ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Friday, October 29, 2010

ၾကယ္တလုံးႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု

ၾကယ္
တလံုးဟု ဆိုလုိက္၍ ဟိုေခတ္တုန္းက ေပၚခဲ့ေသာ လူရႊင္ေတာ္ ၾကယ္တလံုးအေၾကာင္း ေျပာေနသည္ဟု မထင္ လုိက္ပါႏွင့္။ ႏုိင္ငံေရးေၾကာင္း ေျပာမလို႔ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္မႀကိဳက္တာကို မႀကိဳက္ေၾကာင္း ေျပာလို၍ ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံသားတုိင္း မိမိႏုိင္ငံ၏ အနာဂတ္ လွပတာကို ျမင္ျခင္ၾကသည္သာ ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အနာဂတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဘယ္လိုျမင္ခ်င္ပါသလဲဟု ဆိုလုိက္တိုင္း လူအမ်ားစု ျပည္သူအမ်ားစုထံမွ ထြက္လာ ေသာ အေျဖကား လူမ်ဳိးတုိင္း လူမ်ဳိးတုိင္းအတြက္ တန္းတူညီမွ်မႈရိွေသာ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုဟု ဆိုသည့္ တံု႔ျပန္ခ်က္ ပင္ ျဖစ္သည္။ လွပေႏြးေထြးသည့္ ရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း တန္းကနဲ သိႏုိင္ေပသည္။ ျဖစ္သင့္ ျဖစ္ထိုက္သည့္ သဘာဝ ဟုလည္း ထပ္မံဆိုခ်င္သည္။

ျပည္ေထာင္စု ဆိုသည့္ အသံုးအႏံႈးကို အစိုးရ အဆက္ဆက္တုိင္းက အျမဳတ္ထြက္မတတ္ ေျပာခဲ့ၾကသည္။ လက္ရိွ စစ္အစိုးရကလည္း သည္စကားလံုးကို ႀကံဳတုိင္း တြင္တြင္ေျပာေနဆဲ။ သို႔ေသာ္ ျပည္ေထာင္စု ဆိုသည့္ စကားလံုးကိုသာ ေျပာသည္။ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုဟု အျပည့္အစံု ေျပာျခင္းမရိွပါ။ တကယ့္ ျပည္ေထာင္စု ကား ဘယ္ဆီမွာ ေနမွန္း မသိ။ ျပည္ေထာင္စုဆိုသည့္ အရသာကား ဘယ္လိုရိွမွန္းလည္း ဘယ္သူမွမသိ။ မသိရသည့္ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ဘယ္တံုးကမွ ဘယ္အစိုးရကမွ ျပည္ေထာင္စု ဆိုသည့္ အေျခအေနကို စစ္စစ္မွန္မွန္ အေကာင္အထည္ မေဖၚခဲ့ၾက၍သာ ျဖစ္သည္။ လိမ္လည္ လွည့္ဖ်ားျခင္းျဖင့္သာ အခ်ိန္တို႔ တစတစ ကုန္ဆံုးခဲ့ ရသည္။ ေခတ္ႀကီးကား အတုတေထာင္၊ အေယာင္တသိန္း၊ အပလိန္း အနႏၱဟု ဆိုရေပေတာ့မည္။

မဆလ ဟုေခၚသည့္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ အစိုးရလက္ထက္က တုိင္းသူျပည္သား တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးမ်ား အားလံုးအတြက္ ျပည္ေထာင္စု ဆိုရွယ္လစ္ သမၼတျမန္မာႏုိင္ငံကို ထူေထာင္ရပါသည္ဟု ဆိုခဲ့သည္။ ပါလီမန္ဒီမုိကေရစီ ဆိုတာ အရင္းရွင္လူနည္းစုကိုသာ ကိုယ္စားျပဳေသာေၾကာင့္ဟု အေၾကာင္းျပခဲ့ ၾကသည္။ သူတို႔ ထိုသို႔ ဆိုေနသည့္ အခ်ိန္ တြင္ ျပည္သူေတြအေနျဖင့္ ေကာင္းမေကာင္း ႀကိဳက္မႀကိဳက္ ျပန္ေျပာခြင့္ မရိွခဲ့။ မဆလ ေခါင္းေဆာင္မ်ား အားလံုး ကလည္း စစ္ဗိုလ္လက္ရိွႏွင့္ စစ္ဗိုလ္လူထြက္ မ်ားသာျဖစ္သည္။ အသံုးအႏံႈး ကေတာ့ လွသည္။ ျပည္ေထာင္စု ဆိုသည့္ စကားလည္းပါသည္။ အမ်ားေကာင္းစားေရးကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ ဆိုရွယ္လစ္ ဆိုသည့္ အသံုးအႏံႈးကလည္း ပါလုိက္ေသး သည္။ အမ်ားဆိုေတာ့ လယ္သမား၊ အလုပ္သမား ဆိုသည့္ လူမ်ားစုကိုလည္း သည္အသံုးအႏံႈးက ကိုယ္စားျပဳသေယာင္ ေယာင္ ဖန္တီးထားေသးသည္။

