အဂၤလိပ္ဘာသာစကားမွာ ဆပ္ဘ္ဟူးမင္း (Subhuman) ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းတခု ရိွပါတယ္။ အဲတာကို ျမန္မာလို ဘာသာျပန္ ဖြင့္ဆိုရမယ္ဆိုရင္ လူမဆန္ဘူး ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မ်ဳိး သက္ေရာက္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ အဓိပၸါယ္ တခုကေတာ့ လူသားအဆင့္မရိွေအာင္ နိမ့္က်တဲ့ အေျခအေန လို႔လဲ ဆိုႏုိင္ပါေသးတယ္။ လူသားအဆင့္မရိွေအာင္ နိမ့္က်တဲ့ အေျခအေန ဆိုေတာ့ အဲတာကို ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ဘာသာထပ္ျပန္မယ္ဆိုရင္ တိရိစၦာန္သာသာ အေျခအေန လို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ဂ်ပန္ေခတ္ကို မီလုိက္တဲ့ လူႀကီးမ်ားေျပာျပခ်က္အရ အဲဒီေခတ္တုန္းက ေခြ်းတပ္ဆြဲတယ္ ဆိုတာရိွပါတယ္။ ေခြ်းတပ္ ဆြဲတယ္ ဆိုတာက အခုေခတ္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ အတင္းအဓမၼလုပ္အား ေပးခုိင္းတာမ်ဳိးနဲ႔ ဆင္တူပါတယ္။ ေခြ်းတပ္ဆြဲ ခံရတဲ့ ေခြ်းတပ္သားေတြဟာ ဘယ္မွာ လုပ္အားေပးရသလဲဆိုရင္ ျမန္မာယိုးဒယား ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရးမွာ လုပ္အားေပးၾက ရပါတယ္။ ေသမင္းတမန္လမ္းလို႔ သမုိင္းမွာတြင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေခြ်းတပ္သားေတြဟာ ေတာေတာင္ ထူထပ္တဲ့ ေနရာေတြကို ျဖတ္ၿပီး ရထားလမ္းေဖာက္ရတာ ဆိုေတာ့ အလုပ္ပင္ပန္းတဲ့ဒဏ္အျပင္ ငွက္ဖ်ားေရာဂါကိုလည္း ရင္ဆုိင္ရပါတယ္။ ေခြ်းတပ္သားေတြကို ဂ်ပန္စစ္တပ္က အဲသလို အတင္းအဓမၼ ခုိင္းေစေပမယ့္ စားေရရိကၡာက မလံုေလာက္တဲ့အျပင္ အလြန္ညံ့ဖ်င္းတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေနမေကာင္းရင္ ဖ်ားနာရင္ ကုသဖို႔ ေဆးဝါးကလည္း ရွားပါး လြန္းတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ အလုပ္ေကာင္းေကာင္း မလုပ္ဘူးဆိုၿပီး ႏိွပ္စက္တာကိုလည္း ခံရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစာအဟာရ ျပတ္လပ္တဲ့ဒဏ္ ငွက္ဖ်ားဒဏ္ ႏိွပ္စက္တဲ့ဒဏ္ေတြနဲ႔ ေခြ်းတပ္သား အမ်ားအျပား ေသဆံုး ပါတယ္။ ေသဆံုးခဲ့တာ မ်ားလြန္းလို႔ စာရင္းအင္းေတာင္ မရိွတဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ အဲသလို အေျခအေနမ်ဳိးကို ကိုယ္တုိင္ႀကံဳခဲ့ရလို႔ ျပန္ေျပာင္းေျပာျပတဲ့ လူႀကီးေတြက ဒီလိုဆိုပါတယ္။ “ေခြ်းတပ္သားဘဝမွာ ေနရစားရတာ ကေတာ့ကြာ လူနဲ႔မတူပါဘူး။ တိရိစၦာန္သာသာပါပဲ”။
၁၉၃၇ ခုႏွစ္ တရုတ္ျပည္ နန္ကင္းၿမိဳ႔ေတာ္ကို ဂ်ပန္ေတြ ဝင္သိမ္းတုန္းက နန္းကင္းၿမိဳ႔ေတာ္ထဲမွာ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ လူသတ္ပြဲ ေတြကို ဆင္ႏႊဲခဲ့ပါတယ္။ ေျခာက္ပတ္ေလာက္အတြင္းမွာ တရုတ္လူမ်ဳိး လူႀကီးလူငယ္၊ ကေလး၊ မိန္းမမေရြး သံုးသိန္းေက်ာ္ အသတ္ခံရပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီး အမ်ားအျပား အသတ္မခံရခင္မွာ အဓမၼျပဳက်င့္တာကိုလည္း ခံရပါတယ္။ ဒုတိယကမၻာ စစ္ႀကီးၿပီးလို႔ ႏွစ္ေပါင္း ေလးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္မွာ အဲဒီနန္ကင္း လူသတ္ပြဲမွာ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ ဂ်ပန္စစ္သား ေဟာင္း တခ်ဳိ႔ကို အေနာက္တုိင္း မီဒီယာတခ်ဳိ႔က အင္တာဗ်ဴးလုပ္ပါတယ္။ အဲသလို