ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Monday, January 7, 2008

ကမၻာရဲ႕ ဒီကေန႔ ဟစ္ေဟာ့ပ္ဒီေရလိႈင္း

ရပ္
ေတးဂီတႏွင့္ ဟစ္ေဟာ့ပ္ေတးသြားမ်ားက ကာလၾကာရွည္ကတည္းက အာဏာရွင္ေတြ မ်က္ေစ့ ေနာက္ေနၾကတယ္။ ဒီသီခ်င္း ေတးသြားေတြကပဲ ခုခံဆန္႔က်င္ၾကတဲ့ ပံုစံတမ်ဳိး ျဖစ္ေနခဲ့ၾကတယ္။ ေတးဂီတေတြ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ၾကတဲ့ ျမဴးဇစ္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားရဲ႕ စီးပြားေရးေစ်းကြက္ ခ်ဲ႔ထြင္မႈ ေၾကာင့္လည္း ပါတယ္။ ပိုလို႔ တြင္က်ယ္ ထြန္းကားလာေနတယ္။ ခုဆိုလွ်င္ ကမၻာ တလႊားလံုးရွိ လူငယ္ထုမ်ားက ဤေတးသြားေတြကို စြဲလန္းႏွစ္သက္ေနၾကေပၿပီလို႔ ေျပာရင္ မမွားႏိုင္ ေတာ့ဘူး။ တရုတ္ႏိုင္ငံ ရွန္ဟိုင္းၿမိဳ႕မွသည္ ႏိုက္ဂ်ီးရီးယားႏိုင္ငံ၊ ႏိုင္ရိုဘီ အထိ၊ ဘရာဇီးႏိုင္ငံ ေဆာ၀္ ေပါင္လိုမွသည္ လက္တင္ အေမရိက တခြင္လံုး လူငယ္ထုေတြ အၾကားမွာ ဒီလို စည္းခ်က္၊ ေတးသြား၊ ရင္ခုန္သံေတြကို ခံစားနားဆင္ ေန ၾကတယ္။ ဟစ္ေဟာ့ပ္ ေတးဂီတသည္ပင္လွ်င္ ကမၻာလံုးဆိုင္ရာ ဆက္သြယ္ေရးပံုစံ တမ်ဳိး ျဖစ္ေနေတာ့တယ္။

ဒီလို ဟစ္ေဟာ့ပ္ေတးဂီတေတြရဲ႔ ထူးျခားခ်က္၊ လူငယ္အမ်ားက ဘာျဖစ္လို႔ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကရသလဲ။ ဒီလိုေတးသြားေတြ နဲ႔ အာဏာရွင္စနစ္ေတြကို၊ သမားရိုးက် ျဖစ္မႈေတြကို ဘယ္လို ခုခံဆန္႔က်င္ေနၾကသလဲ ဆိုတာ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာ/ ဒီဇင္ဘာလထုတ္ ႏိုင္ငံျခားေရးရာ (Foreign Policy) မဂၢဇင္းမွာ ေဆာင္းပါးရွင္ Jeff Chang နဲ႔ S. CraigWatkins တို႔ ေရး ထားတာ ဖတ္ရပါတယ္။ ေဆာင္းပါးနာမည္ကေတာ့ It's Hip-hop Wrold (ဟစ္ေဟာ့ပ္ ကမၻာႀကီး ျဖစ္ေနပါပေကာ) လို႔ ေျပာရင္ ရႏိုင္ပါတယ္။ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းလို႔ က်ေနာ္ ဆက္လက္ေဖာ္ျပ ေရးသြားခ်င္ပါတယ္။

သို႔ေသာ္လည္း ၂၀၀၃ ခုႏွစ္က က်ေနာ္ေရးခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးေဟာင္းတပုဒ္ကို မိတ္ဆက္အျဖစ္ ျပန္ေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္ ပိုင္းမွာ ဟစ္ေဟာ့ပ္ဂီတရဲ႔ ဒီေန႔အေျခအေနကို ဆက္ေရးပါမယ္။

ေအာင္သူၿငိမ္း

....... ....... ....... .............


ႏိုးၾကားၾကစို႔ တို႔ မ်ဳိးဆက္သစ္ ဟစ္-ေဟာ့ပ္လူငယ္ေတြ

တေလာက ျမန္မာလူငယ္တစု ဖန္တီးထားေသာ ဟစ္-ေဟာ့ပ္သီခ်င္းကိုၾကားရသည္။ အခ်စ္သီခ်င္းႏွင့္ လူငယ္တို႔၏ ရင္ခံုသံ ကို ဖြဲ႔ဆို ေနၾကသည္ကို ၾကားေနရသည္မွာေတာ့ၾကာၿပီ။ ထူးထူးျခားျခား ယခုလို ႏိုင္ငံေရးသေဘာဆန္ေသာ သီခ်င္း မ်ဳိးကို ယခုမွ ၾကားရျခင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔၏သီခ်င္းကို “လူငယ္အသံ” ဟု အမည္ေပးထားသည္။ ဤသို႔က်ဳိးစား ဖန္တီးမႈကို ႀကိဳဆို ပါသည္။ ေခတ္ေျပာင္းသည္ႏွင့္အမွ် ခံစားမႈလည္း မတူႏိုင္ပါ။ သူတို႔ပံုစံႏွင့္ သူတို႔ရင္ခုန္ ခံစားၾကရေသာ ေခတ္ၿပိဳင္ရင္ခုန္သံ ျဖစ္သည္။

