ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Sunday, October 14, 2007

ေျပာင္းလဲသြားေသာ အိပ္ရာ၀င္ပံုျပင္မ်ား

ျမန္
မာျပည္မွာ ဟိုတံုးက ရိွခဲ့ေသာ ကေလးတို႔အတြက္ ရိုးရာအိပ္ရာ၀င္ပံုျပင္မ်ားကား အမ်ဳိးစံုလွသည္။ ထိုပံုျပင္မ်ားထဲမွ ကေလးတုိင္းၾကားဖူးသည့္ ပံုျပင္တပုဒ္ကေတာ့ ‘ေရႊယံုနဲ႔ေရႊက်ား သက္ကယ္ရိပ္သြား’ ဆိုသည့္ပံုျပင္ ျဖစ္သည္။ ပန္ကာလို လည္ေသာ၊ ဆိုးသြမ္းေသာ ေရႊယုန္ကို ကေလးတို႔မုန္း၍ ေရႊယုန္၏ ႏိွပ္စက္ျခင္းကို ခံရေသာ ေရႊက်ားအား ကေလးတို႔ ဂရုဏာသက္ၾကသည္။

ထို႔အျပင္ ဘီလံုးငွက္မႏွင့္ဆင္ဆိုးႀကီး ပံုျပင္သည္လည္း ကေလးတို႔၏အိပ္ရာ၀င္ပံုျပင္မ်ားထဲတြင္ အေရးႀကီးေသာ ပံုျပင္တပုဒ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဘီလုံးငွက္မ၏ သားသမီးေလာင္းလ်ာမ်ားျဖစ္သည့္ ဥမ်ားအား နင္းေျခသြားသည့္ ဆင္ဆိုးႀကီးအား ကေလးတို႔ ေဒါသထြက္စိတ္ဆိုးခဲ့ရသည္။ အျခားေက်းငွက္တိရိစၧာန္မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ ဆင္ဆိုးႀကီးအား လက္စားေခ်ခန္းသည္ ကေလးတို႔အတြက္ ဘယ္ေလာက္ပင္ အင္အားႀကီးေစကာမူ စုေပါင္းညီၫႊတ္မႈျဖင့္ ေအာင္ပဲြဆင္ႏုိင္သည္ကို သင္ခန္းစာ ေပးႏုိင္ခဲ့သည္။ ထိုထို႔ေသာ ကေလးတို႔၏ အိပ္ရာ၀င္ ပံုျပင္မ်ားသည္ မတရားမႈကို လက္မခံရန္၊ တရားမွ်တမႈအတြက္ စုေပါင္း တြန္းလွန္တုိက္ပြဲ၀င္ရန္အတြက္ စာသင္ခန္းမ်ားထဲသို႔ မေရာက္ခင္ကတည္းက မိဘဘိုးဘြားတို႔ သြန္သင္လာခဲ့ေသာ ျမန္မာျပည္သားတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာျပည္တြင္ အိပ္ရာ၀င္ပံုျပင္ ယဥ္ေက်းမႈ စတင္လာခဲ့သည္မွာ ဘယ္တံုးကဟု မည္သူမွအတိအက် မေျပာႏုိင္ ေသာ္လည္း သည္ယဥ္ေက်းမႈသည္ ျမန္မာ့လူမႈအဖြဲ႔အစည္းတြင္ ခိုင္ခုိင္မာမာ အျမစ္တြယ္ခဲ့သည္။ အိပ္ရာ၀င္ ပံုျပင္မ်ား၏ လက္ဦးေက်းဇူးျပဳမႈေၾကာင့္ တခ်ိန္ကျမန္မာျပည္သည္ ယဥ္ေက်းေသာ၊ မြန္ရည္ေသာ၊ တရားမွ်တမႈကို ခံုမင္ေသာ သားေကာင္းသမီးပ်ဳိမ်ားျဖင့္ က်က္သေရတင့္တယ္ခဲ့ဖူးသည္။ ထိုဓေလ့ေကာင္း၊ အစဥ္အလာေကာင္းမ်ားသည္ ဖိႏိွပ္သူအာဏာရွင္မ်ားအဆက္ဆက္ ေအာက္တြင္ပံုစံေျပာင္းလာခဲ့ရသည္။

