ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Friday, May 11, 2007

ရႈပ္ခ်က္ကေတာ့...

ဦးသာရင္ အကုန္နားမလည္။ သည္ေခတ္လူငယ္ေတြ စကားေျပာတာ ရႈပ္ခ်က္ကေတာ့ လြန္လြန္းတယ္။ သူတို႔ လည္း ဟိုသားအမိေတြနဲ႔ မထူး။ လွ်ဳိ႔၀ွက္ခ်က္ေတြကလည္း မ်ားသမွ။

ေျပာသာေတြလည္း ၾကည့္ဦးေလ။ မင္းတို႔ဟာေတြ အဆင္ေျပသလား။ မေျပရင္ ဟိုဟာမ်ဳိး ထပ္လုပ္လိုက္တာ ေကာင္းမယ္။ အ၀ွာေတြနဲ႔ မညိေအာင္လည္း သတိထားဦး။ အေနာက္ပိုင္းက ေကာင္ေတြ ဟိုသင္းျဖစ္သလို မျဖစ္ေစနဲ႔။

(၁)
တေန႔ေန႔ သည္သားအမိေတြ၊ ေျပာဆိုလုပ္ကိုင္ေနသာကို ၾကည့္ရင္း၊ ဦးသာရင္နားမလည္တာေတြ မ်ားလာ သလိုပဲ ခံစားရတယ္။ ရႈပ္ရွက္ကို ခတ္ေနတာပဲ။ ေနာက္...တခုခုကို လွ်ဳိ႔၀ွက္ၿပီး ေျပာေနၾကသလိုလို။ အမွန္ ေျပာရရင္ေတာ့ ဦးသာရင္ဇနီးက၊ သည္ထန္းလ်က္ပြဲရံုကို ဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳေနတာလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ သား ေယာက္်ားေလး ႏွစ္ေယာက္က မေအနဲ႔အတူ၊ ပြဲရံုမွာ ကူလုပ္ေပးေနၾကတယ္။ ႏွစ္ေယာက္စလံုး လူပ်ဳိေတြ ခ်ည္းပဲ။ အႀကီးေကာင္က ခင္စိုး၊ အငယ္ေကာင္က တင္စိုး။

ဗ်ဳိ႔ .... အေမ။ မေန႔ကေျပာထားတာေတြ ဟိုေကာင္ေတြ လာယူသြားၿပီလား။ ဒါက ခင္စိုးရဲ႔အသံ။ အာၿဗဲႀကီးနဲ႔ သူ႔အေမကို ပြဲရံုထိပ္၀င္တခါး၀ကေန ၀င္လာရင္း၊ ေအာ္ေမးေနတာ။ လာမယူေသးဘူးဟဲ့။ ငါလည္း အဲသာကို ေစာင့္ေနတာ။ မေအလုပ္တဲ့သူကလည္း ျပန္ေအာင္ၿပီးေျဖတယ္။ ဒါျဖင့္ လာယူရင္မေပးလိုက္နဲ႔ဦး။ အဲသာ ေတြက အခုရန္ကုန္မွာ ေစ်းတက္သြားၿပီ။ အခုမနက္ကပဲ ဖုန္း၀င္လာတယ္။ ခင္စိုးက သူ႔အေမကို သတိေပးတဲ့ အသံ။ ဟဲ့ ျဖစ္ပါ့မလား ငါ့သားရဲ႔။ ကိုယ္က ေပးမယ္ေျပာထားၿပီးသားပဲ ဥစၥာ။ ဒါက ဇနီးသည္ေဒၚဟန္ရဲ႔ အသံ။ သူတို႔တုန္းကလည္း အ၀ွာျဖစ္ေတာ့၊ သည္လိုလုပ္တာပဲဗ်။ ခင္စိုးရဲ႔ ဆင္ေျချပန္တက္သံကို ထပ္ၾကားရတယ္။