အေမရိကန္လူမဲတို႔၏ သမိုင္းႏွင့္ ဟစ္ေဟာ့ပ္ေတးဂီတ

က်ေနာ္ေက်ာင္းမွာ ရွိေနစဥ္ကျဖစ္သည္။ အခ်ိန္က ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ( ၁၁ ) ရက္ေန႔ေနာက္ပိုင္း၊ လူအမ်ားက စက္တင္ဘာ ( ၁၁ ) တြင္ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ အၾကမ္းဖက္မႈႀကီးကို ပူပူေႏြးေႏြးရွိေနၾကဆဲျဖစ္သည္။ လူအမ်ား အသက္ ဆံုး႐ႈံး သြားရမႈကို ထိတ္လန္႔ေၾကကြဲေနရဆဲ ရွိေသးသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းရွိ ဖိုရမ္ဟုေခၚေသာ ေဟာေျပာပြဲ တခုအတြက္ ေခါင္းစဥ္ကပ္လာခ့ဲသည္။ အေမရိကန္လူမဲအမ်ဳိးသား မ်ား၏ ဘ၀သမိုင္းႏွင့္ ဟစ္ေဟာ့ပ္ေတး ဂီတဟု အမည္ေပးထားသည္။ စက္တင္ဘာ ( ၁၁ ) အၿပီး ျဖစ္ေနေသာ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနႏွင့္ လားလားမွ် မဆိုင္။ ေဟာေျပာ မည့္သူက ပေရာ္ဆက္ဆာ ေကာ္နယ္လ္၀က္စ္ (Prof. Conell West)။ မိမိက ေကာ္နယ္လ္၀က္စ္ကို မည္သူမွန္း မသိ၊ သို႔ေသာ္စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္း၍ သြားနားေထာင္မည္ စဥ္းစားထားသည္။


ပါေမာကၡ ေကာ္နဲ ၀က္စ္ပံု

ခမ္းမေရာက္ေတာ့ လူအျပည့္။ အထပ္ ( ၃ ) ထပ္လံုးရွိ စႀကၤန္တြင္ လူငယ္အေတာ္မ်ားမ်ားကအျပည့္။ ရင္ခံုေနၾကသည္။ ေခါင္းစဥ္က သူတို႔ စိတ္၀င္စားေသာ ေခါင္းစဥ္။ ထိုေဆြးေႏြးပြဲကို ( မိမိအမည္မမွတ္မိေတာ့ ) အေမရိကန္ အေနာက္ဖက္ ကမ္းေျခတြင္ ကားေမာင္းသမား ေရာ္ဒနီကင္း အရုိက္ခံရၿပီးေနာက္ပိုင္း လူမဲအဓိကရုံး ျဖစ္ခ့ဲရေသာ အမႈကို စံုစမ္းစစ္ေဆး ေရး ေကာ္မရွင္ဖြဲ႔ခ့ဲရာတြင္ ဥကၠဌအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခ့ဲရေသာ ဥပေဒ ပါေမာကၡက ႀကီးၾကပ္သူ လုပ္သည္။ ေဟာေျပာသူ ေကာ္နဲလ္၀က္စ္က ဟားဗတ္တကၠသိုလ္ အာဖရိကန္-အေမရိကန္ သမိုင္းေလ့လာေရး ဌာနမွ ပါေမာကၡတဦး ျဖစ္မွန္း ယခုမွသိရသည္။ (ယခု ပရင္စတန္ တကၠသိုလ္အာဖရိကန္-အေမရိကန္သမိုင္းေလ့လာေရးဌာန သို႔ေျပာင္းေ႐ႊ႔) စေဟာ ေျပာ သည္ႏွင့္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆုိင္။ စင္ေပၚမွေျပာသူႏွင့္ ပရိသတ္ ဓါတ္ခ်င္းဆက္သြားသည္။ သူက ေလးေလးနက္နက္ အေၾကာင္း အရာကို အလြယ္ဆံုးစကားမ်ားႏွင့္ ခ်က္ခ်င္းထိေစသည္။ ႏွစ္ (၃၀၀) ေက်ာ္ခ့ဲေသာ ဖိႏွိပ္ခံခ့ဲရသည့္ လူမဲတို႔၏ သမိုင္းကို တထိုင္တည္းေျဖရွင္းရသည္မွာ လြယ္ေသာကိစၥမဟုတ္။

