ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Friday, September 7, 2007

ေဒါက္တာဦးျမင့္၏ တုံ႔ျပန္ခ်က္ (ျမန္မာဘာသာျဖင့္)

က်
ေနာ္ ယံုၾကည္ထားသည္မွာ ယခုကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျခားေသာ စီးပြားေရးကိစၥမ်ားစြာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း မိမိတို႔က တင္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း၊ တိုင္းျပည္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားအက်ဳိးစီးပြားအတြက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့မည္ ဆိုဦးေတာ့ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀လွေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ လူဆင္းရဲမ်ားျဖင့္ ျပည့္ေနရန္ အေၾကာင္းမရွိပါ။


Unofficial Translation
ရန္ကုန္
၅ စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၀၇။

အယ္ဒီတာခင္ဗ်ား။
ခင္ဗ်ားတို႔ သိၾကတဲ့အတိုင္းပါပဲ၊ လြန္ခဲ့တဲ့ရက္မ်ားအတြင္းကေတာ့ ရန္ကုန္မွာ လက္ဖက္ရည္ခြက္ထဲ မုန္တိုင္းထန္ခဲ့ၾကပါ တယ္။ က်ေနာ္ သိရသေလာက္ဆိုရင္ ရန္ကုန္မွာရွိတဲ့ လူထုသတင္းမီဒီယာေတြက ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ထုတ္ေပးလိုက္တဲ့ စာရြက္စာတမ္းတခ်ဳိ႕ လက္ခံရရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီစာရြက္စာတမ္းေတြမွာ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈ လက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္ UMFCCI ကို အၾကံေပးအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ့ (က်ေနာ္အပါအ၀င္) စီးပြားေရး ပညာရွင္ အုပ္စုတခုက ယခုအခါ တိုင္းျပည္အတြင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္လိုက္တဲ့ လုပ္ငန္းတခုကို အဆိုျပဳတင္ျပခဲ့ၾကပံု မ်ဳိး ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

ဒီလိုျမင္ရတာ စိတ္ထဲေက်နပ္ရေလာက္တဲ့ အံ့အားသင့္စရာပါပဲ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ တင္ျပခ်က္ အဆိုျပဳခ်က္ေတြကို အေလးထား စဥ္းစားၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့တာ ဆိုရင္ေတာ့ သိပ္ေကာင္းတဲ့ကိစၥပါပဲ။ ဒီကိစၥဟာ က်ေနာ္တို႔ မၾကံဳရဖူးေသးတဲ့ ကိစၥ မ်ဳိးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး က်ေနာ္တို႔အဆိုျပဳတင္ျပတာကို အေလးအနက္စဥ္းစားၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္တာမ်ဳိး မရွိခဲ့ဖူးေသးပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ကံမေကာင္းအေၾကာင္းမလွတဲ့ကိစၥကေတာ့ ဒီကိစၥဟာ အႀကီးအက်ယ္လိမ္လည္ထား တဲ့ကိစၥျဖစ္ေနၿပီး၊ က်ေနာ္တို႔အတြက္လည္း အလြန္စိတ္ပ်က္ၾကရပါတယ္။

ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေနာက္ခံအခ်င္းအရာ အနည္းငယ္ကိုေဖာ္ျပရမယ္ဆိုရင္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္၊ မတ္လကေန ျပန္စရပါလိမ့္ မယ္။ UMFCCI က က်ေနာ္အပါအ၀င္၊ က်ေနာ့္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္အခ်ဳိ႕ကို ဖိတ္ၾကားခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ လက္ငင္းစိတ္၀င္စားဖြယ္ကိစၥေတြမွာ ျပင္ဆင္ေလ့လာ၊ သုေတသနျပဳတဲ့အခါ အၾကံေပးမ်ားအျဖစ္ တာ၀န္ ယူေပးဖို႔ ေျပာလာပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း အသင့္ပဲ လက္ခံခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ သေဘာတူတဲ့အခ်က္ကေတာ့ ဒီလို ေဆြးေႏြးၾက၊ အျပန္အလွန္ အျမင္ဖလွယ္ၾကတဲ့ေနရာမွာ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာ ေဆြးေႏြးႏိုင္ဖို႔ လိုအပ္ၿပီး၊ တရား၀င္ေျပာ တာ ဆိုတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ၊ မိတ္ေဆြအခ်င္းခ်င္း သက္ေတာင့္သက္သာ ေဆြးေႏြးႏိုင္တဲ့ အခင္းအက်င္းမ်ဳိး လိုအပ္ပါတယ္။ အျခားသေဘာတူညီခ်က္တခုကေတာ့ Chatham House Rule လို႔ေခၚတဲ့ ဥပေဒသကို က်ေနာ္တို႔ အေလးအနက္ခ်င့္ခ်ိန္ စဥ္းစားၾကတဲ့ အခါမွာ က်င့္သံုးၾကဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ဘယ္သူတဦးတေယာက္ကျဖစ္ေစ၊ ေဆြး ေႏြးတင္ျပၾကတဲ့အခ်က္ေတြ၊ အျမင္ေတြကို လူတဦးတေယာက္နဲ႔ ယွဥ္တြဲၿပီး မေဖာ္ျပဖို႔ပါပဲ။ ဒါ့အျပင္ UMFCCI အရာရွိေတြ အာမခံၾကတဲ့အခ်က္က က်ေနာ္တို႔က ပညာရွင္ academic ေတြအေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ေရွ႕တင္လာၾကတဲ့ကိစၥေတြကို ပြင့္လင္း ရိုးသားစြာ မေထာက္မညႇာ အျမင္ေတြျပန္ေပးႏိုင္၊ ေဆြးေႏြးႏိုင္တဲ့အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အၾကံေပးအဖြဲ႔နဲ႔ UMFCCI အရာရွိေတြရဲ႕ ပထမဦးဆံုး အစည္းအေ၀းကို ၂၀၀၆ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၄ ရက္ေန႔မွာ က်င္းပခဲ့ပါ တယ္။ တင္လာတဲ့ျပႆနာက အဲဒီအခ်ိန္က အလြန္အေရးႀကီးေနတဲ့ကိစၥပါ။ ေျပာရရင္ေတာ့ အစိုးရ၀န္ထမ္းမ်ားကို လစာ တိုးေပးမႈႏွင့္ ဒီလိုတိုးျမႇင့္လိုက္တာနဲ႔အမွ် လိုအပ္လာမယ့္ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြျပမႈကို ကာမိေအာင္ အပို၀င္ေငြ ဘယ္လိုရွာၾက မလဲ ဆိုတဲ့ကိစၥပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပိုၿပီး အေသးစိတ္က်က်၊ ဦးတည္ခ်က္ရွိရွိ ေဆြးေႏြးႏိုင္ရေအာင္ UMFCCI ရဲ႕ သုေတသန အဖြဲ႔တခုက ဒီကိစၥအေပၚမွာ စာတမ္းတခုျပဳစုထားၿပီး က်ေနာ္တို႔ကို မွတ္ခ်က္ေပးႏိုင္ဖို႔၊ သံုးသပ္ေပးႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳတင္ေ၀ထား ပါတယ္။

အတိုခ်ဳပ္ဆိုရရင္ေတာ့ UMFCCI ရဲ႕ သုေတသနအဖြဲ႔က လစာတိုးလာတာနဲ႔အမွ် ပိုမိုကုန္က်မယ့္စရိတ္ေတြကို ခန္႔မွန္း တြက္ခ်က္ထားၿပီး ဒီလိုလိုေငြျပတာ ကာမိေစဖို႔ ခ်မွတ္ လုပ္ေဆာင္ရန္အခ်က္အခ်ဳိ႕ကို အၾကံျပဳတင္ျပထားပါတယ္။ အစိုးရ ဓါတ္ဆီေစ်းႏႈန္းကို လက္ရွိႏႈန္းထား တစ္ဂါလံ (၁၅၀၀) က်ပ္ကေန တစ္ဂါလံ (၃၀၀၀) က်ပ္အထိ တိုးျမႇင့္ဖို႔၊ လွ်ပ္စစ္မီတာ အသံုးစရိတ္ကိုလည္း တစ္ယူနစ္ကို (၂၅) က်ပ္ကေနၿပီး (၁၀၀) တိုးျမႇင့္ဖို႔ အခ်က္ေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ အၾကံေပးအဖြဲ႔၀င္ေတြဟာ တခ်ိန္မဟုတ္ တခ်ိန္ဆိုသလို အစိုးရ၀န္ထမ္းေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကဖူးပါတယ္။ ယခုကာလ တိုင္ အစိုးရ၀န္ထမ္းအလုပ္ ဆက္လုပ္ေနၾကၿပီး၊ (လစာ မတိုးမီက) အလြန္နည္းလြန္းတဲ့ ပမာဏမွ်သာ လစာရၾကလို႔၊ ေလာက္ငွေအာင္ ရုန္းကန္ေနၾကရတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြကိုလည္း အထူး ကိုယ္ခ်င္းစာနာစိတ္ထားၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔အားလံုးက လစာတိုးတဲ့အခ်က္ကို ႀကိဳဆိုၾကပါတယ္။