ဦးသာရင္တို႔ ၿမိဳ႔က ေတာၿမိဳ႔ကေလး။ ထန္းလ်က္ကေတာ့ သည္နယ္မွာ အဓိကထြက္ကုန္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ သူတို႔ ပြဲရံုမွာက ထန္းလ်က္မ်ဳိးစံု အ၀င္အထြက္ရွိေပမယ့္၊ အဓိကထားၿပီးကိုင္တဲ့အမ်ဳိးက (၃) မ်ဳိးပဲ ရွိတယ္။ ထန္းလ်က္အျဖဴ၊ အညိဳနဲ႔ မုန္႔လုပ္တဲ့ထန္းလ်က္ အဲဒါပဲ။ ပြဲရံုဆိုတာ လူအ၀င္အထြက္မ်ားတဲ့ေနရာ။ မေန႔က လူေတြဆိုတာ ဘယ္သူ႔ကိုေျပာမွန္း ဦးသာရင္နားမလည္။ ဟိုဟာေတြလာယူသြားပလားဆိုတာ၊ ထန္းလ်က္ မွန္း သိေပမယ့္၊ ဘယ္သင္းကိုေျပာမွန္း သူမသိ။ ဘယ္သင္းေစ်းတက္သြားမွန္းလည္း မသိ။ အဲသည္လူေတြက သူတို႔တုန္းက၊ ဘယ္လိုလုပ္ခဲ့လို႔လဲ။ အဲသည္လို စဥ္းစားေနတုန္း အငယ္ေကာင္တင္စိုးကေအာ္ၿပီး၊ သူ႔အေမ ကို ေမးေနတယ္။ အေမ....ဟိုရံုးက ေျပာသြားတဲ့ဟာ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ။ သဘက္ခါ အ၀ွာလုပ္ဖို႔ေလ။ မင္းပဲ လိုက္သြားလိုက္ဆိုတဲ့ ေဒၚဟန္ရဲ႔ၫႊန္ၾကားခ်က္ကို၊ ဆက္တိုက္ဆိုသလို ၾကားရျပန္သည္။ ဘယ္ရံုးက ဘာလာ ေျပာလို႔၊ ဘယ္ကိုသြားၾကမွာလဲ။ စည္ပင္သာယာရံုးလား။ ၿမိဳ႔နယ္ၾကံ့ဖြံ႔ရံုးကလား။ မအဖရံုးလား။ မီးသတ္ရံုးက လား။ လားေပါင္းမ်ားစြာ ဦးသာရင္ စဥ္းစားလို႔မတတ္။ ေထာက္ခံစာတို႔၊ ပါမစ္တို႔ လိုလို႔ထင္ပါရဲ႔။

အမွန္ကေတာ့၊ သူတို႔အိမ္က ကုန္ကားအစုတ္ႀကီး ေခ်ာဆြဲၿပီး၊ မအဖဥကၠ႒အိမ္အတြက္ ထင္းတိုက္ေပးဖို႔ပါပဲ။ ကိုယ္တိုင္လည္း လိုက္ေမာင္းေပးရတယ္။ ဓါတ္ဆီလည္း ကိုယ္စိုက္ရတယ္။ သူတို႔က ဘာမွျပန္ေပးတာ မဟုတ္။ ဒါေတြကို ဦးသာရင္ မသိေတာ့။ ရံုးတိုင္းလိုလို အားလံုးကို သည္ေခတ္မွာေၾကာက္ေနရတာေတာ့ သိတယ္။ အေၾကာက္ႀကီးနဲ႔ အေၾကာက္ေလး ကြာတာပဲ ရွိတယ္။

ဒါနဲ႔ အေမ... တေလာတုန္းက အေမေျပာတယ္ မဟုတ္လား။ က်ဳပ္တို႔ ဟိုသင္းေလးေတြပါ တိုးလုပ္ရင္ ေကာင္း မယ္ဆိုတာေလ။ ခင္စိုး သူ႔အေမကို ေမးေနသံ။ ဘယ္သင္းလဲ ငါ့သားရဲ႔ဟု ေဒၚဟန္က ျပန္ေမးေနတာကိုလည္း၊ ထပ္ၾကားရသည္။ သည္ႏွစ္မွာ က်ဳပ္တို႔ ဟိုသင္းနဲ႔ အ၀ွာေလးေတြကိုပါတြဲကိုင္ဖို႔ အေမေျပာထားသာေလ။ ေၾသာ္... အဲသာလား။ ၾကည့္ေသးတာေပါ့ကြယ္။ အဆင္ေျပမယ္ထင္ပါရဲ႔။ သည္သားအမိေတြ ဘာလုပ္ၾကဦး မွာပါလိမ့္။

