ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Monday, July 2, 2007

အိႏၵိယ သို႔မဟုတ္ ဒီမိုကေရစီအျမစ္တြယ္ျခင္းႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္း ျမန္မာျပည္

ၿဗိ
တိသွ်ေတြလက္ေအာက္ကေန မေရွးမေႏွာင္းလြတ္လပ္ေရးရတာျခင္းတူေပမယ့္ အိႏၵိယမွာ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီမိုကေရစီအျမစ္တြယ္ခဲ့ ၿပီး ဗမာျပည္မွာေတာ့ ဘာျဖစ္လို႔ အဲသည္လို အျမစ္မတြယ္ႏိုင္ခဲ့ရတာလဲ။ ဒီေခါင္းစဥ္ဟာ အင္မတန္စိတ္၀င္စားဖို႔ ေကာင္းသလို ေဆြးေႏြးသင့္တဲ့အေၾကာင္းအရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။


သို႔ေသာ္လည္း တခါတရံအိႏၵိယရဲ႔ ႏိုင္ငံေရးကို ေဆြးေႏြးရတာ ပုဂံရာဇ၀င္ကို ေျပာရသလိုမ်ဳိးခပ္ဆင္ဆင္ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ တင္စားလိုစိတ္ ျဖစ္မိပါတယ္။ တုတ္ထမ္းဓားထမ္းေျပာရတာမ်ဳိး မဟုတ္ေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္ေလးျငင္းရပါတယ္။ ျငင္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားကလည္း ကိုယ့္ခ်ဥ္းကပ္မႈနဲ႔ကိုယ္ အေတာ္ေလးခိုင္လံုစြာ တင္ျပႏိုင္ၾကသူမ်ားလည္း အမ်ားအျပားရွိပါတယ္။ အေနာက္ႏိုင္ငံက ပညာရွင္ေတြ ေထာက္ျပတာ၊ အိႏၵိယပညာရွင္ေတြကိုယ္တိုင္ တင္ျပေဆြးေႏြးတာ၊ တခါကေန႔ အိႏၵိယႏိုင္ငံရဲ႕ လူလတ္တန္းစားပညာရွင္ေတြရဲ႕ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြ၊ သာမန္လူတန္းစားမ်ားအျမင္ စသျဖင့္ အမ်ဳိးစံုလွပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အစြန္းေရာက္ဟိႏၵဴေတြရဲ႕အျမင္ စတာေတြလည္းရွိပါေသးတယ္။ ဒီအထဲမွာမွ ဒီမိုကေရစီအျမစ္တြယ္ပံုကို ေျပာၾကရင္ အခ်က္ အေတာ္မ်ားမ်ား ထည့္သြင္းစဥ္းစားပါမွ ပိုျပည့္စံုႏိုင္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