မိဘဘိုးဘြားတို႔ကား ကေလးတို႔အတြက္ ဆက္လက္၍အိပ္ရာ၀င္ပံုျပင္မ်ား ေျပာျပေနဆဲ။ သို႔ေသာ္ ပံုျပင္မ်ားကား ေျပာင္းလဲ သြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ ေရႊယုန္ေရႊက်ားပံုျပင္ မဟုတ္ေတာ့။ ဘီလံုးငွက္မႏွင့္ ဆင္ဆိုးႀကီး မဟုတ္ေတာ့။
ပံုျပင္မ်ားကား ေရွးတံုးကလို ပံုျပင္မ်ားမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေခတ္ႏွင့္အညီ ျဖစ္လာေပၚလာသည့္ ေခတ္ၿပိဳင္ပံုျပင္မ်ား ဟုလည္း ဆိုႏုိင္ေသးသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တေနရာ......
ျမတ္စႏၵာၿဖိဳးသည္ သူမ၏သားႏွင့္သမီးငယ္တို႔ကိုေခ်ာ့သိပ္ေနရင္း၊ ‘စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဆိုတာ လူဆိုးႀကီးေတြ၊ ရက္စက္လုိက္တာကလည္း ကမ္းကုန္သတဲ့’ ဟုအစခ်ီကာ ပံုေျပာျပေနသည္။ ‘သားတို႔သမီးတို႔ ေဖေဖကို ေထာင္ထဲမတရား ပို႔ထားတာ အဲသည္စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြပဲ’ ဟုျဖည့္စြက္ေျပာရင္း ဘယ္ေတာ့မွ လြတ္မယ္ မွန္းမသိသည့္ ခင္ပြန္းကိုစိတ္ထဲမွ လြမ္းလြမ္းဆြတ္ဆြတ္ တမ္းတေနမိသည္။

ပုသိမ္ၿမိဳ႕တေနရာ...
၁၉၆၂ ခုႏွစ္တံုးက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀၌ သူႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရေသာ အျဖစ္အ ပ်က္မ်ားကို ဦးသာေက်ာ္ တေယာက္ သူ႔ေျမးမ်ားအား ပံုျပင္သဖြယ္ျပန္ေျပာျပေနသည္။ စစ္သားမ်ား၏ ေမာင္းျပန္ ေသနတ္မ်ားမွ အတြဲလုိက္၊ အတြဲလုိက္ ပစ္ခတ္မႈေၾကာင့္ လက္နက္မဲ့ေက်ာင္းသားမ်ား လမ္းေပၚတြင္ ေသြးရဲရဲႏွင့္ ေသဆံုးခဲ့ရပံုမ်ား၊ သမုိင္း၀င္ေက်ာင္းသားသမဂၢ ေဆာက္အဦအား စစ္တပ္မွမုိင္းခြဲ၍ ၿဖိဳခ်လုိက္ပံုမ်ားကို ေျပာျပေန သည္။

ရန္မ်ဳိးလံုရပ္ကြက္၊ မႏၱေလးၿမိဳ႕ ...
၁၉၇၄ ဦးသန္႔စ်ာပန လႈပ္ရွားမႈတြင္ပါ၀င္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းထုတ္ ခံလိုက္ရသည့္၊ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေထာင္က်ခဲ့သည့္၊ ဘြဲ႔မရခဲ့သည့္ ကိုလွၾကဴသည္ သူ႔သားမ်ားအား၊ ‘စစ္ဘုရင္ေတြလုပ္လုိက္တာ ဒို႔တိုိင္းျပည္မွာ လူေတြပညာရည္ နိမ့္ကုန္တယ္။ ပိုလည္း ဆင္းရဲလာၾကတယ္။ ႏုိင္ငံတကာအလယ္မွာလည္း ၀င္မဆံ့ေတာ့ဖူး’ ဟုအစခ်ီကာ စစ္အာဏာရွင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေၾကာင့္ တုိင္းျပည္ ပ်က္ရသည္ကို မ်က္မွန္ထူႀကီး ပင့္ပင့္တင္ရင္း ေျပာေလ့ရိွသည္။