အင္တာဗ်ဴးလုပ္တဲ့အခါမွာ လက္နက္မဲ့တဲ့ တရုတ္လူမ်ဳိး အရပ္သား အမ်ားအျပားကို ဘာေၾကာင့္ ေသြးေအးေအးနဲ႔ ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ခဲ့ တာလဲလို႔ ေမးပါတယ္။ အဲဒီေမးခြန္းကို ဂ်ပန္စစ္သားေဟာင္းတခ်ဳိ႔က အထက္အမိန္႔အရ လုပ္ရတာလို႔ ေျဖပါတယ္။ တခ်ဳိ႔ကေတာ့ ဒီလိုေျပာပါတယ္။ နန္ကင္းကို ဝင္တုိက္တဲ့အခါမွာ ဂ်ပန္စစ္ ေခါင္းေဆာင္ေတြက ေနာက္လုိက္ဂ်ပန္ စစ္သားေတြကို ဦးေႏွာက္ေဆးတဲ့ အယူအဆတခု ႀကိဳတင္ ရုိက္သြင္းထားပါတယ္။ အဲတာကေတာ့ ငါတုိ႔ဂ်ပန္လူမ်ဳိးဆိုတာ ေနမ်ဳိးႏြယ္ေတြျဖစ္တယ္။ ျမင့္ျမတ္တယ္။ တရုတ္လူမ်ဳိးဆိုတာ ကေတာ့ ဒင္ျပည့္က်ပ္ျပည့္ လူသားလို႔ မဆိုႏုိင္ဘူး၊ ညစ္ပတ္နံေစာ္ၿပီး အဆင့္အတန္းနိမ့္က်တဲ့ ေကာင္ေတြ၊ ဇတ္နိမ့္ လူသားေတြ၊ တိရိစၦာန္သာသာ ေလာက္သာရိွတဲ့ အေကာင္ေတြ၊ ဘာမွ တန္ဖိုးမရိွဘူးလို႔ ဆိုတဲ့ အယူအဆကို ရုိက္သြင္းခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ တိရိစၦာန္သာသာ အေကာင္ေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ သတ္သာသတ္ ဘာမွႏွေမ်ာစရာ မရိွဘူးဆိုတဲ့ အျမင္ ျဖစ္ပါတယ္။
အထက္က ေျပာခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြက စစ္ပြဲေတြေၾကာင့္ လူသားေတြ လူသားဘဝကေန တိရိစၦာန္သာသာ အေျခအေနကို ဆုိက္ေရာက္ခဲ့ရပံုကို တင္ျပတာပါ။ စစ္ႏုိင္တဲ့လူမ်ဳိးက စစ္ရံႈးတဲ့လူမ်ဳိးကို လူသားအေနနဲ႔ မဆက္ဆံပဲ အေပၚစီးကေန တိရိစၦာန္ပမာ ျပဳမူဆက္ဆံခဲ့တာကို ျမင္ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေမးခြန္းတခ်ဳိ႔ေပၚလာပါတယ္။ လူေတြ တိရိစၦာန္သာသာ အေျခအေနကို ဆုိက္ေရာက္သြားတာဟာ စစ္ျဖစ္ေနတဲ့ ကာလမ်ဳိးမွာပဲ ႀကံဳႏုိင္တာလား။ စစ္မျဖစ္တဲ့ ကာလမ်ဳိးမွာေကာ မရိွႏုိင္ဘူးလား။ လူမ်ဳိးခ်င္း မတူတဲ့အၾကားမွာပဲ ျဖစ္တတ္တာမ်ဳိးလား။ ဒါမွမဟုတ္ စစ္မက္ျဖစ္ပြားျခင္း လည္းမရိွ လူမ်ဳိးခ်င္းလည္းတူၿပီး တုိင္းျပည္တျပည္အတြင္းမွာ အတူတူေနထုိင္ရင္းကေန တိရိစၦာန္သာသာ အေျခအေနမ်ဳိးကို ဆုိက္ေရာက္သြားႏုိင္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြေကာ ျဖစ္ပြားႏုိင္သလား အစရိွတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
တေလာက အြန္လုိင္းကေန သတင္းတခု ဖတ္လုိက္ရပါတယ္။ ပုသိမ္ၿမိဳ႔က ေခ်ာင္က်က်ေနရာတခုက ထမင္းဆုိင္ တဆုိင္ဟာ အလုပ္ၾကမ္းသမားေတြ အထမ္းသမားလုပ္သားေတြအတြက္ ထမင္းတပြဲကို က်ပ္ႏွစ္ရာဆိုလား ႏွစ္ရာ့ ငါးဆယ္နဲ႔ ဆိုလား ေရာင္းေပးေနတယ္လို႔ ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ လဖက္ရည္ တခြက္ေတာင္ က်ပ္သံုးရာေလာက္ ရိွေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ထမင္းတပြဲကို ႏွစ္ရာ၊ ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္ဆိုေတာ့ ျဖစ္ေကာ ျဖစ္ႏုိင္ပါ့ မလားလို႔ စဥ္းစားမိပါတယ္။ ပုသိမ္ကို အေရာင္းအဝယ္ကိစၥနဲ႔ မၾကာခဏ ခရီးသြားေနရတဲ့ မိတ္ေဆြက ျပန္ေျပာျပမွ ဇာတ္လမ္းအမွန္ကို သိရပါတယ္။