ထိုသို႔ အမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳသလိုလို ဖန္တီးလိုက္သည့္အတြက္ မဆလ အစိုးရဖက္မွ မလုပ္ခ်င္ဘဲ ျပန္လုပ္ ေပးရသည့္ အခ်က္ကေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ အလံတြင္ပါဝင္ေနေသာ သေကၤတမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ေတာင္သူ လယ္သမားမ်ား အတြက္ စပါးႏွံသေကၤတကို ထည့္သြင္းရသည္။ အလုပ္သမား လူတန္းစားအတြက္ ပင္နီယံႀကီး တလံုးလည္း ပါခဲ့ရသည္။ တုိင္းႏွင့္ ျပည္နယ္ (၁၄) ခု အတြက္ ၾကယ္ (၁၄) လံုးကို ထည့္သြင္း သတ္မွတ္ခဲ့ရ သည္။ အနီေရာင္ႏွင့္ အျပာေရာင္ကိုလည္း ဘယ္လို အဓိပၸါယ္ႏွင့္ ထည့္သြင္းခဲ့သည္ ကိုေတာ့ ကာယကံရွင္ အစိုးရသာ သိေပလိမ့္မည္။ ထိုေခတ္တေခတ္လံုး ျပည္သူတို႔ ျပာယာခတ္ခဲ့ရသည္ မဟုတ္ေလာ။ တတိုင္းျပည္ လံုးလည္း နီရဲေသာ ေသြးခင္းလမ္း ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ဆက္တုိက္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ လူထုအံုႂကြမႈမ်ားႏွင့္ တုိင္းရင္းသား နယ္ေျမမ်ားအတြင္း လက္နက္အားကိုး၍ ႏိွမ္နင္းခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေသြး ေျမက် ခဲ့ရသည္ကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။