ေခ်ာင္းေကြ႔ရြာ၊ ဧရာ၀တီတုိင္း ....
‘ကြာ ႔ ႔ ႔ သူတို႔လက္ထက္ၾကမွ ဘာစုိက္စိုက္ ေကာင္းေကာင္း မေပါက္ခ်င္ေတာ့ဖူး။ အခုတဧကတင္း (၂၀) ေလာက္ထြက္တာေတာင္ ကံေကာင္းတယ္လို႔ေျပာရမလိုပဲ။ မင္းတို႔အဖိုး လက္ထက္ကေန အေဖလူပ်ဳိတံုးအထိ သည္လယ္ေတြဟာဆိုရင္ ...... ’။ ဦးအံ့ႀကီးတေယာက္ သူ႔သားသမီးမ်ားကို ေရွးတံုးက စပါးအထြက္ေကာင္းခဲ့၍ ေႏြမွာ အလႉႀကီး ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲလုပ္ႏုိင္ခဲ့တာကို လြမ္းေမာဖြယ္ ျပန္ေျပာျပေနျခင္းျဖစ္သည္။ ‘စစ္တပ္တက္ အုပ္ခ်ဳပ္မွ ဒို႔လယ္သမားေတြကိုယ္တုိင္လည္း ထမင္းငတ္ေတာ့တာပဲ’ဟု နိဂံုးခ်ဳပ္ေလ့ရိွသည္။

ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း ရြာပံုးတခု ....
ျဖစ္သလိုေဆာက္ထားေသာ ၀ါးတဲကေလးအတြင္း ေနာ္ေဖာေဖာသည္ သူမ၏ သမီးေလးႏွစ္ေယာက္အား ေခ်ာ့သိပ္ေနရင္း သူမကေလးမ်ား တခါမွ မျမင္ဖူးခဲ့သည့္ သာယာလွပေသာ ‘ထီးမူခီး’ ဟု ေခၚသည့္ ေတာင္ေပၚက သူမတို႔ရြာ အေၾကာင္း ေျပာျပေနသည္။ ေဆာင္းတြင္း၌ေအးလြန္း၍ ေတာင္ထိပ္တြင္ ႏွင္းေဆာင္းေနေသာေၾကာင့္ ထီးမူခီးဟု ေခၚေၾကာင္း ကေလးမ်ားကိုရွင္းျပသည္။ ကေလးမ်ားကား ႏွင္းဆိုတာ ဘာမွန္းမသိ၊ တခါမွလည္းမျမင္ဖူး။ ဗမာစစ္တပ္၀င္လာၿပီး လူေတြကိုသတ္၊ ရြာကိုပါမီးတင္ရိႈ႔လုိက္၍ အားလံုး ထြက္ေျပးလာခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း ေျပာျပေနသည္။ သည္ပံုျပင္ကို ကေလးမ်ားစကား တတ္စအရြယ္ကတည္းက အိပ္ရာ၀င္တုိင္း ေျပာျပသည့္ ေနာ္ေဖာေဖာ၏ တခုတည္းေသာ ပံုျပင္ဟု ဆိုလည္းမမွား။

ပုဂံအရပ္က ေညာင္ဦးၿမိဳ႕ ....
ပံုမေျပာမျခင္း မအိပ္ေသာ ျမည္းသံုးေယာက္ကို ညတုိင္းပံုေျပာရသည္မွာ ေဒၚအိမ္ေကာင္း၏ အလုပ္။ ပံုျပင္က အပ္ေၾကာင္းထပ္ေနၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကေလးမ်ားကား ထုိပံုျပင္ကိုမက္ေမာလွသည္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ပံုျပင္ထဲက သူရဲေကာင္းသည္ ဓာတ္ပံုထဲတြင္သာ ျမင္ဖူးေသာ ေဒၚအိမ္ေကာင္း၏ အငယ္ဆံုးသား၊ သူတို႔ ဦးေလးငယ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ ‘မင္းတို႔ဦးေလးကို စစ္တပ္ကဖမ္းၿပီး ႏိွပ္စက္တယ္။ အဲတာက ၁၉၈၈ တံုးက၊ ဒီမိုကေရစီေတာင္းလို႔ဆိုၿပီး လူေတြကိုစစ္တပ္က ပစ္သတ္တာ နည္းတာမွတ္လို႔၊ မင္းတို႔မေမြးေသးဖူး။ ေတာနဲ႔ အဆက္အသြယ္ရိွတယ္ဆိုၿပီးဖမ္းတာ။ သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြ ေထာင္ကလြတ္လာေတာ့ အဖြားကိုျပန္ေျပာၾကတယ္။ ဘယ္ေလာက္ရိုက္ရုိက္ ႏိွပ္စက္ႏိွပ္စက္ အသက္သာအေသခံသြားတာ စစ္တပ္ကေမးတာ ဘာမွ ေျပာမသြားဖူးတဲ့။ မင္းတို႔ဦးေလးဟာ အလြန္သည္းေျခႀကီးတဲ့သူ’။

