ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Wednesday, February 24, 2010

မဂၢနာမာဆဲ (သို႔မဟုတ္) က်ိန္စာသင့္ခဲ့ဖူးသည့္ရြာ

ရြာ
ရဲ့ အမည္က ခပ္ဆန္းဆန္း။ မက္ဂၢနာမာဆဲ တဲ့။ အမည္က အဂၤလိပ္မဆန္လွ။ အိမ္ေျခကေတာ့ ငါးရာ ေလာက္ ရိွမည္။ အဂၤလန္ႏုိင္ငံ အေနာက္ေတာင္ပုိင္း ကြန္းေဝါဆိုေသာ အရပ္က တံငါရြာေလး ျဖစ္သည္။ တံငါရြာ ဆိုေသာ္လည္း စုတ္စုတ္ဖတ္ဖတ္ မဟုတ္။ အဂၤလိပ္ေက်းလက္ပံုစံ ေဆာက္ထားေသာ အိမ္မ်ားကား ၾကည့္၍ ေကာင္းလွသည္။ အေဝးမွ ၾကည့္ပါက ပန္းခ်ီကား တခ်ပ္သဖြယ္။ ဆိပ္ကမ္း၌ ဆိုက္ကပ္ထားေသာ တုိင္ေတြ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ႏွင့္ ျဖဴနီဝါျပာ အေရာင္စံုလွသည့္ ငါးဖမ္းစက္ေလွ မ်ားကလည္း ေနာက္ထပ္ ပန္းခ်ီကား တခ်ပ္ဟုဆိုလွ်င္ မမွား။ အဂၤလန္မွာ ေရာက္ေနတံုး ဘေဇာ္ မဂၢနာမာဆဲကို လာလည္ရသည့္ အေၾကာင္းက သည္လိုျဖစ္သည္။

ဘေဇာ္ ငယ္ငယ္တံုးကတည္းက သည္ရြာအေၾကာင္း မၾကာခဏၾကားခဲ့ဖူးသည္။ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ေကာင္းဇံ၏ အဖိုးထံမွ ျဖစ္သည္။ အဖိုးႀကီး၏ နာမည္က ဦးေက်ာ္ျဖဴဟုေခၚသည္။ ထိုအဖိုးႀကီးသည္ ဒုတိယကမၻာစစ္ မျဖစ္ ခင္ စစ္ႀကိဳေခတ္က အဂၤလန္ႏုိင္ငံမွာ ပညာသင္ခဲ့ဖူးသည္။ ဘေဇာ္ စေတြ႔ဖူးသည့္ အခ်ိန္က ဦးေက်ာ္ျဖဴ ပင္စင္ ယူၿပီး ခါစျဖစ္သည္။ အျခား ပင္စင္စားမ်ားလို ဘုရားေက်ာင္းကန္ သြားသည္ကို မေတြ႔ရ။ တခ်ိန္လံုး အိမ္တြင္ ပန္းခ်ီဆြဲ ေနေလ့ရိွသည္။

"ဒီလိုကဲြ႔ ॥ အဲသည့္ ရြာကို အဖိုးေရာက္သြားတဲ့ အေၾကာင္းက ပန္းခ်ီဆြဲခ်င္လို႔။ အဖိုးတို႔စာသင္ေနတဲ့ တကၠသိုလ္က ပန္းခ်ီဝါသနာရွင္ ဆရာေတြက ေျပာလို႔။ ဆမ္းမားလို႔ ေခၚတဲ့ အဂၤလိပ္ေႏြရာသီမွာ ပန္းခ်ီဆရာ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ အဲသည့္ေတာင္ပုိင္း ကြန္းေဝါနယ္ထဲက ပင္လယ္စပ္ ရြာေတြမွာဆင္းၿပီး ပန္းခ်ီ ေရးၾက တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာေတြ သိပ္လိုခ်င္တဲ့ ေနေရာင္ျခည္မ်ဳိး အလင္းေရာင္မ်ဳိးကို အဲသည့္ အရပ္မွာ ေႏြဆိုရင္ ရလို႔တဲ့ကြ။ သူတို႔ အယူအဆေပါ့ကြာ။ ဒါနဲ႔ တႏွစ္ေႏြေက်ာင္းပိတ္ေတာ့ အတန္းေဖာ္ သူငယ္ခ်င္း အဂၤလိပ္က အေဖၚစပ္လို႔ အဲသည့္ရြာကို ပန္းခ်ီဆြဲဖို႔ ေရာက္သြားၾကတာ" အတိတ္က ေက်ာင္းသား ဘဝကိုလြမ္းေမာသည့္ ဟန္ျဖင့္ ဦးေက်ာ္ျဖဴက ဆိုသည္။