“ကၽြန္ျပဳခံရျခင္း၊
ဖိႏိွပ္ခံရျခင္း၊
ရက္စက္ျခင္း၊
ခြဲျခားဖိႏိွပ္ခံရျခင္း၊
ဂုဏ္သိကၡာမ့ဲျခင္း၊
ေသြးစုတ္ျခင္း၊
အခြင့္အေရးမ်ား ျငင္းပယ္ခံရျခင္း၊
အသိအမွတ္ျပဳမခံရျခင္း၊
ရုန္းကန္ရျခင္း၊
လွည့္ဖ်ားခံရျခင္း၊
ေခတ္ေနာက္က်ျခင္း၊
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ့ဲျခင္း၊
ဖ်က္ဆီးခံရျခင္း၊
အိုးအိမ္မ့ဲရျခင္း၊
ေျမယာမ့ဲရျခင္း၊
ပိုင္ဆိုင္မႈ မ့ဲရျခင္း၊
ေတာ္လွန္ျခင္း” မ်ားျဖင့္ ျပည့္ေနခ့ဲရေသာ လူမဲတို႔၏ သမိုင္းကို စေျပာသည္။ လူေတြက ဖိႏွိပ္ခံရ။ သတ္ျဖတ္ခံရ၊ အလုပ္ ပင္ပန္း၊ ဖ်ားနာ ၾကသည္။ ေသသူအတြက္ပင္ ငိုေႂကြးဖို႔မအား၊ မိမိတို႔အ၀န္းတြင္ ေသေနၾကသည္ကလည္း မရွား။ သူေသ သလို မိမိလည္း ဘယ္ေန႔ ေသမည္နည္း မသိႏိုင္ေသာအေျခအေန၊ ဤအေျခအေနတြင္ ေသသူအ တြက္ ေနာက္ဆံုး မွာတမ္း ကို အသုဘလိုက္ပို႔ရင္း၊ ငိုညည္းၾကရသည္။ ဤဒုကၡမ်ားက လြတ္ေျမာက္ဖြယ္ လမ္းမျမင္သလို၊ သစ္လြင္ေသာ အနာဂတ္ ကို လည္း မျမင္။ ဤညည္းခ်င္းေတြက ေၾကကြဲဖြယ္လူမဲမ်ား၏ ဘ၀ထဲက ဘလူးစ္ (Blues) ဂီတ ျဖစ္လာခ့ဲသည္။ ေကာ္နယ္စ္ ၀က္စ္က ေျပာေနရင္း သူေရွ႕ တြင္ ျမင္သာေသာေနရာ၌ ထားေသာ သူ႔ဒီ-ေဂ် (DJ--Disc Jockey) ထံ လက္ညႇဳိး ထိုးလိုက္ သည္။ ဘလူးစ္ဂီတ သံကၿငိမ့္ၿငိမ့္ေညာင္းေညာင္း ထြက္ေပၚလာသည္။ ထိုေၾကကြဲဖြယ္ ေတးသြားကိုသူက လိုက္ညည္းသည္။ စကားေျပာစင္ကို တေထာင္ဆစ္ျဖင့္ ေထာက္ကာ ထိုလက္ျဖင့္ ပင္ သူ႔ေမးကိုသူကိုင္၍ သီခ်င္းအလိုက္ အတိုင္း ေခါင္းညိမ့္ ေနသည္။ ၿပီးေတာ့ အခ်ဳိ႕စားသားမ်ားတြင္ သူက လိုက္႐ြတ္သည္။ ေၾကေၾကကြဲကြဲ။ ေက်ာင္းသားမ်ားက ႏွစ္ေပါင္း (၂၀၀) ေက်ာ္ျဖတ္သန္းခ့ဲရေသာ ဖိႏွိပ္ခံရသည့္ လူမဲ မ်ား၏ သမိုင္းထဲေရာက္ကာ နစ္ေမ်ာသြားၾကသည္။

သူကဆက္ေျပာသည္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာေရး အေပၚယံုၾကည္လာၾကပံုႏွင့္ လူမဲမ်ား၏ဘ၀မွထြက္ေပၚလာေသာ ယံုၾကည္ ရာ သီခ်င္းမ်ား၊ ဂ်ပ္စ္ ေတးဂီတ၊ ရက္ေဂးေတးဂီတႏွင့္ အသုဘခ်ရာတြင္ သီဆိုၾကရသည့္ ဂိုစပယ္ ေတးသြားမ်ားက ဘ၀သံစဥ္။ ထိုသီခ်င္းတိုင္းကို သူကသံစဥ္ဥပမာ၊ သီခ်င္းဥပမာႏွင့္ ေဟာေျပာသည္။ တခါတရံလိုက္ညည္းသည္။ ထို႔ေနာက္ ဟစ္- ေဟာ့ပ္ ေတးဂီတ ေပၚေပါက္လာပံုကို ေျပာသည္။ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္မ်ား ေႏွာင္းပိုင္း ပါတ္၀န္းက်င္ကာလ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ ဘေရာင့္က္စ္ အရပ္ရွိလူမဲ လူငယ္မ်ားမွ စတင္ဖန္တီးခ့ဲၾကသည္။ အေမရိကန္လူေနမႈစနစ္ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ သီးျခား ယဥ္ေက်းမႈ လမ္းေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္လိုၾကေသာ လူငယ္မ်ားျဖစ္သည္။ ဤလူငယ္မ်ားစတင္ဖန္တီးလိုက္ေသာ ေတးဂီတ၏ သေဘာသဘာ၀ ကပင္လွ်င္ ႏိုင္ငံေရးသေဘာေဆာင္ခ့ဲသည္ဟု ေကာ္နယ္လ္၀က္စ္ကေျပာျပသည္။ ဤသီခ်င္းမ်ားက လမ္းမမ်ား ေပၚမွ ေပၚထြက္လာေသာေတးမ်ား ျဖစ္သည္။ လူငယ္မ်ား၏ တကယ့္ခံစားမႈကိုေဖာ္ျပေသာေတးမ်ားျဖစ္သည္။ ခြဲျခားဖိႏွိပ္ေနရမႈ၊ မတရား မမွ်တမႈ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ့ဲမႈႏွင့္ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနခ့ဲေသာအျဖစ္အပ်က္မ်ားကို
ေဖာ္က်ဴးခ့ဲေသာ ေတးသြားမ်ားျဖစ္သည္။

