လက္ ပေတာင္းေတာင္မွာ အင္အားသံုးႏိွမ္နင္းခဲ့တဲ့ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အစိုးရအေနနဲ႔ တရားဝင္ မေတာင္းပန္ရင္ အေထြေထြ သပိတ္အထိ ဆက္လက္ဆင္ႏဲႊသြားမယ္လို႔ သံဃာေတာ္မ်ားက ဆိုထားပါတယ္။ မွန္ကန္တဲ့ လုပ္ရပ္ျဖစ္တယ္ လို႔ ျမင္ပါတယ္။ အစိုးရဖက္ အေထြေထြသပိတ္အထိ ျဖစ္လာမွာကို မလိုလားဘူး၊ စိုးရိမ္တယ္ဆိုရင္ အမွန္တကယ္ ေလးေလးစားစားနဲ႔ သံဃာေတာ္ထုကို ေတာင္းပန္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဝတ္ေက်တန္းေက် ေတာင္းပန္တာမ်ဳိး ဆိုရင္ေတာ့ ေဝဖန္ခံရဦးမွာပါ။ အခု က်ေနာ္တို႔ တုိင္းျပည္မွာ လက္ပေတာင္းကိစၥ တခုထဲသာ မဟုတ္ဘဲ မိမိဆႏၵကို ေဖာ္ထုတ္တဲ့ ပြဲေတြေနရာ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေတြ႔လာရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အျမင္ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရိွလာတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။
ဆႏၵျပတာမွားသလား
ဒီကာလ တေၾကာမွာ လူေတြလမ္းေပၚတက္ ဆႏၵျပတာ မ်ားေနၿပီ၊ ေန႔စဥ္ဆိုသလိုျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆႏၵျပတာ ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်သင့္တယ္လို႔ တခ်ဳိ႔က ဆိုပါတယ္။ ဆႏၵျပတာေတြ မ်ားလာရင္ အာဏာပုိင္ေတြဖက္က ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ေလမလား ဆိုၿပီး စိုးရိမ္တဲ့ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားဆီက ထြက္လာတဲ့ စကားေတြပါ။ စိုးရိမ္တာကို မစိုးရိမ္နဲ႔လို႔လည္း မေျပာ လိုပါ။ ဒါေပမယ့္ နစ္နာေနတဲ့ ႏုိင္ငံသားေတြဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ သန္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ရိွေနတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ မေမ့သင့္။ သန္းနဲ႔ခ်ီရိွေနတဲ့ လူေတြ နစ္နာေနတာ အတြက္လည္း စိုးရိမ္ေပးပါဦးလို႔ ေျပာလိုတယ္။ ဘဝပ်က္တယ္ ဆိုတာကို တကယ္တန္း နားမလည္ႏုိင္တဲ့ သူေတြအဖို႔ေတာ့ ဆႏၵျပေနသူေတြကို နားလည္ႏုိင္ဖို႔ ေဝးေနပါဦးမယ္။ အထူးသျဖင့္ အျမင့္ႏုိင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မႈကိုပဲ စိတ္ဝင္စားသူမ်ား အဖို႔ေတာ့ ပိုၿပီးနားလည္ႏုိင္ဖို႔ ခက္သလို၊ နားလည္တယ္ ဆိုရင္ ေတာင္ ႏုိင္ငံေရးကစားလိုမႈ (သို႔မဟုတ္) တေၾကာင္းေၾကာင္းကို ေထာက္ထားေနရလို႔ ခဏဆုိင္းၾကပါဦး၊ ခဏနားၾကပါဦး လို႔ ေျပာေကာင္း ေျပာပါလိမ့္မယ္။ အဲသလို မေျပာသင့္ဘူးလို႔ တြက္ခ်က္မိတဲ့ လူရည္လည္သူေတြကေတာ့ ကေန႔ႏုိင္ငံေရး ျဖစ္စဥ္ဟာ အကဲဆတ္တဲ့ သေဘာမ်ဳိး ရိွေနေသးလို႔ ညဏ္အေမွ်ာ္အျမင္ ႀကီးႀကီးထားၿပီး လုပ္ေဆာင္ရမယ္လို႔ ဆိုၾကပါ တယ္။ အဲသလို ဆိုလုိက္ေတာ့ လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပသူေတြဟာ ဉာဏ္အေမွ်ာ္ အျမင္နည္းသူေတြလို႔ ေျပာရာေရာက္ ျပန္ပါေရာ။ ႏုိင္ငံသားေတြ နစ္နာေနတာေၾကာင့္ နစ္နာေနတယ္လို႔ သူတို႔ဖက္က ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပ ေတာင္းဆိုတာဟာ လံုးဝမမွားဘူးလို႔ ေျပာပါရေစ။ တဖက္မွာလည္း ဒီမိုကေရစီကို သြားေနတယ္လို႔ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားထားတဲ့ အစိုးရတရပ္ အဖို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပတာေတြကို သည္းခံႏုိင္စြမ္း ရိွရပါလိမ့္မယ္။ လက္နက္မဲ့ ဆႏၵျပသူေတြကို အင္အား အလြန္အကၽြံ သံုးၿပီး ေျဖရွင္းတာ မ်ဳိးကိုလည္း ေနာင္မွာေရွာင္ရွားဖို႔ လိုပါတယ္။