သူတို႔ေရာက္သြားသည့္ အခ်ိန္တြင္ မဂၢနာမာဆဲရြာ၌ ၿမိဳ႔ကဆင္းလာသည့္ ပန္းခ်ီဆရာဆို၍ သူတို႔ႏွစ္ဦးသာ ရိွသည္။ ဘာေၾကာင့္မ်ားပါလိမ့္။ ကြန္းေဝါနယ္ထဲက အျခားရြာမ်ားတြင္ ေႏြကာလ၌ လန္ဒန္အပါအဝင္ အျခား ၿမိဳ႔ႀကီးမ်ားမွ ဆင္းလာသည့္ နာမည္ႀကီး ပန္းခ်ီဆရာမ်ား၊ နာမည္မရေသးေသာ ပန္းခ်ီဆရာမ်ား၊ ပန္းခ်ီဆရာ ေပါက္စမ်ား လက္သင္မ်ား ေပါင္းစံုတို႔ျဖင့္ ရႈတ္ရွက္ခတ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ မဂၢနာမာဆဲ၌ လူစိမ္းဆိုလို႔ သူတို႔ႏွစ္ဦးသာ။ ရြာခံလူမ်ား ကလည္း သူတို႔ကို အထူးအဆန္း ျဖစ္ေနၾကသည္။ ဦးေက်ာ္ျဖဴ၏ အတန္းေဖာ္ အဂၤလိပ္ ေက်ာင္းသား၏ အဆိုအရ ဘယ္ ပန္းခ်ီဆရာမွ မသြားၾကေသာ ရြာျဖစ္ေန၍ ေနေရးစားေရး ေစ်းသက္ သာသည္။ ထိုအခ်က္က ပိုက္ဆံကို အၿမဲတြက္ေနရ ေသာ သူတို႔လို ေက်ာင္းသားပန္းခ်ီရူးမ်ား အတြက္လည္း အဓိကျဖစ္ေနသည္။

ထိုရြာတြင္ ဦးေက်ာ္ျဖဴႏွင့္ သူူ၏သူငယ္ခ်င္းတို႔ တလခန္႔ေန၍ ပန္းခ်ီဆြဲခဲ့ၾကသည္။ ထိုတလအတြင္း ရြာခံလူမ်ား ႏွင့္လည္း အေတာ္ႀကီး ခင္မင္သြားခဲ့ၾကသည္။ ဦးေက်ာ္ျဖဴတို႔ ေရာက္ခဲ့သည့္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း (၇ဝ) ေက်ာ္ က မဂၢနာမာဆဲသည္ အိမ္ေျခအားျဖင့္ ေလးဆယ္ေတာင္ မရိွေသး။ ရြာထဲတြင္လည္း ပတ္(ဘ္)ဟုေခၚသည့္ အဂၤလိပ္ရိုးရာ အရက္ဆုိင္က တဆုိင္တည္းသာ ရိွသည္။ ေန႔အလင္းေရာင္ ကုန္၍ ပန္းခ်ီဆဲြျခင္းကို ရပ္နားၿပီး တုိင္း ထိုအရက္ဆုိင္၌ သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ ဝင္ထုိင္ကာ ေအး (လ္) ဟု ေခၚေသာ အဂၤလိပ္ရိုးရာ ဘီယာ တမ်ဳိးကို မွာေသာက္ရင္း ရြာခံတံငါသည္မ်ားႏွင့္ စကားလက္ဆံု ၾကေလ့ရိွသည္။