မဟတၱမ ဂႏၵီ၊ ဂ်၀ါဟာလာ ေနရူး၊ အမ္ ဘက္ကာ၊ နမ္ ေဗာဓိရိပတ္၊ ဗြီဒီ ဆာဗက္ကာ စတဲ့အဲဒီေခတ္က လူထုေခါင္းေဆာင္ေတြ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြအားလံုးဟာ သူတို႔ေခတ္နဲ႔ ထင္ဟပ္ႏိုင္မယ့္ ေလ့လာေရးေတြကို လုပ္ဖို႔ အခြင့္အေရးမ်ားရခဲ့တာ ကလည္း အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္တခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ေခတ္သစ္ပညာေရးစနစ္နဲ႔ ေခတ္သစ္ႏိုင္ငံေရးစနစ္ေတြကို ထိေတြ႔ခြင့္ရခဲ့တယ္။ ကမၻာႀကီးကို ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္လို စိမ္ေျပနေျပေလ့လာသလို ေလ့လာခြင့္ရခဲ့တယ္။ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ေရေျမနဲ႔ ကိုက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ထူးျခားတဲ့အခ်က္ကေတာ့ ဂႏၵီႀကီးက အၾကမ္းမဖက္ေရးမ်ဳိးေစ့ကို ခ်ၿပီး လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲ၀င္ေနသူ၊ ေနရူးက အေကာင္အထည္ေဖာ္လိုက္ပါသူ၊ အမ္ ဘက္ကာကလည္း ေနရူးတို႔နဲ႔အတူ လက္တြဲတိုက္ပြဲ၀င္သူ။ အမ္ ဘက္ကာက ဇာတ္နိမ့္ေတြရယ္၊ အဲသည္ ဇာတ္နိမ့္ေတြထက္ နိမ့္ေသးတယ္ဆိုတဲ့ အိႏၵိယရဲ႕ ေအာက္တန္းအက်ဆံုးလို႔ သတ္မွတ္ခံရတဲ့ ဒါးလစ္လို႔ေခၚတဲ့လူတန္းစားေတြရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္။ နမ္ ေဗာဓိရိပတ္ကေတာ့ လက္၀ဲေခါင္းေဆာင္ ကြန္ျမဴနစ္။ ဗြီဒီ ဆာဗက္ကာကေတာ့ အဂၤလန္မွာ ေက်ာင္းတက္တုန္းက ေနရူးကို သူတို႔လိုအဂၤလိပ္ကို အာခံတဲ့ႏိုင္ငံေရးမလုပ္လို႔ အႀကီးအက်ယ္ေ၀ဖန္သူ။ ေနရူးကလည္း အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေအာက္စဖို႔ဒ္တကၠသိုလ္မွာ စာသင္ေနတယ္။ ဆာဗက္ကာ အေတြးအေခၚအယူအဆက ျပင္းထန္တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဟိႏၵဴအမ်ဳိးသားေရး အစြန္းေရာက္ျဖစ္လာခဲ့တယ္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ဦးႏု၊ သခင္သန္းထြန္း၊ သခင္စိုး၊ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္း၊ ဦးဘေဆြတို႔ အပါအ၀င္ အျခားေခါင္းေဆာင္မ်ားထဲမွာလည္း သူတို႔နည္း သူတို႔ဟန္နဲ႔ ႏိုင္ငံတကာအျမင္၊ ဒီမိုကေရစီေရးအျမင္မ်ား ရွိလိမ့္မယ္ဆိုတာ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ အဲသည္ထဲမွာမွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကဆိုရင္ ဒီမိုကေရစီ၀ါဒကိုသာ ေခတ္စားေအာင္လုပ္ရမယ္ဆိုတာကို အတိအလင္းေျပာခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။

အိႏၵိယႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရေတာ့ အဲသလို သေဘာထားအျမင္ခ်င္း မတူၾကတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ မႀကိဳက္တဲ့ အယူအဆေတြ၊ မတူတဲ့ အယူအဆေတြအတြက္ (ဟိႏၵဴအစြန္းေရာက္ အမ်ဳိးသားေရးအပါအ၀င္) ပါလီမန္မွာ ရွင္းၾက ပါတယ္။ စစ္တိုက္ၿပီးရွင္းဖို႔ မလုပ္ခဲ့ၾကပါဘူး။ စစ္သာတိုက္ၾကမယ္ဆိုရင္ စစ္အၿပီး အဂၤလိပ္ထားခဲ့တဲ့ လက္နက္အစုအပံုႀကီးဟာ ဗမာျပည္မွာထက္ အိႏၵိယမွာက အဆေပါင္းမ်ားစြာ မ်ားျပားလွပါတယ္။ ဆာဗက္ကာလို အစြန္းေရာက္အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒီကလည္း ျပည္တြင္းစစ္ ျဖစ္မယ့္အထိ မလုပ္ဘူး။ ကြန္ျမဴနစ္ေတြကလည္း လက္နက္မကိုင္ဘူး။ ဆင္းရဲသားေအာက္တန္းအလႊာကလည္း သူပုန္မထဘူး။ အိႏၵိယစစ္တပ္ဆိုရင္လည္း ဗိုင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိ၊ လူထုက ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ အရပ္သားေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ ေနာက္ကိုပဲ လိုက္တယ္။ အားလံုး မေက်နပ္တာေတြကို ပါလီမန္မွာ ရွင္းၾကပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာ ေခါင္းေဆာင္ေတြက အေမွ်ာ္ အျမင္ရွိရွိ ထိန္းသိမ္းခဲ့ၾကပါတယ္။

