ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Monday, September 3, 2007

ျမန္မာလူထုကို ေျပာခ်င္တဲ့ ရင္ထဲက စကား


စုစုေႏြး ေဆာင္းပါး
ျမန္မာလူထုကို ေျပာခ်င္တဲ့ ရင္ထဲက စကား
ၾသဂုတ္လ ၃၁ ရက္၊ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ က်မတုိ႔ရဲ့ လူထုေခါင္းေဆာင္ႀကီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ျမန္မာ ျပည္သူျပည္သားေတြ လူ႔အခြင့္အေရး ရရွိေရးနဲ႔ ျမန္မာျပည္ တုိးတက္ရာ တုိးတက္ေၾကာင္းအတြက္ သူ႔ဘဝနဲ႔ ရင္းၿပီး၊ ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ ႏွစ္ရွည္လမ်ား က်ခံၿပီး မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ေနသူပါ။

က်မတုိ႔ရဲ့ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္တဲ့ အကုိေတြ၊ အမေတြဟာလည္း ဒီ့အတြက္ပဲ သူတုိ႔ရဲ့ လူငယ္ဘဝေတြကုိ ေထာင္ထဲမွာ စေတးခဲ့ၿပီးသြားၿပီ။ ေထာင္က ထြက္ၿပီးခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ့ အေျခအေနေတြဟာ အေတာ္ကို ဆုိးရြားေနပါတယ္။ အေထြေထြ အက်ပ္အတည္းေတြကုိ ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ ျပည္သူလူထုေတြ အတြက္ သူ႔တုိ႔ ဘဝေတြကို ဘယ္လုိပဲ စေတးခဲ့ရ၊ စေတးခဲ့ရ ဒါေတြကို ေနာက္ျပန္ မၾကည့္ဘဲနဲ႔ လူထုရဲ့ အခက္အခဲေတြကုိ ‘ငါတုိ႔ ... ေျဖရွင္းမွ ျဖစ္ေတာ့မယ္’ ဆုိၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့နည္းနဲ႔ မၾကာေသးခင္က ထပ္မံၿပီး ေတာင္းဆုိခဲ့ၾက ပါေသးတယ္။

ျမန္မာျပည္ တုိးတက္ရာ တုိးတက္ေၾကာင္း ျဖစ္ေအာင္ အခုလို လုပ္ေနေပမယ့္ စစ္အာဏာရွင္ေတြဘက္က ျပစ္မႈေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးတပ္၊ စြပ္စြဲခ်က္ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးတင္ၿပီး ၈၈ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြကုိ ဖမ္းဆီး ေထာင္ခ် ခဲ့ျပန္ပါၿပီ။ ဒီၾကားထဲမွာပဲ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပေတာင္းဆုိတဲ့ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အဖြဲ႔ဝင္ေတြနဲ႔ ျမန္မာျပည္ရဲ့ အေထြေထြ အက်ပ္အတည္းကုိ ေန႔တဓူဝ ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ ျပည္သူလူထုေတြကုိ စစ္အာဏာရွင္ေတြ ဘက္ကေန ရပ္တည္ၿပီးေတာ့ ျပည္သူ အေယာင္ေဆာင္ စြမ္းအားရွင္ေတြ၊ ႀကံ့ဖြံ႔ေတြက အၾကမ္းဖက္၊ ဖမ္းဆီး အေရးယူတာဟာ ျမန္မာျပည္ရဲ့ ေကာင္းတဲ့ လကၡဏာ မဟုတ္ပါဘူး။

ျမန္မာျပည္ အနာဂတ္ ေကာင္းစားေရးကုိ အရွည္ေမွ်ာ္ၾကည့္ၿပီး လူထု ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ဖမ္းဆီး ထိန္းသိမ္း ခံထားရတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမား အားလံုးကုိ စစ္ေခါင္းေဆာင္ပုိင္းက ေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ လက္ရွိ အေျခအေနကုိ ျပဳျပင္ ေဆာင္ရြက္ ေပးႏုိင္မယ္ ဆုိရင္ က်မတုိ႔ ႏုိင္ငံဟာ ကမၻာေပၚမွာ တကယ့္ကုိ တင့္တယ္တဲ့ ႏုိင္ငံတခု ျဖစ္သြားႏုိင္ပါတယ္။

အခုလုိ ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းေတြ၊ ကုန္ေစ်း ႏႈန္းေတြ အစစအရာရာ ႀကီးျမင့္လာမႈေတြေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ ၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ အခက္အခဲေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး အခု အခ်ိန္မွာ အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ဳိး၊ အေကာင္းနဲ႔ အဆုိး၊ အမွန္နဲ႔ အမွား၊ တရားမႈနဲ႔ မတရားမႈ၊ ဖိႏိွပ္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈနဲ႔ လြတ္လပ္ခြင့္ေတြကုိ မွန္ကန္စြာ ေရြးခ်ယ္တတ္ဖုိ႔ အခ်ိန္ က်ေရာက္ေနပါၿပီလုိ႔ ေျပာခ်င္တယ္။