ဘေဇာ္ႏွင့္ ေကာင္းဇံက "အဖိုး တျခားပန္းခ်ီဆရာေတြက အဲသည့္ရြာကို ဘာျဖစ္လို႔ မသြားၾကတာလဲ" ဟုစပ္စု သည္။ ထိုအခါ ဦးေက်ာ္ျဖဴက "အင္း ... အဲသည့္ရြာဟာ က်ိန္စာသင့္ေနတယ္လို႔ ကြန္းေဝါနယ္က လူေတြက ယူဆထား လို႔ကြ။ ဒါ့အျပင္ ရြာသားေတြကလည္း စရုိက္အလြန္ ဆိုးတယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ နယ္ခံေတြေတာင္ အေရာင္းအဝယ္ ကိစၥမ်ဳိး က လြဲလို႔ မဂၢနာမာဆဲဖက္ကို သြားေလ့သြားထ မရိွၾကဘူး။ ေအး ဘာျဖစ္လို႔ က်ိန္စာ သင့္ေနတဲ့ ရြာလို႔ ေခၚတာတံုး ဆိုတာက ဒီလိုကြ ငါ့ေျမးတို႔ရဲ့"။

ကြန္းေဝါအရပ္ တေၾကာရိွ ရြာမ်ားအား ေရွးတံုးက စပိန္ပင္လယ္ဓားျပမ်ားက လစ္ရင္လစ္သလို ဝင္ေရာက္၍ တုိက္ခိုက္ လုယက္ ၾကသည္။ ေနာက္ပုိင္းတြင္ စပိန္ပင္လယ္ဓားျပတခ်ဳိ႔ မဂၢနာမာဆဲ ျဖစ္လာမည့္ ေနရာတြင္ ေဒသခံ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ႏွင့္ ယူ၍ အေျခခ်ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ တခါ၌ သေရာႀကီးခုိင္း၍ တရြာလံုးနီးပါး ေသဆံုးခဲ့ ဘူးသည္။

ေနာက္တခ်ီကေတာ့ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းသံုးရာခန္႔မွစ၍ ပင္လယ္ဓားျပ ျဖစ္ခဲ့ဘူးဟန္တူေသာ အုိင္းရစ္လူမ်ဳိး တဦး ဦးေဆာင္သည့္ အုပ္စုတစု ေရာက္လာကာ နဂိုလက္က်န္ စပိန္ႏြယ္ဖြားမ်ားႏွင့္ ေပါင္း၍ အေျချချပန္သည္။ ထိုဦးေဆာင္သူ အုိင္းရစ္လူမ်ဳိး အမည္က မဂၢိဳင္းယားဟု ေခၚသည္။ ထိုသူတို႔က စပိန္ဓားျပမ်ား၏ ေနရာေဟာင္း တြင္ ရြာထပ္တည္၍ စတင္ အေျချခသည့္ ေနာက္ပုိင္းမွစ၍ ထိုေနရာအား မဂၢနာမာဆဲရြာဟု ေခၚေဝၚခဲ့ၾက သည္ မွာ ယခုတုိင္ျဖစ္သည္။ မဂၢနာမာဆဲ ရြာသားမ်ားသည္ တံငါသည္လုပ္ငန္းျဖင့္ အသက္ေမြးၾကသည္။ သို႔ေသာ္ စရုိက္ၾကမ္း စရုိက္ဆုိးေသာ ပင္လယ္ဓားျပ အဆက္အႏြယ္မ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေငြရမည္ဆိုပါက မဟုတ္တာ အကုန္လုပ္သည္ ဟုလည္း အျခားရြာမ်ားမွ စြပ္စြဲၾကသည္။

