ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Wednesday, March 30, 2011

မမသို႔ေပးစာ

မ က်ေနာ္ မဲေဇာ္ စာေရးလုိက္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေမာင္ႏွမေတြ မေတြ႔ၾကရတာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ ေက်ာ္ၿပီ ဆိုတာ ျပန္ေတြ႔ ရမွပဲ သတိထားမိေတာ့တယ္။ က်ေနာ္က မမ ေမြးေန႔အတိအက်ကို မမွတ္မိေပ မယ့္ ေမြးႏွစ္ ကိုေတာ့ မွတ္မိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မမ ဒီႏွစ္ထဲဆိုရင္ မမ ေျခာက္ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္မို႔လား ဆိုၿပီး ေမးလုိက္ေတာ့ မမက ဟုတ္တယ္ေဟ့လို႔ ဝမ္းသာတဲ့ ေလသံနဲ႔ ျပန္ေျဖတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မေတြ႔ၾကရေပမယ့္ သူ႔အသက္ ဘယ္ေလာက္ရိွၿပီ ဆိုတာကို ေမာင္လုပ္တဲ့သူက မွတ္မိတယ္ ဆိုေတာ့ ငါ့ကိုမေမ့ဖူးဟဲ့ ဆိုၿပီး ဝမ္းသာတဲ့ သေဘာပါ။ ေနာက္ မမက အသက္ ၆၈ ႏွစ္ဆိုေပမယ့္ အပ်ဳိႀကီး ဆိုေတာ့ အရြယ္တင္ပါတယ္။ မားမားႀကီး ရိွေနတုန္း။


မမ က်ေနာ္တို႔မွာ မမအပါအဝင္ ေမာင္ႏွမ တဝမ္းကြဲ ၃၉ ေယာက္ရိွတယ္ ဆိုတာကိုလည္း ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါဖူး။ သူတို႔အားလံုးရဲ့ အသက္ေတြကို ေမြးေန႔အတိအက် မမွတ္မိေပမယ့္ ေမြးႏွစ္ေတြ အားလံုးကိုေတာ့ ႀကီးစဥ္ငယ္လုိက္ က်ေနာ္ မွတ္မိေနတုန္းပဲ။ မမကသာ သတိမထားမလို႔။ အဲဒီ ေမာင္ႏွမေတြထဲမွာ မမက အႀကီးဆံုးမို႔လား။ အဖြားက သားသမီး ဆယ္ေယာက္ တိတိ ေမြးခဲ့တယ္၊ အဲဒီ ဆယ္ေယာက္ထဲမွာ ႀကီးေဒၚႏွစ္ေယာက္က အပ်ဳိႀကီး အျဖစ္နဲ႔ အရိုးထုတ္သြားလို႔။ ႏို႔မဟုတ္ရင္ က်ေနာ္တို႔မွာ ေမာင္ႏွမ တဝမ္းကြဲ ၃၉ ေယာက္ထက္ေတာင္ မ်ားဦးမယ္။ ကိုယ့္အမ်ဳိးေတြ သက္သက္နဲ႔ေတာင္ တရြာတည္မယ္ဆို တည္လို႔ရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အထက္အညာ ေဒသဟာ ေအာက္ျပည္ေလာက္ ဆန္ေရစပါး မေပါဘဲ အစစ ရွားပါးတယ္လို႔ လူႀကီးေတြ ေျပာေလ့ရိွတယ္ မဟုတ္လား။ ဒီလို ရွားပါးတဲ့ ၾကားထဲကေတာင္ ေရွးတုန္းကလူေတြ ေမြးလုိက္တဲ့ ကေလးေတြဟာ နည္းတာမွ မဟုတ္တာ။