ေဝဖန္တာမွားသလား
အသားလြတ္ဆဲေနတာမ်ဳိးကို လုိအပ္တယ္ မွန္တယ္လို႔ မေထာက္ခံႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေဝဖန္တာကိုေတာ့ ႀကိဳဆိုတယ္။ ဆန္းစစ္တာကို လက္ခံတယ္။ ေထာက္ျပတာကို ဝမ္းသာတယ္။ အစိုးရကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အစိုးရမဟုတ္ေသးတဲ့ ႏုိင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေဝဖန္တာေထာက္ျပတာဟာ မရိွမျဖစ္လိုအပ္တယ္။ သူမ်ားကိုေတာ့ တင္းပုတ္နဲ႔ထု ေဝဖန္ၿပီး ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းၾကေတာ့ ၾကက္ေမႊးနဲ႔သတ္ၿပီး ေဝဖန္တာမ်ဳိးကို ဆိုလုိတာ မဟုတ္ပါ။ အစိုးရေရာ၊ စစ္တပ္ေရာ၊ အတိုက္ခံ ႏုိင္ငံေရး အင္အားစုေတြေကာ၊ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္အဖြဲ႔အစည္းေတြေကာ၊ အန္ဂ်ီအိုေတြေကာ၊ ဒီမိုကေရစီေရး လႈပ္ရွားသူေတြေရာ အေဝဖန္ ခံႏုိင္ဖို႔ အဆင္သင့္ ျဖစ္ၿပီလားလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ေမးဖို႔လိုပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲက ၂ဝ၁ဝ မွာ ၿပီးခဲ့တာမို႔ အခုဆိုရင္ ႏွစ္ႏွစ္ရိွခဲ့ပါၿပီ။ ေျပာရရင္ေတာ့ ဟန္းနီးမြန္းလို႔ေခၚတဲ့ ပ်ားရည္ဆမ္း ကာလဟာ ကုန္သြားၿပီလို႔ သတိေပးလိုပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ေဝဖန္တာ ေထာက္ျပတာေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔အမွားေတြကို ျပင္လုိက္ႏုိင္တယ္ဗ်ဳိ႔ ဆိုၿပီး ၿပံဳးၿပံဳးႀကီး ျပန္ေျပာႏုိင္ဖို႔အတြက္ ႀကိဳးစားပါလို႔ တုိက္တြန္းလိုတယ္။ တခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ဖိႏိွပ္လြန္းတဲ့ ယႏၱယားတခုေၾကာင့္ ေဝဖန္တာကို လက္ေရွာင္ခဲ့ရတယ္။ တခါ ဘံုရန္သူ အႀကိဳက္ျဖစ္မွာစိုးလို႔ အမ်ားႀကီး မေဝဖန္ဘဲ လက္ေရွာင္ေပးခဲ့တာလည္း ရိွခဲ့တယ္။ အခုအခါမွာ ဒီကာလေတြကို ေက်ာ္ခဲ့ၿပီမို႔ ေဝဖန္တာ၊ ေထာက္ျပ တာေတြကို ေပြ႔ဖက္ႀကိဳဆိုဖို႔ ေျပာလိုပါတယ္။ ေဝဖန္ေရးဟာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးနဲ႔ တုိက္ရုိက္ဆက္ႏြယ္ ေနတယ္လို႔ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ဆိုထားပါတယ္။
ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးေရာဂါေပ်ာက္ေဆးလား
ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာတုိင္း ေဒၚစုဝင္ေျပာလုိက္ရင္ အဆင္ေျပလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ေနသူမ်ားလည္း သတိထားၾကဖို႔ ေျပာလိုပါ တယ္။ ေဒၚစုဟာ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးေရာဂါေပ်ာက္ေဆး မဟုတ္ပါ။ ေဒၚစုဟာ လူသားေခါင္းေဆာင္ တဦးမွ်သာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ေနရာတုိင္းမွာ ေဒၚစုကို