သို႔ေသာ္လည္း အၾကံေပးအဖြဲ႔ထဲမွာပါတဲ့ က်ေနာ္တို႔အားလံုးက UMFCCI ရဲ႕ သုေတသနအဖြဲ႔က တင္ျပလာတဲ့ လစာ တိုးျမႇင့္ေပးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြျပမႈ ကာမိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ကိစၥ အဆိုျပဳခ်က္ေတြကို ေတာ့ လက္ခံဖို႔ အခက္အခဲရွိၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ စြမ္းအင္ေလာင္စာေစ်းေတြ ျမႇင့္တင္တဲ့ကိစၥအေပၚမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကိစၥအေပၚမွာ အထူးျငင္းခ်က္ထုတ္ခဲ့ၾကတာကေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ က်ေနာ့္လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္ ပါေမာကၡေဒါက္တာ တင္စိုးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအစည္းအေ၀းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မွတ္တမ္းေတာ့ ရရွိခဲ့ျခင္းမရွိေသာ္လည္း၊ ဒီအစည္းအေ၀းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ အသံဖမ္းထားတာေတာ့ အေထာက္အထားရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလာင္စာစြမ္းအင္ေစ်းေတြ တိုးျမႇင့္မယ့္ကိစၥ အေပၚ ထင္ျမင္ခ်က္ေတြ ေပးခဲ့ၾကၿပီး၊ ဒီအဆိုျပဳခ်က္ကို ဘာျဖစ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ကန္႔ကြက္ရတယ္ဆိုတာ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါ တယ္။ ဒါေတြအားလံုး အေထာက္အထားရွိပါတယ္။

ဒီလိုျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း၊ အခု ျဖန္႔ေ၀လာတဲ့ မွတ္တမ္းစာရြက္ေတြမွာ UMFCCI က အၾကံေပးအဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းေၾကာင္း ေၾကျငာ ခ်က္စာနဲ႔ က်ေနာ္တို႔အမည္ေတြ ပါလာပါတယ္။ ဒီစာနဲ႔ ပူးတြဲၿပီး UMFCCI သုေတသနအဖြဲ႔က အစိုးရ၀န္ထမ္းမ်ားကို လစာ တိုးျမႇင့္လိုက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ရန္ပံုေငြအပိုရရွိေစရန္ ေလာင္စာစြမ္းအင္ေစ်းေတြ တိုးျမႇင့္ဖို႔ကိစၥအပါအ၀င္၊ အျခားအဆိုျပဳ ခ်က္ေတြပါတဲ့ စာတမ္းကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီစာတမ္းေရးသူေတြအမည္ပါတဲ့ ေခါင္းစီးစာမ်က္ႏွာကိုေတာ့ ျဖဳတ္ခ်န္ထားခဲ့ပါတယ္။ သည္ေတာ့ လူေတြအျမင္မွာ ယခုအဆိုျပဳခ်က္ကို UMFCCI နဲ႔ ၎ရဲ႕ အၾကံေပးအဖြဲ႔က ျပဳခဲ့ သေယာင္ ျမင္လာေစပါေတာ့တယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ က်ေနာ္အေစာပိုင္းက ေဖာ္ျပခဲ့သလိုပါပဲ၊ မွန္ကန္မႈ မရွိပါဘူး။

