ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Friday, February 20, 2015

အစိုးရလည္း လိမၼာဖို႔လို

လြန္
ခဲ့တဲ့ တလေက်ာ္ေလာက္က ထင္ပါတယ္။ ကာတြန္းတခု ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ ကာတြန္းထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြ ဒီလို ေျပာၾကပါတယ္။ အတိအက် မဟုတ္ေပမယ့္ မွတ္မိသေလာက္ ျပန္ေျပာပါ့မယ္။ ကာတြန္းရဲ့ ပထမအကြက္မွာ နန္းဝတ္ နန္းစားနဲ႔ ဘုရင္ႀကီးတပါးက လူတေယာက္ကို “ဒီေျမေတြဟာ ငါဘုရင္ ပုိင္တာျဖစ္တယ္ မင္းတို႔နဲ႔မဆုိင္ဘူး ဒီကထြက္ သြားၾက” ဆိုၿပီး ေမာင္းထုတ္ေနပါတယ္။ ကာတြန္းရဲ့ ဒုတိယကြက္မွာေတာ့ အေဝးတေနရာက အသံေတြ ထြက္လာ ပါတယ္။ ထြက္လာတဲ့ အသံေတြက ဘယ္လိုတုန္း ဆိုေတာ့ “ကယ္ေတာ္မူပါဘုရား၊ ကယ္ေတာ္မူပါ။ တုိင္းတပါးတပ္ႀကီး တုိင္းျပည္ထဲ က်ဴးေက်ာ္လာေနပါတယ္ဘုရား” ဆိုၿပီး လွမ္းေအာ္တဲ့ အသံပါ။ ကာတြန္းရဲ့ တတိယအကြက္မွာေတာ့ ဘုရင္ႀကီးက သူေစာေစာက ေမာင္းထုတ္လုိက္တဲ့သူကို ေငါက္ေျပာေျပာေနပါတယ္။ ဘယ္လို ေျပာသတုန္းဆိုေတာ့ “ဟဲ့အေကာင္ေတြ ကိုယ့္ေျမကို တုိင္းတပါးက က်ဴးေက်ာ္ေနတာ သြားမတုိက္ဘဲ ဘာလုပ္ေနၾကတာတုန္း” ဆိုၿပီး ေျပာလုိက္တာပါ။

ဒီကာတြန္းေလး သံုးကြက္ဟာ လူထုေတြျပည္သူေတြရဲ့ ရင္ကို ထိရွတဲ့ ကာတြန္းလို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ေျမယာ အသိမ္းခံရတဲ့ ေတာင္သူေတြ လယ္သမားေတြ၊ ဘာညာစီမံကိန္းေတြၾကာင့္ ၿမိဳ႔ျပမွာ ရပ္ကြက္လုိက္ အေရႊ႔အေျပာင္းခံရသူေတြ၊ က်ဴးေတြ ဆိုၿပီး ဘူဒိုဇာနဲ႔ ထိုးၿပီးဖယ္ရွား ခံထားရသူေတြ၊ တသက္လံုးက အမ်ားျပည္သူပုိင္ စားက်က္ေျမေတြ၊ အားကစားကြင္း ေတြ၊ လူထု စုရပ္ကြင္းေတြကို အာဏာပုိင္ေတြက တသီးပုဂၢလလက္ထဲ လႊဲေျပာင္းေပးလုိက္လို႔ လူထုဖက္က အသံုးျပဳခြင့္ မဲ့သြားတာေတြ အစရိွသျဖင့္ ေျမယာဆံုးရံႈးမႈေတြဟာ မ်ားျပားလွပါတယ္။ အဲသလို မိမိရဲ့ ေျမယာေတြ၊ လယ္ေတြ၊ အိမ္ေတြ ဆံုးရံႈးခဲ့ရတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ အကယ္၍ ကာတြန္းထဲကလို တုိင္းတပါးက က်ဴးေက်ာ္လာတယ္ဆိုရင္ အသက္ကို စြန္႔ၿပီး အရိုးေၾကေၾက အေရခမ္းခမ္း ခုခံတုိက္ခုိက္ဖို႔ ဆႏၵရိွပါ့မလားဆိုတာ ေမးစရာ ျဖစ္လာပါတယ္။

ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုေတာ့ ဘုရင္ႀကီး ေျပာတုန္းက ဒီေျမဒီယာေတြဟာ ဘုရင္ပုိင္တာျဖစ္တယ္ မင္းတို႔မပုိင္ဘူး ထြက္သြားၾက လို႔ ႏွင္ထုတ္ထားတာကိုး။ အဲဒီေတာ့ ဘုရင္ႀကီးက သူပုိင္တယ္လို႔ေျပာတဲ့ ေျမအေပၚမွာ တုိင္းတပါးတပ္ေတြ က်ဴးေက်ာ္ လာတယ္ ဆိုရင္ ဘုရင္ႀကီးပဲ သြားတုိက္ေပါ့။ ဘိုးဘြားပုိင္ေျမ၊ ဓားမဦးခ်ေျမ အေပၚကေန ႏွင္ထုတ္ခံထားရသူေတြက အခုက်မွ ဘာျဖစ္လို႔ ဘုရင္ႀကီးအတြက္ အသက္စြန္႔ၿပီး သြားတုိက္ရမွာလဲ။ ေျမေတြယာေတြ ဆံုးရံႈးခဲ့ရသူေတြအေနနဲ႔ အထက္က ေျပာသလိုမ်ဳိး ေတြးေကာင္းေတြးမိၾကမွာပါ။ အကယ္၍ ဇြတ္အတင္း တုိက္ခုိင္းလို႔ သြားတုိက္ရၿပီဆိုရင္လည္း တုိင္းတပါးတပ္ႀကီး က်ဴးေက်ာ္ လာတာကို ဝတ္ေက်တန္းေက်ေလာက္သာ တုိက္ပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ့္အတြက္ မဟုတ္ဘဲ ဘုရင္ႀကီးနဲ႔ သူရဲ့ စီးပြားဖက္ ခရိုနီ ေတြအတြက္ ကိုယ့္အသက္ကို စေတးတဲ့အထိ တုိက္ပြဲဝင္ဖို႔ သူတို႔တေတြမွာ ဆႏၵရိွ ပါ့မလား။ ဝတ္ေက်တန္းေက်ေလာက္သာ ျပန္တုိက္တဲ့ အတြက္ ေရရွည္မွာ စစ္ရံႈးဖို႔က ေသခ်ာေနပါတယ္။

ဒီကာတြန္းရဲ့ ေနာက္ကြယ္မွာ အဓိပၸါယ္ေတြ အမ်ားႀကီး ျပည့္ႏွက္ေနပါတယ္။ ခံစား စံစား ေကာင္းစားဖို႔အတြက္က်ေတာ့ ဟိုးအထက္က လူေတြ၊ အနစ္နာခံၾကဆိုေတာ့ ေအာက္ကလူေတြ ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိးလည္း ေဆာင္ပါတယ္။ ဘုရင္ႀကီးက ေျမေတြကို သူပုိင္တယ္ဆိုၿပီး သိမ္းယူေတာ့ အသိမ္းခံရတဲ့ဖက္မွာ ဘုရင့္အေပၚ ေမတၱာပ်က္ရသလို ယံုၾကည္မႈလည္း ကင္းမဲ့သြားပါတယ္။ တုိင္းျပည္တျပည္အတြင္းမွာ ဘုရင္နဲ႔ ျပည္သူေတြအၾကား ယံုၾကည္မႈကင္းမဲ့ေနတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိး ရိွေနခဲ့ရင္ ဒါဟာ စည္းလံုးညီညႊတ္မႈ ကင္းမဲ့ေနတယ္လို႔လည္း တဖက္မွာဆိုႏုိင္ပါတယ္။ စည္းလံုးညီညႊတ္မႈ ကင္းမဲ့ေနတဲ့ တုိင္းျပည္တခုကို တုိင္းတပါးက စစ္ေရးတခုထဲသာ မဟုတ္ပါဘူး အျခားျမင္လြယ္ သို႔မဟုတ္ မျမင္လြယ္တဲ့ နည္းလမ္း ေပါင္းစံုနဲ႔လည္း က်ဴးေက်ာ္ အျမတ္ထုတ္လို႔ ရပါတယ္။ ဥပမာ လက္ပံေတာင္းတို႔ သံလြင္ျမစ္မွာ ဆည္ပိတ္ဦးမယ္ ဆိုတာတို႔။