ျမန္မာ့ စစ္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြဟာ ဒီမုိကေရစီ စနစ္ကုိ အမွန္တကယ္ လုိလားတယ္ ဆုိရင္ေတာ့ အခုကတည္းက က်မတို႔ ႏုိင္ငံရဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး လမ္းေတြမွာ လူသားဆန္ဖုိ႔ လုိအပ္ေနပါျပီ။ လူသား ဆန္ေစခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္ က်မတုိ႔ရဲ့ အကုိေတြျဖစ္တဲ့ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ က်မတုိ႔ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵ ေတာင္းဆုိေနတဲ့ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၊ အဖြဲ႔ဝင္ေတြ ျပည္သူလူထုေတြကုိ အၾကမ္းဖက္ ႏွိမ္နိင္းေနတယ္။ အဲဒီီ ႏွိမ္ႏွိင္းေနတဲ့ လူတစုက ျပည္သူ႔ ေယာင္ေဆာင္ထားတဲ့ စြမ္းအားရွင္ေတြ၊ ႀကံ့ဖြံ႔ေတြကို အသံုးခ် လုပ္ေနတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို က်မတုိ႔ကုိ ျပည္ပ ေသာင္းက်န္းသူေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းျပီးေတာ့ တုိင္းျပည္ ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္း လုပ္ေနတယ္လုိ႔ က်မတုိ႔ကုိ အမိ်ဳးမ်ိဳး စြပ္စြဲခ်က္ေတြနဲ႔ စြပ္စြဲ ေရးသားျခင္းကုိ မၾကာခဏ ၾကားလည္း ၾကားေနရပါတယ္။ ဖတ္လဲ ဖတ္ရပါတယ္။ အဲေတာ့ က်မတုိ႔က ေနျပီးေတာ့ တုိင္းျပည္ ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္းကုိ က်မတုိ႔ လုပ္ေနၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။

က်မတို႔ တုိင္းျပည္အတြက္ လူတုိင္း၊ လူတုိင္း၊ လူ႔အခြင့္အေရး ရဖုိ႔နဲ႔ ဒီမုိကေရစီ ရရွိေရး အတြက္ကုိသာ က်မတုိ႔က ဦးတည္ျပီးေတာ့ က်မတုိ႔ရဲ့ ဘဝေတြေရာ က်မတုိ႔ရဲ့ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ေပ်ာ္ရြင္မွဳေတြ အားလံုးေတြ၊ က်မတုိ႔က ျပည္သူေတြနဲ႔ က်မတုိ႔ လုိလားတဲ့ က်မတုိ႔ တုိင္းျပည္မွာ ရွိသင့္ရွိထုိက္တဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ဒီမုိကေရစီ ရရွိေရးအတြက္ေတြကုိ က်မတုိ႔က ျငိမ္းခ်မ္းေသာ နည္းျဖင့္ ေတာင္းဆုိုတာပါ။

တုိင္းျပည္နဲ႔ ျပည္သူလူထုကုိ မၾကည့္ဘဲနဲ႔ စြပ္စြဲခ်က္ေတြ အမိ်ဳးမ်ိဳး တင္ျပီးေတာ့ ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္း လုပ္ေနတာဟာ အာဏာရွင္ေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အာဏာရွင္ စနစ္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူတစု ကေနျပီးေတာ့ အၾကမ္းဖက္ ႏွိမ္နင္းေနျခင္းဟာ က်မတ္ို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ့ သမုိင္းမွာ ႏုိင္ငံေရး သမုိင္းမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး အရုပ္ဆုိး အထီးက်န္လွပါတယ္။ အဲေတာ့ က်မတုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ အထီးက်န္ရမဲ့ အလုပ္မ်ိဳးေတြကို ဘယ္လုိ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ရ၊ ရင္ဆုိင္ရ က်မတုိ႔ ေနာက္မဆုတ္ဘဲနဲ႔ က်မတုိ႔ ဒီမုိကေရစီ သမုိင္းမွာ မွတ္တမ္းတင္ က်န္ရစ္ခဲ့ဖုိ႔အတြက္ က်မတုိ႔ ေမာင္ႏွမေတြအားလံုး တညီတညာတည္း စည္စည္းလံုးလံုးနဲ ့ဘယ္လုိပဲ တားဆီးခံရခံရ ဖမ္းဆီးခံရပါေစ။ က်မတုိ႔က ဆက္လုပ္သြားမယ္ ဆုိျပီး က်မေျပာခ်င္ပါတယ္။

ႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံသားေတြအေနနဲ႔ ဘဝနဲ႔ ဆႏၵ တဘက္ထဲက်တဲ့ အေျခအေန တခုကုိ ေရာက္ဖုိ႔အတြက္ ဘာလုပ္ သင့္တယ္၊ ဘာမလုပ္သင့္ဘူး ဆုိတာကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီးေတာ့ အဆင့္သင့္ ျဖစ္ေနရမယ္လုိ႔ က်မ ေျပာခ်င္ပါတယ္ရွင္။

မစုစုေႏြး
မဇၥ်ိမသတင္းဌာန ျမန္မာစာမ်က္ႏွာမွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

(မစုစုေႏြးသည္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အဖြဲ႔ဝင္တဦး ျဖစ္ၿပီး အဓမၼ လုပ္အားေပး ခိုင္းေစမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အာဏာပိုင္မ်ားကို တရားစြဲဆိုခဲ့ေသာ ပထမဦးဆံုး ျမန္မာႏိုင္ငံသားတဦး ျဖစ္သည္။ အာဏာပိုင္မ်ားကလည္း လက္တံု႔ျပန္ေသာအားျဖင့္ သူမကို ဖမ္းဆီး ေထာင္ခ်ခဲ့သည္။)

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.