စဥ္းစားျပန္ေသာ္လည္း ဦးသာရင္ သဲလြန္စရွာမရ။ ရွိေစေတာ့။ ေနာက္ေတာ့ ကိုယ္လည္း သိမွာပဲ။ ကိုယ္က အိမ္ဦးနတ္ပဲဟာ။ အမွန္ေတာ့ ဦးသာရင္ ဘာမွမသိ။ သားအမိႏွစ္ေယာက္ ဒီႏွစ္ထဲမွာ ထန္းလ်က္အျပင္၊ ၾကက္သြန္ေလး၊ ပဲေလး အစရွိသည္တို႔ကိုပါ တြဲကိုင္ရန္၊ ေျပာေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေတာင္ပိုင္းက၊ ေဒၚဟန္တို႔အစ္ကို၀မ္းကြဲ ဦးေဗဒါကလည္း၊ ထန္းလ်က္သာမက ပဲကေလး၊ ႏွမ္းကေလးမ်ား တြဲကိုင္သည့္အတြက္ ပိုပိုသာသာရွိလာသည္ကို ျမင္ရ၍၊ အားက်ျခင္းျဖစ္သည္။ ဒါ့အျပင္ တလတလေပးေနရ သည့္၊ ဟိုဟာေၾကး၊ သည္ဟာေၾကးမ်ားကိုလည္း ကာမိႏိုင္မယ္ မဟုတ္လား။

အခ်ိ္န္က ေန႔တ၀က္က်ဳိးလာၿပီ။ ပြဲရံုထဲမွာ ေရာင္းသူ၀ယ္သူမ်ား၊ ပစၥည္းသြင္းသူ တင္သူမ်ားျဖင့္ စည္ကားေန၏။ အငယ္ေကာင္ တင္စိုးတေယာက္၊ စက္ဘီးတစီးျဖင့္ မ်က္စိေနာက္ေလာက္ေအာင္ ၀င္ခ်ည္ထြက္ခ်ည္လုပ္ေန သာလည္း ျမင္မိရဲ႔။ သည့္ေနာက္ သူ႔အေမကို သတင္းေပးေနတာကိုလည္း ၾကားေနရသည္။ အေမ... ေဒၚငံု တေယာက္ ပြဲရံုဘက္ကို လာေနတယ္။ ဟိုတခါလို မျဖစ္ေစနဲ႔ေနာ္။ ေအး... ေအး... အေမသိတယ္။ မငံုတို႔ ရႈံ႔ခ်ည္နပ္ခ်ည္လုပ္ပံုေတာ့။ ဦးသာရင္ စိတ္ထဲမွာေတာ့ လာျပန္ေပါ့တခါ။ ဒီသားအမိေတြ ေျပာပံုက မရွင္း မရွင္းနဲ႔။ မငံုက ဘာေတြဟိုဒင္း မျဖစ္လို႔၊ ဘာေတြရႈ႔ံခ်ည္နပ္ခ်ည္ လုပ္ေနသလဲ။ မငံုက ဒီပြဲရံုနဲ႔ဆက္ဆံၿပီး အလုပ္လုပ္ေနတာ၊ ၾကာလွေပါ့။ ေဒၚငံုက ပြဲစားအေသးစား။ ထန္းသမားနဲ႔ ပြဲရံုၾကား အလုပ္လုပ္ေနသူ။ အခု ဘာေတြ ျဖစ္ေနၾကသတဲ့တုန္း။ ဦးသာရင္ စဥ္းစားလို႔မရ။ စိတ္ေတာင္ ရႈပ္လာသည္။

အသက္ကေလးရလာသည့္ေနာက္ပိုင္း၊ ပြဲရံုကို မိန္းမႏွင့္ သားမ်ားက ဦးေဆာင္လုပ္လာခဲ့ၾကသည္။ ၾကာေတာ့ ဦးသာရင္ကို ပြဲရံုပိုင္ရွင္မွန္းေတာင္ မသိေတာ့။ ေဒၚဟန္႔ေယာက္်ား။ ခင္စိုးနဲ႔ တင္စိုးအေဖဆိုတာေလာက္ပဲ သိေတာ့သည္။ သူ႔အလုပ္ကလည္း တေန႔တေန႔ ေရေႏြၾကမ္းတအိုးနဲ႔ ပြဲရံုေရွ႔ကျပင္မွာထိုင္ရင္း၊ ဧည့္ေထာက္ခံ တဲ့ အလုပ္ပဲရွိေတာ့တယ္။

