ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Tuesday, February 18, 2014

တဂိုးနဲ႔ လူသားဆန္မႈ

ရာဘင္ျဒာနတ္ တဂိုးဟာ အမ်ားသိထား ၿပီးတဲ့အတုိင္း အိႏိၵယႏုိင္ငံသား ဘဂၤါလီစာေပပညာရွင္ တဦးပါ။ တဂုိးဟာ သူ ေရးသားခဲ့တဲ့ ‘Gitanjali’ ကဗ်ာရွည္ႀကီး အတြက္ ၁၉၁၃ ခုႏွစ္မွာ စာေပဆုိင္ရာ ႏုိဘယ္ဆု ခ်ီးျမွင့္အပ္ႏွင္းျခင္း ခံရပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ဂီတဥၤၨလီလို႔ လူသိမ်ားပါတယ္။ သူဟာ ကဗ်ာမ်ားနဲ႔ နာမည္ႀကီးတယ္ ဆိုေပမဲ့ ဝထၳဳရွည္၊ ဝထၳဳတို၊ အက္ေဆးမ်ား၊ သီခ်င္းမ်ားလည္း အေျမာက္အမ်ား ေရးသားခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းခ်ီပညာရွင္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါ အျပင္ တဂုိးဟာ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္တဦး အေနနဲ႔လည္း ထင္ရွားပါေသးတယ္။

၂ဝရာစုအတြင္း ကမၻာမွာ ထင္ရွားခဲ့တဲ့ ေတြးေခၚပညာရွင္မ်ား အထဲမွာ အေရွ႔တုိင္းသားေတြျဖစ္တဲ့ တဂိုးနဲ႔ မိုဟန္ဒက္စ္ဂႏီၵ (မဟတၱမဂႏီၵ) တို႔လည္း ပါဝင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ဂႏီၵႀကီးကို လူအမ်ားက အဂၤလိပ္ကိုလိုနီ လက္ေအာက္ကေန ရုန္းထြက္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရး၊ လြတ္ေျမာက္ေရး ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ ပိုလို႔သတ္မွတ္ၾက ပါတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ဦးဟာ တဦးနဲ႔တဦး ပုဂၢိဳလ္ေရး အရလည္း အလြန္ရင္းႏွီးတဲ့ သူမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ တဂိုးဟာ ဂႏီၵႀကီးကို အလြန္ေလးစားသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ ႏွစ္ဦးၾကားမွာ အေတြးအေခၚအရ အေတာ္ေလး ကြဲျပား ျခားနားမႈေတြ ရိွေနပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒ၊ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္၊ ယဥ္ေက်းမႈျခင္း အျပန္အလွန္ ကူးလူးဆက္ဆံျခင္း၊ ဆင္ျခင္တံုတရားရဲ့ အခန္းက႑နဲ႔ သိပံၸပညာ၊ စီပါြးေရးစနစ္၏ သေဘာသဘာဝႏွင့္ လူမႈဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး အစရိွတဲ့ ကိစၥရပ္ေတြမွာ တဂိုးနဲ႔ ဂႏီၵဟာ ခ်ဥ္းကပ္ပံုုျခင္း တဦးနဲ႔တဦး အလြန္ကြဲျပားပါတယ္။ သည္က႑ေတြကို ခ်ဥ္းကပ္ေတြးေခၚတဲ့ ေနရာမွာ တဂိုးဟာ ဟိႏၵဴရိုးရာအတုိင္း အေျခခံၿပီး ေတြးေခၚစဥ္းစားတဲ့ လမ္းစဥ္ကို သိပ္ဦးစားမေပးပါဘူး။ တနည္း ေျပာရရင္ေတာ့ တဂိုးဟာ စဥ္းစားေတြးေခၚပံု ေခတ္မီွတယ္ ေခတ္ေရွ႔ေရာက္တယ္လို႔ ဆိုရမွာေပါ့။ ဂႏီၵကေတာ့ ဒုကၡမ်ားေျမာင္ ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ ဆင္းရဲ သား တုိင္းသူျပည္သား အမ်ားစုကို ေရွးေခတ္ ဟိႏၵဴယဥ္ေက်းမႈ ခ်ဥ္းကပ္ပံုအရ ရင္ဝယ္သားမ်ားလို သေဘာပုိက္ပါတယ္။ တဂိုးကေတာ့ သည္ေနရာမွာ ဂႏီၵနဲ႔မတူပါဘူး။ သူက လူထုကို အရြယ္မေရာက္ေသးတဲ့ ကေလးမ်ားသဖြယ္ သေဘာမထား သင့္ဘူးလို႔ ျငင္းခုန္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္ဦးစလံုးဟာ လူသားဆန္မႈကို အေလးထားသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