ထမင္းတပြဲကို ႏွစ္ရာ၊ ႏွစ္ရာငါးဆယ္နဲ႔ ေရာင္းတာ ဟုတ္တယ္လို႔ မိတ္ေဆြကဆိုပါတယ္။ ထမင္းတပြဲက ဗုိက္ျပည့္ရံု ပမာဏေတာ့ ပန္းကန္ထဲမွာ ထည့္ေပးတယ္။ ဆန္ကေတာ့ ပုသိမ္လိုေနရာမ်ဳိးမွာ ေစ်းအေပါဆံုး ဆန္လို႔ဆိုပါတယ္။ အဲဒီ ထမင္းေပၚမွာ ပဲဟင္းအရည္က်ဲကို ရြဲရြဲဆမ္းေပးလုိက္ၿပီး ဇြန္းတေခ်ာင္းတပ္ေပးလုိက္တယ္။ အဲတာပါပဲတဲ့။ ဘာဟင္းရန္မွ မပါဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ ကန္စြန္းရြက္ခ်ဥ္ေရ၊ ငါးပိေရႀကဲေတာင္ မပါဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ ဟင္းရန္လို႔ ေခၚႏုိင္တာကေတာ့ ဆားထည့္ထားတဲ့ ခြက္ကေလးတခုနဲ႔ ငရုတ္သီးစိမ္းထည့္ထားတဲ့ ပန္းကန္ေလးတခ်ပ္ပဲ ေရွ႔မွာရိွတယ္လို႔ ရွင္းျပပါတယ္။ အဲဒီ ထမင္းဆုိင္ကေလးဟာ တျခားဟင္းအမယ္ေလးေတြလည္း မရိွမဟုတ္ ရိွပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေစ်းအခ်ဳိဆံုး၊ အသက္သာ ဆံုးနဲ႔ စားခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ပဲဟင္းရည္ရြဲရြဲ တမ်ဳိးသာဆမ္းထားတဲ့ ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္တန္ ထမင္းတပြဲျဖစ္ပါတယ္။
အေျခခံ အလုပ္သမားေတြဟာ ရရိွတဲ့ တေန႔တာ လုပ္အားခက နည္းပါးလြန္းတာေၾကာင့္ ဘဲဥဟင္းကိုေတာင္ ေန႔တုိင္း မစားႏုိင္ပါ။ ၾကက္သား၊ ဝက္သားဆိုတာကေတာ့ အိပ္မက္ကမၻာထဲမွာလို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ မိသားစုအေရး ကေလးမ်ားအေရး စတာေတြကလည္း ေန႔တုိင္းရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ ကိစၥေတြျဖစ္တာေၾကာင့္ ေငြကို တတ္ႏုိင္သမွ် ေခြ်တာရ ပါတယ္။ ေနမေကာင္းဘူး ဖ်ားတယ္နာတယ္ဆိုရင္ ပိုၿပီးဒုကၡေရာက္ပါတယ္။ ေဆးခန္းကို သြားႏုိင္တဲ့သူက လူနည္းစုသာ သြားႏုိင္ၾကပါတယ္။ နီးစပ္ရာေဆးဆုိင္၊ ကြမ္းယာဆုိင္က အဆင္ေျပမယ္ထင္တဲ့ ေဆးကိုဝယ္ေသာက္ရင္း က်န္းမာေရး ျပႆနာကို ေျဖရွင္းရပါတယ္။ ေနာက္တခ်က္က အိမ္ေထာင္မရိွတဲ့ လူလြတ္ အလုပ္သမားေတြ အေနနဲ႔ကလည္း အိမ္ကေန ထမင္းထုပ္လာတာထက္ အဲဒီဆုိင္ကေလးက ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္တန္ ပဲဟင္းရည္ႀကဲဆမ္း ထမင္းတပြဲဟာ ပိုလို႔အဆင္ေျပေန ပါတယ္။ တဦးထဲသမားမ်ားအေနနဲ႔ ထမင္းခ်က္ဖို႔ ထင္းဝယ္ဦး၊ မီးေသြးဝယ္ဦး၊ မီးေမႊးၿပီးခ်က္ဦး ဆိုတာေတြကို မလုပ္လိုပါဘူး။ ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္တန္ ထမင္းတပြဲကို အဆင္သင့္မွာစားလုိက္တာက ပိုၿပီးအဆင္ေျပ ၾကတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ရတဲ့ လုပ္အားခက နည္းပါးလြန္းတဲ့ သူေတြအတြက္ ဘဲဥဟင္းကိုေတာင္ ေန႔တုိင္းမစားႏုိင္လို႔ ပဲဟင္းရည္ႀကဲဆမ္း ဆန္ၾကမ္းထမင္းတပြဲနဲ႔ ေန႔လည္စာကို ေန႔စဥ္ဆိုသလို ၿပီးလုိက္ရတယ္ဆိုတာ တကယ္တန္း စဥ္းစားၾကည့္မယ္ဆိုရင္ တိရိစၦာန္ထက္ နည္းနည္း ေလာက္ပဲ သာတဲ့ အေျခအေနလို႔ ေျပာရေတာ့မွာပါ။
ကေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ လူတခ်ဳိ႔က ဝက္သားနဲ႔ေက်ာ္တဲ့ ေခါက္ဆြဲေက်ာ္ ဒါမွမဟုတ္ ထမင္းေက်ာ္ တပြဲကို တေထာင့္ငါးရာ ေလာက္နဲ႔ ဝယ္စားႏုိင္တဲ့အခ်ိန္မွာ တခ်ဳိ႔ကေတာ့ တရက္လုပ္အားခ တေထာင့္ငါးရာရေအာင္ေတာင္ မနည္းႀကီး ရုန္းကန္ ေနရတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ မနည္းႀကီး ရုန္းကန္ေနရတဲ့ တခ်ဳိ႔ဆိုတာ တကယ္တန္းေတာ့ လူမ်ားစုႀကီးျဖစ္ေနပါတယ္။