ၾကားရတဲ့အသံက ခပ္မာမာပါကလား။ သည္မယ္ ကိုခင္စိုး၊ အဲသာက ခင္ဗ်ားအေမနဲ႔ က်ဳပ္တို႔ေျပာၿပီးသား။ က်ဳပ္တို႔က ဟိုသင္းလုပ္ခ်င္လို႔ ေျပာေနတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားတို႔ အပိုင္းမွာတင္ မဟုတ္ဘူး။ အေနာက္ ပိုင္းကလူေတြလည္း၊ အဲသာအတြက္ အဟြာလုပ္ေပးၾကဖို႔ က်ဳပ္တို႔ေျပာထားပါတယ္။ တၿမိဳ႔ထဲသားခ်င္း ခင္ဗ်ား လည္း သိတာပဲ။ သည္ဥစၥာက က်ဳပ္တို႔ဟိုသင္းအတြက္ မဟုတ္ပါဘူး။ အမ်ားအက်ဳိးပါ။ ဦးသာရင္ ထၾကည့္ လို္က္တယ္။ လာေျပာသူက ဘယ္သူမ်ားလည္း မွတ္တယ္။ ၾကံ့ဖြတ္ေခါင္းေဆာင္ ဖဲသမားေမာင္ဖိုးေသာင္ပါ လား။ သိတာေပါ့။ ဖိုးေသာင္အေဖ၊ ဦးပုေလးဆိုတာကလည္း တသက္လံုး ထန္းရည္သမား၊ ၾကက္သမား၊ အလုပ္ကို လက္ေက်ာတင္းေအာင္၊ လုပ္တဲ့လူစားမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ သို႔ေသာ္ ဖိုးေသာင္နဲ႔ ခင္စိုး ဘယ္သင္း အတြက္၊ ဘာေတြေျပာေနတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ဦးသာရင္ မခန္႔မွန္းတတ္။

အမွန္ကေတာ့ ပိုက္ဆံလာေကာက္ေနတာ။ သာမန္အားျဖင့္ တအိမ္ကို က်ပ္ႏွစ္ေထာင္ကေန၊ ေလးေထာင္ မေပးမေနရ၊ ေကာက္ေနတာ။ ဒါေပမယ့္ ပြဲရံုေတြက ပိုက္ဆံပိုရွိတဲ့အတြက္ ပြဲရံုအႀကီးအေသးအလိုက္၊ ငါး ေသာင္းကေန၊ တသိန္းအထိ ေငြထည့္ခိုင္းေနတာ။ ဘာလုပ္ဖို႔လဲဆိုေတာ့ ၿမိဳ႔အထြက္ သဲေက်ာင္းနားမွာ၊ လက္ဆည္ကန္တခုေဆာက္မွာမို႔လို႔တဲ့။ သည္အရပ္က ေရရွားတဲ့အရပ္ကိုး။ သူတို႔ေျပာေနတာေတြကို ဦးသာရင္ နားမလည္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ရႈပ္ရႈပ္နဲ႔ ျပန္ထိုင္ခ်လိုက္ရင္း၊ အၾကမ္းတခြက္ငွဲ႔ေသာက္လိုက္တယ္။ ထြီး...ပူလိုက္သဲ့ ေရေႏြး။

ငါေျပတယ္မို႔လား။ အစကတည္းက သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း ျဖစ္ေအာင္လုပ္။ ဟိုဟာနဲ႔သည္ဟာ မတူရင္ခြဲထား။ ဟိုသင္းမျဖစ္တာေတြကို၊ သည္ဘက္က အ၀ွာေတြနဲ႔ မေရာပါနဲ႔လို႔။ နင္တို႔ဟာႏြားကပ္ေတြလိုပဲ။ အျမဲႀကိမ္တို႔ ေနရတယ္။ ဇနီးျဖစ္သူ ေဒၚဟန္အလုပ္သမားေတြကို ဆူေနမွန္း၊ ဦးသာရင္ ရိပ္မိသည္။ သို႔ေသာ္ ဘာျဖစ္လို႔ ဆူေနမွန္းေတာ့ မသိ။ သည္မိန္မဟာ စကားေျပာတာ၊ ရွင္းေအာင္မေျပာ။ ရႈပ္ခ်က္ကေတာ့။ ျဖစ္ပံုက ဒီလို၊ တခ်ဳိ႔ ထန္းလ်က္ေတြငိုကုန္လို႔၊ အလုပ္သမားေတြကို ဆူေနတာ။ ထန္းလ်က္ငိုတယ္ဆိုတာက အစိုျပန္ၿပီး၊ တခုနဲ႔တခု ကပ္ကုန္တာ။ ေပ်ာ့ျပဲကုန္တာ။ အစိုဓါတ္ရွိတဲ့ ထန္းလ်က္ကို သတိထားခြဲထုတ္ဖို႔ လိုတယ္။ မဟုတ္ ရင္ အစိုဓါတ္ကူးၿပီး၊ အားလံုး ေပ်ာ့ျပဲသြားတယ္။ ေစ်းေကာင္း မရေတာ့ဘူး။ မုန္႔လုပ္တဲ့သူနဲ႔ အရက္ဖိုကပဲ ၀ယ္ေတာ့တယ္။ သာေၾကာင့္မို႔ ဆူေနတာ။ သို႔ေသာ္ ဒါေတြကို ဦးသာရင္ မသိေတာ့။ ဒါ့အျပင္ သည္သားအမိ ေတြ ေျပာဆိုေနၾကတာ၊ တေန႔ထက္တေန႔ လွ်ဳိ႔၀ွက္ဆန္းျပားလာေနသလိုပဲဟု ဦးသာရင္ေတြးမိျပန္တယ္။