အဓိက ဆိုလိုခ်င္တာကေတာ့ ႏိုင္ငံနဲ႔အ၀ွမ္း ျပည္တြင္းစစ္မီးႀကီးေတာက္ေလာင္သည္အထိ မျဖစ္လိုက္တဲ့အတြက္ ဒီမိုကေရစီကို က်င့္သံုးထိန္းသိမ္းရာမွာ ပိုမိုေခ်ာေမြ႔အျမစ္တြယ္ သြားခဲ့ပါတယ္။ အဲတာေၾကာင့္ စစ္တပ္ဟာ ႏိုင္ငံေရးစင္ျမင့္မွာ အဓိကဇာတ္ ေကာင္ ျဖစ္မလာႏိုင္ေတာ့တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ ေခါင္းေဆာင္အမ်ားစုရဲ႕ ဥာဏ္ပညာ၊ ဗဟုသုတ အၾကားအျမင္၊ ထိုေခတ္ကို ထင္ဟပ္ေသာ ႏိုင္ငံတကာအျမင္နဲ႔ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈသေဘာကို ေရေသာက္ျမစ္ကစၿပီး နားလည္သေဘာေပါက္ျခင္းပါပဲ။ ေနာက္ထပ္ အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္ကေတာ့ အဲသည္အိႏၵိယႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားဟာ သည္းခံစိတ္ႀကီးမားၾကတာကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲတာေၾကာင့္ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္မယ့္အထိ ဘယ္သူ ကမွ မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ အဲသည္လို သည္းခံစိတ္ႀကီးမားျခင္းဟာ ေမတၱာ၊ ကရုဏာနဲ႔ ပညာတို႔က ျမစ္ဖ်ားခံလာတယ္လို႔ က်ေနာ္ ယဥ္ေက်းမႈမွာ ဆိုၾကပါတယ္။

ေနရူးဆီက အတုယူသင့္တဲ့ ကိစၥတခုကေတာ့ လြတ္လပ္ေရးမရခင္ (၆) လခန္႔ေလာက္မွာ အိႏၵိယေရတပ္ တပ္တြင္းပုန္ကန္မႈ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲသည္အခါမွာ နာမည္ႀကီးသတင္းစာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္အခ်ဳိ႕က အမ်ဳိးသားေရး လႈပ္ရွားမႈ အျဖစ္ ေထာက္ခံၾကေပမယ့္၊ ေနရူးကေတာ့ မေထာက္ခံတဲ့အျပင္ ကန္႔ကြက္ပါတယ္။ သူ႔အယူအဆက အဲသလို လက္နက္နဲ႔ ေျဖရွင္းတာကို လက္မခံပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အဲတာမ်ဳိးလုပ္တာကို လက္ခံလိုက္ရင္ အနာဂတ္ႏိုင္ငံေရးမွာ အစရွိ အေနာင္ေနာင္ဆိုသလို စစ္အာဏာသိမ္းတဲ့လုပ္ရပ္မ်ဳိး ေပၚေပါက္လာမွာကို ႀကိဳျမင္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံက ေတာ့ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ လက္နက္နဲ႔စလိုက္တာ အခုအထိ လက္နက္သံသရာထဲမွာပဲ တ၀ဲလည္လည္ ရွိေနတုန္း ျဖစ္ပါ တယ္။ လက္နက္အားကိုးစိတ္လည္း အခုအထိ ႀကီးႀကီးမားမား ရွိေနၾကတုန္းပါပဲ။