အဖိုးဦးေက်ာ္ျဖဴက သည္လိုရွင္းျပ၏။ "လိႈင္းေလထန္ေလ့ရိွတဲ့ ရာသီေတြမွာဆိုရင္တဲ့၊ ညအခ်ိန္ ရြာေဘးက ေတာင္ကုန္း ေလးေပၚမွာ ရြာသားေတြက မီးျပတုိက္အတု သေဘာမ်ဳိး လုပ္ၿပီး မီးျပတယ္လို႔ ဆိုတယ္ကြ။ မီးအခ်က္ျပတဲ့ အခ်က္ျပ စနစ္က ဒီဖက္ကကပ္သြား အႏၱရာယ္မရိွဘူးဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အဲသည့္ မီးအခ်က္ျပ အတုိင္း လုိက္မိတဲ့ ရြက္သေဘၤာဟာ မၾကာခင္ဘဲ ေက်ာက္ေဆာင္နဲ႔ တုိက္မိၿပီး ေက်ာက္ေဆာင္ေတြ အၾကားမွာ က်ဳိးပဲ့ၿပီး ေသာင္တင္ေတာ့ တာပဲ။ အဲ လိႈင္းေလနဲနဲစဲတာနဲ႔ ရြာသားေတြက ေလွေတြနဲ႔ ထြက္လာၿပီး က်ဳိးပဲ့ေသာင္တင္ေနတဲ့ သေဘၤာက ပါလာသမွ် ကုန္ပစၥည္းေတြကို ရသေလာက္ ယူၾကတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ သူတို႔က ေဒသခံေတြ ဆိုေတာ့ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြနဲ႔ မတုိက္မိ ေအာင္ သြားတတ္တာေပါ့ကြာ။ တကယ္လို႔ သေဘၤာပ်က္က မေသမရွင္ ျဖစ္ေနတဲ့ သူေတြကို ေတြ႔ရင္လည္း ကယ္ရမဲ့ အစား သတင္းမေပါက္ေအာင္ တခါ တည္း လက္စတံုး ပစ္လုိက္တယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ အဲေလာက္ ရက္စက္တယ္လို႔ ဆိုတယ္။"

ထို႔အျပင္ ေရွးေခတ္က မဂၢနာမာဆဲ ရြာသားမ်ားသည္ ကြန္းေဝါနယ္အတြင္း ျမင္းခိုးျခင္း၊ ႏြားခိုးျခင္း ခုိးလာေသာ ျမင္းမ်ား ႏြားမ်ားကို လက္ခံ၍ ျပန္ေရာင္းျခင္း၊ ေလွငယ္မ်ား ေလွအရြယ္လတ္မ်ားကိုလည္း အျခားေနရာမ်ားမွ ခိုးယူလာကာ ေဆးေျပာင္းသုတ္ၿပီး ျပန္ေရာင္းျခင္း အစရိွေသာ လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း လုပ္ၾကသည္ဟု ေဒသခံ ဇာတ္လမ္းမ်ားအရ သိရျပန္သည္။

"ငါတို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ တည္းတဲ့အိမ္က အိမ္ရွင္ရဲ့ နာမည္က ဂြ်န္ မဂိြဳင္းယားတဲ့။ သူကလည္း ရိုးရိုးႀကီးနဲ႔ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေျပာျပပါတယ္။ ေရွးတုန္းက မဂိြဳင္းယားမ်ဳိးႏြယ္ေတြဟာ ခိုးတဲ့ဆိုးတဲ့သူ မ်ားသတဲ့။ သို႔ေသာ္ ကေန႔ေခတ္မွာ ေတာ့ အဲသလို မရိွေတာ့ပါဘူးတဲ့။ ရိုးရိုးသားသား တံငါသည္ အလုပ္နဲ႔ အသက္ေမြးၾကတယ္လို႔ ငါတို႔ကိုရွင္းျပ ရွာပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ေရွးတံုးက နာမည္ပ်က္ ရိွခဲ့ဘူးတဲ့ အရိွန္ေၾကာင့္ ေတာ္ရံုလူေတြ သူတို႔ရြာ ဖက္ကို လာေလ့မရိွၾကဘူး။ အဖိုးတို႔ အဲသည္ကို စေရာက္သြားတာ မွတ္မွတ္ရရ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ေပါ့။ ဥေရာပမွာ စစ္ႀကီးမျဖစ္ခင္ သံုးႏွစ္ေလာက္ အလိုကကြ" ဟု ဦးေက်ာ္ျဖဴက ေျပာျပ၏။

