ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Tuesday, November 20, 2007

ေခါင္းေဆာင္မ်ားသာေရးဆြဲသည့္ ခ်ာတာသည္ ျပည္သူမ်ားအတြက္မဟုတ္ပါ


ေန႔က အာစီယံခ်ာတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ပို႔စ္တခုတင္လုိက္ပါတယ္။ တင္လုိက္တဲ့ အေၾကာင္းကလည္း အာစီယံခ်ာတာဟာ သြားမပါတဲ့၊ တနည္းဆိုရမယ္ဆိုရင္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ နည္းလြန္းလွတဲ့ သေဘာတူညီခ်က္ ပံုေဖၚျခင္း တရပ္သာ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းပါ။

ကေန႔ ဘန္ေကာက္ပို႔စ္မွာ အဲသည့္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သတင္းပါလာပါတယ္။ သတင္းေခါင္းစဥ္ကေတာ့ (Burma backs toothless charter) အဆိပ္မရိွတဲ့ တနည္းဆိုရေသာ္ အစြယ္မရိွတဲ့ ခ်ာတာအား ျမန္မာစစ္အစိုးရမွ ေထာက္ခံျခင္း ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ပါပဲ။ ေထာက္ခံမွာေပါ့။ အာစီယံခ်ာတာဟာ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ လူသားတို႔မွာမရိွမျဖစ္ လိုအပ္တဲ့ အေျခခံ လြတ္လပ္ခြင့္ မ်ားကို ျမႇင့္တင္မယ္၊ ကာကြယ္ေပးသြားမယ္လို႔ ဆိုေပမဲ့ အာစီယံအဖြဲ႔၀င္ ႏုိင္ငံမ်ား အခ်င္းခ်င္း အၾကားမွာ တဦးနဲ႔တဦး အိမ္တြင္းေရး ျပႆနာမ်ားကို ၀င္ေရာက္ မစြက္ဖက္ေရး ဆိုတဲ့ သေဘာတူညီခ်က္နဲ႔ ျပန္ခ်ဳပ္ထားတာကိုး။

မညႇာတမ္း ေကာက္ခ်က္ဆြဲရရင္ အာစီယံခ်ာတာဟာ ႏုိင္ငံတကာက ပညာရွင္မ်ား ေထာက္ျပထားသလို ဘာမွစြမ္းေဆာင္ ေပးႏုိင္မဲ့ အေနအထား မရိွပါ။ ေခြေလွးခံုလို႔ ဖံုမထတဲ့ သေဘာတူညီခ်က္ေတြလို႔ေတာင္ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဥေရာပသမဂၢ အဖြဲ႔ႀကီးက ေရးဆြဲက်င့္သံုးေနတဲ့ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားနဲ႔ကေတာ့ ဆီနဲ႔ေရလို ကြာျခားလြန္းလွပါတယ္။

လူသားေတြရဲ့ နစ္နာခ်က္ေတြကို ကာကြယ္ေပးရမဲ့ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္အလက္မ်ားကို တဦးနဲ႔တဦး မစြက္ဖက္ေရး ဆိုတဲ့ အခ်က္နဲ႔ ျပန္ၿပီး ၀ုိင္းႀကီးခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ထားပါတယ္။ အာစီယံသေဘာတူညီခ်က္မွာ ဘာအႏွစ္သာရမွ မရိွပါ။ (နအဖ) စစ္အစိုးရ လိုခ်င္တဲ့ပံုစံနဲ႔ ကြက္တိပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဓာတ္ပံုထဲမွာ စစ္အစိုးရ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဒုဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သိန္းစိန္ ျပံဳးျပံဳးႀကီး လုပ္ေနတာ လဲ ေတြ႔ရပါေသးတယ္။