မေဝးေသးတဲ့ သမုိင္းကိုပဲ ျပန္ၾကည့္ေစလိုပါတယ္။ တျခားေတာ့မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာျပည္ရဲ့ ေနာက္ဆံုးဘုရင္ သီေပါမင္းရဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကို ျပန္ၾကည့္ရင္ပဲ ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ သီေပါမင္းကို အဂၤလိပ္ေတြ ၾကက္ကေလး ငွက္ကေလးလို ဖမ္းဆီး ေခၚေဆာင္ သြားေတာ့ ျပည္သူေတြရပ္ၾကည့္တာ၊ စိတ္မေကာင္းတာ၊ ငိုေၾကြးတာပဲ ရိွပါတယ္။ အသက္နဲ႔လဲၿပီး သီေပါမင္း ေရွ႔ကေန တုိက္ပြဲဝင္မယ္ ဆိုတာမ်ဳိး အဲဒီေခတ္က ျပည္သူလူထု မလုပ္ခဲ့ပါ။ မလုပ္ခဲ့ရတာကလည္း သီေပါမင္းဟာ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ေပမယ့္ လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့၊ လူထုခ်စ္ခင္တဲ့၊ ေလးစားတဲ့ ဘုရင္မ်ဳိး မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ျမင္ရပါတယ္။

အဂၤလိပ္အာဏာပုိင္ေတြက ဘုရင့္ ဝန္ႀကီးေတြ၊ အမတ္ေတြ၊ စစ္သူႀကီးေတြ၊ အျခားအရာရိွေတြနဲ႔ နန္းတြင္းသူနန္းတြင္း သား ေတြကို ေမးပါတယ္။ ဘုရင္ကို အိႏိၵယအထိ ေခၚသြားေတာ့မွာဆိုေတာ့ ဘယ္သူေတြ ဘုရင့္မိသားစုနဲ႔ အတူ လုိက္ပါ မလဲလို႔ ေမးျမန္းစာရင္း ေကာက္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရင္နဲ႔အတူ ေသမတူရွင္မကြာ အိႏိၵယအထိ လုိက္မယ့္ အဆင့္ျမင့္ ဝန္ႀကီး ဝန္ကေလး တပါးမွမရိွပါ။ အဆံုးေျပာရရင္ နန္းတြင္းက ေအာက္ေျခအဆင့္ အရာရိွ တဦးတေလေတာင္မွ အိႏိၵယ အထိ လုိက္ပါဖို႔ စာရင္း မေပးၾကပါ။ ေနာက္ဆံုး သီေပါဘုရင္ မိသားစုနဲ႔ အတူ အိႏိၵယကို လုိက္ပါသြားသူေတြဟာ ေမာင္းမ တခ်ဳိ႔နဲ႔ မဆိုစေလာက္ ဝန္ထမ္းသံုးေလးဦးသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ သီေပါဘုရင္ဟာ ေလးစားဖို႔ေကာင္းတယ္၊ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖို႔ ေကာင္းတယ္ဆိုရင္ တသက္လံုးနန္းတြင္းမွာ အမႈထမ္းလာတဲ့ အရာရိွႀကီးငယ္လတ္ေတြ အေနနဲ႔ ကိုယ့္ ဘုရင္ကို သူမ်ား တုိင္းျပည္မွာ အက်ဥ္းသားအျဖစ္နဲ႔ ေနရစဥ္အတြင္း ကာကြယ္ဖို႔ အတုိင္းအတာတခုအရ လုိက္ပါသြားၾက မွာပါ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ လုိက္ပါမသြားခဲ့ပါဘူး။ နန္းတြင္း ႏုိင္ငံေရးမွာ စုဖရားလတ္ဖက္က တေလွ်ာက္လံုးရပ္တည္ခဲ့ၿပီး ကင္းဝန္မင္းႀကီးအုပ္စုနဲ႔ အၿပိဳင္အဆုိင္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဝန္ႀကီးအုပ္စုေတြလည္း အိႏိၵယကို ဘုရင္နဲ႔အတူ လုိက္မလားဆိုေတာ့ တုတ္တုတ္ေတာင္ မလႈပ္ၾကေတာ့ပါဘူး။ တရားက်ဖို႔ ေကာင္းတာကို ျမင္ရပါတယ္။