အာဏာရပါတီက လူႀကီးတဦးက တေန႔ကို က်ပ္ႏွစ္ေထာင္ဝင္ေငြရိွရင္ ေလာက္ငွတယ္လို႔ေျပာခဲ့ပါတယ္။ တြက္ၾကည့္ရ ေအာင္ပါ။ တေန႔ကို က်ပ္ႏွစ္ေထာင္။ ထမင္းစားေတာ့ ပုသိမ္က ေခ်ာင္ကေလာင္ထဲမွာ ေရာင္းတဲ့ ထမင္းဆုိင္ကေလးက ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္တန္ ပဲဟင္းရည္ဆမ္း ထမင္းမ်ဳိး။ တရက္ကို ႏွစ္ႏွပ္စားရမွာ ဆိုေတာ့ ထမင္းဖိုးသက္သက္ကပဲ တရက္ကို ငါးရာ။ အလုပ္အသြားအျပန္ ကားခမပါေသး။ နံနက္စာ မပါေသး။ ေန႔ခင္းေန႔လည္ ေသာက္မယ့္ လဖက္ရည္ဖိုး မပါေသး။ ေဆးလိပ္ ကြမ္ယာဖိုး မပါေသး။ တေန႔ႏွစ္ေထာင္ဆိုတာ ျဖစ္သလို ပဲဟင္းရည္ႀကဲနဲ႔ စားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေလာက္ႏိုင္ ပါတယ္။ ပိုေလာက္ငွေအာင္ ညေနစာကို ထမင္းမစားပဲ ဆန္ျပဳတ္ပဲ ေသာက္မယ္ဆိုရင္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ လဖက္ရည္ မေသာက္ပဲ ေနဆိုရင္လည္း ေလာက္ငွႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုသာ ေနၾကစားၾကရမယ္ဆိုရင္ ရေတာ့ရတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ လူဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ လူအျဖစ္ကေန တိရိစၦာန္သာသာ ဘဝမ်ဳိးကို ေရာက္သြားမွာပါ။ အဲတာမ်ဳိးကိုမွ ဆပ္ဘ္ဟူးမင္းလို႔ မေျပာရင္ ဘယ္လိုေျပာရမွာလဲ။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ တခုထဲကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လမ္းမေတြေပၚမွာ အဝတ္အစား ခပ္ႏြမ္းႏြမ္းဝတ္ထား သူေတြ၊ အဟာရ ခ်ဳိ႔တဲ့ တာေၾကာင့္ ညိဳးငယ္တဲ့မ်က္ႏွာေတြ၊ ခြန္အားမဲ့သလို ျဖစ္ေနတဲ့ မ်က္လံုးေတြ၊ ဘတ္စ္ကား စပယ္ရာရဲ့ ရုိင္းရုိင္းျပျပ ေအာ္ဟစ္ ေငါက္ငန္းသံေတြနဲ႔ အလုပ္သြားအလုပ္ျပန္ လုပ္ေနရသူေတြ မ်ားလြန္းမက မ်ားလွပါတယ္။ သူတို႔ဟာ တရက္တာ လုပ္အားခကို တိုးေပးလိုျခင္း မရိွတဲ့ အလုပ္ရွင္ေတြဆီမွာ အလုပ္လုပ္ေနရသူေတြပါ။ သူတို႔ေတြဟာ လူေတြျဖစ္ေနေပမဲ့ ဘဝ အဆင့္အတန္းဟာ တိရိစၦာန္ဘဝ ေရာက္မသြားယံု တမယ္ပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ တခ်ိန္ထဲမွာလည္း အဖိုးတန္ ႏုိင္ငံျခားျဖစ္ အဝတ္အစား ဝတ္ထားသူေတြ၊ အီတလီလုပ္ ဖာရယ္ရီ ၿပိဳင္ကားတို႔ လမ္ဘာဂီနီ ၿပိဳင္ကားတို႔ကို ေမာင္းၿပီး ေလေအးစက္ ေပးထားတဲ့ ေစ်းႀကီးတဲ့ အထက္တန္းစား စားေသာက္ဆုိင္ေတြ၊ ေကာ္ဖီဆုိင္မွာ ထုိင္ႏုိင္သူေတြကိုလည္း ျမင္ရပါတယ္။ ဘန္ေကာက္၊ စကၤာပူမွာ သြားၿပီး ေစ်းဝယ္ထြက္ သူေတြ၊ ေဆးကုသသူေတြလည္း ရိွပါတယ္။ သူတို႔တေတြ ကေတာ့ လူျဖစ္က်ဴိးနပ္သူေတြလို႔ ဆိုရမွာပါ။
ျပန္ေကာက္ပါ့မယ္။ လူေတြဟာ လူသားဆန္တဲ့ အဆင့္အတန္းနဲ႔အညီ သင့္တင့္ေလွ်ာက္ပတ္စြာ ေနထုိင္စားေသာက္ ပညာသင္ၾကားခြင့္ မရေတာ့ဘူး ဆိုရင္၊ က်န္းမာေရးအတြက္ ေဆးမကုသႏုိင္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ တိရိစၦာန္သာသာ ဘဝထက္ ဘာမွ မပိုေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာရေတာ့မွာပါ။ ျမန္မာျပည္က လူအမ်ားစုဟာ ဂ်ပန္ေခတ္က ေခြ်းတပ္သားမ်ား ေျပာသလို ေနရစားရတာ တိရိစၦာန္သာသာပါကြာ ဆိုတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးကို ဆုိက္ေရာက္ေနၿပီလား။ အားလံုးဝုိင္းဝန္း စဥ္းစားဖို႔ အထူးလိုအပ္ ေနပါတယ္။ ေနာင္လာေနာက္သား မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြကို တိရိစၦာန္သာသာ ဘဝမ်ဳိးေတြထဲမွာ မေနထုိင္ရ ေအာင္ ပထမဆံုး တာဝန္ရိွသူကေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ အစိုးရပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရေတြ တုိင္းသူျပည္သားေတြ အေပၚမွာ တာဝန္ေက်ဖို႔ လိုပါတယ္။ ႏုိင္ငံသားအမ်ားစု ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ တိရိစၦာန္သာသာ အေျခအေနမ်ဳိးေတြကို အျမန္ဆံုးရပ္တန္႔ ပစ္ဖို႔ လိုအပ္ေနၿပီလို႔ ေျပာလိုပါေၾကာင္း။