ဒီၾကားထဲမွာ ဦးေအာင္ဘြားဆိုတဲ့ စစ္အစိုးရရဲ့ သံတမန္တဦး ဘယ္လိုေျပာသလဲဆိုေတာ့ “အခုက်ေနာ္တို႔မွာ အလြန္ ေကာင္းမြန္တဲ့ ခ်ာတာ သေဘာတူညီခ်က္တခု အာစီယံအဖြဲ႔၀င္မ်ား အၾကားမွာရိွလာပါၿပီ။ သည့္အတြက္လူတုိင္း ေပ်ာ္ရႊင္ၾကလိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ယူဆပါတယ္။ ဒီခ်ာတာမွာ ပါ၀င္တဲ့ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားဟာ အလြန္ပဲ သဟဇာတရိွၿပီး မွ်တပါတယ္။” သည္လိုဆြဲထားတဲ့ ခ်ာတာႀကီးဟာ သဟဇာတ မျဖစ္ဖူး၊ အာဏာရွင္မ်ားကို ထြက္ေပါက္ေပးထားတယ္ ဆိုတာ အသိဉာဏ္ရိွသူတုိင္း သေဘာေပါက္ပါတယ္။

အာစီယံခ်ာတာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား ကိုထပ္မံအတည္ျပဳဖို႔အတြက္ အဖြဲ႔၀င္ႏုိင္ငံအသီးသီးရဲ့ ပါလီမန္မ်ားကေန တဆင့္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ဖို႔ လိုပါေသးတယ္။ အဲသည့္လုပ္ငန္းစဥ္အတြက္ တႏွစ္ခန္႔ အခ်ိန္ၾကာႏုိင္တယ္လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ပါလီမန္ အခုအထိ မရိွေသးပါ။ ရုပ္ေသးပါလီမန္ေတာင္ မရိွေသးတဲ့ႏုိင္ငံ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲတာေၾကာင့္ ျမန္မာရဲ့ ပါ၀င္မႈက ဘယ္လိုျဖစ္လာမလဲ ဆိုတာစိတ္၀င္ စားဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တႏွစ္အတြင္း ျမန္မာ စစ္အစိုးရ အဖို႔ အျမန္ဆံုး ပါလီမန္တခု ထူေထာင္မလားဆိုတာ ေမးဖို႔ေကာင္းတဲ့ ေမးခြန္းပါ။ သို႔မဟုတ္ပါက အျခားအဖြဲ႔၀င္ ကိုးႏုိင္ငံက ပါလီမန္ မရိွေသးတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံကို ေခြး၀င္စားလို သေဘာထားၿပီး သူတုိ႔၀ုိင္းဆံုးျဖတ္မယ္ ဆိုရင္လည္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါေသးတယ္။

အာဆီယံခ်ာတာ အသစ္ဟာ ကိုက္စရာသြားမပါတဲ့ ေခြးတေကာင္လို ျဖစ္ေနေၾကာင္း ပါေမာကၡ ဂ်ယ္ရမီဆာကင္က မေန႔က ေထာက္ျပခဲ့ပါတယ္။ သည္ေန႔မွာလည္း ဂ်ီနင္နာဂြ်ဳိင္း ရွာဗက္ ဆိုတဲ့ အမ်ဳိးသမီး ပညာရွင္တဦးက အာစီယံ ခ်ာတာဟာ အမွန္တကယ္ လိုအပ္ေနတဲ့ အျမင္မ်ား မပါပဲ ေရးဆြဲထားတဲ့ သေဘာတူညီမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာက္ခ်က္ဆြဲ ထားပါတယ္။ ဂ်ီနင္နာဂြ်ဳိင္းဟာ Global South အဖြဲ႔ႀကီးရဲ့ အဖြဲ႔၀င္တဦးျဖစ္သလို (Action for Economic Reforms) အဖြဲ႔ႀကီးမွာလည္း နာယကအဖြဲ႔၀င္တဦးျဖစ္ပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့သံုးႏွစ္တံုးက အာစီယံခ်ာတာ ေရးဆြဲဖို႔ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲသည္တံုးကေတာ့ အာစီယံခ်ာတာမွာ အဖြဲ႔၀င္ ေတြ လုိက္နာရမဲ့ စည္းမ်ဥ္းမ်ား၊ တာ၀န္မ်ား၊ တာ၀န္ရိွမႈမ်ား ဘယ္လိုဘယ္ပံု ပါ၀င္ေရးဆြဲမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ အာစီယံ ေခါင္းေဆာင္မ်ား (ျမန္မာစစ္ဗိုလ္မ်ားမပါ) ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ အဲသလို အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္ေတြဟာ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာစစ္အစိုးရကို ငဲ့ေနရတဲ့အတြက္ အသက္မ၀င္၊ အလုပ္ မျဖစ္ဘဲ အဖ်ားရႈးသြားရတယ္လို႔ ဂ်ီနင္နာဂြ်ဳိင္းက ေထာက္ျပထားပါတယ္။ အေရွ႔ေတာင္အာရွအသင္းႀကီး (သို႔) အာစီယံအဖြဲႀကီးဟာ သူေျဖဆိုတဲ့ ပထမဆံုးစာေမးပြဲ က်ရံႈး သြားခဲ့ၿပီလို႔ ဂ်ီနင္နာဂြ်ဳိင္းက တင္စားေျပာခဲ့ပါတယ္။