တဂိုးဟာ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဆိုတာထက္ လူသားဆန္မႈဆိုတာကို တိတိလင္းလင္း ပိုမိုဦးစားေပး သူျဖစ္ပါတယ္။ အဲသလို ဆိုလုိက္လို႔ သူဟာ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္နည္းပါးၿပီး လူသားဆန္မႈမွာပဲ ေမြ႔ေပ်ာ္ေနတယ္၊ အိႏိၵယျပည္ရဲ့ လြတ္လပ္ေရးကို ဂရုမစုိက္ဖူး ဦးစားမေပးဖူးလို႔ ရုတ္တရက္ေတာ့ ထင္ေကာင္းထင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အိႏိၵယတုိက္ငယ္ လြတ္လပ္ေရး အတြက္ သူ႔ဖက္က ေဆာင္ရြက္ပံ့ပိုးခဲ့တာေတြ အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။ တဂိုးရဲ့ အဲသည္လို ေတြးပံုေခၚပံုေတြဟာ သူရဲ့ဖခင္ ဆီက အေမြရခဲ့တယ္လို႔ ဆိုႏုိင္ေၾကာင္း ပညာရွင္အခ်ဳိ႔က ေထာက္ျပပါတယ္။ သူရဲ့ဖခင္ကေတာ့ ဒီဘန္ျဒာနတ္ တဂိုး ျဖစ္ပါတယ္။

တဂိုးရဲ့ ဖခင္ႀကီးဟာ သူ႔တို႔ေခတ္ သူတို႔အခါက “ဘရာမိုစမတ္” လို႔ေခၚတဲ့ ဘာသာေရး အယူအဆမ်ား ျပန္လည္ျပဳျပင္ေရး အဖြဲ႔ရဲ့ အဖြဲ႔ဝင္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲသည့္ အဖြဲ႔ဟာ ဟိႏၵဴေရွးေဟာင္း က်မ္းစာမ်ားက တဆင့္ မီွျငမ္းၿပီး ျပဌာန္းထားတဲ့ ေခတ္ၿပိဳင္ ဟိႏၵဴဓေလ့စရုိက္ အက်င့္အႀကံမ်ားကို လူသားခ်င္း ဖိႏိွပ္ခြဲျခားတဲ့ အယူအဆမ်ား အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး လက္မခံၾကပါဘူး။ ဟိႏၵဴယဥ္ေက်းမႈဟာ မဇိၨ်မေဒသမွာ ထြန္းကားလာခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း ေလးေထာင္ေလာက္ သက္တန္း ရင့္ခဲ့ၿပီမို႔ အဆိုပါ “ဘရာမိုစမတ္” အဖြဲ႔ဟာ သူတို႔ရဲ့ ယူဆခ်က္ေတြကို ရဲရဲတင္းတင္း တင္ျပႏုိင္တာကလြဲလို႔ ေရွးရိုးစြဲႀကီးလွတဲ့ သာမန္ ဟိႏၵဴလူမ်ားစုကို မဆြဲေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ပါဘူး။ ေခတ္ေဟာင္းကို ေတာ္လွန္လိုသူ ထိပ္ပုိင္း ပညာတတ္ လူတစုရဲ့ ေဆာင္ရြက္ ခ်က္ သေဘာမ်ဳိးသာ ရိွခဲ့ပါတယ္။

၁၉ဝ၈ ခုႏွစ္က သူ႔မိတ္ေဆြ တဦးဆီကို တဂိုးေရးသားခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေရး စာတေစာင္မွာ သည္လိုေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ “မ်ဳိးခ်စ္ စိတ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ေနာက္ဆံုး ကြန္းခိုရမဲ့ ဝိညာဥ္အေဆာက္အဦ မဟုတ္ပါ။ က်ေနာ္ ခိုလံႈရာကေတာ့ လူသားဆန္မႈ ဆိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖန္ကြဲတစကို စိန္တတံုးရဲ့ တန္ဖိုးနဲ႔ေတာ့ က်ေနာ္ေပးဝယ္မည္ မဟုတ္ပါ။ က်ေနာ္အသက္ရွင္သန္ ရိွေနသမွ် ကာလပတ္လံုးမွာေတာ့ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဝါဒက လူသားဆန္မႈအေပၚ အႏုိင္ယူမည့္ ဘယ္လိုအရာမ်ဳိးကိုမွ က်ေနာ္ ခြင့္ျပဳ လိမ့္မည္မဟုတ္”။ ဒါဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၁ဝ၆ ႏွစ္က လူသားဆန္မႈအေပၚ ထားရိွခဲ့တဲ့ တဂိုးရဲ့ ရပ္တည္ခ်က္ပါ။ လူသားဆန္မႈဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္း၊ လူသားဆန္မႈဆိုတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္မႈကို ေျပာတဲ့ အခါတုိင္း လူအေတာ္မ်ားမ်ားက သည္ အယူအဆဟာ အေနာက္တုိင္းက လာတယ္လို႔ ထင္ျမင္ေလ့ ရိွပါတယ္။ လူသားဆန္မႈဆိုတာ အေရွ႔တုိင္းသားေတြ ဂရုျပဳေလ့ရိွတဲ့ အေရးအရာမဟုတ္ဘူးလို႔လဲ ထင္ၾကပါတယ္။ အထက္ပါ စာစုကို ျပန္ေကာက္ရရင္ တဂိုးဟာ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ ဝါဒကို မျပစ္ပယ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ လူသားဆန္မႈကို ေဖာက္ဖ်က္ ဆန္႔က်င္မယ္၊ အႏုိင္ယူမယ္ ဆိုတဲ့အထိ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဝါဒ ျပင္းထန္တာမ်ဳိးကိုလည္း လက္မခံဘူးဆိုတာ ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။

၁၉၁၆ ခုႏွစ္မွာ တဂုိးဟာ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက ဖိတ္ၾကားခ်က္အရ အဲသည္မွာ သြားေရာက္ၿပီး စာေပ၊ အေတြးအေခၚ စတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေဟာေျပာပြဲေတြ၊ ပို႔ျခခ်က္ေတြ ေနရာအႏွံ႔ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲသည့္အခ်ိန္က ဥေရာပနဲ႔ အေရွ႔အလယ္ပုိင္း ေဒသတခ်ဳိ႔မွာ စစ္ပြဲႀကီးတခု ဆင္ႏႊဲေနတဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၁၄ ခုႏွစ္မွာ စတင္ခဲ့ၿပီး ၁၉၁၈ ခုႏွစ္မွာ ၿပီးဆံုးခဲ့ပါတယ္။ သမုိင္းမွာေတာ့ ပထမကမၻာစစ္လို႔ တြင္ခဲ့ပါတယ္။ စကားစပ္လို႔ ေျပာရရင္ အဲသည့္ စစ္ပြဲႀကီးအတြင္းမွာ အိႏိၵယလူမ်ဳိးစံု တပ္ရင္းတပ္ဖြဲ႔ေတြပါသလို ကရင္ေသနတ္ကုိင္တပ္ေတြနဲ႔ ျမန္မာေသနတ္ကိုင္ တပ္ေတြလည္း အဂၤလိပ္ကိုလိုနီ အစိုးရဖက္ကေန ဝင္ၿပီးတုိက္ေပးခဲ့ရ ပါေသးတယ္။ ေရွ႔တန္းနယ္ေျမကေတာ့ မက္ဆိုပိုေတးမီးယား စစ္ေျမျပင္လို႔ တခ်ိန္က ျမန္မာျပည္မွာ လူသိမ်ားခဲ့ပါတယ္။ အဲသည့္ေနရာဟာ ကေန႔ေခတ္ အီရတ္ႏုိင္ငံကို ေျပာတာပါ။