ေျပာမည္ ဆိုလွ်င္ေတာ့ အဲသည့္ အလံေတာ္ကိုအေျချပဳ၍ သေဘာေလာက္ေတာ့ ေျပာလို႔ရေသးသည့္ အခ်က္ ကေလး မ်ား ရိွပါေသးသည္။ ၾကယ္ (၁၄) လံုးသည္ ျပည္ေထာင္စု ျဖစ္သည္။ သည္ၾကယ္ေလးကေတာ့ ဒို႔ခ်င္း ျပည္နယ္၊ သည္ ၾကယ္တလံုးကေတာ့ ဒို႔ရွမ္းျပည္၊ သည္တလံုးကေတာ့ ဒို႔ကရင္ျပည္နယ္ အတြက္ စသျဖင့္ အျဖစ္သေဘာမ်ဳိး ေျပာလို႔ရႏုိင္ ေသးသည္။ ၾကယ္ (၁၄) လံုးအတြင္းမွာ ဆိုရင္လည္း ထိပ္ဆံုးက ၾကယ္ကေတာ့ ေျမပံုအတုိင္း၊ နာရီလက္တံ အတုိင္း တြက္ခ်က္မည္ ဆိုပါက ဒို႔ကခ်င္ျပည္နယ္ ဟုလည္း ဆိုႏုိင္ပါေသးသည္။ လယ္သမားမ်ား ကလည္း စပါးႏွံသည္ ဒို႔ေတာင္သူ လယ္သမားမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳတာေဟ့ဟု ဆိုႏုိင္သလို အလုပ္သမားမ်ားကိုလည္း ေမ့မထားဘဲ ပင္နီယံ သေကၤတျဖင့္ ျပဆိုထားသည္ဟု အျဖစ္ေလာက္ေတာ့ ေျပာႏုိင္ ေသးသည္။ ျပည္ေထာင္စု စစ္တာ မစစ္တာကေတာ့ ထားလုိက္ပါေတာ့။ အဲသည့္ကာလ အေျခအေနမ်ားဆီက အဆိုပါ ႏုိင္ငံေတာ္အလံကို ႏုိင္ငံတကာမွ လွမ္းၾကည့္လုိက္ ျပန္လွ်င္လည္း၊ ေၾသာ္… သူတို႔ဆီမွာ တုိင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ားအား ကိုယ္စားျပဳထားတဲ့ သေကၤတကို အလံေတာ္မွာ ေသေသခ်ာခ်ာ ေဖၚျပထားသားပဲ ဟုလည္း ထင္ေကာင္းထင္ႏုိင္စရာ ရိွသည္။ သို႔ေသာ္ အလံေတာ္တြင္ ပါရိွေသာ သေကၤတမ်ားမွာ လိမ္လည္လည့္ဖ်ားရံု အတြက္သာ ျဖစ္သည္။ တကယ့္ ျပည္ေထာင္စု အႏွစ္သာရသည္ မရိွ။ လက္ေတြ႔ မွာက စစ္ဗိုလ္မ်ားသာ အုပ္ခ်ဳပ္ထားသည္ကိုး။

ေခတ္ေတြ ထပ္ေျပာင္းခဲ့သည္မွာလည္း အမ်ားအသိပင္။ ယခု ႏုိင္ငံေတာ္ကို စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ေနသည့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မ်ား က ႏုိင္ငံေတာ္ အလံအသစ္တခုကို တည္ထြင္ဖန္တီး၍ ေညာင္ႏွစ္ပင္ညီလာခံ၌ အတည္ျပဳခဲ့သည္။ ေညာင္ႏွစ္ ပင္ ညီလာခံက (၁၄) ႏွစ္ၾကာ အခ်ိန္ယူ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္၌ ကိုယ့္သေဘာ ကိုယ္ေဆာင္၍ အတည္ျပဳခဲ့ ၾကသည္။ ႏုိင္ငံသားေတြမွာျဖင့္ ဘာမွန္းေတာင္ မသိလုိက္ရ။ ထိုအလံေတာ္ အသစ္တြင္ အ၀ါ ေရာင္က အလွ်ားလုိက္ အေပၚဆံုး တြင္ရိွသည္။ အလယ္မွာကအစိမ္းေရာင္၊ ေအာက္ဆံုးမွာကေတာ့ အနီေရာင္ ျဖစ္သည္။ အလံေတာ္၏ အလယ္တည့္တည့္ တြင္ အျဖဴေရာင္ ၾကယ္ႀကီး တလံုးရိွေနသည္။ ဘယ္သူေတြ ႀကိဳက္ ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ သူတို႔က အေႏွးႏွင့္အျမန္ အတည္ျပဳခဲ့သည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ရက္ပုိင္းအတြင္းက ထိုအလံ ေတာ္ အသစ္ကို ႏုိင္ငံသားေတြကို အသိမေပးဘဲ ကုိယ့္ သေဘာႏွင့္ကိုယ္ လႊင့္တင္ခဲ့သည္။ ဆိုရွယ္လစ္ အစစ္မဟုတ္ေသာ အလံေတာ္ေဟာင္းကား နိတၴိတံသြား ခဲ့ေခ်ၿပီ။ ျပည္ေထာင္စု စစ္စစ္မွန္မွန္ကို ကိုယ္စား မျပဳခဲ့ေသာ အလံေတာ္၏ ေနရာတြင္ ေမာင့္သေဘာ အလံေတာ္သစ္တခု ထပ္မံ ေနရာယူခဲ့ေခ်ၿပီ။