အဲေနာက္တခုက ဇာတိေျမနဲ႔ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ေဝးေနတယ္ ဆိုေပမယ့္ ေမာင္ႏွမ ဝမ္းကြဲေတြထဲမွာ ဘယ္သူေတြ အိမ္ေထာင္က်လို႔ သားသမီး ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရၿပီ။ ဘယ္သူကေတာ့ ေျမးေတာင္ ရေနၿပီ။ ဒါ့အျပင္ ညီဝမ္းကြဲေတြျဖစ္တဲ့ ဖိုးႏုိင္တို႔၊ ဖိုးထင္တို႔ အရြယ္ေကာင္းတုန္းမွာ ဆံုးသြားၿပီ ဆိုတာလည္း က်ေနာ္သိေနပါတယ္ မမရဲ့။ တူေတာ္ေမာင္ ငထုိက္ကေလးကေတာ့ ေဆးဝါးေတြ အသံုးလြန္လို႔ အမ်ဳိးထဲမွာ အေစာဆံုး ေသတာကိုလည္း က်ေနာ္ သိတာပဲ။ မႏွစ္ကမွ ျဖဳန္းကနဲ ဆံုးသြားတဲ့ ဖိုးေက်ာ္ဆိုရင္ ၄၉ ႏွစ္ေက်ာ္လို႔ ၅ဝ ထဲဝင္ကာစပဲ ရိွေသးတာ ကလား။ ဘယ္တူေတြ တူမေတြက ဘယ္နယ္ေျပာင္းသြားလို႔ ဘာေတြ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ ေနတယ္ဆိုတာလည္း က်ေနာ္ အကုန္သိတယ္။ တျမန္တႏွစ္က လက္ထပ္လုိက္တဲ့ တူမရဲ့ ေယာက္က်ားကေတာ့ ရုပ္ဆိုးၿပီး ဘာပံုမွ မထြက္ဖူး ဆိုတဲ့ ေဆြမ်ဳိးေတြရဲ့ ေဝဖန္ေရး သတင္း မ်ဳိးလည္း က်ေနာ္သိေနတယ္ ဆိုရင္ မမ အံ့ၾသမလားပဲ။ မအံ့ေၾသာနဲ႔ မမ။ ဘာျဖစ္လို႔တုန္း သိလား။ ဒီေခတ္က အင္တာ နက္ ေခတ္ႀကီး ျဖစ္ေနၿပီ။ စကၠန္႔ပုိင္း မိနစ္ပုိင္းအတြင္း တကမBာလံုးမွာ ျဖစ္ေနတာေတြကိုေတာင္ သိေနရတာ။ ကိုယ့္အမ်ဳိး ကိုယ့္အေဆြေတြ အေၾကာင္းကေတာ့ ပိုသိတာေပါ့။ ေနာက္တခုကေတာ့ က်ေနာ့္တို႔ တူေတာ္ေမာင္ေတြထဲမွာ အင္တာနက္ သရဲေတြ ရိွေနေတာ့ ဒီေကာင္ေတြက က်ေနာ့္ရဲ့ သတင္းေပးေတြ ျဖစ္ေနတာ ကလည္း တေၾကာင္းေလ။

ဦးႀကီးဆိုရင္ အသက္ ၉၄ ႏွစ္အထိ ေနသြားတဲ့ အေၾကာင္း။ ေသတဲ့အထိ လမ္းကို ေန႔တုိင္းမွန္မွန္ ေလွ်ာက္သလို အရက္ ကိုလည္း မွန္မွန္ ေသာက္သံုးသြားေၾကာင္း တူေတာ္ေမာင္ေတြက သတင္းေပးပါ့ဗ်ာ။ ဦးႀကီး အေၾကာင္း ၾကားရေတာ့ ဝမ္းသာရေပမယ့္ အငယ္ပုိင္းေတြ ေစာေစာ ေသၾကတာကို သိရေတာ့လည္း ေရွးလူႀကီးေတြ ေျပာေျပာေနတဲ့ အမွည့္ တဝင္းဝင္း အကင္းတျဖဳတ္ျဖဳတ္ ဆိုတာကို သတိရမိျပန္တယ္။ ႀကီးေဒၚေလးေယာက္က ကင္ဆာနဲ႔ ေသၾကတယ္ဆိုေတာ့ ငဒို႔အမ်ဳိးေတြထဲမွာ ကင္ဆာျဖစ္ေစတဲ့ မ်ဳိးရိုးဗီဇမ်ား ပါေနေရာ့လား ဆိုၿပီးလဲ စိုးရိမ္ မိေသးတယ္ မမရဲ့။ မမလည္း ေဆးေတြဘာေတြ မွန္မွန္စစ္ဦး။ ကုိင္း အမ်ဳိးေတြအေၾကာင္း ထားပါဦးေလ။

မမက က်ေနာ့္ကို ေတြ႔ေတြ႔ျခင္း ဟဲ့ မင္းဘာေတြ လုပ္ကုိင္စားေနတုန္း၊ အဆင္ေျပရဲ့လား၊ ဝင္ေငြေရာ ေကာင္းရဲ့လား၊ ကေလးက အခု ဘယ္ႏွစ္ေယာက္တုန္း၊ မင့္မိန္းမက ဘယ္အရပ္သူလဲ၊ မင့္အေပၚ ၾကင္ၾကင္နာနာ ရိွရဲ့လား စသျဖင့္ ေမးလုိက္တာ စံုေနတာပဲကိုး။ မမ ေမးတာေတြကို မမေက်နပ္တဲ့ အထိ က်ေနာ္ျပန္ေျဖ ရတာလည္း မွတ္မိမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ မမက က်ေနာ့္အသက္ကိုေတာ့ မမွတ္မိဖူးမို႔လား။ ဒါေၾကာင့္ ငါ့ေမာင္ အခု အသက္ဘယ္ေလာက္ ရိွပတုန္းဆိုၿပီး ေမးေသး တယ္ေလ။ ေရွ႔ႏွစ္ဆို ငါးဆယ္ ျဖစ္ေတာ့မွာလို႔ က်ေနာ္က ျပန္ေျဖေတာ့ ဟင္ ဒါျဖင့္ ဒီႏွစ္မွာ ေလးဆယ့္ကိုးေပါ့ ဆိုၿပီး ေျပာရင္းနဲ႔ ငဒို႔ေမာင္ႏွမေတြလည္း အသက္ေတြ ႀကီးလာကုန္ၿပီကိုးလို႔ တရားရတဲ့ ေလသံနဲ႔ ေျပာေသးတယ္ေလ။

မမ ေမးစရာကုန္ေတာ့ က်ေနာ္ ျပန္ေမးရမယ့္ အလွည့္ေပါ့။ မမ ရန္ကုန္မွာ ဘာလုပ္တယ္ ဘာကုိင္တယ္ ဆိုတာ က်ေနာ့္ ဒလံေတြရိွေနေတာ့ အားလံုး နီးပါးသိပါတယ္။ သာေရးနာေရး ရိွတုိင္း ပုဝါႀကီး စံုခ်ၿပီး အမ်ဳိးအေဆြတို႔ရဲ့ အႀကီးအကဲ တေယာက္လို တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ေနတယ္ ဆိုတာလည္း သိပါရဲ့။ ဒါေပမယ့္ မမ ဒီအသက္အရြယ္မွာ ေနာက္ထပ္ ဘာ လုပ္ခ်င္ ေသးလဲဆိုတဲ့ ဆႏၵကို က်ေနာ္ပိုသိခ်င္တယ္။

က်ေနာ္က ေမးမလို႔ လုပ္ေနတုန္း မမနဲ႔ အတူပါလာတဲ့ မမရဲ့ တူမကေမြးတဲ့ ေျမးကေလးႏွစ္ေယာက္က ဖြားေလးတို႔ အန္ကယ္တို႔ စကားေျပာတဲ့ ေလသံက အတူတူပဲေနာ္လို႔ ေမးလာတယ္။ သူတို႔က်ေတာ့ ရန္ကုန္ေမြး ရန္ကုန္ႀကီးေတြ ျဖစ္ေလေတာ့ သူတို႔ ဦးႀကီး၊ ေဒၚႀကီးေတြ အရပ္က ဟန္နဲ႔ ေျပာတဲ့ေလသံကို အထူးအဆန္း ျဖစ္ေနၾကၿပီး သူတို႔ေလး ေတြက ရယ္ၾကတယ္ေလ။ က်ေနာ္တို႔ ေမာင္ႏွမခ်င္း အားရပါးရ စကားေျပာၾကေတာ့ မူလေဒသခံ ေလသံက ျပန္ေပၚလာ တာကိုး။ ဒါနဲ႔ က်ေနာ္က မင္းတို႔ဖြားေလးက မင္းတို႔ကို အဲဒီေလသံမ်ဳိး စကားေျပာဟန္မ်ဳိး သင္မေပးဖူးလားလို႔ ေမးေတာ့ ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ေခါင္းခါျပရင္း ထပ္ၿပီးရယ္ၾက ျပန္ပါေလေရာ။ ကုိင္း မင္းတို႔ကို ႀကံဳတုန္း ဒို႔အရပ္က ေျပာပံုေလးေတြ သင္ေပးမယ္ဆိုေတာ့ အႀကီးမေလးက မွတ္စုစာအုပ္ေလး ထုတ္ၿပီး လုိက္မွတ္မယ္လို႔ ျပင္တယ္။ ဒီအရြယ္ေလးေတြနဲ႔ မွတ္စုစာအုပ္ေလး ေဆာင္ထားတဲ့ အေလ့အက်င့္ကေတာ့ ေကာင္းသဟ စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္မိတယ္။ ဒါနဲ႔ ကိုင္း လုိက္ေရးလုိက္ ေရးဆိုၿပီး “ေရွ႔တန္းက နံပါတ္ခြင္ ထြင္းလြန္ လူကြ်င္ ေနသယ္”၊ “ထြင္းဝန္း ဇြင္းခ်ပါဦးဟ”၊ “ေကာင္ေလး စားဂ်က္ကေဒါ့ လြင္လြင္းသေနာ ေနဆိုးဦးမယ္” စတာေတြကို ေျပာေပးရတာေပါ့။ ကေလးႏွစ္ေယာက္စလံုး ခြက္ထိုးခြက္လန္ ရယ္ၾကရင္း အႀကီးမေလးက မွတ္စုစာအုပ္ထဲမွာ လုိက္မွတ္ရွာတယ္။ သူတို႔မွာ ဦးႀကီး၊ ေဒၚႀကီး ေခၚတဲ့ အေလ့မရိွေတာ့ဖူး။ က်ေနာ့္ကို ေခၚတာၾကည့္ဦး အန္ကယ္တဲ့။

ကေလးေတြနဲ႔ စကားျဖတ္ၿပီးေတာ့ မမကို က်ေနာ္ေမးပါတယ္။ မမ ဘာမ်ား လုပ္ျခင္တဲ့ ဆႏၵရိွသတုံးေပါ့။ အဲေတာ့ မမက ငါ့ေမာင္ေရ မမကေတာ့ အသက္လည္း ရလာၿပီဆိုေတာ့ သာသနာျပဳမယ္လို႔ မွန္းထားတယ္ကြဲ႔လို႔ ျပန္ေျဖတယ္ မို႔လား။ ၿပီးေတာ့ ေလာေလာဆယ္မွာ ေစတီေလး တဆူေလာက္ တည္ဖို႔အတြက္လည္း ကိုယ့္အရပ္ ဇာတိဖက္မွာ ေျမေနရာ လုိက္ၾကည့္ေနတယ္လို႔ ေျပာေသးတယ္ေလ။ ဗုဒၶဘာသာ ဗမာလူမ်ဳိးေတြ အသက္ႀကီး လာရင္ ျဖစ္ေလ့ ျဖစ္ထရိွတဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ်ဳိးလို႔ က်ေနာ္ကေတာ့ မွတ္ယူပါတယ္။ မမ သာသနာျပဳခ်င္တာကို က်ေနာ့္အေနနဲ႔ မကန္႔ကြက္ ပါဖူး။ ဗုဒၶရာဇဝင္မွာလည္း ေက်ာင္းအမႀကီး ဝိသာခါ ဆိုတာ ရိွခဲ့ဖူးတာကိုး။

သို႔ေသာ္လည္း မမကို က်ေနာ္ အႀကံတခုေလာက္ေတာ့ ေပးခ်င္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ တုိင္းျပည္မွာ ဒုကၡေရာက္ ေနသူေတြ ပိုပိုမ်ားလာတယ္ ဆိုတာ မမလည္း သိေနတာပဲ။ ပညာသင္ရမယ့္ အရြယ္မွာ ပညာမသင္ႏုိင္ဘဲ စားရမဲ့မဲ့ ေသာက္ရမဲ့မဲ့ ကေလးေတြ လမ္းေပၚမွာ မ်ားသထက္ မ်ားလာတာလည္း မမ အျမင္ပဲ မဟုတ္လား။ အဲဒီကေလး ေတြထဲမွာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ကေလးေတြက အမ်ားစုျဖစ္သလို တျခားဘာသာ ကိုးကြယ္တဲ့ ကေလးေတြလည္း ပါပါတယ္။ အဲသလို ဒုကၡ ေရာက္ေနတဲ့ ကေလးေတြကို တတ္ႏုိင္တဲ့ဖက္က ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ရိွတဲ့ နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ကူညီမယ္ ဆိုရင္ ဒါေကာ သြယ္ဝိုက္ၿပီး သာသနာျပဳတယ္လို႔ မေခၚႏုိင္ဖူးလား။ သာသနာျပဳတာမွ ဘာသာတရား တခုထဲကိုပဲ သာသနာျပဳ မဟုတ္ဘဲ ဘာသာေပါင္းစံု အတြက္ေတာင္ သာသနာ ျပဳတယ္လို႔ ေျပာရင္ေတာင္ ရမလားဘဲ။

ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုေတာ့ ဘယ္ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရားမွာ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုးကြယ္တဲ့သူ မရိွရင္ သာသနာဆိုတာ မတည္တန္႔ ႏုိင္ပါဖူး။ တခါ ကိုးကြယ္တဲ့ သူေတြမွာ စားေရး၊ ေနေရး၊ ဝတ္ေရး အၾကားမွာပဲ ဒုကၡပင္လယ္ေဝေန တယ္ဆိုရင္ အဲဒီ သာသနာဟာ ထြန္းေျပာင္လာဖို႔ ခက္ခဲ ေနဦးမွာပါ။ ေနာက္တခုက လမ္းေပၚက ကေလးေတြမွ မဟုတ္ပါဖူး။ မမကိုယ္တုိင္လဲ ပင္စင္စား ေက်ာင္းဆရာမပဲ။ အခုကာလမွာ ပင္စင္စား သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြ ဘယ္ေလာက္ အတိဒုကၡ ေရာက္ၾကရတယ္ ဆိုတာ မမကိုယ္တုိင္လဲ မ်က္ျမင္ပဲ မဟုတ္လား။ အဲဒီ သက္ႀကီး ရြယ္အိုေတြထဲမွာ ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္သူေတြ ပါသလို တျခားဘာသာ ကိုးကြယ္သူေတြလည္း ရိွၾကတာပဲ။ သူတို႔ကို ကူညီရင္ေကာ ဒါဟာ သာသနာ ျပဳတယ္လို႔ မေခၚထုိက္ဖူးလား။

ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ မမ တူမက ေမြးတဲ့ မမရဲ့ ေျမးေလး ႏွစ္ေယာက္ကိုလည္း ဒုကၡေရာက္ေနသူေတြကို ကူညီခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြ တဖြားဖြား ေပၚေပါက္လာေအာင္၊ လူမႈဝန္တာ ထမ္းေဆာင္လိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္မ်ဳိး ျမင့္မားလာေအာင္ လမ္းျပေပး မယ္ ဆိုရင္လည္း သိပ္ေကာင္းမွာပဲလို႔ က်ေနာ္ေတြးမိပါတယ္။ ဒီလို စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးေတြ ရင္မွာပုိက္ထားရင္းနဲ႔ သူတို႔ေလး ေတြ အရြယ္ေရာက္လာရင္ က်ေနာ္တို႔ တုိင္းျပည္မွာ လူတဖက္သားကို ကူညီလိုသူေတြ ပိုၿပီးတိုးပြား ေမြးဖြားေပးသလို ျဖစ္မွာမို႔ ဒါမ်ဳိးကိုလည္း အျခားတနည္းနဲ႔ သာသနာျပဳျခင္းလို႔ ဆိုႏုိင္ပါေသးတယ္။

မမ သာသနာျပဳျခင္တဲ့ ဆႏၵဟာ လုပ္သင့္တဲ့ အလုပ္ျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။ က်ေနာ့္မွာ တားပုိင္ခြင့္ မရိွပါဖူး။ တားလည္း မတားသင့္ပါဖူး။ ဒါေပမယ့္ ကေန႔လို ေခတ္ဆိုး ေခတ္ၾကပ္ႀကီးမွာ ဘယ္လိုဘယ္ပံုနဲ႔ ေဆာင္ရြက္မယ့္ သာသနာ ျပဳျခင္းမ်ဳိးက လူသားေတြအတြက္ ပိုၿပီး အက်ဳိးရိွႏုိင္မလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ မမ အေနနဲ႔ အထပ္ထပ္ စဥ္းစားေစ ခ်င္တယ္။

ေမာင္ႏွမခ်င္း မေတြ႔တာ အႏွစ္ႏွယ္ဆယ္ ေက်ာ္ၿပီ။ ေတြ႔ေတြ႔ျခင္း သာေၾကာင္း မာေၾကာင္း၊ ေဆြေရးမ်ဳိးေရး ေျပာေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ မမကို ဆရာလုပ္တာမ်ဳိး၊ ျငင္းခုန္တာမ်ဳိး မလုပ္လိုပါ။ ေတာ္ေနၾကာ မဲေဇာ္ တေယာက္ အႏွစ္ႏွယ္ဆယ္ေက်ာ္ မေတြ႔ရတဲ့ အမကို ေတြ႔ျပန္ေတာ့လည္း ဂြေကာင္ပီပီ ရန္လုပ္လႊတ္လုိက္ သတဲ့ ဆိုၿပီး ကုိယ့္အရပ္ကလူေတြ ျပန္ၾကားရင္လည္း မေကာင္းဖူးမို႔လား။ ဒါေၾကာင့္ အခုမွ ဒီစာကို ေရးပို႔ လုိက္တာပါ။ မမ တေယာက္ ေခ်ာေခ်ာေမြ႔ေမြ႔နဲ႔ သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ႏုိင္ပါေစေသာဝ္။

ေဇာ္မင္း
၃ဝ ရက္၊ မတ္လ၊ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္

2 comments:

Mon Petit Avatar said...

Very nice post!

prosaiccollector said...

ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုေတာ့ ဘယ္ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရားမွာ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုးကြယ္တဲ့သူ မရိွရင္ သာသနာဆိုတာ မတည္တန္႔ ႏုိင္ပါဖူး။ တခါ ကိုးကြယ္တဲ့ သူေတြမွာ စားေရး၊ ေနေရး၊ ဝတ္ေရး အၾကားမွာပဲ ဒုကၡပင္လယ္ေဝေန တယ္ဆိုရင္ အဲဒီ သာသနာဟာ ထြန္းေျပာင္လာဖို႔ ခက္ခဲ ေနဦးမွာပါ။ ေနာက္တခုက လမ္းေပၚက ကေလးေတြမွ မဟုတ္ပါဖူး။ မမကိုယ္တုိင္လဲ ပင္စင္စား ေက်ာင္းဆရာမပဲ။ အခုကာလမွာ ပင္စင္စား သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြ ဘယ္ေလာက္ အတိဒုကၡ ေရာက္ၾကရတယ္ ဆိုတာ မမကိုယ္တုိင္လဲ မ်က္ျမင္ပဲ မဟုတ္လား။ အဲဒီ သက္ႀကီး ရြယ္အိုေတြထဲမွာ ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္သူေတြ ပါသလို တျခားဘာသာ ကိုးကြယ္သူေတြလည္း ရိွၾကတာပဲ။ သူတို႔ကို ကူညီရင္ေကာ ဒါဟာ သာသနာ ျပဳတယ္လို႔ မေခၚထုိက္ဖူးလား။

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.