အားအကိုးလြန္တာမ်ဳိး ျဖစ္ေနတာဟာ ေကာင္းတဲ့ လကၡဏာမဟုတ္ပါ။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အေနအထား ကိုယ္ျဖစ္ျခင္တဲ့ အေျခအေနကို မရေတာ့မွ ေဒၚစုကို အျပစ္တင္တာမ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာမွာ ႀကိဳျမင္ေနရလို႔ သတိေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်စ္ႀကီးရင္ အမ်က္ႀကီးတယ္လို႔ ဆိုရိုးစကား ရိွတယ္မို႔လား။ ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ အခု အေျခအေနဟာ ကိုယ္လိုခ်င္တာကို ေတာင္းဆိုရတဲ့ ကာလမ်ဳိးဆိုတာထက္ ကိုယ္နစ္နာခဲ့ရတာေတြကို အရင္ဦးဆံုး ျပန္လည္ေတာင္းယူ ေနရတဲ့ ကာလတခုသာ ျဖစ္တယ္လို႔ မွတ္ယူထားရင္ ပိုၿပီးအဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ့္တာကို ကိုယ္ယူၿပီး၊ ကိုယ့္အား ကိုယ္ကိုးျခင္းျဖင့္ မိမိရဲ့သက္ဆုိင္နယ္ပယ္မွာ လိုအပ္ေနတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ေမြးဖြားလာပါ လိမ့္မယ္။ အဲသလို ေဆာင္ရြက္ျခင္း အားျဖင့္ တခ်ိဳ႔ေနရာေတြမွာ လိုအပ္တာေတြအတြက္ ျဖည့္ဆည္းႏုိင္မွာ ျဖစ္သလို လိုတာထက္ပိုေနတဲ့ ဝန္ထုတ္ဝန္ပိုး ေတြကိုလည္း ေလွ်ာ့ျခႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ အၿမဲတန္း ႏွလံုးသြင္းထားဖို႔ကေတာ့ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးေရာဂါ ေပ်ာက္ေဆးဆိုတာ တကယ္တန္းမွာေတာ့ မရိွဘူး ဆိုတာပါပဲ။
ႏုိင္ငံသားအခြင့္အေရး
အခြင့္အေရးအတြက္ ေတာင္းဆိုတုိက္ပြဲဝင္တဲ့ တခ်ဳိ႔ေနရာေတြမွာ ျပည္သူ႔အခြင့္အေရး (သို႔မဟုတ္) လူထုအခြင့္အေရး (သို႔မဟုတ္) ျပည္သူလူထုအခြင့္အေရး (သို႔မဟုတ္) လုပ္သားျပည္သူ႔အခြင့္အေရး စသျဖင့္ သံုးႏႈန္းတာထက္ ႏုိင္ငံသား အခြင့္အေရး (သို႔မဟုတ္) ႏုိင္ငံသားတို႔ အခြင့္အေရး ဆိုၿပီးသံုးႏႈန္း ေတာင္းဆိုတာက ပိုၿပီးတာသြားတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံသားအခြင့္အေရး ဆိုတဲ့ စကားလံုးဟာ ႏုိင္ငံတခုရဲ့ နယ္နမိတ္အတြင္းမွာ တိက်တဲ့ သေဘာကို ေဆာင္ပါတယ္။ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာက လူသားတုိင္းနဲ႔ဆုိင္ၿပီး ႏုိင္ငံသား မဟုတ္သူမ်ား၊ ႏုိင္ငံသား မဟုတ္ေသးသူမ်ားနဲ႔လည္း သက္ဆုိင္ ပါတယ္။ ႏုိင္ငံသားတို႔ အခြင့္အေရးဟာ ေယဘုယ် အားျဖင့္ ေျပာရရင္ အဓိကအားျဖင့္ မေရႊ႔မေျပာင္းႏုိင္တဲ့၊ ေရႊ႔ေျပာင္းလို႔ မရတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားနဲ႔ တုိက္ရုိက္ဆက္စပ္ ေနလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ လယ္ေျမ၊ ယာေျမ၊ ၿခံေျမ၊ ေတာင္စဥ္ ေတာင္တန္း၊ ျမစ္ေခ်ာင္းအင္းအုိင္၊ ပင္လယ္ျပင္၊ သစ္ေတာမ်ား စတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ႏုိင္ငံသားေတြ ပုိင္ဆုိင္တဲ့ အေရးႀကီးတဲ့ အရာမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ကေန႔ ျဖစ္ေနတဲ့ ေတာင္းဆိုမႈတုိက္ပြဲ အခြင့္အေရး တုိက္ပြဲေတြဟာ တရာရာခုိင္ႏႈန္းနီးပါး အထက္က တင္ျပခဲ့တဲ့ မေရႊ႔မေျပာင္းႏုိင္တဲ့ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားနဲ႔ တုိက္ရုိက္ပတ္သက္ရာကေန