အဖိုးဦးေက်ာ္ျဖဴ ေျပာျပသည္မွာ ထိုအခ်ိန္က ရြာသူရြာသား အားလံုးနီးပါး၏ ေနာက္ဆံုးနာမည္သည္ မ်ားေသာ အားျဖင့္ မဂိြဳင္းယား ဆုိသည့္ အမည္ပင္ ျဖစ္ၾကသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေမရီ မဂိြဳင္းယား၊ အင္ဒရူး မဂိြဳင္းယား၊ ဘာမဂိြဳင္းယား ညာမဂိြဳင္းယား အစရိွသည့္ နာမည္မ်ားျဖစ္သည္။ တရြာလံုး အမ်ဳိးေတာ္စပ္ေနသည့္ သေဘာဟု ဆိုႏုိင္သည္။ သူတို႔တည္းေနသည့္ အိမ္ရွင္ျဖစ္သူ ဂြ်န္မဂြိဳင္းယား အဆိုအရ ၎၏အေဖမွလြဲ၍ အဖိုး၊ အဘိုး၊ အဘုိး၏ဖခင္ႏွင့္ ထို႔ထက္ေရွးၾကသူ အမ်ဳိးသား အားလံုးနီးပါးသည္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ ငါးဖမ္းထြက္ရင္း တခ်ီ မဟုတ္တခ်ီ မုန္တုိင္းမိကာ ေသဆံုးခဲ့ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။ တျခားမိသားစုမ်ားလည္း ထိုနည္းတူ အျဖစ္မ်ားႏွင့္ ရင္ဆုိင္ ရသည္ဟုလည္း ဆိုေသးသည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ မဂိြဳင္းယား အမ်ဳိးအႏြယ္မ်ားသည္ ေရွးတံုးက ရြက္ သေဘၤာမ်ားအား ေက်ာက္ေဆာင္ႏွင့္ တုိက္မိေအာင္ လုပ္ခဲ့ျခင္း၊ ပစၥည္းမ်ားကို လုယက္ျခင္း၊ သေဘၤာေပၚ ပါလာ သူမ်ားကို သတ္ျဖတ္ျခင္း၊ ခုိးဆိုးလိမ္ေကာက္ ျခင္း အစရိွသည္တို႔ေၾကာင့္ က်ိန္စာသင့္တာ ျဖစ္ႏုိင္ ေၾကာင္းလည္း ေျပာျပသည္။

"အဲသည့္အဖိုးႀကီး ဂြ်န္မဂြိဳင္းယားက မယံုရင္ ရြာထိပ္က သင္းခ်ဳိင္းမွာ သြားၾကည့္ဆိုလို႔၊ ငါတို႔ႏွစ္ေယာက္ သြား ၾကည့္ေတာ့၊ သူေျပာတာ ဟုတ္တယ္ေဟ့။ သင္းခ်ဳိင္းမွတ္တုိင္ အမ်ားစုဟာ အမ်ဳိးသမီး နာမည္ေတြခ်ည္းပဲ။ သူ ေျပာသလိုဘဲ ေယာက္်ားအမ်ားစုဟာ ပင္လယ္ထဲမွာ ေသခဲ့ၾကေတာ့ သင္းခ်ဳိင္းမွာ ျမဳပ္စရာ မလိုေတာ့ဘူး ေပါ့ကြာ။ ဒါေပမဲ့ ဇာတ္လမ္း ဟာ ဒီမွာ မၿပီးေသးဘူး။ မဂိြဳင္းယားႏြယ္ အမ်ဳိးသမီးေတြဟာလည္း မ်ားေသာ အားျဖင့္ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ေသတာမ်ား တယ္လို႔ ဆိုျပန္ေသးတယ္။ ဒါနဲ႔ ငါတို႔ႏွစ္ေယာက္ သင္းခ်ဳိင္းကို တေခါက္ျပန္သြားၿပီး ၾကည့္ေတာ့၊ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ့ အုတ္ဂူက မွတ္တုိင္ေတြမွာ အသက္အႀကီးအဆံုးက ငါးဆယ္အရြယ္ တဦးပဲရိွတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ သံုးဆယ္ေက်ာ္ ေလးဆယ္မတုိင္ခင္ေလာက္မွာ ေသတာက မ်ားေနတယ္။ သင္းခ်ဳိင္းက ခပ္ေသးေသးဆိုေတာ့ မွတ္တုိင္မွန္သမွ် ငါတို႔ အကုန္လုိက္ဖတ္ ၾကည့္တာေပါ့။" ဤသည္ကား အဖိုးဦးေက်ာ္ျဖဴ ေျပာျပေသာ က်ိန္စာသင့္ခဲ့သည့္ မဂၢနာမာဆဲ အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။