ထိုအခ်ိန္ ထိုကာလမွာပဲ ဂ်ပန္တို႔ရဲ့ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ားနဲ႔ ယွဥ္ေဘာင္တန္းၿပီး စီးပြါးေရးနဲ႔ စက္မႈလက္မႈ တုိးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳး လာတာကုိ တဂိုးက အလြန္ခ်ီးၾကဴးပါတယ္။ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံဟာ က်ိန္စာသင့္ေနတဲ့ ဘဝက လြတ္ေျမာက္ သြားခဲ့ၿပီ ဆိုၿပီးေတာ့ေတာင္ တင္စားခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း အဲသည့္အခ်ိန္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွာ တြန္းတင္ေနတဲ့ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒနဲ႔ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဆိုတဲ့ ကိစၥကိုေတာ့ တဂိုးက အနာဂတ္မွာ ေပၚေပါက္လာမဲ့ ႀကီးမားတဲ့ ျပႆနာတခု အျဖစ္ ရႈျမင္ပါတယ္။ အဲသည့္အခ်က္ကို ဂ်ပန္လူမ်ဳိးတို႔ အထူးသတိထားဖို႔လိုေၾကာင္း ေရာက္ေလရာ ေနရာတုိင္းမွာ ေဟာေျပာတုိင္း ထည့္သြင္းေျပာၾကားတဲ့ အတြက္ သူ႔ကိုဖိတ္ၾကားတဲ့ ဂ်ပန္အိမ္ခံ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ႀကီးစြာေသာ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ၾကရပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္းမွာ ဂ်ပန္ေတြရဲ့ ဆက္ဆံေရးဟာ တဂိုးအေပၚမွာ ေႏြးေႏြး ေထြးေထြး မရိွေတာ့ပဲ ေအးစက္စက္ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါကို သေဘာေပါက္တဲ့ တဂိုးဟာ မၾကာခင္မွာဘဲ ဂ်ပန္ကေန အိႏိၵယကို ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။

၁၉၃၇ ခုႏွစ္ တရုပ္ျပည္ နန္ကင္းၿမိဳ႔ကို ဂ်ပန္ေတြဝင္သိမ္းတံုးက တရုပ္လူမ်ဳိး ကေလး၊ လူႀကီး၊ အမ်ဳိးသမီးမက်န္ သိန္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျဖတ္ခံရတာေတြ ျပန္ၾကားရတဲ့အခါမွာ အသတ္ခံရတဲ့ တရုပ္ျပည္သူမ်ားအတြက္ တဂိုး အေနနဲ႔ ရင္ထုမနာ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ သည္အေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တဂိုးရဲ့ ခံစားခ်က္ကို သူ႔မိတ္ေဆြမ်ားဆီ ေရးတဲ့ စာေတြထဲမွာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံဟာ သူတို႔ တြန္းတင္လာခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒနဲ႔ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ ဆိုတာကို ျဖတ္သန္းရင္း ဖက္ဆစ္ဝါဒီ လက္ကုိင္ထားသူေတြ ျဖစ္လာခဲ့တာ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ျမင္ရပါတယ္။ တခ်ိန္ထဲမွာလည္း ဂ်ာမဏီႏုိင္ငံမွာ ဟစ္တလာရဲ့ အမ်ဳိးသားဆိုရွယ္လစ္ အမည္ခံထားတဲ့ ဖက္ဆစ္ဝါဒလည္း အားေကာင္းသထက္ ေကာင္းလာေနတာ မွတ္မိၾကမွာပါ။ ၁၉၃၉ စက္တင္ဘာလမွာ ပိုလန္ကို ဂ်ာမဏီက က်ဴးေက်ာ္ၿပီး ဝင္တုိက္ရင္း ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။