မဆလေခတ္က မလႊဲမေရွာင္သာ ျဖစ္ခဲ့ရသည္မွာ ကိုယ့္ရႈးကုိယ္ပတ္သြားသျဖင့္ ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္ ၾကယ္ (၁၄) လံုး အလံေတာ္တြင္ ထည့္သြင္းခဲ့ရ ေသးသည္။ ယခု နဝတ၊ နအဖ ေခတ္တြင္ လုပ္ခ်လိုက္ပံုကေတာ့ ေျပာင္က်လြန္းလွသည္။ သူတို႔၏ သေဘာထား တင္းမာသည္ကိုလည္း အလံေတာ္ကို ၾကည့္၍ သိႏုိင္သည္။ ျပည္ေထာင္စု ဆိုသည့္ အသံုးအႏံႈး ကိုလည္း ဆက္သံုးခ်င္ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ျပည္ေထာင္စု သေဘာကို ထင္ဟပ္ေစမည့္ သေကၤတကိုလည္း အလံေတာ္ တြင္ ဘယ္လိုမွ ရွာေဖြလို႔မရ။ ၾကယ္ကား တလံုးတည္းသာပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ သူတို႔သည္ ျပည္ေထာင္စုကို ေၾကာက္ေသာ သူမ်ားပါတကား။

ႏုိင္ငံေတာ္သည္ ထိုၾကယ္တလံုးသာ ျဖစ္သည္ဟုဆိုပါက တျပည္ေထာင္စနစ္ကို ရည္ရြယ္ရင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုႏုိင္ သည္။ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုဆိုသည့္ သေဘာကိုလည္း မျခံဳငံုမိသည့္ အျပင္ ရိုးရိုး ျပည္ေထာင္စု အသြင္ကိုေတာင္ မေဆာင္ေၾကာင္း ျမင္ႏုိင္သည္။ ဒါ့အျပင္ အစိမ္းေရာင္က ဗဟိုခ်က္မမွာ ရိွေနသည့္အတြက္ အစိမ္းေရာင္ ဝတ္ဆင္ထားသည့္ စစ္တပ္အေပၚမွာသာ မီွခိုေနရသလိုလည္း ျဖစ္ေနေသးသည္။ အစိမ္းေရာင္ ဆိုေတာ့ စစ္တပ္ကိုသာ ကိုယ္စားျပဳ သည္ဟု လည္း သြယ္ဝိုက္၍ ေျပာခ်င္ပံုရသည္။ အဝါေရာင္ကို ေရႊေျမဟု အဓိပၸါယ္ဖြင့္မည္ ဆိုပါကလည္း ထိုေရႊမ်ားကို သူတို႔သာ ယူငင္သိမ္းပုိက္မည္မွာ ေျမႀကီးလက္ခတ္ မလြဲေပ။ အခုလည္း ရသမွ် ခါးၾကားလိမ္ထား ၾကသည္ မဟုတ္ေလာ။ အနီေရာင္ ကေတာ့ ဆက္လက္ ေသြးခင္းေသာ လမ္းဟု နိမိတ္ ဖတ္ရန္သာ က်န္ေတာ့သည္။ အေကာင္းတကြက္မွ မျမင္မိ ေသး။ တိုတိုေျပာရပါက ျမန္မာ ႏုိင္ငံကို စစ္တပ္က ဆက္လက္အုပ္ခ်ဳပ္ ဦးမည္ဆိုေသာ သေဘာထားပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ စစ္ဗိုလ္ေတြ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲေ့သာ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ႏွင့္ ဘာမ်ားကြာ ပါသနည္း။ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု ဆိုသည္ကား ေဝးလြန္း လွေသာ ခရီးဟု ဆိုရေပမည္။

ဤသေဘာကို သိျမင္ၿပီးသည့္ သကာလ၌ မိမိတို႔ ဘာဆက္လုပ္ၾကမလဲဆိုတာ အခ်င္းခ်င္း ေမးခြန္းထုတ္ရန္သာ က်န္ ေတာ့သည္။ ဟိုလူ သည္လူမ်ား၊ ဟုိအုပ္ သည္အုပ္မ်ား၊ ဟိုပညာရိွ သည္ပညာရိွမ်ား အေတာ္ေစာေစာ ကာလက ထင္ထားသလို ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြး အေျဖရွာေရးသည္ နီးစပ္ မလာႏုိင္ေတာ့ဘဲ ေဝးသထက္ ေဝးေတာ့ မည္ကို ျမင္ေနရသည္။ ႏုိင္ငံတကာမွာ ရိွေနသည့္ နည္းနာေပါင္း မ်ားစြာကို မတတ္ကြ်မ္း သည့္အတြက္၊ မသိရိွသည့္ အတြက္ ေဆြးေႏြးေရး စားပြဲသို႔ မေရာက္ႏုိင္ဘဲ ျဖစ္ေနသည္ဟု ထင္ေနသည့္ သူမ်ားလည္း ျပန္လည္သံုးသပ္ဖို႔ လိုေနၿပီဟု အၾကံေပးလိုသည္။ ယေန႔ ျမန္မာျပည္ ျပႆနာသည္ နည္းနာ ျပႆနာ မဟုတ္ပါ။ ေစတနာ ျပႆနာ ဟုသာ ျမင္မိသည္။ ေနာက္လာသည့္ ေမာင္ပုလဲ ဒိုင္းဝန္ထက္ကဲ ဆိုသည့္ စကားပံုမွာ ေရွးလူမ်ား အလကား ထားရစ္ခဲ့သည္ မဟုတ္။

အလံေတာ္အသစ္ကို အသက္သြင္းေရး လုပ္ေနရင္းျဖင့္ ၿမိဳ႔ေတာ္အသစ္ကား တည္ၿပီးေလၿပီ။ ၿမိဳ႔ေတာ္အသစ္ဟု မျမင္မိပါ။ ခံတပ္အသစ္ ေဆာက္လုပ္ျခင္းဟုသာ ျမင္မိသည္။ သူတို႔သည္လည္း သူ႔တို႔ အနာဂတ္အတြက္ ျပင္ေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သည္ခံတပ္ထဲ ကေန ဘာလာလာ ခံခ်မည္ ဆိုသည့္ သေဘာလည္း ျဖစ္သည္မွာ အထင္အရွားပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ယခင္ မဆလ ေခါင္းေဆာင္မ်ားတို႔တြင္ သည္လိုခံတပ္မ်ဳိး မရိွခဲ့။ ထို႔ေၾကာင့္ အေျပာင္းအလည္း ကာလမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေသာအခါ ေျပးစရာ ေျမမရိွျဖစ္ခဲ့ ရသည္။ အႀကံတူ ေနာက္လူ သာစၿမဲဟု ဆိုၾကသည္။ ပါလီမန္ထဲတြင္ ေနာင္မွာ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း တုိက္ယူမည္ ေနရာခ်ဲ့ယူမည္ဟု ဆိုသည့္ သူမ်ား လည္း အခုကတည္းက အလံသစ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘာတလံုးမွ် မေျပာ ႏုိင္ၾက။ ေရငံုေနၾကသည္။ အခ်ိန္ေကာင္း ကို ေစာင့္ျခင္းေလာ သို႔မဟုတ္ ေၾကာက္၍ေလာ။

မိမိတို႔သည္လည္း မိမိတို႔လုပ္ရန္ ရိွသည္မ်ားကို မတိမ္းမေစာင္းဘဲ ဆက္လုပ္ရန္သာလိုသည္။ လြတ္ေျမာက္ေရး လုပ္ငန္း မ်ား မွန္သမွ်သည္ ျပည္သူ႔အားပါမွသာ ေမာင္းႏွင္အားကို ေကာင္းေစသည္။ ႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံသားမ်ား အျပည့္အဝ ပူးေပါင္းမႈ မရိွဘဲ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္သြားေသာ၊ လြတ္ေျမာက္ သြားေသာ ႏုိင္ငံ ဆိုသည္မွာ တခါမွ်မၾကား ဖူးေသး။

ေဇာ္မင္း
၂၉ ရက္ ေအာက္တိုဘာလ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္

(ယခုေဆာင္းပါးသည္ လြန္ခဲ့ေသာ သံုးႏွစ္ေက်ာ္က ေခတ္ၿပိဳင္ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထပ္မံ၍ ျဖည့္စြက္ၿပီး ျပန္လည္တင္ဆက္ လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။)



Share/Bookmark

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.