ျပန္ေကာက္ပါ့မယ္။ အရင္ေခတ္တုန္းကေတာ့ ဘုရင္စနစ္ေပါ့၊ အခုေခတ္ေတြမွာေတာ့ စစ္အစိုးရနဲ႔ အရပ္သားအစိုးရ လို႔ ေခၚတဲ့ အစိုးရေပါ့။ ေခတ္ျခင္း ကြာသြားေပမယ့္ သူတို႔ဟာ တုိင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြပါ။ အုပ္စိုးသူလူတန္းစားပါ။ အစိုးရဟာ အေျခခံအားျဖင့္ တုိင္းသူျပည္သားေတြရဲ့ ေကာင္းက်ဴိးကိုသာ ေဆာင္ရြက္ရပါတယ္။ တုိင္းသူျပည္သား နစ္နာမယ့္ အရာမ်ဳိးကို ေရွာင္ရွားရ ပါတယ္။ ျပည္သူေတြအတြက္ ေကာင္းက်ဳိးေတြကို မလုပ္ေဆာင္ႏုိင္တဲ့အျပင္ တဖက္မွာလည္း သူတို႔ေကာင္းစားဖို႔ အတြက္သာ ဗိုလ္က်စိုးမိုးထားမယ္ ဆိုရင္ ႏုိင္ငံသားေတြဖက္က အစိုးရကို ယံုၾကည္မႈကင္းမဲ့လာမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ္မယံုၾကည္တဲ့ အစိုးရ၊ မခ်စ္ခင္တဲ့ အစိုးရအတြက္ ဘယ္သူက ဘာအတြက္နဲ႔မွ အသက္နဲ႔ရင္းၿပီး ေဆာင္ရြက္မွာ မဟုတ္ပါ။

ဒီအခ်က္ကို သေဘာမေပါက္ဘဲ တုိင္းျပည္ကို ထင္ရာစိုင္းအုပ္ခ်ဳပ္၊ ရသမွ်ကုိယ့္အိတ္ထဲထည့္၊ ျပည္သူကိုပစ္ထားတဲ့ အစိုးရတရပ္က အခက္အခဲေတြ႔မွ၊ ေဘးၾကပ္နံၾကပ္ျဖစ္မွ၊ တုိက္ရုိက္သို႔မဟုတ္ သြယ္ဝိႈက္ေသာနည္းနဲ႔ ျပည္ပက်ဴးေက်ာ္မႈ တခုခုကို ရင္ဆုိင္ရမွ ဒို႔ေျပဒို႔ေျမကို ကာကြယ္ရမယ္လို႔ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ကို ေရွ႔တန္းတင္ၿပီး ဆိုလာရင္ ကာလတို တခုေလာက္ပဲ အလုပ္ျဖစ္မွာပါ။ ေရရွည္မွာ ျပႆနာေပါင္းမ်ားစြာကို ရင္ဆုိင္ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ဒီလို အျဖစ္မ်ဳိးေတြကို ႀကိဳတင္ ေရွာင္ရွား ႏုိင္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဘယ္လို ႀကိဳတင္ေရွာင္ရွားမွာလဲ။

တင္းက်ပ္တဲ့အာဏာ သို႔မဟုတ္ Hard power ကိုအသံုးျပဳတာထက္ ေပ်ာ့ေျပာင္းတဲ့အာဏာ သို႔မဟုတ္ ပါဝါအေပ်ာ့၊ Soft power ကိုသံုးဖို႔လိုပါတယ္။ ပါဝါအမာနဲ႔ တုိင္းျပည္ကို တည္ေထာင္တယ္ဆိုတာ ေရွးတုန္းက ဒုတ္ေခတ္ ဓားေခတ္က ႏုိင္ငံေရးအေတြးအျမင္ပါ။ လက္နက္ႏုိင္ငံေတာ္လို႔ေတာင္ ေရွးက သံုးခဲ့ပါတယ္။ ပါဝါအေပ်ာ့နဲ႔သာ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္တယ္ဆိုရင္ လူေတြေက်နပ္ပါတယ္။ ပါဝါအေပ်ာ့ကို အသံုးျပဳၿပီး တုိင္းသူျပည္သားေတြနဲ႔ အစိုးရ အၾကား ညီညႊတ္ေရး တည္ေဆာက္ရမွာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ အျပန္အလွန္ အေပးအယူ လုပ္ရတာေတြ ရိွလာပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္နဲ႔ ကိုယ့္အုပ္စု ေကာင္းစားေရးသက္သက္ လုပ္ဟန္မ်ဳိးကို ေရွာင္ရွားရပါေတာ့မယ္။ ႏုိင္ငံသားေတြရဲ့ အသံကို ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ဖို႔လည္း လိုလာပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာျပည္ဟာ ေရွးတုန္းကထဲက မတူကြဲျပားတဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြ အတူေနထုိင္လာတဲ့ ေျမျဖစ္တာေၾကာင့္ ပါဝါအေပ်ာ့နဲ႔ ဆက္ဆံလုပ္ကုိင္ဖို႔ ပိုလိုအပ္ပါတယ္။ 