အဖိုးႀကီး ဦးေက်ာ္ျဖဴတို႔ ပန္းခ်ီလာဆြဲသည့္ ေခတ္တံုးက မဂၢနာမာဆဲသည္ အိမ္ေျခ ေလးဆယ္ေလာက္သာ ရိွခဲ့သည္။ က်ိန္စာသင့္ေနသည့္ရြာ စရိုက္ဆိုးသည့္ရြာဟု သတ္မွတ္ခံရေသာေၾကာင့္ ဘယ္သူကမွ အေရးလုပ္၍ သြားလာ လည္ပတ္ျခင္း မရိွခဲ့ၾက။ မဂၢနာမာဆဲရြာကဟု ဆိုလွ်င္ ေဒသခံမ်ားက ႏွာေခါင္းရံႈ႔ခ်င္သည္။ သိပ္အဖက္ မလုပ္လိုၾက။ သို႔ေသာ္ ယခု ဘေဇာ္ေရာက္သည့္ အခ်ိန္၌ အရာရာ ေျပာင္းလဲ့ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ရြာေလးတြင္ အိမ္ ေျခ ငါးရာေက်ာ္ခန္႔ ရိွေနေလၿပီ။ ေႏြရာသီ အပန္းေျဖလာသည့္ ဧည့္သည္မ်ားျဖင့္ စည္ကားေနသည္။ ပန္းခ်ီ အေရာင္း ျပခန္းမ်ားသည္ပင္ ကုိးဆုိင္ဆယ္ဆုိင္ခန္႔ ရိွေနသည္။

ဦးေက်ာ္ျဖဴတို႔ ထုိင္ခဲ့သည္ ဆုိေသာ အရက္ဆုိင္အတြင္းသို႔ ဘေဇာ္ဝင္၍ ဘီယာတပုိင့္ မွာလုိက္သည္။ ေဒသခံ အဖိုးႀကီး ႏွစ္ဦးက အာရွမ်က္ႏွာေပါက္ႏွင့္ ဘေဇာ္ကို မိတ္ဆက္လာ၍ ျမန္မာျပည္က ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပရင္း စကားလက္ဆံု က် ျဖစ္သည္။ အဖိုးႀကီး တဦးက ဤသို႔ရွင္းျပသည္။ "က်ဳပ္တို႔ရြာ သည္လို စည္ကားလာတာ အဲသည့္ ေက်ာင္းသား ႏွစ္ေယာက္ ေက်းဇူးေၾကာင့္လို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားဘူး။ တေယာက္က ကိုယ့္လူတို႔ ျမန္မာျပည္က။ က်ဳပ္တို႔ရြာကို လူစိမ္းေတြ ညအိပ္ညေနလာတာ ရြာသမုိင္းအရ အဲတာ ပထမဆံုး အႀကိမ္ပဲ။ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ကေပါ့။ ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာ လည္း ေႏြေရာက္တုိင္း သူတို႔ ပန္းခ်ီဆြဲဖို႔ လာၾကတယ္။ တျခား ေက်ာင္းသား ေတြလည္း သူတို႔နဲ႔ ပါပါလာၾကတယ္။ ေနာက္ပုိင္း က်ဳပ္တို႔ရြာလည္း တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ပန္းခ်ီ ဆရာေတြ အလာမ်ားၿပီး စည္းကားလာတယ္ ဆိုပါေတာ့။ အခုဒီဖက္ ေခတ္မွာေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာေတြတင္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေႏြရာသီ အပန္းေျဖလာတဲ့ ဧည့္သည္ေတြေၾကာင့္ ဧည့္ႀကိဳ လုပ္ငန္းကပါ စီးပြားျဖစ္လာတယ္။ ဧည့္သည္ေတြ ဘာျဖစ္လို႔ က်ဳပ္တို႔ရြာကို လာၾကသလဲ ေမာင္ရင္သိလား။ " ဘေဇာ္က "ဟုတ္ကဲ့ တဆိတ္ ေလာက္ ရွင္းျပပါလား" ဟုစကား ေထာက္လုိက္သည္။