ညေနေစာင္းလာေတာ့၊ ပြဲရံုကေန အိမ္ျပန္ေရမိုးခ်ဳိးၿပီး၊ ထံုးစံအတိုင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔ဆံုဖို႔ ဦးသာရင္ထြက္လာ ခဲ့တယ္။ ဘယ္ကို ရွိရမလဲ။ သည္ၿမိဳ႔ က်က္သေရေဆာင္ တခုတည္းေသာ တရုတ္ဘံုဆိုင္ကိုေပါ့။ ေသာက္ရင္း စားရင္း ဟိုအေၾကာင္း သည္အေၾကာင္းမ်ား ေျပာၾကတယ္။ အရွိန္ကေလးရလာေတာ့၊ သူငယ္ခ်င္းေတြက ဦးသာရင္ကို၊ စေလ့ရွိတယ္။ သာရင္တို႔မ်ား...အသက္ႀကီးလာေလ၊ ဇိမ္က်ေလပဲ။ မိန္းမနဲ႔သားေတြကို မ်က္ႏွာ လႊဲထားလိုက္ရံုပဲ။ အဲသလိုေျပာတာကို ဦးသာရင္က မခံခ်င္ဘူး။ သူ႔ကို အလုပ္မရွိ၊ အကိုင္မရွိ ဇိမ္နဲ႔ထိုင္စားေန တယ္လို႔၊ အေျပာခံရတာကိုး။ ဒီေတာ့.... ဦးသာရင္က၊ ကြာ.... သူတို႔ကို မ်က္ႏွာလႊဲထားရတယ္ဆိုေပမယ့္၊ အလုပ္သမားေတြက အစ၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ငါကပဲ၊ ကြင္မင္း (Command) ေပးေနသာဟု အဂၤလိပ္လိုညႇပ္ၿပီး ေျပာေလ့ရွိတယ္။

ေဘး၀ိုင္းက လူငယ္ေတြေျပာတဲ့စကားကိုလည္း၊ ဦးသာရင္အကုန္နားမလည္။ သည္ေခတ္လူငယ္ေတြ စကား ေျပာတာရႈပ္ခ်က္ကေတာ့ လြန္လြန္းတယ္။ သူတို႔လည္း ဟိုသားအမိေတြနဲ႔မထူး။ လွ်ဳိ႔၀ွက္ခ်က္ေတြကလည္း မ်ားသမွ။ ေျပာတာေတြလည္း ၾကည့္ဦးေလ။ မင္းတို႔ဟာေတြ အဆင္ေျပသလား။ မေျပရင္၊ ဟိုဟာမ်ဳိးထပ္လုပ္ လိုက္တာေကာင္းမယ္။ အ၀ွာေတြနဲ႔မညိေအာင္လည္း သတိထားဦး။ အေနာက္ပိုင္းကေကာင္ေတြ ဟိုဒင္းျဖစ္ သလို မျဖစ္ေစနဲ႔။ ဟိုဘက္ကေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သည္ဘက္မွာက ဟိုသင္းနည္းနည္းမ်ားလြန္း တယ္။ အဲသာမ်ဳိး ျဖစ္ဖို႔ဆိုတကလည္း၊ သည္ေခတ္မွာ အ၀ွာလိုတယ္။

သည္လိုရႈပ္ရွက္ခတ္ေနသည့္ၾကားထဲမွာ၊ ဦးသာရင္ မသိတာေတြ မ်ားေနသည္။ အဲသည္ထဲမွာ ဦးသာရင္ မသိ ေသးတာ၊ ေနာက္တခုရွိေသးသည္။ အဲသာက ဘာလဲဆိုေတာ့၊ လူငယ္ေတြက သူ႔ကို ကြယ္ရာမွာ ကြင္မင္း သာရင္ဟု ကင္ပြန္းတပ္ထားျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ဤစာမူကို ေခတ္ၿပိဳင္အြန္လိုင္း ရသစာမ်က္ႏွာတြင္လည္း ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ေဇာ္မင္း (လူ႔ေဘာင္သစ္)

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.