တဂိုးရဲ့ လူသားဆန္တဲ့ ေတြးေခၚဖန္တီးမႈေတြဟာ အိႏိၵယတုိက္ငယ္ထဲက ျပည္သူေတြကို အမ်ားႀကီး လမ္းေၾကာင္း ေပးႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ သူဟာ ဟိႏိၵဴမိသားစုကေန ေပါက္ဖြား ႀကီးျပင္းလာသူပါ။ သို႔ေသာ္ မြတ္စလင္အမ်ားစု ေနထုိင္တဲ့ ဘဂၤလားဒက္ရွ္ႏုိင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရေတာ့ ေရြးခ်ယ္လုိက္တဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္းဟာ တဂိုး ေရးသားစပ္ဆိုခဲ့တဲ့ “ေရႊေရာင္လႊမ္းတဲ့ က်ေနာ့္ရဲ့ ဘေဂၤါ” ဆိုတဲ့သီခ်င္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တဂိုးနဲ႔ဂႏီၵဟာ ေခတ္ၿပိဳင္ ေတြးေခၚပညာရွင္မ်ား ျဖစ္တယ္လို႔လည္း ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ တဦးက ေခတ္မွီတယ္၊ တဦးက ေရွးရုိးဆန္တယ္။ သို႔ေသာ္ တခ်ိန္တည္းမွာလည္း တဂိုးက ပညာရွင္ဆိုေပမဲ့ သူ႔ကိုယ္သူ နားလည္တဲ့ သေဘာေပါက္ ထားတဲ့ အခ်က္တခ်က္ ရိွပါတယ္။ အဲတာက ဘာလဲဆိုေတာ့ သူဟာ အိႏိၵယႏုိင္ငံရဲ့ ႏုိင္ငံေရး၊ လြတ္ေျမာက္ေရး အတြက္ ဂႏီၵကဲ့သုိ႔ ေခါင္းေဆာင္မႈ ေပးႏုိင္တဲ့သူ မဟုတ္ဖူး ဆိုတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ တဂုိးဟာ ဂႏီၵကို ပံ့ပုိးေပးဖို႔ ဘယ္ေတာ့မွ လက္တြန္႔ ခဲ့တဲ့ သူမဟုတ္ပါ။ မိုဟန္ဒက္စ္ဂႏီၵကို ေနာက္ပုိင္းမွာ အိႏိၵယ ျပည္သူေတြက မဟတၱမဂႏီၵလို႔ ေခၚၾကပါတယ္။ အဲသည့္ ‘မဟတၱမ’ (ႀကီးျမတ္ေသာ) ဆိုတဲ့ အသံုးအႏံႈး ပုိမိုက်ယ္ျပန္႔ ေက်ာ္ၾကားလာေအာင္ စာေပေတြကေနတဆင့္ ထိထိ ေရာက္ေရာက္ ဖန္တီးခဲ့သူကေတာ့ တဂိုးပဲျဖစ္ပါတယ္။ တဂိုးဟာ လြတ္ေျမာက္ေရးကို တန္ဖိုးထားသလို လြတ္ေျမာက္ေရး အတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနသူမ်ားကို ေလးစားပံ့ပိုးသူ ျဖစ္တာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။

လြတ္ေျမာက္မႈ (သို႔) လြတ္လပ္ျခင္းကို တဂိုးအေနနဲ႔ ဘယ္ေလာက္တန္ဖိုး ထားသလဲဆိုတာကို သူရဲ့နာမည္ေက်ာ္ ကဗ်ာ ျဖစ္တဲ့ ဂီတÌၤလီမွာ ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ လူသားဆန္မႈနဲ႔ လြတ္လပ္ျခင္းဆိုတာ ဒဂၤါးတျပားရဲ့ ေခါင္းနဲ႔ပန္းလို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။