ေကာ္နယ္လ္၀ပ္စ္က ဒီ-ေဂ်ကို လက္ညႇဳိးထိုးအခ်က္ေပးလိုက္သည္။ ေတးသြားတပိုင္းတစ ေပၚလာသည္။ ထိုေတးသြားမ်ား ထဲတြင္ ေပါက္ကြဲသံမ်ားပါသည္။ ေဒါသမ်ား ပါသည္။ မေက်နပ္မႈ မ်ားပါသည္။ ေခတ္ကိုရသေဖာ္က်ဴးေသာ ျပင္းထန္ေသာ စကားလံုးမ်ားပင္ပါၾကသည္။ သူက အင္း-အင္း ႏွင့္ သီခ်င္းကို စည္းလိုက္သည္။

“ငါတို႔အခ်င္းခ်င္း စုစည္းၾက ေခါင္းစြပ္ေတြနဲ႔ ပိုစတာ
အနီ၊ အနက္ နဲ႔အစိမ္း အလံကိုင္စြဲ
ဂိုဏ္းပံုသ႑န္မဟုတ္ပါ။
အက္-ဘီ-အိုင္က တို႔ကိုေစာင့္ၾကည့္ေနတ့ဲ ခိုးေၾကာင္ခိုး၀ွက္ ကင္မရာ
လံုး၀လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားတ့ဲ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္လံုျခံဳရာ
ငတံုးမ်ားအတြက္ အလုပ္လုပ္ရတာ ငါ့မွာမေပ်ာ္ပါး
ေထာင္ထဲကို လူေတြန႔ဲျဖည့္ေနတ့ဲ အလုပ္ကို ငါမလိုလား
ဘာသာတရားကို လံုျခံဳရာ ျခံဳကာထားရင္း
ေငြရွာရင္းသာ ေသသြား”
ဒက္ ပရဲဇ္အဖြဲ႔၏ ဖိႏွိပ္ေရးရဲႏိုင္ငံ (Police State) သီခ်င္းမွ.............

ယေန႔ကာလ ဟစ္-ေဟာ့ပ္သီခ်င္းမ်ား၊ ဂီတမ်ားထဲ အထိ ေစ်းကြက္ႀကိဳက္ႏွင့္ ေကာ္ပိုေရးရွင္းႀကီးမ်ားက ထိုးေဖာက္လာ ခ့ဲပံု ကိုလည္း သူကေျပာသည္။ ယေန႔ၾကည့္။ အမ္တီဗြီကို ဘယ္အခ်ိန္ ဖြင့္လိုက္ ဖြင့္လိုက္၊ ကားထဲရွိ ေရဒီယိုကို ဖြင့္လိုက္ ဖြင့္လိုက္၊ ဟစ္-ေဟာ့ပ္ ေတးသြားမ်ားက ေရာင္းကုန္ျပဳခံေနရၿပီ။ ပီ-ဒစ္ဒီ (P. Diddy) ၊ ဂ်ရူး (Ja Rule) ႏွင့္ နယ္လီ ( Nelly ) တို႔၏ အသံကိုၾကားလိမ့္မည္။ ျဖတ္ခနဲ ျဖတ္ခနဲရုပ္ပံုမ်ားႏွင့္ အတူ စိတ္ကူးယဥ္စရာ ေျပာင္ေျပာင္ လက္လက္ ဇိမ္ခံကားမ်ား ေတြ႔ရလိမ့္မည္။ ေရႊဆြဲႀကိဳးႀကီးႀကီးဆြဲထားေသာ သီခ်င္းအဆိုရွင္မ်ားႏွင့္ မေပၚတေပၚ ၀တ္ထားေသာ အမ်ဳိးသမီးငယ္မ်ားကို ေတြ႔ရလိမ့္မည္။ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ဟစ္-ေဟာ့ပ္ဆိုသည္မွာ ျပဒါးတလမ္း၊ သံတလမ္း ျဖစ္သက့ဲသို႔ပင္ ျဖစ္ေနၿပီ။ တခ်ိန္က လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ဘ၀ကိုခံသားေပၚက္ကြဲခ့ဲၾကေသာ လူငယ္မ်ား ၏ ဟစ္-ေဟာ့ပ္ႏွင့္ျခားနားခ့ဲၿပီ။ ေငြမ်ားမ်ားေပးႏိုင္ေသာ ေကာ္္ပိုေရးရွင္းႀကီးမ်ားက ဟစ္-ေဟာ့ပ္မ်ားကို အသြင္ ေျပာင္းခ့ဲၿပီဟု သူကဆိုသည္။ ထို႔အျပင္ ယေန႔ဟစ္-ေဟာ့ပ္ေတး မ်ားက ႏိုင္ငံေရးအႏွစ္အသံသာ မရွိေတာ့သည္ မဟုတ္၊ ဖိႏွိပ္ေရး ကိရိယာတခု၊ မ်ဳိးဆက္သစ္ လူငယ္မ်ားကို ၿပိဳးၿပိဳး ျပက္ ျပက္ျဖင့္ အာရုံေထြျပားေစရန္ ဆြဲေဆာင္ေရး ကိရိယာ တခု ျဖစ္ေနၿပီဟု သူက၀မ္းနည္းသည္။ တကယ္ေတာ့ ဟစ္-ေဟာ့ပ္ သည္ ေတာ္လွန္ေရးခုခံမႈ၏ ယဥ္ေက်းမႈဟု ေကာ္နယ္လ္၀က္စ္က ေျပာခ့ဲသည္။

