ပညာေရးစနစ္ ေကာင္းမြန္မွ၊ အဆင့္အတန္းရိွမွသာ တုိင္းျပည္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ဦးတည္ႏုိင္လိမ့္မယ္ ဆိုတာ လူတုိင္း သိၿပီးသားပါ။ ပညာရွင္ေတြ၊ ကြ်မ္းက်င္သူေတြက ေထာက္ျပမွ မဟုတ္ပါဖူး။ အသိဉာဏ္ရိွတဲ့ လူတုိင္း နားလည္ပါတယ္။ တုိင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတ့ဲ အစိုးရ အဆက္ဆက္ မ်ားလည္း ဒါကို သိၿပီးသားပါ။
ဒါေၾကာင့္ အမွန္တကယ္ လြတ္လပ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီ ထြန္းကားတဲ့ ႏုိင္ငံေတြမွာ ပညာေရးကို အစိုးရ ကိုယ္တုိင္က ပါလီမန္ ေတြမွာ ႂကြက္ႂကြက္ညံေအာင္ ေဆြးေႏြးၿပီး အေလးထား ဆံုးျဖတ္ ေဆာင္ရြက္ ၾကပါတယ္။ ပညာေရး အတြက္ ေငြေတြကို ပံုေအာၿပီး အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ပညာေရးစနစ္ အဆင့္ျမင့္လာၿပီး သူမ်ား တုိင္းျပည္ ေတြနဲ႔ ယွဥ္ေဘာင္တန္း ႏုိင္ေအာင္ အတြက္ ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကြ်မ္းက်င္တဲ့ ပညာရွင္မ်ားကို ဦးစီး ဦးေဆာင္ လုပ္ေစပါတယ္။ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ေဆာင္ရြက္ေစပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရက ပညာေရး အတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ ပညာရွင္မ်ား အၾကားမွာ ကန္႔လန္႔ကန္႔လန္႔နဲ႔ ဝင္ပါျခင္း ဝင္ရႈပ္ျခင္း မလုပ္ၾကပါဖူး။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ပညာရွင္မ်ားကို လိုအပ္သည္မ်ား ၫႊန္ၾကားတဲ့ အလုပ္မ်ဳိးကို ဒီမိုကေရစီ အစိုးရမ်ားက မလုပ္ပါဖူး။
သို႔ေသာ္ အစိုးရက ဝင္ၿပီး ပါသင့္တဲ့ အခန္းက႑ အတြက္ေတာ့ ပါရပါတယ္။ ဘယ္လိုတုန္းဆိုေတာ့ ဥပမာ တခုအေနနဲ႔ ေျပာရမယ္ရင္ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ အိမ္နီးခ်င္း တုိင္းျပည္တခုျဖစ္တဲ့ အိႏိၵယႏုိင္ငံရဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပါ ပုဒ္မ (၄၅) အရ ကေလးေတြဟာ အနည္းဆံုး အေျခခံပညာကို ၁ဝ ႏွစ္ အထိ အခမဲ့သင္ယူႏုိင္ဖို႔ အစုိးရက ေထာက္ပံ့ေပးရမယ္လို႔ ပါရိွ ပါတယ္။ ဥပေဒျပဳျခင္း ဆုိင္ရာမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ့ ဝင္ၿပီးပါတာမ်ဳိးကို ဆိုလိုတာပါ။ အဲဒီဥပေဒအရ ငါးႏွစ္အရြယ္က စၿပီး ေက်ာင္းတက္၊ ပညာသင္တဲ့ ကေလးတေယာက္ဟာ အသက္ ၁၄၊ ၁၅ ႏွစ္အထိ မျဖစ္မေန အခမဲ့ ပညာသင္ၾကား ခြင့္ရိွရမယ္လို႔ ဥပေဒအရ အခြင့္အေရး ေပးထားျခင္း ျဖစ္ပါ တယ္။
