"
က်ေနာ္က ကီးဘုတ္မတီးခ်င္ဘူး။ က်ေနာ္က ကီးဘုတ္ကို ပလပ္စတစ္ပဲ ထင္တာ။ ဖီလင္မလာဘူး။ ပီယာႏိုအစစ္ကမွ တကယ္ အႏုပညာလို႔ ေျပာရမယ္"
သူ႔အေျပာက ထူးျခားေသာေၾကာင့္ က်ေနာ္သူ႔ကို ၾကည့္လိုက္မိသည္။ က်ေနာ္က သူစႏၵယားဆရာမွန္း သိထားသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သာမန္စႏၵယားဆရာမ်ဳိးဟုသာ ထင္သည္။ တိုင္းရင္းသား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္း သူ၏ အသံက ဗမာ စကားေျပာလွ်င္ အနည္းငယ္ခပ္၀ဲ၀ဲဟု ယူဆႏိုင္သည္။ က်ေနာ္ႏွင့္သူက ၾကံဳႀကိဳက္၍ အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ေခတၱ ဆံုမိၾကသည္။ စကားေျပာၾကည့္ေတာ့မွ အႏုပညာႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ေခသူမဟုတ္မွန္း သိလာရသည္။ သူက ရန္ကုန္ရွိ ၾကယ္ငါးပြင့္ ေဟာ္တယ္ႀကီးတခုတြင္ စႏၵယားတီးေနသူလည္း ျဖစ္သည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္လည္း သူ႔အေျပာက ခပ္ရင့္ ရင့္ ျဖစ္ဟန္ရွိေသာ္လည္း အမွန္ေတာ့ သူ႔ရင္တြင္း ခံစားမႈအမွန္ကို ေျပာေနျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။
က်ေနာ္ ဆက္၍ သိလိုစိတ္ျဖင့္ ေမးမိသည္။ "ခင္ဗ်ားက အခုစႏၵယား တီးေနေသးသလား။"
"က်ေနာ့္ကို နားလိုက္ၿပီ" သူက ေျပာသည္။ "ဟင္" ... က်ေနာ္ အံ့အားတသင့္။
"တကယ္ေတာ့ဗ်ာ .. က်ေနာ္တို႔ကို ေဟာ္တယ္ႀကီးေတြက ခန္႔တာကလည္း ႏိုင္ငံျခားက ပီယာႏိုတီးသမားေတြကို ခန္႔ရင္ ေဒၚလာအမ်ားႀကီးေပးရတာကိုး။ က်ေနာ္တို႔က်ေတာ့ ေဒၚလာ ၄-၅၀၀ ေလာက္ေပးရင္လည္း ရႏိုင္တာ ဆိုေတာ့ ေဒသခံ ေတြကို ေစ်းသက္သာလို႔ ခန္႔တာလည္း ပါတာေပါ့။"
သို႔ေသာ္လည္း ေဟာ္တယ္ႀကီးတခုတြင္ စႏၵယားတီးဖို႔အတြက္ ခန္႔အပ္ရသည္ဆိုေတာ့ သူ၏ အတီး၊ အႏုပညာက မေသး လွေၾကာင္းေတာ့ ခန္႔မွန္းမိသည္။ သူက တီးေနသည္မွာလည္း အေတာ္ၾကာၿပီ။ "က်ေနာ္တို႔ ေလာကမွာေတာ့ အဖိုး အားပိုလိုလည္း ေဟာ္တယ္ေတြမွာ တီးတယ္။ သူကလည္း ဆရာႀကီးပဲ။ အခုထက္ေတာင္ တီးေနတုန္းပဲ" သူက ျမန္မာ့ ဂီတေလာကမွ အျခားနာမည္ေက်ာ္ ဂီတသမားေတြအေၾကာင္း ဆက္ေျပာျပသည္။
"က်ေနာ္ကေတာ့ တကယ့္ကို ၀ါသနာပါလို႔ တီးတာ။ ပိုက္ဆံေငြေၾကးအတြက္ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ့္အေဖတို႔ကတည္းက တီးမႈတ္လာတာ၊ ဒီအႏုပညာမ်ဳိးရိုးလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္" သူ႔အေဖက ယခင္ဆိုဗီယက္ယူနီယံ (ရုရွား) တြင္ အႏုပညာ ေက်ာင္းတက္ခဲ့သူျဖစ္ၿပီး ယခင္ အစိုးရ၏ ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာဌာနမ်ားတြင္လည္း လုပ္ကိုင္ခဲ့ဖူးသူ ျဖစ္သည္။ "က်ေနာ့္ အေဖက ေငြေၾကးအားျဖင့္ ဘာမွရတာမဟုတ္ဘူး။ ရံုးသြားရင္ ဘတ္စ္ကားတိုးစီးၿပီး သြားေနၾကရတာ" သူတို႔အေဖ ျဖတ္ သန္းခဲ့ရသည့္ ယခင္ မဆလအစိုးရကာလ အေျခအေနကို ျပန္ေျပာျပသည္။