ေပၚေပါက္လာတယ္လို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ တုိက္ပြဲေတြဟာ ေမြးရာပါလူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္ ခံရျခင္း တခုထဲသာမဟုတ္ဘဲ ေမြးရာပါ ပုိင္ဆုိင္ခြင့္ျဖစ္တဲ့ ႏုိင္ငံသားအခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္ခံရျခင္း ဆိုတာလည္း ပါဝင္ပတ္သက္ေနရပါတယ္။ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ႏုိင္ငံသားအခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ႏွစ္ခုစလံုးကို တေပါင္းတစည္းထဲ ခ်ဳိးေဖာက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အားလံုးဟာ အရုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္တဲ့ လုပ္ရပ္ ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္ ဆိုတာဟာ ေက်ာက္သား ေက်ာက္ဆုိင္၊ ခဲလံုးေျမတုံးေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတာမဟုတ္ပါ။ သက္ရိွလူသား ႏုိင္ငံသားမ်ားနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတာေၾကာင့္သာ ႏုိင္ငံေတာ္ရယ္လို႔ တည္ရိွေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
လူသားဆန္မႈကိုမ်က္ကြယ္ျပဳျခင္း
လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္တာ၊ ႏုိင္ငံသား အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္တာေတြ အားလံုးဟာ လူသားဆန္မႈကင္းမဲ့တယ္ ဆိုတာကို တုိက္ရုိက္မီးေမာင္းထိုးျပ ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ တဆက္ထဲမွာလည္း ေျပာစရာေတြ ရိွလာပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရး ကစားကြက္ေၾကာင့္၊ ႏုိင္ငံေရး အက်ဳိးအျမတ္ တခုခုေၾကာင့္၊ ႏုိင္ငံေရးအလွည့္အေျပာင္း တခုခုမွာ ေအာင္ျမင္လိုမႈေၾကာင့္၊ မိမိျဖစ္ေစလိုတဲ့ လမ္းေၾကာင္းတခုအေပၚ ေရာက္ေစလိုမႈေၾကာင့္ အစိုးရေတြ၊ အတုိက္ခံ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ၊ အစိုးရ မဟုတ္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းႀကီးေတြဟာ ႏုိင္ငံေရးနည္းဗ်ဴဟာ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို သံုးစြဲေလ့ ရိွပါတယ္။ ဒါဟာ ႏုိင္ငံေရးရဲ့ သဘာဝ ျဖစ္တယ္လို႔ ျမင္ေပးႏုိင္ပါတယ္၊ သာမန္အားျဖင့္ အျပစ္ဆိုစရာမရိွပါ။ အဲတာအတြက္ ဒါေလးေျပာင္းေအာင္ လုပ္ေနတုန္း ဒါေလးေတြကိုေတာ့ ခဏေအာင့္ထားေပးပါ၊ ခဏေတာ့ျဖင့္ သည္းခံေပးပါလို႔ တုိက္ရုိက္ျဖစ္ေစ သြယ္ဝုိက္၍ျဖစ္ေစ နားခ်ေလ့ရိွပါတယ္။ ေကာင္းပါၿပီ။ ဒီလိုမ်ဳိး ႀကံဳေတြ႔လာရတယ္ဆိုရင္ ဘာေပတံနဲ႔ တုိင္းတာၿပီး သည္းခံေပးရ ေအာင့္ထား ေပးရမွာလဲ။ အဲတာကေတာ့ လူသားဆန္မႈဆိုတဲ့ ေပတံနဲ႔ တုိင္းတာဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရအပါအဝင္ အဖြဲ႔အစည္း ေပါင္းစံု က အသံုးျပဳေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရးကစားကြက္ေတြ၊ နည္းဗ်ဴဟာေတြဟာ လူသားဆန္မႈကို ေဖာက္ဖ်က္တယ္ (သို႔မဟုတ္) မ်က္ကြယ္ျပဳလာတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ မေထာက္ခံႏုိင္ပါ။ အဆိုပါ ႏုိင္ငံေရးကစားကြက္ေတြနဲ႔ နည္းဗ်ဴဟာေတြကို မွန္ကန္တယ္လို႔လည္း မသတ္မွတ္ႏုိင္ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လူသားဆန္မႈကို တုိက္ရုိက္ျဖစ္ေစ သြယ္ဝိုက္၍ျဖစ္ေစ မ်က္ကြယ္ျပဳလာတဲ့ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ေတြဟာ လူသားေတြ တနည္းအားျဖင့္ ႏုိင္ငံသားေတြကိုသာ ေက်ျပဳန္းေစမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ။
ေဇာ္မင္း
၁၂ ရက္၊ ဒီဇင္ဘာလ၊ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္
ဆႏၵျပတာမွားသလား
ဒီကာလ တေၾကာမွာ လူေတြလမ္းေပၚတက္ ဆႏၵျပတာ မ်ားေနၿပီ၊ ေန႔စဥ္ဆိုသလိုျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆႏၵျပတာ ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်သင့္တယ္လို႔ တခ်ဳိ႔က ဆိုပါတယ္။ ဆႏၵျပတာေတြ မ်ားလာရင္ အာဏာပုိင္ေတြဖက္က ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ေလမလား ဆိုၿပီး စိုးရိမ္တဲ့ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားဆီက ထြက္လာတဲ့ စကားေတြပါ။ စိုးရိမ္တာကို မစိုးရိမ္နဲ႔လို႔လည္း မေျပာ လိုပါ။ ဒါေပမယ့္ နစ္နာေနတဲ့ ႏုိင္ငံသားေတြဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ သန္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ရိွေနတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ မေမ့သင့္။ သန္းနဲ႔ခ်ီရိွေနတဲ့ လူေတြ နစ္နာေနတာ အတြက္လည္း စိုးရိမ္ေပးပါဦးလို႔ ေျပာလိုတယ္။ ဘဝပ်က္တယ္ ဆိုတာကို တကယ္တန္း နားမလည္ႏုိင္တဲ့ သူေတြအဖို႔ေတာ့ ဆႏၵျပေနသူေတြကို နားလည္ႏုိင္ဖို႔ ေဝးေနပါဦးမယ္။ အထူးသျဖင့္ အျမင့္ႏုိင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မႈကိုပဲ စိတ္ဝင္စားသူမ်ား အဖို႔ေတာ့ ပိုၿပီးနားလည္ႏုိင္ဖို႔ ခက္သလို၊ နားလည္တယ္ ဆိုရင္ ေတာင္ ႏုိင္ငံေရးကစားလိုမႈ (သို႔မဟုတ္) တေၾကာင္းေၾကာင္းကို ေထာက္ထားေနရလို႔ ခဏဆုိင္းၾကပါဦး၊ ခဏနားၾကပါဦး လို႔ ေျပာေကာင္း ေျပာပါလိမ့္မယ္။ အဲသလို မေျပာသင့္ဘူးလို႔ တြက္ခ်က္မိတဲ့ လူရည္လည္သူေတြကေတာ့ ကေန႔ႏုိင္ငံေရး ျဖစ္စဥ္ဟာ အကဲဆတ္တဲ့ သေဘာမ်ဳိး ရိွေနေသးလို႔ ညဏ္အေမွ်ာ္အျမင္ ႀကီးႀကီးထားၿပီး လုပ္ေဆာင္ရမယ္လို႔ ဆိုၾကပါ တယ္။ အဲသလို ဆိုလုိက္ေတာ့ လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပသူေတြဟာ ဉာဏ္အေမွ်ာ္ အျမင္နည္းသူေတြလို႔ ေျပာရာေရာက္ ျပန္ပါေရာ။ ႏုိင္ငံသားေတြ နစ္နာေနတာေၾကာင့္ နစ္နာေနတယ္လို႔ သူတို႔ဖက္က ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပ ေတာင္းဆိုတာဟာ လံုးဝမမွားဘူးလို႔ ေျပာပါရေစ။ တဖက္မွာလည္း ဒီမိုကေရစီကို သြားေနတယ္လို႔ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားထားတဲ့ အစိုးရတရပ္ အဖို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပတာေတြကို သည္းခံႏုိင္စြမ္း ရိွရပါလိမ့္မယ္။ လက္နက္မဲ့ ဆႏၵျပသူေတြကို အင္အား အလြန္အကၽြံ သံုးၿပီး ေျဖရွင္းတာ မ်ဳိးကိုလည္း ေနာင္မွာေရွာင္ရွားဖို႔ လိုပါတယ္။
ေဝဖန္တာမွားသလား
အသားလြတ္ဆဲေနတာမ်ဳိးကို လုိအပ္တယ္ မွန္တယ္လို႔ မေထာက္ခံႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေဝဖန္တာကိုေတာ့ ႀကိဳဆိုတယ္။ ဆန္းစစ္တာကို လက္ခံတယ္။ ေထာက္ျပတာကို ဝမ္းသာတယ္။ အစိုးရကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အစိုးရမဟုတ္ေသးတဲ့ ႏုိင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေဝဖန္တာေထာက္ျပတာဟာ မရိွမျဖစ္လိုအပ္တယ္။ သူမ်ားကိုေတာ့ တင္းပုတ္နဲ႔ထု ေဝဖန္ၿပီး ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းၾကေတာ့ ၾကက္ေမႊးနဲ႔သတ္ၿပီး ေဝဖန္တာမ်ဳိးကို ဆိုလုိတာ မဟုတ္ပါ။ အစိုးရေရာ၊ စစ္တပ္ေရာ၊ အတိုက္ခံ ႏုိင္ငံေရး အင္အားစုေတြေကာ၊ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္အဖြဲ႔အစည္းေတြေကာ၊ အန္ဂ်ီအိုေတြေကာ၊ ဒီမိုကေရစီေရး လႈပ္ရွားသူေတြေရာ အေဝဖန္ ခံႏုိင္ဖို႔ အဆင္သင့္ ျဖစ္ၿပီလားလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ေမးဖို႔လိုပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲက ၂ဝ၁ဝ မွာ ၿပီးခဲ့တာမို႔ အခုဆိုရင္ ႏွစ္ႏွစ္ရိွခဲ့ပါၿပီ။ ေျပာရရင္ေတာ့ ဟန္းနီးမြန္းလို႔ေခၚတဲ့ ပ်ားရည္ဆမ္း ကာလဟာ ကုန္သြားၿပီလို႔ သတိေပးလိုပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ေဝဖန္တာ ေထာက္ျပတာေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔အမွားေတြကို ျပင္လုိက္ႏုိင္တယ္ဗ်ဳိ႔ ဆိုၿပီး ၿပံဳးၿပံဳးႀကီး ျပန္ေျပာႏုိင္ဖို႔အတြက္ ႀကိဳးစားပါလို႔ တုိက္တြန္းလိုတယ္။ တခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ဖိႏိွပ္လြန္းတဲ့ ယႏၱယားတခုေၾကာင့္ ေဝဖန္တာကို လက္ေရွာင္ခဲ့ရတယ္။ တခါ ဘံုရန္သူ အႀကိဳက္ျဖစ္မွာစိုးလို႔ အမ်ားႀကီး မေဝဖန္ဘဲ လက္ေရွာင္ေပးခဲ့တာလည္း ရိွခဲ့တယ္။ အခုအခါမွာ ဒီကာလေတြကို ေက်ာ္ခဲ့ၿပီမို႔ ေဝဖန္တာ၊ ေထာက္ျပ တာေတြကို ေပြ႔ဖက္ႀကိဳဆိုဖို႔ ေျပာလိုပါတယ္။ ေဝဖန္ေရးဟာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးနဲ႔ တုိက္ရုိက္ဆက္ႏြယ္ ေနတယ္လို႔ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ဆိုထားပါတယ္။
ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးေရာဂါေပ်ာက္ေဆးလား
ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာတုိင္း ေဒၚစုဝင္ေျပာလုိက္ရင္ အဆင္ေျပလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ေနသူမ်ားလည္း သတိထားၾကဖို႔ ေျပာလိုပါ တယ္။ ေဒၚစုဟာ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးေရာဂါေပ်ာက္ေဆး မဟုတ္ပါ။ ေဒၚစုဟာ လူသားေခါင္းေဆာင္ တဦးမွ်သာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ေနရာတုိင္းမွာ ေဒၚစုကို အားအကိုးလြန္တာမ်ဳိး ျဖစ္ေနတာဟာ ေကာင္းတဲ့ လကၡဏာမဟုတ္ပါ။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အေနအထား ကိုယ္ျဖစ္ျခင္တဲ့ အေျခအေနကို မရေတာ့မွ ေဒၚစုကို အျပစ္တင္တာမ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာမွာ ႀကိဳျမင္ေနရလို႔ သတိေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်စ္ႀကီးရင္ အမ်က္ႀကီးတယ္လို႔ ဆိုရိုးစကား ရိွတယ္မို႔လား။ ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ အခု အေျခအေနဟာ ကိုယ္လိုခ်င္တာကို ေတာင္းဆိုရတဲ့ ကာလမ်ဳိးဆိုတာထက္ ကိုယ္နစ္နာခဲ့ရတာေတြကို အရင္ဦးဆံုး ျပန္လည္ေတာင္းယူ ေနရတဲ့ ကာလတခုသာ ျဖစ္တယ္လို႔ မွတ္ယူထားရင္ ပိုၿပီးအဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ့္တာကို ကိုယ္ယူၿပီး၊ ကိုယ့္အား ကိုယ္ကိုးျခင္းျဖင့္ မိမိရဲ့သက္ဆုိင္နယ္ပယ္မွာ လိုအပ္ေနတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ေမြးဖြားလာပါ လိမ့္မယ္။ အဲသလို ေဆာင္ရြက္ျခင္း အားျဖင့္ တခ်ိဳ႔ေနရာေတြမွာ လိုအပ္တာေတြအတြက္ ျဖည့္ဆည္းႏုိင္မွာ ျဖစ္သလို လိုတာထက္ပိုေနတဲ့ ဝန္ထုတ္ဝန္ပိုး ေတြကိုလည္း ေလွ်ာ့ျခႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ အၿမဲတန္း ႏွလံုးသြင္းထားဖို႔ကေတာ့ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးေရာဂါ ေပ်ာက္ေဆးဆိုတာ တကယ္တန္းမွာေတာ့ မရိွဘူး ဆိုတာပါပဲ။
ႏုိင္ငံသားအခြင့္အေရး
အခြင့္အေရးအတြက္ ေတာင္းဆိုတုိက္ပြဲဝင္တဲ့ တခ်ဳိ႔ေနရာေတြမွာ ျပည္သူ႔အခြင့္အေရး (သို႔မဟုတ္) လူထုအခြင့္အေရး (သို႔မဟုတ္) ျပည္သူလူထုအခြင့္အေရး (သို႔မဟုတ္) လုပ္သားျပည္သူ႔အခြင့္အေရး စသျဖင့္ သံုးႏႈန္းတာထက္ ႏုိင္ငံသား အခြင့္အေရး (သို႔မဟုတ္) ႏုိင္ငံသားတို႔ အခြင့္အေရး ဆိုၿပီးသံုးႏႈန္း ေတာင္းဆိုတာက ပိုၿပီးတာသြားတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံသားအခြင့္အေရး ဆိုတဲ့ စကားလံုးဟာ ႏုိင္ငံတခုရဲ့ နယ္နမိတ္အတြင္းမွာ တိက်တဲ့ သေဘာကို ေဆာင္ပါတယ္။ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာက လူသားတုိင္းနဲ႔ဆုိင္ၿပီး ႏုိင္ငံသား မဟုတ္သူမ်ား၊ ႏုိင္ငံသား မဟုတ္ေသးသူမ်ားနဲ႔လည္း သက္ဆုိင္ ပါတယ္။ ႏုိင္ငံသားတို႔ အခြင့္အေရးဟာ ေယဘုယ် အားျဖင့္ ေျပာရရင္ အဓိကအားျဖင့္ မေရႊ႔မေျပာင္းႏုိင္တဲ့၊ ေရႊ႔ေျပာင္းလို႔ မရတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားနဲ႔ တုိက္ရုိက္ဆက္စပ္ ေနလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ လယ္ေျမ၊ ယာေျမ၊ ၿခံေျမ၊ ေတာင္စဥ္ ေတာင္တန္း၊ ျမစ္ေခ်ာင္းအင္းအုိင္၊ ပင္လယ္ျပင္၊ သစ္ေတာမ်ား စတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ႏုိင္ငံသားေတြ ပုိင္ဆုိင္တဲ့ အေရးႀကီးတဲ့ အရာမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ကေန႔ ျဖစ္ေနတဲ့ ေတာင္းဆိုမႈတုိက္ပြဲ အခြင့္အေရး တုိက္ပြဲေတြဟာ တရာရာခုိင္ႏႈန္းနီးပါး အထက္က တင္ျပခဲ့တဲ့ မေရႊ႔မေျပာင္းႏုိင္တဲ့ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားနဲ႔ တုိက္ရုိက္ပတ္သက္ရာကေန ေပၚေပါက္လာတယ္လို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ တုိက္ပြဲေတြဟာ ေမြးရာပါလူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္ ခံရျခင္း တခုထဲသာမဟုတ္ဘဲ ေမြးရာပါ ပုိင္ဆုိင္ခြင့္ျဖစ္တဲ့ ႏုိင္ငံသားအခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္ခံရျခင္း ဆိုတာလည္း ပါဝင္ပတ္သက္ေနရပါတယ္။ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ႏုိင္ငံသားအခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ႏွစ္ခုစလံုးကို တေပါင္းတစည္းထဲ ခ်ဳိးေဖာက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အားလံုးဟာ အရုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္တဲ့ လုပ္ရပ္ ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္ ဆိုတာဟာ ေက်ာက္သား ေက်ာက္ဆုိင္၊ ခဲလံုးေျမတုံးေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတာမဟုတ္ပါ။ သက္ရိွလူသား ႏုိင္ငံသားမ်ားနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတာေၾကာင့္သာ ႏုိင္ငံေတာ္ရယ္လို႔ တည္ရိွေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
လူသားဆန္မႈကိုမ်က္ကြယ္ျပဳျခင္း
လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္တာ၊ ႏုိင္ငံသား အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္တာေတြ အားလံုးဟာ လူသားဆန္မႈကင္းမဲ့တယ္ ဆိုတာကို တုိက္ရုိက္မီးေမာင္းထိုးျပ ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ တဆက္ထဲမွာလည္း ေျပာစရာေတြ ရိွလာပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရး ကစားကြက္ေၾကာင့္၊ ႏုိင္ငံေရး အက်ဳိးအျမတ္ တခုခုေၾကာင့္၊ ႏုိင္ငံေရးအလွည့္အေျပာင္း တခုခုမွာ ေအာင္ျမင္လိုမႈေၾကာင့္၊ မိမိျဖစ္ေစလိုတဲ့ လမ္းေၾကာင္းတခုအေပၚ ေရာက္ေစလိုမႈေၾကာင့္ အစိုးရေတြ၊ အတုိက္ခံ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ၊ အစိုးရ မဟုတ္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းႀကီးေတြဟာ ႏုိင္ငံေရးနည္းဗ်ဴဟာ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို သံုးစြဲေလ့ ရိွပါတယ္။ ဒါဟာ ႏုိင္ငံေရးရဲ့ သဘာဝ ျဖစ္တယ္လို႔ ျမင္ေပးႏုိင္ပါတယ္၊ သာမန္အားျဖင့္ အျပစ္ဆိုစရာမရိွပါ။ အဲတာအတြက္ ဒါေလးေျပာင္းေအာင္ လုပ္ေနတုန္း ဒါေလးေတြကိုေတာ့ ခဏေအာင့္ထားေပးပါ၊ ခဏေတာ့ျဖင့္ သည္းခံေပးပါလို႔ တုိက္ရုိက္ျဖစ္ေစ သြယ္ဝုိက္၍ျဖစ္ေစ နားခ်ေလ့ရိွပါတယ္။ ေကာင္းပါၿပီ။ ဒီလိုမ်ဳိး ႀကံဳေတြ႔လာရတယ္ဆိုရင္ ဘာေပတံနဲ႔ တုိင္းတာၿပီး သည္းခံေပးရ ေအာင့္ထား ေပးရမွာလဲ။ အဲတာကေတာ့ လူသားဆန္မႈဆိုတဲ့ ေပတံနဲ႔ တုိင္းတာဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရအပါအဝင္ အဖြဲ႔အစည္း ေပါင္းစံု က အသံုးျပဳေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရးကစားကြက္ေတြ၊ နည္းဗ်ဴဟာေတြဟာ လူသားဆန္မႈကို ေဖာက္ဖ်က္တယ္ (သို႔မဟုတ္) မ်က္ကြယ္ျပဳလာတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ မေထာက္ခံႏုိင္ပါ။ အဆိုပါ ႏုိင္ငံေရးကစားကြက္ေတြနဲ႔ နည္းဗ်ဴဟာေတြကို မွန္ကန္တယ္လို႔လည္း မသတ္မွတ္ႏုိင္ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လူသားဆန္မႈကို တုိက္ရုိက္ျဖစ္ေစ သြယ္ဝိုက္၍ျဖစ္ေစ မ်က္ကြယ္ျပဳလာတဲ့ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ေတြဟာ လူသားေတြ တနည္းအားျဖင့္ ႏုိင္ငံသားေတြကိုသာ ေက်ျပဳန္းေစမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ။
ေဇာ္မင္း
၁၂ ရက္၊ ဒီဇင္ဘာလ၊ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္
No comments:
Post a Comment