ဒီလိုဥပေဒ ျပဌာန္းထားတာက တျခားေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္ပါဖူး။ ကေလးေတြ အေျခခံပညာေတာင္ မၿပီးဆံုး ေသးဘဲ ေက်ာင္းကထြက္ၿပီး ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္ေတြထဲ ေရာက္ကုန္မွာကို စိုးရိမ္တဲ့ အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ မွာေတာ့ ဆင္းရဲမြဲေတမႈက ပိုၿပီးျမင့္မားလာေတာ့ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ေက်ာင္းက ထြက္ၿပီး လုပ္ငန္းခြင္ ေတြထဲ ေရာက္ကုန္တဲ့ ကေလးေတြ တႏွစ္ထက္ တႏွစ္ ပိုမ်ားလာပါတယ္။ လြယ္လြယ္ ျမင္ႏုိင္တဲ့ ဥပမာတခုကို ေျပာရရင္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ အေတာ္မ်ားမ်ားက စားပြဲထုိုးေလးေတြဟာ ကေလးေတြ ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါက ဒီတေနရာ ထဲကိုသာ ေထာက္ျပျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တခုကေတာ့ အသက္ ၁၅ ႏွစ္ ၁၆ ႏွစ္ အရြယ္ ကေလးေတြ စစ္တပ္ထဲ ဆြဲအသြင္းခံေနရတာ ပိုၿပီးမ်ားလာေနပါတယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္ ေနာင္ဆိုရင္ ပိုဆိုးဦးမယ္။ စစ္မႈထမ္းဥပေဒက ျပဌာန္း ထားတယ္ မို႔လား။
ပညာေရးဟာ ကေလးသူငယ္မ်ားအတြက္ အလြန္အေရးႀကီးေၾကာင္း လူတုိင္းသိသလို အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား ကိုယ္တုိင္လည္း သိရိွေၾကာင္း ေျပာခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အစိုးရကို ဦးေဆာင္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ့ သားသမီး ေျမးျမစ္ ေတြဟာ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရးအတြက္ ႏုိင္ငံျခားမွာ ထြက္ၿပီး ပညာသင္ေနၾကပါတယ္။ ေငြေၾကး တတ္ႏုိင္တဲ့ မိဘမ်ားရဲ့ ကေလးမ်ားလည္း ႏုိင္ငံျခားမွာ ထြက္ၿပီး ပညာသင္ၾကပါတယ္။ ထုိင္း၊ စကၤာပူ အစရိွတဲ့ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြမွာ ပညာထြက္သင္ၾကသလို ပိုၿပီးေငြေၾကး တတ္ႏုိင္တဲ့ သူေတြကေတာ့ သူတို႔ သားသမီးေတြကို အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ားက တကၠသိုလ္ေတြမွာ ပညာသင္ယူ ေစပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ အတြင္းက ေကာလိပ္ေတြ တကၠသိုလ္ ေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစိုးရ ကိုယ္တုိင္က အယံုအၾကည္ မရိွဖူးဆိုတာ ဒီေနရာမွာ ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ့ သားသမီးေတြကို ႏုိင္ငံျခားကိုပို႔ၿပီး ပညာသင္ေစတာ ျဖစ္ပါတယ္။
သာမန္ျပည္သူေတြ လက္လုပ္လက္စားေတြ ကေတာ့ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္ေရာက္လို႔ ကေလးေတြ ေက်ာင္းအပ္ဖို႔ ျပင္ရၿပီဆိုရင္ စိတ္ေမာလူေမာ ျဖစ္ၾကရပါတယ္။ ေက်ာင္းစာအုပ္ဖိုး၊ ေက်ာင္းဝတ္စံုဖိုး၊ ေက်ာင္းဝင္ေၾကး ဒါေတြအျပင္ ထုိင္ခံုဖိုးလွဴရတာ၊ ဟိုဟာေၾကး ဒီဟာေၾကး လွဴရတာတာေတြက မျဖစ္မေန ေပးရတဲ့အတြက္ ဆင္းရဲတဲ့ အိမ္ေထာင္စုက