ျမန္မာကိစၥတခုတတည္းသက္သက္ေၾကာင့္ အာစီယံခ်ာတာဟာ အလုပ္မျဖစ္တဲ့ ေဖာ္ျမဴလာလို႔ ဆိုတာမဟုတ္ပါဖူး။ အာစီယံခ်ာတာမွာ ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့ အျခားကိစၥမ်ားလည္း အမ်ားအျပားရိွေနပါေသးတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေဒသတြင္း ဆက္လက္တည္ရိွေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရႊ႔ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား ျပႆနာမ်ားကို အေလးေပး ထည့္သြင္းထားျခင္း မရိွတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ လိင္ခြဲျခားခံရမႈနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအခြင့္အေရး စတာေတြကိုေတာ့ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္နဲ႔ သူ႔ရဲ့ လက္ေထာက္ ႏွစ္ေယာက္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ရန္ဆိုၿပီး တာ၀န္ကိုလႊဲ ထားပါတယ္။

လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မတီကစလို႔ ဖြဲ႔စည္းပံုအတုိင္း ရိွေနတဲ့ ေကာ္မတီမ်ားကို လုပ္ပုိင္ခြင့္မ်ား ေပးထားတယ္လို႔ ဆိုေပမဲ့ ဘယ္လိုေဆာင္ရြက္ႏုိင္မလဲ ဆိုတဲ့အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္မ်ားကို ခ်ာတာမွာ ေဖၚျပထားျခင္းမရိွပါဖူး။ အဲသလို လိုအပ္ေနတဲ့ အခ်က္မ်ားကို ၀န္ႀကီးမ်ားအဆင့္ ေျဖရွင္းရမဲ့ နယ္ပယ္ထဲမွာ ခ်န္လွပ္ထားခဲ့တာမို႔ ေကာ္မတီမ်ားဟာ ရုပ္ေသးရုပ္မ်ားလိုသာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေကာ္မတီအသီးသီးဟာ လုပ္ပုိင္ခြင့္အာဏာ မရိွပါဖူး။

ေစ်းကြက္စီးပြါးေရးရဲ့ အလိုအတုိင္း ေရးဆြဲထားတဲ့ သေဘာတူညီခ်က္ ခ်ာတာ ဆိုရင္လည္း မမွားပါဖူး။ ယခင္က ႏုိင္ငံတကာ ကေန ေမွ်ာ္လင့္ ထားသလို အဆင့္အတန္း ျမင့္မားတဲ့ ခ်ာတာျဖစ္မလာပဲ ေယာယိမ္းလုိက္ ဘသားယိမ္းလိုက္ ဆိုတဲ့ မည္ကာမတၱ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ေနပါ ေတာ့တယ္။

အမွန္တကယ္ လိုအပ္ေနတာကေတာ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ား သက္သက္၀င္ေရးဆြဲတဲ့ ခ်ာတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ အေရွ႔ေတာင္ အာရွ ႏုိင္ငံမ်ားက ႏုိင္ငံသား မ်ားကုိယ္တုိင္ လြတ္လပ္စြာ ပါ၀င္ပူးေပါင္းေရးဆြဲၿပီး ေပၚေပါက္လာမဲ့ ခ်ာတာမ်ဳိးသာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေဇာ္မင္း (လူ႔ေဘာင္သစ္)
၂၀ ရက္၊ ႏို၀င္ဘာလ၊ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္။

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.