“စိတ္ကမေၾကာက္ပဲ ေခါင္းကုိ မတ္စြာထားႏုိင္ေသာ အရပ္၌လည္းေကာင္း ႔ ႔ ႔ ”
“ပညာသည္ လြတ္လပ္ရာ အရပ္၌လည္းေကာင္း ႔ ႔ ႔ ”
“စကားသည္ နက္ရိႈင္းေသာ သစၥာအတြင္းမွလာေသာ အရပ္၌လည္းေကာင္း ႔ ႔ ႔ ”
“႔ ႔ ႔ ႔ ႔ ႔ ႔ ႔ ႔ ”
“႔ ႔ ႔ ႔ ႔ ႔ ႔ ႔ ႔ ”
“ထိုလြတ္လပ္ေသာ နိဗၺာန္၌ တပည့္ေတာ္တို႔၏ တုိင္းျပည္သည္ ႏိုးၾကားႏုိင္ပါေစ အရွင္ဘုရား ႔ ႔ ႔”

ႏုိင္ငံအတြက္ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လြတ္လပ္မႈတို႔ ထြန္းကားေရး၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးတို႔ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔ဟာ ေလာဘတခုခုေၾကာင့္ လူသားဆန္မႈဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ဘယ္လုိအေၾကာင္းေၾကာင္းနဲ႔မွ မ်က္ကြယ္ မျပဳသင့္ဘူး၊ မျပဳထိုက္ ဘူးလို႔ ေထာက္ျပလိုပါတယ္။ ငါတို႔ အယူဝါဒသည္သာ အေကာင္းဆံုး အျမတ္ဆံုး၊ ငါတို႔ အယူဝါဒဟာ တျခားေသာ အယူ ဝါဒေတြထက္ သာလြန္တယ္ စစ္မွန္တယ္၊ ငါတို႔ အယူဝါဒနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဖက္ အယူဝါဒေတြကို ေခါင္းမေထာင္ႏုိင္ေအာင္ ႏိွမ္နင္းရမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ထားမ်ဳိးေတြ ကိန္းေအာင္းလာမယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ လူသားဆန္မႈကို ခ်ဳိးေဖာက္ဖို႔ စတင္ျခင္းလို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။

လူသားဆန္မႈကို မ်က္ကြယ္ျပဳရင္ ေနာက္ဆက္တြဲအျဖစ္ လြတ္လပ္မႈလည္း ဆံုးရံႈးပါလိမ့္မယ္။ လူသားဆန္မႈဟာ က်ေနာ္တို႔ကို မ်က္ကန္း ျဖစ္သြားေစမယ့္ အေျခအေနကေန ဆယ္တင္ ကယ္မႏုိင္ပါတယ္။ လူသားဆန္မႈဟာ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ ဂုဏ္သိကၡာကို ပိုၿပီး အေရာင္တင္ေပးပါတယ္။ လူသားဆန္မႈကို မ်က္ကြယ္ျပဳရင္ စစ္မွန္တဲ့ ေရရွည္တည္တံ့ ခုိင္ၿမဲတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို မဖန္တီးႏုိင္ပါဖူး။ လူသားဆန္မႈဟာ ပညာညဏ္အလင္းနဲ႔ ခရီးသြားေဖာ္ ျဖစ္တာမို႔ က်ေနာ္တို႔ သားေျမးျမစ္ေတြ အတြက္လည္း အနာဂတ္မွာ ေကာင္းက်ဳိးကို ဖန္တီးေပး ပါလိမ့္မယ္။ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လြတ္လပ္မႈအတြက္ လူသားဆန္မႈကို အေလးထားျမတ္ႏိုးတဲ့ ျမန္မာတဂိုးမ်ား ဆထက္တပိုး တိုးပြားပါေစေၾကာင္း။

ေဇာ္မင္း
၂၈ ရက္ ဇန္နဝါရီလ ၂ဝ၁၄ခုႏွစ္

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.