ကေလးေတြဟာ အထက္တန္း ပညာေတာင္ မဆံုးခင္မွာ ေက်ာင္းထြက္ၿပီး ရရာ အလုပ္ကို ရွာလုပ္ရတာ ပိုမ်ားလာေနပါတယ္။ သုေတသန လုပ္သူမ်ား အဆိုအရ အထူးသျဖင့္ နယ္ေတြမွာ ဆိုရင္ မူလတန္းနဲ႔ အလယ္တန္းအၿပီး ေက်ာင္းဆက္ မတက္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ မိဘေတြနဲ႔အတူ ဝမ္းစာရွာဖို႔ ေက်ာင္းထြက္လုိက္ ရတဲ့ ေက်ာင္းသား အေရအတြက္ဟာ မ်ားသထက္ မ်ားလာတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ေမးစရာေမးခြန္းေတြ ေပၚလာပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစိုးရကိုယ္တုိင္က ကိုယ့္ႏုိင္ငံ အတြင္းက ပညာေရးစနစ္ကို ဘာျဖစ္လို႔ တိုးတက္သည္ထက္ တိုးေအာင္ မေဆာင္ရြက္ဘဲ ပစ္ထားသလဲ ဆိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အာဏာရွင္အစိုးရ ကေတာ့ ေျပာမွာပါ။ သူတို႔လက္ထက္မွာ ေကာလိပ္ေတြ၊ တကၠသိုလ္ေတြ ပိုမ်ားလာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးတယ္လို႔ ဆင္ေျခေပးႏုိင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း တကၠသိုလ္ေတြ မိႈလိုေပါက္ေအာင္ ေနရာအႏွံ႔ ထူေထာင္ထားကေရာ အဓိပၸါယ္ ရိွရဲ့လား ဆိုတာ ဆန္းစစ္ဖို႔လိုပါတယ္။
သဘာဝသယံဇာတ ေပါºကြယ္ဝပါတယ္ဆိုတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ သစ္ေတြကိုအစုလုိက္ အပံုလုိက္ခုတ္ၿပီး ႏုိင္ငံျခား ထုတ္ေရာင္း ပါတယ္။ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ေတြကိုလည္း ႏုိင္ငံျခားတုိင္းျပည္မ်ားကို ပုိက္လုိင္း သြယ္ၿပီး ေရာင္းခ်ေန ပါတယ္။ ဆန္ေတြ ႏုိင္ငံျခားတင္ပို႔ ေရာင္းျခတာလည္း တိုးတက္လာတယ္လို႔ အစိုးရက ထုန္ျပန္တဲ့ ကိန္းဂဏန္း မ်ာအရ သိရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေက်ာက္သံပတၱျမားေတြလည္း ႏုိင္ငံျခားကို ေရာင္းခ်ေနပါေသးတယ္။ အဲဒါ ေတြကို ကိုင္ၿပီး ေရာင္းခ်ခြင့္ရေနသူဟာ ဘယ္သူေတြလဲ ဆိုတာကိုလည္း ႏုိင္ငံသားအားလံုး သိပါတယ္။
အဲသလို သဘာဝအရင္းအျမစ္မ်ားကို ေရာင္းျခလို႔ရရိွတဲ့ ေငြေတြကို ဘယ္လိုအသံုးျပဳလဲ (သို႔မဟုတ္) ဘယ္ကို ေရာက္ကုန္ၿပီလဲဆိုတာ ေစာေၾကာဖို႔ လိုပါတယ္။ တျခားေတာ့ မဟုတ္ပါဖူး။ သဘာဝအရင္း အျမစ္ေတြကို ေရာင္းခ်လို႔ ရတဲ့ ႏုိင္ငံျခားေငြေတြ ေရာက္သြားတဲ့ ေနရာကေတာ့ ေခတ္မီစစ္တပ္ႀကီး တည္ေဆာက္ေနတယ္ ဆိုတဲ့ စစ္အသံုး စရိတ္ ထဲကို ေရာက္သြားတာျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရး လုပ္ငန္း တိုးတက္ဖို႔အတြက္ သံုးတာ မဟုတ္ဖူး ဆိုတာကို ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အစိုးရရဲ့ ညဴကလီးယား အိပ္မက္ကို အေကာင္အထည္ေဖၚတဲ့ ေနရာမွာ သံုးစြဲတဲ့ စရိတ္ကလည္း အႀကီးမားဆံုးလို႔ ေျပာႏုိင္ပါ ေသးတယ္။ အင္အား