က်ေနာ္ သူေျပာလိုသည္ကို ျမင္ေယာင္မိသည္။ ထိုအခ်ိန္က ျမန္မာအစိုးရက ဆိုဗီယက္ရုရွားသို႔ အႏုပညာအတြက္ ပညာ ေတာ္သင္မ်ား ေစလႊတ္ခဲ့ေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ ေျမႇာက္စားခဲ့ျခင္း မဟုတ္ေပ။ အစိုးရဌာနမ်ားတြင္ ရာထူးတခုခု ေပး ထားမည္။ ျမန္မာ့အသံတြင္ တီးမႈတ္ရမည္။ သို႔မဟုတ္လွ်င္လည္း အႏုပညာေက်ာင္းတခုခုတြင္ စာသင္ၾကားခိုင္းမည္။ ဤမွ်သာပဲ ပစ္စလက္ခတ္ထားခဲ့သည္။ လခကလည္း မျဖစ္စေလာက္၊ သူတို႔ အႏုပညာေဖ်ာ္ေျဖမႈအတြက္ အစြမ္းျပခြင့္ ေတာင္ ၾကံဳပါ့မလားဟု က်ေနာ္ေတြးေနမိသည္။
"က်ေနာ့္အေဖတို႔က ေအာ္ခက္စထရာ Orchestra ၀ိုင္းႀကီးမ်ဳိး လုပ္ခ်င္ၾကတာဗ်။ သူတို႔ ႀကိဳးစားပါတယ္။ မျဖစ္ပါဘူး"
သူေျပာသည္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ႏိုင္ငံတခုတြင္ ႏိုင္ငံဂုဏ္ထူးေဆာင္ဟု ေခၚအပ္ေသာ ေအာ္ခက္စထရာ၀ိုင္းႀကီးမ်ဳိး ရွိကို ရွိသင့္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံက လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္လာေသာ္လည္း ယခုတိုင္ မရွိေသး။ အစိုးရအဆက္ဆက္က လည္း အားမေပးပါ။ ဤလိုဂီတ၀ိုင္းႀကီးမ်ဳိးက ေငြကုန္ေၾကးက် မ်ားလွသလို၊ အႏုပညာရွင္ အေျမာက္အမ်ားကိုလည္း ေမြး ထုတ္ေပးထားဖို႔ လိုသည္။ ဤလိုေမြးထုတ္ႏိုင္ေအာင္လည္း ဂီတ အႏုပညာ ေက်ာင္းႀကီးမ်ား မရွိပါ။ အႏုပညာရွင္မ်ား စုဆံု ေလ့က်င့္ႏိုင္ၾကဖို႔လည္း လိုသည္။ ယခင္စစ္အစိုးရ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔ရွိစဥ္က ျမန္မာျပည္တြင္ ေအာ္ခက္ စထရာ၀ိုင္းႀကီးတခု ထူေထာင္ရန္အတြက္ ပစၥည္းကိရိယာမ်ား ႏိုင္ငံျခားသို႔ မွာယူတင္သြင္းထားခဲ့သည္ဟု ၾကားဖူးသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္လည္း သံစံုဂီတ၀ိုင္းႀကီးတခု ထူေထာင္မည္ဟု သတင္းမ်ားတြင္ ဖတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ ေနာက္ေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ခင္ညြန္႔လည္းျပဳတ္၊ သံစံု၀ိုင္းႀကီးလည္း အထမေျမာက္ႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ခဲ့ရေတာ့သည္။
"ေနပါဦး... ခင္ဗ်ားကို အလုပ္ကျဖဳတ္တာလား၊ ခင္ဗ်ားက နားလိုက္တာလား" က်ေနာ္က ေမးမိသည္။
"ဒီလိုဗ်" သူက ျပန္ေျဖသည္။
"အခု ေဟာ္တယ္ေတြက ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး ေနာက္ပိုင္း ဧည့္သည္ အေတာ္အလာ က်သြားတယ္။ နာဂစ္ မုန္တိုင္းအၿပီး ပိုဆိုးတာေပါ့။ ႏိုင္ငံျခားခရီးသြားလုပ္ငန္းဆိုတာ ျမန္မာျပည္မွာ ရပ္ေနသေလာက္ကို ျဖစ္သြားတယ္။ ဧည့္သည္ မရွိေတာ့ က်ေနာ္လည္း တီးစရာမလို၊ ခန္႔ထားစရာလည္း မလို ျဖစ္သြားတာေပါ့။ အခု ေနာက္ထပ္ ကမၻာ့ စီးပြား ပ်က္ကပ္လည္း ထပ္လိုက္လာတယ္ေလ"။ သူေျပာသည့္ အခ်က္ကလည္း ခိုင္လံုေနသည္။ "အဲဒါအျပင္ က်ေနာ့္ပုဂၢိဳလ္ေရး လည္း ရွိေသးတာေပါ့"
"ေဟာ္တယ္မွာ အခ်ဳိ႔ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း လုပ္ၾကတယ္။ အမ်ဳိးသမီးတခ်ဳိ႔ဆိုရင္ အရင္က ေဟာ္တယ္ ထိန္းသိမ္း သန္႔စင္ေရး (house keeping) လုပ္တယ္။ ၃-၄ ႏွစ္ၾကာလာေတာ့ သူတို႔ေတြ ရာထူးတက္လာ၊ ေနာက္ေတာ့ အျခားေဟာ္ တယ္ေတြမွာ မန္ေနဂ်ာေတြ ျဖစ္ေနၾကၿပီ။ အခ်ဳိ႔ေယာက္်ားေလး မိတ္ေဆြေတြလည္း အရင္က စားပြဲထုိးနဲ႔ ၀င္လာတယ္။ ေရွ႔ဧည့္ႀကိဳဌာန (front desk) မွာ လုပ္ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ရာထူးတက္ မန္ေနဂ်ာေတြ ဘာေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္။ သူတို႔က ရာထူးေတြတက္လာေပမယ့္ က်ေနာ္က ပီယာႏိုတီးတုန္းပဲ။ လခကလည္း ဒီလခပဲ။ မတက္လာဘူး။ အခု ေနာက္ဆံုး အနားယူရတဲ့ အေျခအေနကို ဆိုက္တာေပါ့" ပုဂၢိဳလ္ေရးတက္လမ္းအရ ၾကည့္ေတာ့လည္း သူေျပာတာ ဟုတ္ ေနသည္။
"အခု အျပင္မွာ တီးေသးလား"
"က်ေနာ္က ေဟာ္တယ္မွာ တီးလာတဲ့ေကာင္၊ လမ္းေဘးမွာေတာ့ မတီးခ်င္ဘူး" သူက ေျဖသည္။ မာနေတာ့ အႀကီးသား။ "က်ေနာ္ေျပာသလိုေပါ့။ က်ေနာ္က ေအာ္ဂင္တို႔၊ ကီးဘုတ္တို႔ကို ပလပ္စတစ္ပဲ ထင္တာ၊ မာနႀကီးတယ္လည္း ထင္ခ်င္ ထင္။ ေနာက္ၿပီး အျပင္မွာတီးဖို႔ ဆိုတာက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဂီတေလာက Music industry ကလည္း ခိုးကူးေခြေတြေၾကာင့္ အေတာ္ထိေနၿပီ။ အျပင္ စတိတ္ရိႈးေတြလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ေဟာ္တယ္ထဲ လုပ္တဲ့ စတိတ္ရိႈးေလာက္ပဲ ရွိေတာ့တာ"
သူေျပာသည့္ စကားမ်ားထဲမွ က်ေနာ္ ေကာက္ခ်က္ခ်ၾကည့္ေနမိသည္မွာ ျမန္မာျပည္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းက အေတာ္ဆိုးရြား စြာ က်ဆင္းေနပံုရသည္။ ေဟာ္တယ္ႀကီးမ်ားက အပိုဆားဒါး၀န္ေဆာင္မႈမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ေနရသည့္ပံု ရသည္။ ထိုမွ်မက ဂီတ ေလာက Music industry ကလည္း အေတာ္ထိခိုက္ေနပံုရသည္။ ဂီတပညာရွင္မ်ားအဖို႔ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈ ဆက္ ရန္ပင္ ခက္ခက္ခဲခဲ ရုန္းကန္လႈပ္ရွား ေနၾကပံုရသည္။
"တကယ္ေတာ့ တိုင္းျပည္မတိုးတက္ရင္၊ ဂီတလည္း ဖြံ႔ၿဖိဳးစရာ မရွိပါဘူး" သူက ေျပာသည္။
က်ေနာ္တို႔ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္းကို ျပန္ၾကည့္ရင္လည္း သူေျပာသည့္ အခ်က္က ဟုတ္ေနသည္။ လူအမ်ားက ယဥ္ေက်း ဖြံ႔ၿဖိဳးလာသည္ ဆိုသည္မွာ အႏုပညာကို ၾကည့္၍လည္း ဆံုးျဖတ္ႏိုင္သည္။ ေက်ာက္ခတ္မွာတုန္းက ဂီတမရွိႏိုင္၊ စိုက္ပ်ဳိး အမဲလိုက္ စားေသာက္ေရးသာ ရုန္းကန္ေနၾကရသည္။ ေနာက္ေတာ့ သစ္တုန္း၊ ေက်ာက္တုန္းမ်ား တီးေခါက္ရင္း ဂီတ ျဖစ္လာမည္။ အကကို တီထြင္လာၾကမည္။ သည့္ေနာက္ေတာ့ ေလမႈတ္တူရိယာ၊ ႀကိဳးတပ္တူရိယာ တျဖည္းျဖည္း အဆင့္ ျမင္လာခဲ့ၾကသည္။ က်ေနာ္တို႔က ေနာက္ျပန္သြားေနၿပီလားဟု ေတြးၾကည့္မိသည္။ လူေတြက တေန႔လုပ္ တေန႔စား ရွင္သန္ဖို႔အတြက္ ရုန္းကန္ေနၾကရသည္။ ဂီတ အႏုပညာ ဖန္တီးႏိုင္ဖို႔ ေနေနသာသာ၊ ဂီတ အႏုပညာ အရသာကိုပင္ မခံစားႏိုင္သေလာက္ ျဖစ္လာရသည္။ ပညာေရးစနစ္ကလည္း နိမ့္က်လာသည္။ အေျခခံေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဂီတ အႏုပညာ သင္ႏိုင္သည့္ဆရာမ်ား မရွိေတာ့၊ သင္ၾကားေပးသည့္ အစီအစဥ္လည္း မရွိ။ ဂီတ အႏုပညာ ေက်ာင္းကလည္း ရွားရွား ပါးပါး။ ဂီတ အႏုပညာ စာအုပ္စာတမ္းမ်ားလည္း ရွားပါး။ ဂီတ အႏုပညာ ပစၥည္းမ်ားကလည္း ေစ်းႀကီးလြန္းလွသည္။ ဤသို႔ေသာ အေျခအေနၾကားထဲမွ ရုန္းကန္ေနသူမ်ား ရွိေသာ္လည္း ခိုးကူးေခြေစ်းကြက္ေၾကာင့္ အႏုပညာအတြက္ တန္ရာ တန္ေၾကး မရႏိုင္ျပန္။ ငတ္ေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ ဂီတ အႏုပညာကိုလည္း မည္သူကမွ် ဇိမ္ခံမခံစားႏိုင္ၾကေတာ့ပါ။ စစ္ အာဏာရွင္ စနစ္ဆိုးေအာက္တြင္ က်ေနာ္ တို႔ အႏုပညာ ဂီတမ်ား ဆိတ္သုဥ္းေတာ့မည္ေလာ။
က်ေနာ္က ရုပ္ရွင္ကားကေလးတခု အေၾကာင္း တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ သတိရလာ၍ ေမးမိသည္။
"ခင္ဗ်ား ပီယာနစ္ ရုပ္ရွင္ ၾကည့္ဖူးလား" ဤရုပ္ရွင္က ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက ပိုလန္ႏိုင္ငံမွ ဂ်ဴးလူမ်ဳိး စႏၵယားဆရာတေယာက္ အေၾကာင္း ျဖစ္ရပ္မွန္ကို ျပန္ရိုက္ထားသည့္ ရုပ္ရွင္ျဖစ္သည္။ ဂ်ာမနီ နာဇီတို႔က ပိုလန္ႏိုင္ငံကို က်ဴးေက်ာ္ၾကသည္။ ပိုလန္ႏိုင္ငံက နာမည္ေက်ာ္ စႏၵယားဆရာ Władysław Szpilman က နာဇီတို႔ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈမ်ား အၾကားထြက္ေျပး တိမ္းေရွာင္ေနရင္း၊ ဆာေလာင္ မြပ္သိပ္ေနရင္း၊ ေၾကာက္လန္႔ေနရင္း ဂီတ အႏုပညာကို မစြန္႔လႊတ္ႏိုင္ပံု၊ ဂီတဖန္တီးပံု အေၾကာင္း သူ႔ဘ၀ကို အေျခခံ ရုိက္ျပထားသည့္ ဇာတ္လမ္းျဖစ္သည္။ "က်ေနာ္ သိပ္ႀကိဳက္တာေပါ့" သူက ေျပာသည္။ စႏၵယားဆရာဆိုေတာ့ ဘ၀တူခ်င္း ျဖစ္၍လည္း ပိုႏွစ္သက္ႏိုင္သည္။ က်ေနာ္အားျဖင့္ နားမလည္သည့္ ဂီတလက္သံ၊ လက္ကြက္ေတြကိုလည္း သူက ပို၍ ခံစားရႏိုင္ေသးသည္။ အာဏာရွင္စနစ္မ်ား၊ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈမ်ား ေအာက္တြင္ ဂီတအႏုပညာရွင္မ်ား ခက္ခဲစြာ ရုန္းကန္ၾကရ၊ ရွင္သန္ၾကရသည္ကို ဤရုပ္ရွင္ကားက အထင္အရွား ျပထားသည္။