စစ္ဆန္႔က်င္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရးကန္႔ကြက္ဂီတႏွင့္ မ်ဳိးဆက္သစ္

ယေန႔လူငယ္အခ်ဳိ႕က ဤသို႔ေစ်းကြက္အတြင္း ခ်ေရာင္းခံေနရေသာ၊ ေငြေနာက္လိုက္ေနေသာ ဟစ္ေဟာ့ပ္ေတးဂီတ အေျခ အေနကိုလက္သင့္မခံႏိုင္။ ေကာ္ပိုေရးရွင္းမ်ားလက္ထဲမွ ဤဟစ္ေဟာ့ပ္ယဥ္ေက်းမႈကို ျပန္လည္သိမ္းပိုက္ရမည္။ မိမိတို႔ ေတာ္လွန္ခုခံမႈယဥ္ေက်းမႈျဖင့္ ျပန္လည္ထုမြမ္းေစရမည္ဟု ျမင္ၾကသည္။ “တကယ္ေတာ့ ဟစ္-ေဟာ့ပ္ကိုပိုင္တာ က်ေနာ္တို႔၊ သူတို႔က က်ေနာ္တို႔ဆီက ခိုးသြားၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပန္ျပင္ဆင္ထုပ္ပိုးၿပီး ေတာ့ သူတို႔ပဲ ဖန္တီးထားသလိုလို လာျပန္ေရာင္း တ့ဲ အေျခအေနျဖစ္ေနတယ္။ ” ဟစ္-ေဟာ့ပ္ႏိုင္ငံေရးတက္ႂကြ လႈပ္ရွားမႈအဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္တည္ေထာင္ခ့ဲသူမွာ ေဒးဗစ္-ဒီက ေျပာသည္။ သူက (KPFA's Hard Knock Radio) ေရဒီယိုကိုတည္ေထာင္လႊင့္ေနသူ ဒီ-ေဂ်တဦးလည္း ျဖစ္သည္။ သူတဦး တည္းမဟုတ္။ နယူးေယာက္မွသည္ ဆန္ဖရန္စစ္စကိုအထိ ၿမိဳ႔ႀကီးမ်ားတေလွ်ာက္ ဟစ္-ေဟာ့ပ္ေတးဂီတကို တမ်ဳိးတဖံု ျပန္လည္ အသက္သြင္း ရန္ ႀကိဳးစားေနသူ လူငယ္မ်ားစြာရွိသည္။ ဆန္ဖရန္ဆစၥကို အေျခစိုက္ (Youth Spaeks) အဖြဲ႔မွ က်င္းပေသာ ဆယ္ေက်ာ္ သက္လူငယ္မ်ား၏ လမ္းေဘးကဗ်ာ႐ြတ္ပြဲတြင္ စင္ျမင့္ကိုလႊမ္းမိုးထားသည္က ႏိုင္ငံေရး ဟစ္-ေဟာ့ပ္ေတးသံမ်ား ျဖစ္လာေနၿပီ။

ထို႔အျပင္ အစိုးရေက်ာင္းမ်ားတြင္ လူနည္းစုတိုင္းရင္းသားေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ တိုင္းရင္းသားဘာသာစကားေလ့လာ ေရး အစီအစဥ္မ်ားေဆာင္႐ြက္ေပးရန္၊ လႈပ္ရွားေသာ ကာလီဖိုးနီးယား လူငယ္မ်ား စည္းရုံးေရး ကိရိယာတခု အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ခ့ဲၾကသည္။ အေမရိကန္ရွိလူငယ္မ်ား၏ လႈပ္ရွားမႈသည္ အေျခအေနအသစ္တခုသို႔ ေျပာင္း လာေနသည္ဟု ေဆာင္းပါးရွင္ ဂ်က္ဆီအလီဂ်န္ဒရုိက ေရးသည္။ ၁၉၆၀ ခုႏွစ္မ်ားက ပါတ္၀န္းက်င္လူငယ္မ်ားက ႏိုင္ငံေရး ေတာင္းဆိုမႈမ်ား အတြက္ ထိုင္သပိတ္ပြဲမ်ား၊ လမ္းမေပၚဆႏၵျပပြဲ နည္းမ်ား သံုးခ့ဲၾကသည္။ ယခုေခတ္ လူငယ္မ်ားႏွင့္ ကြန္ျပဴတာ ဆက္သြယ္ ေရး အင္တာနက္၊ အီးေမးလ္၊ မယ္လ္တီမီဒီယာမ်ား ကိုသံုးေနသည္။ ပံုစံေျပာင္းလာ ၿပီဟု ေဆာင္းပါးရွင္ ဂ်က္ဆီက သတိျပဳမိသည္။