ေကာင္းၿပီး ေခတ္မီတဲ့ တပ္မေတာ္ႀကီး ျဖစ္ေအာင္ ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အတြက္ ႏုိင္ငံသားတုိင္း လိုအပ္ေနတဲ့ ပညာေရး စနစ္ကို ေခတ္မီတိုးတက္ေအာင္ မေဆာင္ရြက္ပါဖူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္က ပညာေရးစနစ္ဟာ ေခတ္ ေနာက္က်ၿပီး တစစီၿပိဳၾက ေနတယ္လို႔ဆိုရင္ လြန္မယ္ မထင္ပါဖူး။ ပညာေရးက ၿပိဳက်ေနရတဲ့အထဲ အေျခခံ ေက်ာင္းပညာကိုေတာင္ အထက္တန္း အဆင့္အထိ မသင္ယူႏုိင္ေတာ့ဖူးဆိုေတာ့ ဒီတုိင္းျပည္ဟာ ဘယ္လိုလုပ္ ေကာင္းဖို႔ရိွေတာ့မလဲ။
စစ္အင္အားေကာင္းမွ တုိင္းျပည္ လံုၿခံဳေရးအတြက္ စိတ္ခ်ရတယ္ဆိုတဲ့ အေတြးက စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြမွာ စိုးမိုးေန ပါတယ္။ အမွန္ကေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္တြက္ၾကည့္ရင္ ပညာေရးစနစ္အားေကာင္းမွ၊ အဆင္အတန္း ျမင့္မွသာ တုိင္းျပည္ စစ္စစ္မွန္မွန္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မွာ ျဖစ္ၿပီး တုိင္းျပည္ကို ပိုမို လံုျခံဳေစမွာ ျဖစ္တာကို သူတို႔ နားေဝးေနၾကပါတယ္။
ေနာက္တခ်က္ကလည္း ပညာေရးအတြက္ ကုိယ္တုိင္ကိုယ္က် သင္ၾကားပို႔ခ်ေနရတဲ့ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းက ဆရာ ဆရာမမ်ားရဲ့ ဘဝဟာလည္း ရင္နာဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ ရတဲ့လစာက နည္းလြန္းလွတဲ့ အျပင္ ဆရာဆရာမဆိုရင္ စစ္ဖက္လူတန္းစားက သူတို႔ရဲ့ ေက်းကြ်န္မ်ား သဖြယ္ သေဘာထားတာပါပဲ။ အဲသလို ဆိုလုိက္လို႔ တကၠသိုလ္အဆင့္ ဆရာ ဆရာမေတြေကာ လစာ ေကာင္းသလားဆိုေတာ့ အတူတူနဲ႔ အႏူႏူလို႔ ေျပာရမွာပါပဲ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ရတဲ့ လစာနဲ႔ မေလာက္တဲ့အတြက္ သူတို႔လည္း ဆရာဆရာမ်ား အေနနဲ႔ မလုပ္ထုိက္ဖူးလို႔ အဆက္ဆက္က ခံယူထားတဲ့ ကိစၥေတြကို ဝမ္းစာဖူလံုေရးအတြက္ ေဖာက္ဖ်က္ၾကရ ပါေတာ့တယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြနဲ႔ သူတို႔ရဲ့ စီးပြားဖက္ေတြကေတာ့ စကၤာပူမွာ၊ အေရွ႔အလယ္ပုိင္း ႏုိင္ငံေတြမွာ၊ ေဟာင္ေကာင္ မွာ ရိွေနတဲ့ ဘဏ္ႀကီးေတြမွာ ေဒၚလာေတြအပ္ထားၿပီး သူတို႔သားသမီးေတြကို ႏုိင္ငံရပ္ျခားက တကၠသိုလ္ေတြ အဆင့္ျမင္ပညာေတြကို ဆက္လက္ ဆည္းပူးခုိင္းေနပါတယ္။ တခ်ိန္ထဲမွာလည္း သန္းနဲ႔ခ်ီၿပီး အေရအတြက္ရိွတဲ့ ေက်ာင္းသားမ်ားကေတာ့ စာသင္ခန္းေတြကို အရြယ္မတုိင္ခင္ စြန္႔ခြာေနရပါတယ္။
ေဇာ္မင္း
၈ ရက္၊ ေဖဖဝါရီလ၊ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္
Wednesday, February 16, 2011
ပညာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ လက္ယွက္ထုိး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment