ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Wednesday, October 17, 2012

တန္းတူညီမွ်မႈ တန္းတူညီမွ်ေရး

တေလာက စာအုပ္အေဟာင္းေတြကို ဟိုလွန္သည္လွန္ လုပ္ရင္း စာအုပ္တအုပ္ ေတြ႔ပါတယ္။ ဖတ္ၿပီးသား ဆိုေပမယ့္ ေမ့သေလာက္ ျဖစ္ေနတာမို႔ ျပန္ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ လူထုေဒၚအမာ ေရးသားတဲ့ အၿငိမ့္ ဆိုတဲ့ စာအုပ္ပါပဲ။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ အၿငိမ့္သဘင္ သမုိင္းကို စုေဆာင္းေရးသား တင္ျပထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖတ္ရင္းဖတ္ရင္းနဲ႔ အၿငိမ့္သဘင္ရဲ့ သမုိင္းပံုရိပ္ကို ခံစားရမိပါတယ္။ တေနရာမွာ သြားေတြ႔တဲ့ အေၾကာင္း အရာ တခုကေတာ့ အၿငိမ့္ေလာကအတြက္ သာမက ႏုိင္ငံေရး နယ္ပယ္နဲ႔ လူမႈနယ္ပယ္အတြက္ပါ သင္ခန္းစာယူဖို႔ ေကာင္းတာကို သြားေတြ႔ပါတယ္။

အဲတာေလးကေတာ့ သည္လိုပါ။ မႏၱေလးမွာ စစ္ႀကိဳေခတ္တုန္းက လူျပက္ (လူရႊင္ေတာ္) ဦးဓာတ္ခိုးနဲ႔ ဦးသခၤါ ဆိုတာ ရိွပါသတဲ့။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ဟာ ျပက္လံုးထုတ္ရင္ အတုိင္အေဖာက္ သိပ္ညီတာမို႔ ပရိတ္သတ္ဟာ တဝါးဝါးနဲ႔ မနားတမ္း ရယ္ၾကရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ တခါသားမေတာ့ လူျပက္ ဦးအုန္းသီး ဆိုတာ သူတို႔ဆီေရာက္လာၿပီး အၿငိမ့္စင္မွာ အတူျပက္လံုး ထုတ္ၾကပါတယ္။ ဦးအုန္းသီးက ဦးဓာတ္ခိုးနဲ႔ ဦးသခၤါထက္ ငယ္ပါတယ္။ ဦးအုန္းသီးက အရြယ္ငယ္ေသး အေတြ႔အႀကံဳ နည္းေသးေပမယ့္ တက္လူျဖစ္ ၿပီး ႏႈတ္တက္ေနတဲ့ အခ်ိန္ဆိုေတာ့ တဖက္နဲ႔တဖက္ အျပန္အလွန္ ျပက္တဲ့ ေနရာမွာ တဖက္သား နစ္နာေအာင္အထိ ျပန္လွန္ျပက္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ သူတဖက္သား နာသြားမွာကို မစဥ္းစား ႏုိင္ခဲ့ဖူးတဲ့။ အၿငိမ့္ေလာကမွာ အဲသည္တုန္းက အခ်င္းခ်င္း နင္းတက္တဲ့ လူျပက္ကို ေနာင္ဆိုရင္ တျခား လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ လူျပက္ေတြက ေၾကာက္တယ္။ အတူတူ မကခ်င္၊ ျပက္လံုးမထုတ္ခ်င္တဲ့ အထိ ျဖစ္သြားေလ့ရိွတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္းက်ေတာ့မွ ဦးအုန္းသီးဟာ ဒါကို သေဘာေပါက္သြား ပါတယ္။ ဦးဓာတ္ခိုးက ဦးအုန္းသီးကို ဘယ္လိုဆံုးမ သလဲဆိုေတာ့ ျပက္လံုးဟာ ပရိတ္သတ္ ရယ္ရေပမယ့္ တဖက္ လူျပက္ကို နစ္နာေစတယ္ဆိုရင္ မျပက္နဲ႔လို႔ ေျပာပါတယ္။

ဦးဓာတ္ခုိး ဦးသခၤါတို႔ဟာ စိတ္ရင္းေကာင္းၿပီး ေနာက္တက္မယ့္ လူငယ္လူျပက္ေတြကို တြဲေခၚတယ္။ အတူျပက္ရင္း ပို႔ပို႔ ေပးတယ္။ သူတို႔က လူငယ္လူျပက္ေတြကို အဲသလို႔ ပို႔ေပးတဲ့အတြက္ လူငယ္လူျပက္ေတြ ျပန္ျပက္တဲ့အခါမွာ ပြဲကပိုၿပီး စိုေျပသြားတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ သူတို႔ ပို႔ေပးတဲ့အတြက္ လူငယ္လူျပက္ေတြ အေနနဲ႔ လာဘ္ျမင္လာတယ္ ေျပာအားဆိုအား ပိုတက္လာတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ကိုယ့္ထက္အငယ္ေတြကို လူျပက္ပညာ သင္ၾကားေပးတာ ျဖစ္သလို ပိုၿပီးတိုးတက္ လာေအာင္ ပံ့ပုိးေပးတဲ့ သေဘာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အႀကီးလုပ္သူေတြက အခြင့္အေရးေပးေတာ့ အငယ္ေတြ အေနနဲ႔ ကိုယ္လုပ္ရတဲ့ အလုပ္အေပၚမွာ ရဲလာတဲ့သေဘာမ်ဳိးလို႔လည္း ဆိုႏုိင္ပါတယ္။

အဲသည့္အခ်ိန္မွာ တျခားလူျပက္ေတြ ျဖစ္တဲ့ ကိုေရႊဗ်ဳိင္းတို႔ ကိုတက္တိုးတို႔ဟာလည္း လူျပက္ေကာင္းေတြ လူေတာ္ေတြ ျဖစ္ပါသတဲ့။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ကို လူျပက္ေလာကသားေတြက လံုးတည္းသမားေတြ လို႔ ေခၚၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ျပက္လံုးကို သူတို႔ခ်ည္းပဲ ဆက္တုိက္ျပက္တယ္။ ပရိတ္သတ္ကေတာ့ တေသာေသာနဲ႔ ရယ္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္လူျပက္ အတြက္ အခြင့္အလမ္း နည္းသြားတယ္။ လက္သင္လူျပက္ ကေလးေတြဆိုရင္ ဘာဆက္လုပ္ရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ဘူး။ အဲသလိုမ်ဳိး ဘာလုပ္ရမွန္း မသိေတာ့တာကို လူျပက္ေလာကမွာ အဆံေခ်ာင္သြားတယ္ လို႔ ေခၚၾကတယ္။ ေနာက္လူျပက္ အတြက္ ဒုကၡေရာက္တာေပါ့။ အဲသလို ျဖစ္တာဟာ ေစတနာခ်င္း ကြာလို႔ ျဖစ္ရတာလို႔ ဆိုပါတယ္။

ဦးသခၤါက သူ႔တပည့္ လူျပက္ ကိုၾသဘာကို ဒီလိုေျပာသတဲ့။ အၿငိမ့္စင္ေပၚက ျပက္လံုးဆိုတာဟာ ျခင္းလံုးကစားတာနဲ႔ တူတယ္။ မင္းက ဖဝါးေလးနဲ႔ ေပးလုိက္ေတာ့ ငါက မဟာကေလးနဲ႔ ခံလုိက္၊ သူတလွည့္ ငါတလွည့္ ခတ္သြားမွၾကည္လို႔ လွတယ္။ အဲသလိုပဲ ျပက္လံုးမွာလည္း တေယာက္က တလံုးေျပာလုိက္ရင္ ေနာက္တေယာက္က တလံုးဝင္ေျပာႏုိင္မွ ေကာင္းတယ္။ တေယာက္ထဲ ၿခံခတ္ျပက္ေနလို႔ မေကာင္းဘူးလို႔ ေျပာသတဲ့။ ငါက ဒီလိုေျပာရင္ မင္းက ဒီလိုေျပာ ဆိုၿပီးလည္း သင္ေပးသတဲ့။ ဦးဓာတ္ခိုးနဲ႔ ဦးသခၤါဟာ လက္သင္ လူျပက္ေတြ ကို အဲသလိို ဆိုဆံုးမတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဦးဓာတ္ခိုးက အေျပးေကာင္း၊ ဦးသခၤါက အနင္းေကာင္း၊ အေျပးနဲ႔အနင္း လိုက္ဖက္မိေနေတာ့ ျပက္သမွ်ဟာ ခြင္ျဖစ္ေန တယ္ ပရိတ္သတ္ ပါးစပ္မပိတ္ႏုိင္ေအာင္ကို ရယ္ေနရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဦးသခၤါနဲ႔ ဦးဓာတ္ခုိးရဲ့ ေနာက္ထပ္ အားေကာင္းခ်က္ကေတာ့ အေသာက္အစားကင္းသလို ေလာင္းကစားလည္း မလုပ္ ဘူးတဲ့။ အရက္ေသာက္ၿပီး အၿငိမ့္စင္ေပၚတက္ တာမ်ဳိး ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ဖူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ ကုိယ္က်င့္တရား မေစာင့္ထိန္းတဲ့ လူျပက္ေတြနဲ႔ စင္ေပၚ အတူတက္ၿပီး အလုပ္မလုပ္ဖူးလို႔လည္း သိရတယ္။ ပရိတ္သတ္ကို ထမင္းရွင္အျဖစ္ ေလးေလးစားစား ဆက္ဆံတယ္။ ကြ်န္းကုိင္းမီ ကိုင္းကၽြန္းမီ သေဘာထားမ်ဳိးလို႔လည္း ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္တခုကေတာ့ မင္းသမီးေလးေတြ အေပၚမွာ စည္းေစာင့္တယ္ ယုတ္မာတဲ့ စိတ္ထားမ်ဳိး မထားတဲ့အတြက္လည္း လူေတြကလည္း ေလးစားၾကတယ္။ ကိုယ့္ၿခံစည္းရိုးကို ကိုယ္ျပန္ၿပီး ထင္းေခြတဲ့ အလုပ္မ်ဳိး မလုပ္ဘူး ဆိုတာပါပဲ။ တခ်ဳိ႔ လူျပက္ေတြကေတာ့ မင္းသမီးေလးေတြကို ဘာမွမလုပ္ေပမယ့္ မင္းသမီးေလးေတြကို ႀကိဳက္ေနတဲ့ ကာလသားေတြဆီက ခ်ဴစားတာမ်ဳိး သြယ္ဝိုက္ၿပီး လာဘ္လာဘ ေတာင္းတာမ်ဳိး ရိွသတဲ့။ ဟိုလူျပက္ႀကီး ႏွစ္ေယာက္ဟာ အဲသလိုမ်ဳိးလဲ ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။

အေပၚက ေခါင္းစဥ္က တန္းတူညီမွ်မႈ တန္းတူညီမွ်ေရး ဆိုေတာ့ ႏုိင္ငံေရး ေခါင္းစဥ္ႀကီးပဲ အၿငိမ့္ထဲက လူျပက္ကိစၥေတြနဲ႔ ဘာဆုိင္သလဲလို႔ ေမးေကာင္း ေမးပါလိမ့္မယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ရင္ေတာ့ ျမင္ပါလိမ့္မယ္။ လူျပက္အခ်င္းခ်င္း တဦးနဲ႔ တဦး အျပန္အလွန္ ေလးစားမႈ ရိွရတာ အခြင့္အလမ္းကို မပိတ္သင့္တာကို ျမင္ရပါတယ္။ ကုိယ္က်င့္တရား ေကာင္းမြန္ ရမယ္ ဆိုတဲ့အခ်က္လည္း ပါရိွပါတယ္။ ေနာက္တက္မယ့္ ငယ္ရြယ္သူေတြရဲ့ အခြင့္အလမ္းကို စီနီယာလုပ္သူေတြက ပိတ္မထားသင့္ဘူး သင္ၾကားျပသေပးရမယ္ ဆိုတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ အခ်ိတ္ အဆက္နဲ႔ အျပန္ အလွန္ ညိႇႏိႈင္းလုပ္ကုိင္ရမယ္ ဆိုတာလည္း ပါေနပါတယ္။ ကိုယ့္ၿခံစည္းရိုး ကိုယ္ျပန္ၿပီး ထင္းေခြတဲ့ အလုပ္မ်ဳိး မလုပ္သင့္ ဘူး ဆိုတာလည္း ေျပာပါတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ကိုယ့္တပ္ကို မနင္းမိေစနဲ႔လို႔ ဆိုလိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မင္းသမီးေလး ေတြကို ဖ်က္စီးတာမ်ဳိး၊ သူတို႔ကို ဘန္းျပၿပီး မတရား သျဖင့္ ေငြေၾကး လာဘ္လာဘ ယူတာမ်ဳိးဟာ ကိုယ့္တပ္ ကိုယ္နင္းတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ မီတင္းေနထုိင္တဲ့ လူမ်ဳိးမ်ားအားလံုး အၾကားမွာ တကယ္တန္း လိုအပ္ေနတာက တန္းတူ ညီမွ်ေရး ျဖစ္ပါတယ္။ လူျပက္ႀကီး ႏွစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဦးဓာတ္ခုိးနဲ႔ ဦးသခၤါ တို႔ရဲ့ လူမႈသေဘာထားနဲ႔ က်င့္သံုးမႈဟာ ႀကီးသည္ ငယ္သည္မဟူ တန္းတန္း တူတူ ဆက္ဆံတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးမွာလည္း တဦးနဲ႔တဦး တဖက္နဲ႔တဖက္ တန္းတန္းတူတူ ဆက္ဆံ က်င့္သံုးဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ တန္းတူညီမွ်မႈနဲ႔ တန္းတူညီမွ်ေရးဟာ ႏိုင္ငံေရးမွာေကာ လူမႈေရးမွာပါ လိုအပ္တယ္ ဆိုတာ ျမင္ရပါတယ္။ လူမ်ဳိးမ်ား တဦးနဲ႔တဦးၾကားမွာလည္း တန္းတူညီမွ်မႈ ရိွဖို႔လိုပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရး ပါတီတခုအတြင္း၊ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔အစည္း သမဂၢေတြၾကားမွာလည္း တန္းတူညီမွ်မႈ ရိွဖို႔လိုပါတယ္။ ကုိယ္ခ်ည္းပဲ ျပက္လံုးထုတ္ေနၿပီး တျခားသူကို အခြင့္အလမ္း ပိတ္ပင္တာမ်ဳိး မျဖစ္သင့္ပါ။ ဂ်ာနယ္တုိက္ တခုအတြင္းမွာလည္း တန္းတူ ညီမွ်ကို ပစ္မထားသင့္ပါ။ စီးပြားေရး နယ္ပယ္မွာလည္း ခရုိနီေတြခ်ည္းပဲ အခြင့္အေရး ယူေနတာဟာ လံုးတည္းသမား လူျပက္ေတြနဲ႔ သေဘာခ်င္း အတူတူပါပဲ။ အဲတာေၾကာင့္ တန္းတူညီမွ်မႈေတြ ရိွလာဖို႔ အပိတ္အဆို႔ လုပ္တာေတြ၊ လက္ဦးမႈ ရေအာင္ ယူတာေတြ၊ တခုခု နဲ႔ ျပစားတာေတြ အစရိွတာေတြကိုလည္း ေရွာင္ရွားဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း ေျပာလိုပါတယ္။

ေဇာ္မင္း
၁၇ ရက္ ေအာက္တိုဘာလ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.