ပါဝါအေပ်ာ့လို႔ ဆိုထားတာေၾကာင့္ စစ္တပ္ကိစၥက အထူးေျပာဖို႔လိုလာပါတယ္။ စစ္တပ္ကို မသံုးမျဖစ္တဲ့ အေျခအေနမ်ဳိး ကလြဲလို႔ ထစ္ခနဲရိွ စစ္အင္အားသံုးတာမ်ဳိး ရပ္တန္းက ရပ္ဖို႔လိုပါတယ္။ အရပ္သားအစိုးရနဲ႔ ႏုိင္ငံသားေတြ အၾကား လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအေပးအယူ အေလွ်ာ့အတင္း၊ အရပ္ဖက္ဆုိင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ စတာေတြမွာ စစ္တပ္က မပါဝင္သင့္ပါ။ အထူးသျဖင့္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ကိစၥေတြမွာ စစ္တပ္ရဲ့ အခန္းက႑ တည္ရိွ ေနေသးတယ္ ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မျငင္းႏုိင္ပါ။ ဒါေပမဲ့ အဆံုးအျဖတ္ေပးရမယ့္ ကိစၥေတြမွာေတာ့ အရပ္သားအစိုးရ၊ ႏုိင္ငံသားေတြရဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ ေတြနဲ႔ သက္ဆုိင္ရာအဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ဆံုးျဖတ္မွသာ ေရရွည္အတြက္ ေကာင္းပါတယ္။

ဒါျဖင့္ရင္ စစ္တပ္ဟာ ႏုိင္ငံေရးမွာ ပါဖို႔မလိုေတာ့ဘူးလားလို႔ ေမးစရာရိွပါတယ္။ ပါဝါအေပ်ာ့ကို အသံုးျပဳေဆာင္ရြက္တဲ့ ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနမွာလည္း စစ္တပ္က႑ဟာ ေပ်ာက္ဆံုးမသြားပါဘူး။ အရပ္ဖက္ဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံေရးမွာ ဝင္ေရာက္ စြက္ဖက္ျခင္းမရိွဘဲ ကိုယ့္ေနရာမွာကိုယ္ေနၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ ကာကြယ္ေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေဆာင္ေနတာကိုက စစ္တပ္ရဲ့ ႏုိင္ငံေရး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲသလိုမ်ဳိးသာ ပါဝါအေပ်ာ့ကို ကုိင္ဆြဲၿပီး လုပ္ၾကမယ္ဆိုရင္ အရပ္သား အစိုးရသာမက စစ္တပ္အေနနဲ႔လည္း ျပည္သူေတြရဲ့ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာနဲ႔ ယံုၾကည္မႈကို ရလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါဟာ ႏုိင္ငံတခုအတြက္ စည္းလံုးညီညႊတ္ျခင္းရဲ့ ကနဦးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စည္းလံုးညီညႊတ္ျခင္းဆိုတာ လိမၼာတဲ့ လူမ်ားသာ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါတယ္။ လူမုိက္မ်ား ဒါကိုနားမလည္သလို မလုပ္တတ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေျပာလိုတာကေတာ့ အစိုးရနဲ႔ ႏုိင္ငံသားမ်ား အတူတကြ စည္းလံုးညီညႊတ္ေနတဲ့ တုိင္းျပည္တခုဟာ စီးပြားေရးက်ဴးေက်ာ္မႈကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ စစ္ေရးက်ဴးေက်ာ္မႈကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ တြန္းလွန္ ကာကြယ္ႏုိင္ပါေၾကာင္း။

ေဇာ္မင္း
၂ဝ ရက္၊ ေဖဖဝါရီလ၊ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.