ဤသို႔လူေနမႈစနစ္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ စုစည္းလႈပ္ရွားရန္အတြက္ လမ္းမေပၚေလွ်ာက္ေနၾကေသာ၊ လူငယ္မ်ားႏွင့္ တသား တည္းေနထိုင္ ေနၾကေသာ စည္းရုံးေရးမွႈးမ်ားအေနျဖင့္ ဟစ္-ေဟာ့ပ္ေတးဂီတကိုသံုးၾကျခင္းမွာ ယခုမွ အသစ္အဆန္း မဟုတ္။ ဟစ္ေဟာ့ပ္ေတးဂီတ ကိုယ္၌က လူမႈလႈပ္ရွားမႈေရစီးေၾကာင္းထဲမွ ေပၚလာေသာဂီတ သံစဥ္လည္း ျဖစ္သည္။ လူငယ္တို႔၏ ရင္ခုန္သံကဗ်ာျဖစ္သည္။

“ဟစ္ေဟာ့ပ္ေတးဂီတကို က်ေနာ္တို႔ေအာက္ေျခလူထုလႈပ္ရွားမႈ ျမက္ခင္းအဆင့္ (Grassroots) ထဲမွတင္ရပ္ေနလို႔ မရဘူး။ သစ္ပင္ထိပ္ဖ်ားထိ (Tree-top) တက္တိုက္ၾကရလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္တို႔ ပိုင္တ့ဲ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈကို ျပန္သိမ္းပိုက္ရမယ္။ ဒီဂီတက ကုမၸဏီႀကီးေတြ အတြက္ မျဖစ္ေစရဖူး။ က်ေနာ္တို႔ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ ျပန္ျဖစ္ေစရမယ္။”

လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲ၀င္ဂီတ (Freedom Fighter Music) ၀ိုင္းေခါင္းေဆာင္ ဂ်ာကာဒါ အီမာနီကေျပာသည္။ လူမႈ အသိုင္း အ၀ိုင္း တခုကို ျပဳျပင္ေျပာင္းေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ လူငယ္ေတြမပါလို႔မရ။ လူငယ္ေတြပါဖို႔ ဆိုလွ်င္ သူတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈကို ျဖတ္သန္းရမည္။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ယခု တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူမ်ားက လူငယ္မ်ား၏ အသည္းစြဲ ဟစ္-ေဟာ့ပ္ဂီတမ်ားျဖင့္ လူမႈအသိုင္းအ၀န္းကို ေျပာင္းႏိုင္ရန္ က်ဳိးပမ္းေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔က ဟစ္-ေဟာ့ပ္ဂီတ သည္လူငယ္ထု လႈပ္ရွားမႈ၏ ပင္မတြန္းအား ျဖစ္လာႏိုင္သည္။ ဤအေျခအေနရလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးကစားကြင္း တခုလံုး အေျခအေနေျပာင္း သြားလိမ့္မည္ဟု သူတို႔ကယံုၾကည္ထားသည္။

မဆံုးႏိုင္ေသးေသာစစ္ပြဲမ်ားႏွင့္ အေမရိကန္ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပတြင္ အၾကမ္းဖက္တင္္္္္္းမာမႈမ်ား ေခါင္းေထာင္ထ ေနခ်ိန္ တြင္ ဟစ္ေဟာ့ပ္ဂီတသမားမ်ားက ေရွာင္လႊဲမေနႏိုင္ၾက။ စစ္ဆန္႔က်င္ေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားတြင္ တက္တက္ႂကြႂကြ ပါ၀င္ၾကသည္။ ဘာေၾကာင့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု စစ္တိုက္ေနရသနည္းဟု ေမးခြန္းထုတ္သည္။ အၾကမ္းဖက္ ၀ါဒ ဆန္႔က်င္ေရး စစ္ပြဲဟု ေႂကြးေၾကာ္ကာ ျပည္တြင္းတြင္ ဆံုးရႈံးလာေနေသာ လူ႔အခြင့္အေရးအေျခအေနကို ေထာက္ျပသည္။ သူတို႔ နစ္ျမဳပ္ေနေသာ ဘာဘယ္ဂမ္း (၀ါးျမံဳ႔စရာ ရာဘာခ်ဳိ) တျမံဳ႕ျမံဳ႕ ႏွင့္လင္စိတ္ႂကြစရာ တလႈပ္လႈပ္ ယဥ္ေက်းမႈ ထဲမွာခ်ည္း နစ္ျမဳပ္မေနႏိုင္။ ႏိုးၾကားၾကပါစို႔ဟု ႏိႈးေဆာ္သည္။ ကမာၻႀကီးအဖို႔ အၿမဲသန္႔ရွင္း၊ လန္းဆန္း၊ ၿခိမ္းေျခာက္မႈမရွိ၊ အလံုးစံု ျပည့္၀ေနေသာ ကမၻာ ႀကီးမဟုတ္။ အႏုပညာရွင္မ်ားအေနျဖင့္ သူတို႔အဖို႔ မတရားဟု ယူဆေသာ ကိစၥရပ္ အတြက္ ဆက္လက္ တိုက္ပြဲ၀င္ၾကဖို႔ ႏိႈးေဆာ္သည္။ အေမရိကန္မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ သက္သက္ျဖင့္ နားပိတ္ဆို႔၊ မ်က္ကန္းေနရေသာ အေျခအေန မျဖစ္သင့္ဟု သူတို႔က တင္ျပသည္။

