတယ္။ "

သည္တခါေတာ့ ဖိုးခ်က္တေယာက္ သူ႔အေမကို ဘာမွျပန္မေျပာေတာ့။ အေဝးမွ စိမ္းညိဳ႔ညိဳ႔ ထန္းေတာအုပ္ကို ေငး၍ၾကည့္ေန ၿပီး ေျပာင္းဖူးဖက္ကိုသာ တြင္တြင္ႀကီးဖြာ ေနေလေတာ့သည္။

ေဇာ္မင္း (လူ႔ေဘာင္သစ္)
၆ ရက္၊ ေမလ၊ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.