အိႏၵိယႏိုင္ငံေရးမွာလည္း လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ ဂ်ပန္ဆီမွာ အကူအညီယူခဲ့ဖူးပါတယ္။ လက္နက္ကိုင္ ေခါင္းေဆာင္ကေတာ့ အားလံုးသိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တဦးျဖစ္တဲ့ ဆူဘတ္ ခ်န္ဒရာဘို႔စ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ကံမေကာင္းခ်င္ေတာ့ ဘို႔စ္ဟာ စစ္ႀကီးအတြင္း တေနရာမွာ က်ဆံုးသြားခဲ့ရပါတယ္။ ဂ်ပန္ကလည္း အိႏၵိယကို မသိမ္းႏိုင္။ အိႏၵိယလြတ္ေျမာက္ေရးတပ္မေတာ္ ဟာ ဘီအိုင္ေအလို စန္းပြင့္လာဖို႔ အေျခအေန မရလိုက္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း တေန႔မွာ ဘို႔စ္ကသာ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းျဖစ္ တယ္ ေနရူးတို႔ကေတာ့ ခပ္ေခ်ာင္ေခ်ာင္လိုင္းကေန ေနရာယူၿပီးလုပ္တယ္ စသျဖင့္ အျငင္းပြားမႈေတြဟာ ရွိေနတုန္းပါပဲ။ တခ်ဳိ႕ ကလည္း ဘို႔စ္တို႔ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးေၾကာင့္သာ အိႏၵိယလြတ္လပ္ေရးရခဲ့ရင္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ဦးတည္သြားႏိုင္ တယ္။ ကေန႔ အိႏၵိယမွာ တည္ရွိက်င့္သံုးေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီမ်ဳိး ထြန္းကားလာမွာ မဟုတ္ဘူး စသျဖင့္ အျပန္အလွန္ ျငင္းခုန္ၾကပါ တယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ လက္နက္ကိုင္ၿပီး တိုက္ခဲ့ပါတယ္။ လြတ္လပ္တာနဲ႔ တၿပိဳင္တည္းေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ သေဘာထားကြဲမႈေတြက တဆင့္ ျပည္တြင္းစစ္ကို ဦးတည္ခဲ့ပါတယ္။ စစ္တပ္နဲ႔အတူ အျခားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားရဲ႕ အခန္းက႑ဟာလည္း ျပည္တြင္းစစ္နဲ႔အတူ အေရးပါလာခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆက္တြဲအေနနဲ႔ စစ္တပ္ဟာ ႏိုင္ငံေရးမွာ ပါလာပါ တယ္။ အဲသလို ပါလာတဲ့အတြက္ ေနာင္မွာလည္း စစ္တပ္ကို ႏိုင္ငံေရးကေနခြာခ်လို႔ မရႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔ အတူ ဆက္တိုက္လက္စြမ္းျပေတာ့တာပါပဲ။

ေျပာစရာ အခ်က္အလက္ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး အေထြေထြ ရွိေသးေပမယ့္ အတိုဆံုးနဲ႔ ျခံဳေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူမ်ားလက္ေအာက္ ကေန လြတ္လပ္ေရးရခဲ့ေပမယ့္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဒီမိုကေရစီအျမစ္မတြယ္ႏိုင္ရတာဟာ ႏွစ္ရွည္လမ်ားျဖစ္ေနတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္ ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသားေရး ၿပိဳကြဲခဲ့လို႔ ျပည္တြင္းစစ္ကို ဦးတည္ခဲ့ရတယ္။ ျပည္တြင္းစစ္ဆက္ျဖစ္ေနလို႔ အမ်ဳိးသားေရး ဆက္လက္ၿပိဳကြဲမႈကို ရင္ဆိုင္ေနရပါေတာ့တယ္။ အဲတာေတြရဲ႕ အက်ဳိးဆက္အျဖစ္ ဒီမိုကေရစီဟာ အေျငႇာင့္ေပါက္စေလးဘ၀မွာ ေသဆံုးခဲ့ရပါေတာ့တယ္။

ေဇာ္မင္း (လူ႔ေဘာင္သစ္)

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.