ေနာက္အဖုိးႀကီး တဦးက ႏုတ္ခမ္းေမႊးႀကီး ကားလာသည္အထိ တဟဲဟဲျဖင့္ ရယ္လုိက္ရင္း ဤသို႔ရွင္းျပ၏။ "က်ိန္စာ သင့္ခဲ့ဖူးတဲ့ မဂၢနာမာဆဲဟာ ဘယ္လို ရြာမ်ဳိးပါလိမ့္ ဆိုတာ သိခ်င္လို႔ စပ္စုခ်င္လို႔ လာတဲ့သူကမ်ား တယ္။ ရြာထိပ္က ေရွးေဟာင္း သင္းခ်ဳိင္းဟာဆိုရင္ ျပတုိက္လို ျဖစ္ေနလို႔ ေရွးမူမပ်က္ေအာင္ေတာင္ ထိန္း သိမ္းထားရတယ္ ကိုယ့္လူေရ။ ဒါ့အျပင္ ပန္းခ်ီဆရာ ေတြေၾကာင့္လည္း ဆုိင္ေတြမွာ ပန္းခ်ီကားေတြ ေရာင္း ရတာက ေနာက္စီးပြားေရး တခုေပါ့။ စားေသာက္ဆုိင္ေတြ တည္းခိုခန္းေတြလည္း နည္းမွမနည္းတာ။ ေႏြရာသီ ဟာ က်ဳပ္တို႔အတြက္ စီးပြားေရး ကာလပဲ။"

အဖိုးဦးေက်ာ္ျဖဴက မဂၢနာမာဆဲရြာသားမ်ားကို ပံုပမာထား၍ သူတို႔ကို ဆံုးမခဲ့ဘူးသည္။ "လူကေလးတို႔ မွတ္ ထားၾက။ မေကာင္းမႈဆိုတာ တဦးခ်င္း တေယာက္ခ်င္းပဲ လုပ္လုပ္၊ အုပ္စုဖြဲ႔ၿပီးပဲ က်ဴးလြန္က်ဴးလြန္ ကုိယ္ျပဳခဲ့ တာအတြက္ ျပန္ေပး ဆပ္ရတယ္။ မေကာင္းမႈကို ေရွာင္ၾကကြဲ႔။"

မဂၢနာမာဆဲတြင္ ဘေဇာ္ ႏွစ္ညအိပ္ေနခဲ့သည္။ ရြာမွမျပန္ခင္ အမွတ္တရအျဖစ္ ပန္းခ်ီျပခန္း အေရာင္းဆုိင္ တဆုိင္မွ ဆီေဆး ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ ဝယ္ခဲ့သည္။ ပန္းခ်ီကားထဲတြင္ ေတြ႔ရသည္ကေတာ့ ေက်ာက္ေဆာင္ေပၚ တြင္ ထက္ပုိင္း က်ဳိး၍ တင္ေနေသာ ရြက္သေဘၤာတစင္းႏွင့္ ထိုရြက္သေဘၤာဆီသို႔ ဦးတည္၍ လိႈင္းမ်ားအၾကား တြင္ ေလွာ္ခတ္ ေနေသာ ေလွငယ္ေလးမ်ားပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ေဇာ္မင္း (လူ႔ေဘာင္သစ္)

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.