ႏိုးၾကားၾကပါစို႔ တို႔မ်ဳီးဆက္သစ္ ဟစ္-ေဟာ့ပ္လူငယ္ေတြ

ဟစ္-ေဟာ့ပ္ယဥ္ေက်းမႈဟု ေျပာလိုက္လွ်င္ အေရအတြက္အားျဖင့္ တိုးတက္မ်ားျပားလာေနေသာ၊ လူငယ္ရင္ခုန္္သံ ဆန္ ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားလႈပ္ရွားမႈ ဟု အဓိပၸါယ္ရလာၿပီျဖစ္သည္။ ဟစ္ေဟာ့ပ္လူငယ္မ်ားသည္ ဖိႏွိပ္ခံေနရေသာ ၿမိဳ႕ျပလမ္းမ မ်ား ထဲမွ သူတို႔ဘ၀ကို ကဗ်ာဆန္စြာ၊ နရီက်စြာ ေဖာ္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤရင္ခံုသံသည္ နာဖ်ားေနရေသာ အျခားကမၻာ ရပ္ ၀ွမ္းက လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းမ်ားစြာဆီသို႔ပါ ကူးစက္ရင္ခုန္ေစႏိုင္ေသာ ကိစၥျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံေရးဟစ္ေဟာ့ပ္ေတးမ်ား အေနျဖင့္ ( ၁၉၈၈ ) ခုႏွစ္ေလာက္မွစ၍ ေပၚေပါက္လာသည္။ လူထုရန္သူ (Public Enemy) ဟု သူတို႔ကိုယ္သူတို႔အမည္ေပးထားေသာ လူငယ္မ်ား၏ (It Takes a Nation of Millions To Hold Us Back.) ေတးစီဒီမွ စတင္ခ့ဲျခင္းျဖစ္သည္။ ယေန႔မီဒီယာမ်ား ထဲက လူမဲမ်ားဘ၀ကို ရုပ္ဖ်က္ေဖာ္ျပထားပံုကို ဖြင့္ခ်သည္။

တို႔ေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးအတြက္ တုိက္ပြဲ၀င္ၾကမယ့္ စုရုံးပြဲပါတီ ေတးသြား၌ သူတို႔လိုလားခ်က္ကို ေဖာ္ျပသည္။
“အာဏာ၊
တန္းတူမႈတရား
ငါတို႔ ရရမယ့္ အခြင့္အေရးမ်ား
မင္းတို႔က ခြင့္ျပဳမေပး လိုၾက၊ ထိန္းခ်ဳပ္ထား။
ဒါကို ငါသိေနရ၊
ဒီလူစုရုံးပြဲပါတီက စခဲ့၊
၆၆ ခုကတည္းက
အမဲနဲ႔ ေထာက္ခံသူအေျခခံလႈပ္ရွားသူေတြညီၫႊတ္
၁၂ နာရီ
ငရဲခန္းဘ၀ကေန ထြက္လာၾက
တို႔ေတြရဲ႕ပါတီစ၊
ဒို႔လူေတြက မီးေတြျဖတ္လိုက္
အစိုးရလို႔ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ေခၚေနၾကသူေတြက
မေကာင္းဆိုးရြားေတြလို လိုက္လာၾက
ျပႆနာရွာၾက။”

ေနာက္ပိုင္းတြင္ အျခားႏိုင္ငံေရးဟစ္ေဟာ့ပ္ေတးေခြမ်ား ဆက္တိုက္ေပၚလာသည္။ လူမဲမ်ား၏ ၿဂိဳလ္ကမၻာကို ေၾကာက္ရြ႔ံ ျခင္း (Fear of Black Planet) ( ၁၉၉၀ )၊ ရီေဗာ္ဗာလူးရွင္း (Revolverlution) ေျခာက္လံုးျပဳး လိုတ့ဲ ေတာ္လွန္ေရး ( ၂၀၀၂ ) စေသာ ေတးသြားမ်ားလည္း ေပၚထြက္လာသည္။ (Dead Prez) ( M-1 ) (Stic Man) စေသာ အဆိုေတာ္မ်ား၏ ေတာ္လွန္ ေသာ ဟစ္-ေဟာ့ပ္ေတးဂီတေခြမ်ားလည္း ေပၚေပါက္လာသည္။

ယခုအခါ ဤလမ္းေဘးလူငယ္မ်ား၏ ေတာ္လွန္ေရးကိုကူညီလိုသူမ်ား ေပၚေပါက္လာသည္။ ယခုအခါ ဤလမ္းေဘး လူငယ္ မ်ား၏ ေတာ္လွန္ေရးကိုကူညီလိုသူမ်ားေပၚေပါက္လာခ့ဲၿပီ။ သူတို႔ကို ေငြေၾကးေထာက္ပံ့ရန္ နည္းလမ္း ရွာၾကသည္။ တဖက္ တြင္ သူတို႔ရင္ခုန္သံအစြန္းေရာက္မသြားေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္လိုေသာ သေဘာလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သူတို႔၏ လူေနမႈစနစ္ကို ေျပင္းလဲလိုေသာဆႏၵကို တနည္းတဖံု ျဖည့္ဆီးေပးႏိုင္လိမ့္မည္ ယူဆသည္။