ေဇာ္မင္း
၃ဝ ရက္၊ ဧၿပီလ၊ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္
ဂ်ပန္ေခတ္ကို မီလုိက္တဲ့ လူႀကီးမ်ားေျပာျပခ်က္အရ အဲဒီေခတ္တုန္းက ေခြ်းတပ္ဆြဲတယ္ ဆိုတာရိွပါတယ္။ ေခြ်းတပ္ ဆြဲတယ္ ဆိုတာက အခုေခတ္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ အတင္းအဓမၼလုပ္အား ေပးခုိင္းတာမ်ဳိးနဲ႔ ဆင္တူပါတယ္။ ေခြ်းတပ္ဆြဲ ခံရတဲ့ ေခြ်းတပ္သားေတြဟာ ဘယ္မွာ လုပ္အားေပးရသလဲဆိုရင္ ျမန္မာယိုးဒယား ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရးမွာ လုပ္အားေပးၾက ရပါတယ္။ ေသမင္းတမန္လမ္းလို႔ သမုိင္းမွာတြင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေခြ်းတပ္သားေတြဟာ ေတာေတာင္ ထူထပ္တဲ့ ေနရာေတြကို ျဖတ္ၿပီး ရထားလမ္းေဖာက္ရတာ ဆိုေတာ့ အလုပ္ပင္ပန္းတဲ့ဒဏ္အျပင္ ငွက္ဖ်ားေရာဂါကိုလည္း ရင္ဆုိင္ရပါတယ္။ ေခြ်းတပ္သားေတြကို ဂ်ပန္စစ္တပ္က အဲသလို အတင္းအဓမၼ ခုိင္းေစေပမယ့္ စားေရရိကၡာက မလံုေလာက္တဲ့အျပင္ အလြန္ညံ့ဖ်င္းတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေနမေကာင္းရင္ ဖ်ားနာရင္ ကုသဖို႔ ေဆးဝါးကလည္း ရွားပါး လြန္းတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ အလုပ္ေကာင္းေကာင္း မလုပ္ဘူးဆိုၿပီး ႏိွပ္စက္တာကိုလည္း ခံရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစာအဟာရ ျပတ္လပ္တဲ့ဒဏ္ ငွက္ဖ်ားဒဏ္ ႏိွပ္စက္တဲ့ဒဏ္ေတြနဲ႔ ေခြ်းတပ္သား အမ်ားအျပား ေသဆံုး ပါတယ္။ ေသဆံုးခဲ့တာ မ်ားလြန္းလို႔ စာရင္းအင္းေတာင္ မရိွတဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ အဲသလို အေျခအေနမ်ဳိးကို ကိုယ္တုိင္ႀကံဳခဲ့ရလို႔ ျပန္ေျပာင္းေျပာျပတဲ့ လူႀကီးေတြက ဒီလိုဆိုပါတယ္။ “ေခြ်းတပ္သားဘဝမွာ ေနရစားရတာ ကေတာ့ကြာ လူနဲ႔မတူပါဘူး။ တိရိစၦာန္သာသာပါပဲ”။
၁၉၃၇ ခုႏွစ္ တရုတ္ျပည္ နန္ကင္းၿမိဳ႔ေတာ္ကို ဂ်ပန္ေတြ ဝင္သိမ္းတုန္းက နန္းကင္းၿမိဳ႔ေတာ္ထဲမွာ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ လူသတ္ပြဲ ေတြကို ဆင္ႏႊဲခဲ့ပါတယ္။ ေျခာက္ပတ္ေလာက္အတြင္းမွာ တရုတ္လူမ်ဳိး လူႀကီးလူငယ္၊ ကေလး၊ မိန္းမမေရြး သံုးသိန္းေက်ာ္ အသတ္ခံရပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီး အမ်ားအျပား အသတ္မခံရခင္မွာ အဓမၼျပဳက်င့္တာကိုလည္း ခံရပါတယ္။ ဒုတိယကမၻာ စစ္ႀကီးၿပီးလို႔ ႏွစ္ေပါင္း ေလးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္မွာ အဲဒီနန္ကင္း လူသတ္ပြဲမွာ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ ဂ်ပန္စစ္သား ေဟာင္း တခ်ဳိ႔ကို အေနာက္တုိင္း မီဒီယာတခ်ဳိ႔က အင္တာဗ်ဴးလုပ္ပါတယ္။ အဲသလို အင္တာဗ်ဴးလုပ္တဲ့အခါမွာ လက္နက္မဲ့တဲ့ တရုတ္လူမ်ဳိး အရပ္သား အမ်ားအျပားကို ဘာေၾကာင့္ ေသြးေအးေအးနဲ႔ ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ခဲ့ တာလဲလို႔ ေမးပါတယ္။ အဲဒီေမးခြန္းကို ဂ်ပန္စစ္သားေဟာင္းတခ်ဳိ႔က အထက္အမိန္႔အရ လုပ္ရတာလို႔ ေျဖပါတယ္။ တခ်ဳိ႔ကေတာ့ ဒီလိုေျပာပါတယ္။ နန္ကင္းကို ဝင္တုိက္တဲ့အခါမွာ ဂ်ပန္စစ္ ေခါင္းေဆာင္ေတြက ေနာက္လုိက္ဂ်ပန္ စစ္သားေတြကို ဦးေႏွာက္ေဆးတဲ့ အယူအဆတခု ႀကိဳတင္ ရုိက္သြင္းထားပါတယ္။ အဲတာကေတာ့ ငါတုိ႔ဂ်ပန္လူမ်ဳိးဆိုတာ ေနမ်ဳိးႏြယ္ေတြျဖစ္တယ္။ ျမင့္ျမတ္တယ္။ တရုတ္လူမ်ဳိးဆိုတာ ကေတာ့ ဒင္ျပည့္က်ပ္ျပည့္ လူသားလို႔ မဆိုႏုိင္ဘူး၊ ညစ္ပတ္နံေစာ္ၿပီး အဆင့္အတန္းနိမ့္က်တဲ့ ေကာင္ေတြ၊ ဇတ္နိမ့္ လူသားေတြ၊ တိရိစၦာန္သာသာ ေလာက္သာရိွတဲ့ အေကာင္ေတြ၊ ဘာမွ တန္ဖိုးမရိွဘူးလို႔ ဆိုတဲ့ အယူအဆကို ရုိက္သြင္းခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ တိရိစၦာန္သာသာ အေကာင္ေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ သတ္သာသတ္ ဘာမွႏွေမ်ာစရာ မရိွဘူးဆိုတဲ့ အျမင္ ျဖစ္ပါတယ္။
အထက္က ေျပာခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြက စစ္ပြဲေတြေၾကာင့္ လူသားေတြ လူသားဘဝကေန တိရိစၦာန္သာသာ အေျခအေနကို ဆုိက္ေရာက္ခဲ့ရပံုကို တင္ျပတာပါ။ စစ္ႏုိင္တဲ့လူမ်ဳိးက စစ္ရံႈးတဲ့လူမ်ဳိးကို လူသားအေနနဲ႔ မဆက္ဆံပဲ အေပၚစီးကေန တိရိစၦာန္ပမာ ျပဳမူဆက္ဆံခဲ့တာကို ျမင္ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေမးခြန္းတခ်ဳိ႔ေပၚလာပါတယ္။ လူေတြ တိရိစၦာန္သာသာ အေျခအေနကို ဆုိက္ေရာက္သြားတာဟာ စစ္ျဖစ္ေနတဲ့ ကာလမ်ဳိးမွာပဲ ႀကံဳႏုိင္တာလား။ စစ္မျဖစ္တဲ့ ကာလမ်ဳိးမွာေကာ မရိွႏုိင္ဘူးလား။ လူမ်ဳိးခ်င္း မတူတဲ့အၾကားမွာပဲ ျဖစ္တတ္တာမ်ဳိးလား။ ဒါမွမဟုတ္ စစ္မက္ျဖစ္ပြားျခင္း လည္းမရိွ လူမ်ဳိးခ်င္းလည္းတူၿပီး တုိင္းျပည္တျပည္အတြင္းမွာ အတူတူေနထုိင္ရင္းကေန တိရိစၦာန္သာသာ အေျခအေနမ်ဳိးကို ဆုိက္ေရာက္သြားႏုိင္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြေကာ ျဖစ္ပြားႏုိင္သလား အစရိွတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
တေလာက အြန္လုိင္းကေန သတင္းတခု ဖတ္လုိက္ရပါတယ္။ ပုသိမ္ၿမိဳ႔က ေခ်ာင္က်က်ေနရာတခုက ထမင္းဆုိင္ တဆုိင္ဟာ အလုပ္ၾကမ္းသမားေတြ အထမ္းသမားလုပ္သားေတြအတြက္ ထမင္းတပြဲကို က်ပ္ႏွစ္ရာဆိုလား ႏွစ္ရာ့ ငါးဆယ္နဲ႔ ဆိုလား ေရာင္းေပးေနတယ္လို႔ ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ လဖက္ရည္ တခြက္ေတာင္ က်ပ္သံုးရာေလာက္ ရိွေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ထမင္းတပြဲကို ႏွစ္ရာ၊ ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္ဆိုေတာ့ ျဖစ္ေကာ ျဖစ္ႏုိင္ပါ့ မလားလို႔ စဥ္းစားမိပါတယ္။ ပုသိမ္ကို အေရာင္းအဝယ္ကိစၥနဲ႔ မၾကာခဏ ခရီးသြားေနရတဲ့ မိတ္ေဆြက ျပန္ေျပာျပမွ ဇာတ္လမ္းအမွန္ကို သိရပါတယ္။
ထမင္းတပြဲကို ႏွစ္ရာ၊ ႏွစ္ရာငါးဆယ္နဲ႔ ေရာင္းတာ ဟုတ္တယ္လို႔ မိတ္ေဆြကဆိုပါတယ္။ ထမင္းတပြဲက ဗုိက္ျပည့္ရံု ပမာဏေတာ့ ပန္းကန္ထဲမွာ ထည့္ေပးတယ္။ ဆန္ကေတာ့ ပုသိမ္လိုေနရာမ်ဳိးမွာ ေစ်းအေပါဆံုး ဆန္လို႔ဆိုပါတယ္။ အဲဒီ ထမင္းေပၚမွာ ပဲဟင္းအရည္က်ဲကို ရြဲရြဲဆမ္းေပးလုိက္ၿပီး ဇြန္းတေခ်ာင္းတပ္ေပးလုိက္တယ္။ အဲတာပါပဲတဲ့။ ဘာဟင္းရန္မွ မပါဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ ကန္စြန္းရြက္ခ်ဥ္ေရ၊ ငါးပိေရႀကဲေတာင္ မပါဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ ဟင္းရန္လို႔ ေခၚႏုိင္တာကေတာ့ ဆားထည့္ထားတဲ့ ခြက္ကေလးတခုနဲ႔ ငရုတ္သီးစိမ္းထည့္ထားတဲ့ ပန္းကန္ေလးတခ်ပ္ပဲ ေရွ႔မွာရိွတယ္လို႔ ရွင္းျပပါတယ္။ အဲဒီ ထမင္းဆုိင္ကေလးဟာ တျခားဟင္းအမယ္ေလးေတြလည္း မရိွမဟုတ္ ရိွပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေစ်းအခ်ဳိဆံုး၊ အသက္သာ ဆံုးနဲ႔ စားခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ပဲဟင္းရည္ရြဲရြဲ တမ်ဳိးသာဆမ္းထားတဲ့ ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္တန္ ထမင္းတပြဲျဖစ္ပါတယ္။