က်ေနာ္ခံစားရတာကေတာ့ အခုျဖစ္လာတဲ့ကိစၥေတြနဲပ ပတ္သက္လို႔ ျပႆနာၾကံဳလာရသူေတြက က်ေနာ္တို႔နဲ႔ မထိုက္ တန္တဲ့ သိကၡာက်ဂုဏ္ပ်က္ရမယ့္ကိစၥကို ပံုခ်လိုက္တာလို႔ ျမင္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္တြင္း ျပည္ပမွာရွိတဲ့ တာ၀န္သိတဲ့ သတင္းမီဒီယာသမားေတြ သိထားၾကသလိုပါပဲ၊ ျမန္မာျပည္သူလူထုေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အေရးႀကီးတဲ့ကိစၥေတြ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္တဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔လို ပညာရွင္ Academic ေတြရဲ႕ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ အခန္းက႑ မရွိလွသလို၊ ဘယ္လို ဆံုးျဖတ္ ေဆာင္ရြက္ေနၾကတယ္ဆိုတာေတာင္ သိႏိုင္တဲ့ အေနအထားမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလိုအေျခအေနမ်ဳိးမွာ ျမန္မာ့ အလင္းသတင္းစာမွာ ေဖာ္ျပေနတဲ့ ႏိုင္ငံတြင္းထူးျခားဆန္းက်ယ္ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္တို႔ကို ခ်ီးက်ဴးအမႊမ္းတင္ဖို႔လည္း မထိုက္ပါဘူး။ ဒါ့အျပင္ ႏိုင္ငံတကာသတင္းမီဒီယာေတြက ေဖာ္ျပေနၾကတဲ့ ႏိုင္ငံအတြင္း ျဖစ္ ပ်က္ေနတဲ့ ထူးျခားအံ့ၾသဖြယ္ကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း က်ေနာ္တို႔ တာ၀န္မရွိပါဘူး။

ဒီမွ်မက၊ ျဖန္႔ေ၀ေနတဲ့ စာရြက္ေတြမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့အခ်က္ကေတာ့ စြမ္းအင္နဲ႔ အျခားလူအမ်ားသံုး ၀န္ေဆာင္မႈေတြ အတြက္ က်သင့္ေပးေဆာင္ေစတဲ့ေငြေၾကးဟာ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားသာမက၊ ကမၻာေပၚရွိႏိုင္ငံမ်ားထက္ပါ အမ်ားႀကီး နည္းတယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ေစ်းႏႈန္းျမႇင့္တင္ၿပီး ကမၻာ့ေစ်းကြက္ေပါက္ေစ်းနဲ႔အညီ ခ်ိန္ညိႇဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒီေဆြးေႏြးခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္လံုး၀ သေဘာမတူပါဘူး။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ လို႔ က်ေနာ့္အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ ေအာက္မွာေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒီကိစၥကိုလည္း ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေျပာခဲ့ပါ တယ္။

အစိုးရအရာရွိေတြက မၾကာခဏဆိုသလို အစိုးရကေထာက္ပံ့ေပးထားတဲ့ ပစၥည္းေတြနဲ႔ ၀န္ေဆာင္မႈေတြဟာ အာရွနဲ႔ ပစိဖိတ္ေဒသမွာ ကုန္က်စရိတ္အသက္သာဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း သတိေပးေျပာဆိုေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ဒီအခ်က္က အမွန္ပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာလူထုရဲ႕ ၀င္ေငြဟာ ေဒသအတြင္းမွာ အနည္းဆံုးဆိုတာလည္း မွန္တဲ့အခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ ဆံုးထုတ္ထားတဲ့ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေငြေၾကးရန္ပံုေငြအဖြဲ႔ (IMF) ရဲ႕ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ အစီရင္ခံစာအရ (၂၀၀၅) ခုႏွစ္အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ လူတစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ ဂ်ီဒီပီပ်မ္းမွ်၀င္ေငြ (per capita GDP) က အေမ ရိကန္ေဒၚလာ ၁၇၀ ပဲ ရွိပါတယ္။ ဒီ၀င္ေငြဟာ ေဒသအတြင္း အဆင္းရဲဆံုးႏိုင္ငံမ်ားက လူထုေတြရဲ႕ တစ္ဦးခ်င္းပ်မ္းမွ် ဂ်ီဒီပီ ၀င္ေငြထက္ တ၀က္သာပဲ ရွိပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္- ကမ္ေဘာဒီးယားႏိုင္ငံက ျပည္သူေတြရဲ႕ တစ္ဦးခ်င္းပ်မ္းမွ် ဂ်ီဒီပီ၀င္ေငြက အဲသည္ႏွစ္မွာပဲ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၃၅၀) ရွိပါတယ္။ လာအိုက အေမရိကန္ေဒၚလာ (၄၀၀) ၀င္ေနၿပီး၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္က အေမရိကန္ေဒၚလာ (၄၄၀) ၀င္ေနပါတယ္။

၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတာက ျမန္မာႏိုင္ငံက ျပည္သူေတြရဲ႕ ၀င္ေငြက ေဒသအတြင္းမွာ အနည္းဆံုးျဖစ္ေနရံုမက၊ အစိုးရက ေထာက္ပံ့ေပးေနတဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈအရည္အေသြးကလည္း စံခ်ိန္အတုိင္းအတာထက္နိမ့္ေနၿပီး၊ ေဒသအတြင္းမွာ အဆိုးရြား အခ်ဳိ႕တဲ့ဆံုးလို႔ ေျပာလို႔ရႏိုင္တဲ့ အေနအထားရွိေနပါတယ္။ အခုလက္ရွိကာလမွာ အိမ္ေတြ၊ လုပ္ငန္းေတြမွာ သူတို႔လိုအပ္ တဲ့ လွ်ပ္စစ္အတြက္ ကိုယ္ပိုင္မီးစက္ေတြေဆာင္ထားရတာ အဆန္းမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ့္ကားေပၚကိုယ္ အမိႈက္တင္ အမိႈက္ပံုသြားပစ္ရတာ၊ ေရအတြက္ ကိုယ္ပိုင္ေရစုတ္စက္ေတြနဲ႔ ေရတင္ဖိအားေပးစက္ေတြ ေဆာင္ထားရတာ အဆန္း မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီအခ်က္ေတြက စီးပြားေရးစနစ္တခုအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ႀကီးလွသလို၊ လူအမ်ား၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေတြအတြက္ ထိေရာက္တဲ့ ေျဖရွင္းနည္းလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ လွ်ပ္စစ္၊ ေရရရွိေရး၊ သန္႔ရွင္းေရး၊ တယ္လီဖုန္း၊ လူထု သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးကိစၥေတြရဲ႕ လူထု၀န္ေဆာင္မႈ အရည္အေသြးက်ဆင္းလာျခင္းဟာ ျမန္မာျပည္က စားသံုးသူ လူထုေတြအတြက္ ေဆးခါးႀကီးၿမိဳရသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ၀င္ေငြနည္းတဲ့ျပည္သူေတြမွာ ပိုလို႔ခံစားရပါတယ္။ သူတို႔က မီးစက္ေတြ၊ ေရတင္စက္ေတြ ၀ယ္ဖို႔ မတတ္ႏိုင္ရံုမွ်သာမက၊ သူတို႔ေနထိုင္ရာရပ္ကြက္က ဆင္းရဲတဲ့အိမ္နီးနားခ်င္း ေတြေၾကာင့္ ဒီလိုအခြင့္အေရးမရႏိုင္ၾကပါဘူး။ အစိုးရက ေထာက္ပံ့ေပးေနတဲ့ကိစၥေတြကို တန္းတူညီမွ် မရႏိုင္ၾကပါဘူး။

UMFCCI ဗဟို အလုပ္အမႈေဆာင္ေကာ္မတီေတြနဲ႔ က်ေနာ္ ဂုဏ္ယူ၀မ္းေျမာက္စြာ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရတဲ့ အၾကံေပးအဖြဲ႔ အေၾကာင္း ျပန္ေျပာရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ပါရေစ။ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ တိုင္းျပည္ဘ႑ာေငြ လိုအပ္ခ်က္ကာမိေစဖို႔ ေလာင္စာစြမ္းအင္ ေစ်းႏႈန္းေတြကို ႏွစ္ဆတိုးဖို႔ အာဏာပိုင္ေတြဆီကို တရား၀င္တင္ျပ အဆိုျပဳခ်က္ လုပ္ခဲ့ျခင္း အလ်ဥ္း မရွိပါ။ က်ေနာ္ ယံုၾကည္ထားသည္မွာ ယခုကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျခားေသာ စီးပြားေရးကိစၥမ်ားစြာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း မိမိတို႔က တင္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း၊ တိုင္းျပည္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားအက်ဳိးစီးပြားအတြက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့မည္ ဆိုဦးေတာ့ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀လွေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ လူဆင္းရဲမ်ားျဖင့္ ျပည့္ေနရန္ အေၾကာင္းမရွိပါ။

ေကာင္းမြန္ေသာဆႏၵျဖင့္

တည္ၾကည္စြာျဖင့္-
ဦးျမင့္

RFA/ BBC/ DVB/ VOA/ Irrawaddy Magainze/ Mizzima News/ Burmanet News အယ္ဒီတာမ်ားထံသို႔-

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.