ျမန္မာ မ်ဳိးဆက္သစ္ လူငယ္မ်ား၏ ရင္ခုန္သံကိုဟစ္ေဟာ့ပ္သီခ်င္းျဖင့္ တင္ျပထားၾကသည္ကို ေက်းဇူးတင္သည္။ သို႔ေသာ္ နည္းနည္းေတာ့ ေျပာလိုသည္။ သူတို႔၏ လူေနမႈစနစ္အေပၚ ေ၀ဖန္ခြင့္ကို မကန္႔ကြက္လိုသလို၊ မိမိေ၀ဖန္မႈ ကိုလည္း လက္ခံေစလိုပါသည္။ ျမန္မာျပည္ လူေနမႈ စနစ္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ လႈပ္ရွားေနၾကေသာ ကိစၥသည္ လမ္းေပ်ာက္ေန ေသာ၊ စမ္းတ၀ါး၀ါးသြာေနရေသာ ကိစၥမဟုတ္ပါ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အပါအ၀င္ ဒီမိုကေရစီ အုပ္စုမ်ားကတဖက္၊ စစ္အာဏာပိုင္မ်ားကတဖက္ ျဖစ္ေနေသာ၊ ျပည္သူမ်ားက ေျမဇာပင္သဖြယ္ ျဖစ္ေနေသာ ပဋိပကၡလည္းမဟုတ္ပါ။ ေခတ္ ေျပာင္းႏိုင္ေရးအတြက္ ေနာင္ေတာ္မ်ားအပါအ၀င္ လူငယ္မ်ားစြာ ေခၽြးႏွင့္ ေသြးႏွင့္ရင္း၍တိုက္ပြဲ၀င္လာေသာ ကိစၥျဖစ္ပါ သည္။ သူရဲေကာင္းေျမာက္မ်ားစြာက ေထာင္တန္းက်ခံ၊ အသက္စြန္႔ခံကာ တိုက္ပြဲ၀င္ေနေသာ ကိစၥလည္းျဖစ္ပါသည္။ လူထုအားလံုးက အေျပာင္းအလဲကို လိုလား ေနပါသည္။ ေျပာင္းလဲျခင္းတရားကို မည္သူကပိတ္ဆို႔တင္းခံေနသည္မွာ ထင္ရွားပါသည္။

ျမန္မာျပည္အေျခအေနသည္ ဒုကၡသည္ဓါးစာခံ (vitimized) ျဖစ္ေနရေသာ အေျခအေနမဟုတ္ပါ။ လႈပ္ရွားရွင္သန္ တိုက္ပြဲ ၀င္ေနေသာ သူရဲေကာင္းမ်ား၏ လႈပ္ရွားမႈေတာ္လွန္ေရးျဖစ္ပါသည္။ မိမိတို႔ ဒီမိုကေရစီလႈပ္ရွားသူမ်ားတြင္ အားနည္းခ်က္ မ်ား ရွိသည္ကို မျငင္းလိုပါ။ သို႔ေသာ္ မိမိတို႔သည္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ့ဲေနေသာ အေျခအေနမဟုတ္ပါ။ ယခုလူငယ္မ်ား၏ ဟစ္ေဟာ့ပ္ ေတးဂီတသီခ်င္းတြင္ လူထုမ်ားက လိုခ်င္ေသာ အေျဖကိုမေတြ႔ပါ။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေရာင္ခ်ည္မသန္း၊ ေရႊျပည္ ေတာ္ ေမွ်ာ္တိုင္းေ၀း ျဖစ္ေနပါသည္။ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တို႔ဆက္လႈပ္ရွားပါစို႔။

ႏိုးၾကားၾကပါစို႔ တို႔မ်ဳိးဆက္သစ္ ဟစ္-ေဟာ့ပ္လူငယ္ေတြ။

(စက္ ၁၅၊ ၂၀၀၃)

(စာႂကြင္း။ ဤေဆာင္းပါးေရးစဥ္က ေယာဟန္ေအာင္ အမည္ျဖင့္ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္တြင္ Burma Today အြန္လိုင္း စာေစာင္၌ ေရးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ မိမိက ေ၀ဖန္မႈေစာသြားသည္ကို လူငယ္မ်ားသို႔ ယခုအခါ ေတာင္းပန္လိုပါသည္။ ထိုစဥ္က ေယာဟန္ေအာင္ ဆိုသည္ မွာ မည္သူနည္းဟု မေက်မနပ္ ေမးျမန္းသံမ်ားလည္း ထြက္ခဲ့ေသးသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယခုအခါ MFG (Myanmar Future Generation) အပါအ၀င္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ဆန္႔က်င္၍ လူေနမႈစနစ္ ေခတ္ေျပာင္းေရး အတြက္ ေတးဖြဲ႔ၾကေသာ ဟစ္ေဟာ့ပ္ သီဆိုသူ အမ်ားအျပား ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ ဤလူငယ္မ်ား၏ လုပ္ရပ္ကို အားတက္ခ်ီးက်ဴး မိပါသည္။ က်ေနာ္ ႏွစ္သက္မိသည့္ သီခ်င္းတပုဒ္ကို ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပလိုက္ရပါသည္။ ဆက္လက္ ေဖာ္ျပပါမည္။ ေမွ်ာ္....)



ႏိုင္မင္းဇာနဲ႔ အဖြဲ႔ရဲ႔ သီခ်င္း (ဒီဗြီဘီ)


No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.