အေျခခံ အလုပ္သမားေတြဟာ ရရိွတဲ့ တေန႔တာ လုပ္အားခက နည္းပါးလြန္းတာေၾကာင့္ ဘဲဥဟင္းကိုေတာင္ ေန႔တုိင္း မစားႏုိင္ပါ။ ၾကက္သား၊ ဝက္သားဆိုတာကေတာ့ အိပ္မက္ကမၻာထဲမွာလို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ မိသားစုအေရး ကေလးမ်ားအေရး စတာေတြကလည္း ေန႔တုိင္းရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ ကိစၥေတြျဖစ္တာေၾကာင့္ ေငြကို တတ္ႏုိင္သမွ် ေခြ်တာရ ပါတယ္။ ေနမေကာင္းဘူး ဖ်ားတယ္နာတယ္ဆိုရင္ ပိုၿပီးဒုကၡေရာက္ပါတယ္။ ေဆးခန္းကို သြားႏုိင္တဲ့သူက လူနည္းစုသာ သြားႏုိင္ၾကပါတယ္။ နီးစပ္ရာေဆးဆုိင္၊ ကြမ္းယာဆုိင္က အဆင္ေျပမယ္ထင္တဲ့ ေဆးကိုဝယ္ေသာက္ရင္း က်န္းမာေရး ျပႆနာကို ေျဖရွင္းရပါတယ္။ ေနာက္တခ်က္က အိမ္ေထာင္မရိွတဲ့ လူလြတ္ အလုပ္သမားေတြ အေနနဲ႔ကလည္း အိမ္ကေန ထမင္းထုပ္လာတာထက္ အဲဒီဆုိင္ကေလးက ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္တန္ ပဲဟင္းရည္ႀကဲဆမ္း ထမင္းတပြဲဟာ ပိုလို႔အဆင္ေျပေန ပါတယ္။ တဦးထဲသမားမ်ားအေနနဲ႔ ထမင္းခ်က္ဖို႔ ထင္းဝယ္ဦး၊ မီးေသြးဝယ္ဦး၊ မီးေမႊးၿပီးခ်က္ဦး ဆိုတာေတြကို မလုပ္လိုပါဘူး။ ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္တန္ ထမင္းတပြဲကို အဆင္သင့္မွာစားလုိက္တာက ပိုၿပီးအဆင္ေျပ ၾကတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ရတဲ့ လုပ္အားခက နည္းပါးလြန္းတဲ့ သူေတြအတြက္ ဘဲဥဟင္းကိုေတာင္ ေန႔တုိင္းမစားႏုိင္လို႔ ပဲဟင္းရည္ႀကဲဆမ္း ဆန္ၾကမ္းထမင္းတပြဲနဲ႔ ေန႔လည္စာကို ေန႔စဥ္ဆိုသလို ၿပီးလုိက္ရတယ္ဆိုတာ တကယ္တန္း စဥ္းစားၾကည့္မယ္ဆိုရင္ တိရိစၦာန္ထက္ နည္းနည္း ေလာက္ပဲ သာတဲ့ အေျခအေနလို႔ ေျပာရေတာ့မွာပါ။
ကေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ လူတခ်ဳိ႔က ဝက္သားနဲ႔ေက်ာ္တဲ့ ေခါက္ဆြဲေက်ာ္ ဒါမွမဟုတ္ ထမင္းေက်ာ္ တပြဲကို တေထာင့္ငါးရာ ေလာက္နဲ႔ ဝယ္စားႏုိင္တဲ့အခ်ိန္မွာ တခ်ဳိ႔ကေတာ့ တရက္လုပ္အားခ တေထာင့္ငါးရာရေအာင္ေတာင္ မနည္းႀကီး ရုန္းကန္ ေနရတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ မနည္းႀကီး ရုန္းကန္ေနရတဲ့ တခ်ဳိ႔ဆိုတာ တကယ္တန္းေတာ့ လူမ်ားစုႀကီးျဖစ္ေနပါတယ္။
အာဏာရပါတီက လူႀကီးတဦးက တေန႔ကို က်ပ္ႏွစ္ေထာင္ဝင္ေငြရိွရင္ ေလာက္ငွတယ္လို႔ေျပာခဲ့ပါတယ္။ တြက္ၾကည့္ရ ေအာင္ပါ။ တေန႔ကို က်ပ္ႏွစ္ေထာင္။ ထမင္းစားေတာ့ ပုသိမ္က ေခ်ာင္ကေလာင္ထဲမွာ ေရာင္းတဲ့ ထမင္းဆုိင္ကေလးက ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္တန္ ပဲဟင္းရည္ဆမ္း ထမင္းမ်ဳိး။ တရက္ကို ႏွစ္ႏွပ္စားရမွာ ဆိုေတာ့ ထမင္းဖိုးသက္သက္ကပဲ တရက္ကို ငါးရာ။ အလုပ္အသြားအျပန္ ကားခမပါေသး။ နံနက္စာ မပါေသး။ ေန႔ခင္းေန႔လည္ ေသာက္မယ့္ လဖက္ရည္ဖိုး မပါေသး။ ေဆးလိပ္ ကြမ္ယာဖိုး မပါေသး။ တေန႔ႏွစ္ေထာင္ဆိုတာ ျဖစ္သလို ပဲဟင္းရည္ႀကဲနဲ႔ စားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေလာက္ႏိုင္ ပါတယ္။ ပိုေလာက္ငွေအာင္ ညေနစာကို ထမင္းမစားပဲ ဆန္ျပဳတ္ပဲ ေသာက္မယ္ဆိုရင္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ လဖက္ရည္ မေသာက္ပဲ ေနဆိုရင္လည္း ေလာက္ငွႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုသာ ေနၾကစားၾကရမယ္ဆိုရင္ ရေတာ့ရတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ လူဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ လူအျဖစ္ကေန တိရိစၦာန္သာသာ ဘဝမ်ဳိးကို ေရာက္သြားမွာပါ။ အဲတာမ်ဳိးကိုမွ ဆပ္ဘ္ဟူးမင္းလို႔ မေျပာရင္ ဘယ္လိုေျပာရမွာလဲ။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ တခုထဲကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လမ္းမေတြေပၚမွာ အဝတ္အစား ခပ္ႏြမ္းႏြမ္းဝတ္ထား သူေတြ၊ အဟာရ ခ်ဳိ႔တဲ့ တာေၾကာင့္ ညိဳးငယ္တဲ့မ်က္ႏွာေတြ၊ ခြန္အားမဲ့သလို ျဖစ္ေနတဲ့ မ်က္လံုးေတြ၊ ဘတ္စ္ကား စပယ္ရာရဲ့ ရုိင္းရုိင္းျပျပ ေအာ္ဟစ္ ေငါက္ငန္းသံေတြနဲ႔ အလုပ္သြားအလုပ္ျပန္ လုပ္ေနရသူေတြ မ်ားလြန္းမက မ်ားလွပါတယ္။ သူတို႔ဟာ တရက္တာ လုပ္အားခကို တိုးေပးလိုျခင္း မရိွတဲ့ အလုပ္ရွင္ေတြဆီမွာ အလုပ္လုပ္ေနရသူေတြပါ။ သူတို႔ေတြဟာ လူေတြျဖစ္ေနေပမဲ့ ဘဝ အဆင့္အတန္းဟာ တိရိစၦာန္ဘဝ ေရာက္မသြားယံု တမယ္ပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ တခ်ိန္ထဲမွာလည္း အဖိုးတန္ ႏုိင္ငံျခားျဖစ္ အဝတ္အစား ဝတ္ထားသူေတြ၊ အီတလီလုပ္ ဖာရယ္ရီ ၿပိဳင္ကားတို႔ လမ္ဘာဂီနီ ၿပိဳင္ကားတို႔ကို ေမာင္းၿပီး ေလေအးစက္ ေပးထားတဲ့ ေစ်းႀကီးတဲ့ အထက္တန္းစား စားေသာက္ဆုိင္ေတြ၊ ေကာ္ဖီဆုိင္မွာ ထုိင္ႏုိင္သူေတြကိုလည္း ျမင္ရပါတယ္။ ဘန္ေကာက္၊ စကၤာပူမွာ သြားၿပီး ေစ်းဝယ္ထြက္ သူေတြ၊ ေဆးကုသသူေတြလည္း ရိွပါတယ္။ သူတို႔တေတြ ကေတာ့ လူျဖစ္က်ဴိးနပ္သူေတြလို႔ ဆိုရမွာပါ။
ျပန္ေကာက္ပါ့မယ္။ လူေတြဟာ လူသားဆန္တဲ့ အဆင့္အတန္းနဲ႔အညီ သင့္တင့္ေလွ်ာက္ပတ္စြာ ေနထုိင္စားေသာက္ ပညာသင္ၾကားခြင့္ မရေတာ့ဘူး ဆိုရင္၊ က်န္းမာေရးအတြက္ ေဆးမကုသႏုိင္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ တိရိစၦာန္သာသာ ဘဝထက္ ဘာမွ မပိုေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာရေတာ့မွာပါ။ ျမန္မာျပည္က လူအမ်ားစုဟာ ဂ်ပန္ေခတ္က ေခြ်းတပ္သားမ်ား ေျပာသလို ေနရစားရတာ တိရိစၦာန္သာသာပါကြာ ဆိုတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးကို ဆုိက္ေရာက္ေနၿပီလား။ အားလံုးဝုိင္းဝန္း စဥ္းစားဖို႔ အထူးလိုအပ္ ေနပါတယ္။ ေနာင္လာေနာက္သား မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြကို တိရိစၦာန္သာသာ ဘဝမ်ဳိးေတြထဲမွာ မေနထုိင္ရ ေအာင္ ပထမဆံုး တာဝန္ရိွသူကေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ အစိုးရပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရေတြ တုိင္းသူျပည္သားေတြ အေပၚမွာ တာဝန္ေက်ဖို႔ လိုပါတယ္။ ႏုိင္ငံသားအမ်ားစု ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ တိရိစၦာန္သာသာ အေျခအေနမ်ဳိးေတြကို အျမန္ဆံုးရပ္တန္႔ ပစ္ဖို႔ လိုအပ္ေနၿပီလို႔ ေျပာလိုပါေၾကာင္း။
ေဇာ္မင္း
၃ဝ ရက္၊ ဧၿပီလ၊ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္
No comments:
Post a Comment