စက္တင္ဘာလ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္...
ၿငိမ္းခ်မ္းစြာဆႏၵျပသည့္ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ျပည္သူမ်ားအား စစ္တပ္ကအၾကမ္း ဖက္ႏိွမ္နင္း၍ ေသြးေျမက် ခဲ့ရျပန္သည္။ လူကိုသာမက သံဃာေတာ္မ်ားကိုပါမေရွာင္ ဖမ္းဆီးႏိွပ္စက္သတ္ျဖတ္ၾက ျပန္သည္။ ကမ္းကုန္ေအာင္ ရက္စက္သည့္၊ လူမဆန္သည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား အမိန္႔ေပးရဲသည္မွာမဆန္း။

ကေလးတို႔အတြက္ အိပ္ရာ၀င္ပံုျပင္မ်ား ပိုလို႔တိုးလာေလၿပီ။ ထိုပံုျပင္မ်ားကို အေမတို႔၊ အေဖတို႔က ျပန္ေျပာမည္။ အဖိုးတို႔အဖြားတို႔က ျပန္ေျပာမည္။ ဦးေလး၊ ေဒၚေလးတုိ႔ကလည္း ေျပာဦးမည္။ အကိုတို႔၊ အမတို႔ကလည္း ညီငယ္ ညီမငယ္မ်ားကို လက္ဆင့္ကမ္းဦးမည္။ သံဃာေတာ္ဆရာေတာ္တို႔မွလည္း ရွင္သာမေဏတို႔အား ျပန္လည္မိန္႔ဆို ဦးမည္။ အဲတာေတြကေတာ့ စစ္တပ္ဆိုသည္မွာ လူ႔လြန္မသားမ်ားျဖင့္ဖြဲ႔စည္းထားသည္။ ျပည္သူ႔ထမင္းကိုစား၍ ျပည္သူတို႔ကို ျပန္လည္သတ္ျဖတ္သည္။ သူတို႔သည္ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္လင့္ကစား ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတာ္ မ်ား ကိုေတာင္မွ သတ္ျဖတ္ရဲသည္အထိ က်ဴးလြန္လာသည္။ ဒါ့အျပင္စစ္အာဏာရွင္တို႔သည္ လြတ္လပ္မႈကို ေသာ့ခတ္ထားသူမ်ား ျဖစ္သည္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို မုန္းတီးဖို႔၊ လက္တဆုပ္စာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔အား အာခံဖို႔၊ တေန႔တြင္ ျပန္လည္တြန္းလွန္ဖို႔ ကေလးတို႔အားငယ္စဥ္ကတည္းက မိဘဘိုးဘြား ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းတို႔က အိပ္ရာ၀င္ ပံုျပင္မ်ားျဖင့္ ခြန္အားကိုေပးၾကပါ။

သူတို႔ေလးမ်ားအရြယ္ေရာက္သည္အထိေစာင့္၍ ပညာေပးျခင္းထက္၊ ကေလးအရြယ္ ပံုျပင္မက္ေမာသည့္ ကာလကတည္းက စစ္အာဏာရွင္ ဆန္႔က်င္ေရးကို ပံုျပင္မ်ားမွတဆင့္ မိဘမ်ားကပညာေပးျခင္းက ပိုလုိ႔ စိတ္ခြန္အားကို အားေကာင္းေစပါသည္။

ကေလးတို႔အား အိပ္ရာ၀င္ပံုျပင္မ်ား ေျပာဖို႔ မေမ့ၾကရန္ အတြက္ရည္စူး၍။

ေဇာ္မင္း (လူ႔ေဘာင္သစ္)
၁၃ ရက္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.