အခုေတာ့ က်ေနာ့္မိတ္ေဆြ စႏၵယားဆရာက ဂီတႏွင့္ ေ၀းေနသည္၊ က်ေနာ္ကေတာ့ ဂီတဆိုသည္မွာ လူအားလံုးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္၊ သူ၏ အႏုပညာဆိုသည္မွာလည္း လူေတြအတြက္ တခုခုပံ့ပိုးေပးႏိုင္သည္ ထင္၍ က်ေနာ္ အၾကံေပးမိသည္။
သူက အင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းဆင္း ျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္လည္း ယခုေတာ့ အိမ္ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ေနသည္ဟု ဆို သည္။ ဂီတႏွင့္ ေခတၱေ၀းေနသည္ဟု ဆိုသည္။ သူတို႔က ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ နာဂစ္မုန္တိုင္းအၿပီးတြင္ ဂီတ အႏုပညာ ရွင္မ်ား စုစည္းကာ မုန္တိုင္းသင့္ဒုကၡသည္မ်ားအတြက္ တတ္ႏိုင္သမွ် ကူညီရန္ သြားခဲ့ၾကသည္။ သူတို႔ တတ္ႏိုင္သည့္ ဂီတ ေဖ်ာ္ေျဖမႈျဖင့္ ပံ့ပိုးကာ မုန္တိုင္းသင့္ျပည္သူမ်ား စိတ္ေ၀ဒနာ ကုသႏိုင္ေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းၾကသည္။ ေနာက္ေတာ့ ဤမွ်ႏွင့္ မလံုေလာက္ဟု ယူဆလာသည္။ သူက မုန္တိုင္းသင့္ျပည္သူမ်ားအတြက္ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ယာ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္၍ ကူညီေနေတာ့သည္။ အခုေတာ့ စႏၵယားဆရာမွသည္ အိမ္ေဆာက္သမား ျဖစ္ေနၿပီ။ သူတတ္ ကၽြမ္းသည့္ အင္ဂ်င္နီယာအတတ္ကို အသံုးခ်၍ သူ ကူညီေပးေနရသည္ကို ေပ်ာ္ေနသည္ဟု ဆိုသည္။
က်ေနာ္ကေတာ့ စႏၵယားဆရာ၏ လက္ေခ်ာင္းကေလးေတြ သံရိုက္ရင္း၊ လႊျဖတ္ရင္း ထိခိုက္သြားမွာကို စိုးရိမ္ေနမိသည္။ သူ၀ါသနာပါသည့္ ဂီတ အႏုပညာ လုပ္ငန္းထဲ ျပန္လုပ္ကိုင္ပါေစဟုလည္း ဆုေတာင္းေနမိပါေတာ့သည္။
ေအာင္သူၿငိမ္း
ေအာက္တိုဘာ ၁၉၊ ၂၀၀၉။
Monday, October 19, 2009
ဂီတဆိတ္သုဥ္းေလသည့္အခါ
Posted by ရြက္မြန္ at 10:59 PM
Labels: ေအာင္သူၿငိမ္း
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
ျပည္တြင္းစစ္ျပီးလုိ့က်ေနာ္တို့ မိခင္တိုင္းျပည္ကိုျပန္တဲ့အခါ က်ေနာ္တို့ရဲ့မာေက်ာေနတဲ့ လူ့ႏွလုံးသားကို ႏူးညံ့သိမ္ေမြလာေအာင္ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ ေယာဆရာၾကီး။
Post a Comment