ဆ
င္းရဲမြဲေတမႈနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေျပာၾကတုိင္း ျမန္မာျပည္ဟာ ဟိုတံုးကသာယာဝေျပာတယ္။ အိမ္နီးခ်င္း ႏုိင္ငံ ေတြနဲ႔ ႏိႈင္းစာရင္ ထမင္းငတ္ေသတဲ့မသာ ဆိုတာမရိွတဲ့ တုိင္းျပည္ျဖစ္တယ္လို႔ ခိုင္းႏိႈင္းၾကပါတယ္။ ဟုတ္တယ္လို႔ ေျပာရမယ့္ အပုိင္း ရိွသလို မဟုတ္ဖူးလို႔ ျငင္းမယ္ဆိုရင္လည္း ျငင္းႏုိင္ပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းသံုးဆယ္ ေက်ာ္ေလာက္တံုးက ဖတ္ဖူးတဲ့ ကာတြန္းေလးတခုကို သြားၿပီးသတိရမိပါတယ္။ ကာတြန္း ဆရာ အမည္ကိုေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါ။ ကာတြန္းေလးက ဘယ္လိုတင္ဆက္ ထားသလဲဆိုေတာ၊့ ပထမ တကြက္မွာ လူတေယာက္ သူ႔အိမ္ကေန အျပင္ကိုသြားတဲ့အခါ သူရဲ့အကၤ် ီအိပ္ကပ္ထဲကို ပုိက္္ဆံတခ်ဳိ႔ ထည့္လုိက္ရင္း “ အင္း... လူဆိုတာ အျပင္ ကိုသြား တယ္ဆိုရင္ ေငြငါးဆယ္တရာ မ်ဳိးေလာက္ေတာ့ ပါသင့္တာေပ့ါ ” လို႔ေတြးေန တဲ့ ပံုျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယအကြက္ ေရာက္ေတာ့ အဲသည့္လူ အေတြးမွာ “ အင္း... လူဆိုတာ အျပင္ကိုသြားတယ္ ဆိုရင္ ႏွစ္ဆယ္ အစိတ္မ်ဳိးေလာက္ ေတာ့ ပါသင့္တာေပါ့ ” လို႔စဥ္းစားေနတဲ့ ပံုျဖစ္ပါတယ္။ တတိယအကြက္ မွာ ေတာ့ “ အင္း... လူဆိုတာ အျပင္သြားတယ္ဆိုရင္ ငါးက်ပ္တဆယ္ ေလာက္ေတာ့ ပါသင့္တာေပါ့ ” ဆိုၿပီး စဥ္းစား ေနတဲ့ပံု ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး စတုတၴေျမာက္ အကြက္မွာေတာ့ “ အင္း... ကေန႔အျပင္သြားရင္ လက္ဘက္ရည္ တုိက္မဲ့သူေတာ့ ေတြ႔တန္ ေကာင္းပါရဲ့” လို႔ဆိုၿပီး စဥ္းစားေနတဲ့ ပံုပါပဲ။
အဲသည့္ ကာတြန္းဟာ အဲသည့္အခ်ိန္ကာလတံုးက သာမန္ျပည္သူေတြ တျဖည္းျဖည္း စီးပြားေရး က်ဆင္းလာေနတာကို ေထာက္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲသည့္အခ်ိန္ဆိုတာက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ နာမည္ခံဆိုရွယ္လစ္ စနစ္ ကာလကို ဆိုလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ “လူဆိုတာ” အျပင္သြားရင္ ငါးဆယ္တရာမ်ဳိးေလာက္ေတာ့ ပါသင့္တာေပါ့ ဆိုတဲ့ အေျခအေနကေန အျပင္သြားရင္ လက္ဘက္ရည္တုိက္မဲ့ သူေတာ့ ေတြ႔တန္ေကာင္းပါရဲ့ ဆိုတဲ့ အေျခအေနကို ဆိုက္သြားပါတယ္။ အဲသည္ေတာ ့ကာ “လူဆိုတာ” ဆိုတဲ့ လူမႈနယ္ပယ္က တန္ဖိုးအဆင့္အတန္းတခု ဆင္းရဲေမြေတ မႈေအာက္မွာ ေပ်ာက္ဆံုးသြားရတယ္လို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ အဲသည့္ကာလကတည္းက ျမန္မာျပည္သားေတြ ဆင္းရဲမြဲ ေတမႈကို ရင္ဆုိင္ေနရတာပါ။ အခုမွ မဟုတ္ပါဖူး။
ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ေရာက္မွ ျမန္မာျပည္သားေတြ မြဲတယ္လို႔ ဆိုလုိက္ရင္ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီ ေခတ္တံုးကေကာ ျပည္သူ အမ်ားစု တင့္ေတာင္းတင့္တယ္ ေနႏုိင္သလားဆိုတာ ျပန္ဆန္းစစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔ အတူပါလာခဲ့တဲ့ အကြဲအျပဲ မ်ားေၾကာင့္ အေမြရလုိက္တဲ့ ျပည္တြင္းစစ္ေအာက္မွာ ဆင္းရဲမြဲေတမႈဟာ ေကာ္နဲ႔ကပ္ထားသလို ပူးတြဲပါ လာခဲ့ပါတယ္။ ေတာ နယ္ကလူေတြ စစ္ေၾကာင့္ ၿမိဳ႔ေပၚတက္ေျပးလာၾက၊ ေတာသူမိန္းကေလးေတြ ၿမိဳ႔ေရာက္ေတာ့ ျပည့္တန္ဆာျဖစ္ၾက ဆိုတဲ့ ဇတ္လမ္းမ်ဳိးေတြကို အဲသည့္ေခတ္က စာေတြ၊ ကဗ်ာေတြ၊ ဝတၴဳေတြမွာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ အပါအဝင္ အဲသည့္ေခတ္တံုးက စာေရးဆရာမ်ားရဲ့ စာေပဖန္တီးမႈေတြမွာ ျပည္တြင္းစစ္ ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတဲ့ အနိဌာရံုမ်ားကို ဆင္းရဲမြဲေတ ျခင္း ဆိုတဲ့ ဇတ္လုိက္နဲ႔ အျမဲပူးတြဲၿပီး ေတြ႔ရေလ့ရိွပါတယ္။ ဒီအပုိင္း ကာလကေတာ့ လြတ္လပ္ေရးကာလ ၁၉၄၈ ကေန ၁၉၆၂ ဗိုလ္ေနဝင္း အာဏာသိမ္းတဲ့ ကာလအၾကားလို႔ အၾကမ္းျဖင္းအားျဖင့္ ဆိုရမွာပါ။
အဲသည့္ ၁၄ ႏွစ္ကာလအပုိင္းမွာ အိမ္နီးခ်င္း ႏုိင္ငံေတြနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္လုိက္ရင္ေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ့ ထုတ္ကုန္နဲ႔ ဝင္ေငြဟာ အမ်ားႀကီး သာေနေသးတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲတာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံတခုခ်င္းစီရဲ့ ဂ်ီဒီပီကို ယွဥ္လုိက္ရင္ေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဟာ ေဘးႏုိင္ငံေတြထက္ သာေနေသးတာေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ တုိင္းသူျပည္သား အမ်ားစုက ေတာ့ အဲသည့္ ကာလမွာ လည္း မြဲေတေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းပညာ သင္ၾကားႏုိင္သူလည္း အလြန္နည္းပါး ခဲ့ပါ တယ္။
ဒီလိုဆိုရင္ အဂၤလိပ္ေခတ္တံုးက အေျခအေနေကာ ဘယ္လိုရိွသလဲဆိုတာ ျပန္ၾကည့္ဖို႔လိုလာပါတယ္။ ေယဘူယ် အားျဖင့္ ေျပာရရင္ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ အဖုိးအဖြားေတြ၊ ဘႀကီးေတြ၊ ႀကီးေတာ္ေတြ ေျပာေလ့ရိွတာ ျပန္အမွတ္ရမိပါတယ္။
“ ဟဲ့...မင္း တို႔ေခတ္လို မဟုတ္ဖူး။ အဂၤလိပ္ေခတ္တံုးကဆိုရင္ လဘက္ရည္တခြက္မွ တျပား၊ ခ်ည္ေခ်ာလံုခ်ည္ တကြင္းမွ တမတ္၊ အဲတာ အေကာင္းစားေနာ္။ ေငြငါးက်ပ္ ေျခာက္က်ပ္ေလာက္ရိွရင္ ရန္ကုန္ကိုေတာင္ ဆင္းလည္ လို႔ရတယ္။ ေခ်ာကလက္ေတြ၊ ဘီစကြတ္မုံ႔ေတြ ဆိုတာကလည္း ေပါသလားမေမးနဲ႔။ အဂၤလန္က တုိက္ရိုက္လာတဲ့ ဂိုးဒင္းပတ္ဖ္ ဘီစကြတ္ဆိုရင္ (ျပည္တြင္းျဖစ္ ဘီစကြတ္မဟုတ္) သံပံုးႀကီးနဲ႔တလံုးလံုးကိုမွ တက်ပ္ခြဲေလာက္ပဲရိွတာ၊ တလလံုး စားစမ္းပါ ေလ့။ ” က်ေနာ္တို႔မွာေတာ့ ယံုရအခက္ မယံုရအခက္။
အဲသလို လူႀကီးေတြက ဆိုေတာ့ အဂၤလိပ္ေခတ္ႀကီးကို မသိမမီွလိုက္ပဲ လြမ္းရမလိုလို ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဟန္က်လုိက္ ေလျခင္း ေပါ့ေလ။ အဲသည့္တံုးကလူေတြ လူတုိင္းနီးနီး ေခတ္ေကာင္းမီွခဲ့သလိုလို စားႏုိင္ေသာက္ႏိုင္ရိွသလိုလို အထင္ ေရာက္မိခဲ့တာ ေပါ့။ ဒါေပမ့ဲ အမွန္တကယ္ ျပန္ၿပီးဆန္းစစ္ၾကည့္ေတာ့ အဲသည့္ေခတ္မွာလည္း ဆင္းရဲသားက အမ်ား စုျဖစ္ပါတယ္။
လူတုိင္းသိၾကတဲ့ ဂ႒ဳန္ဆရာစံရဲ့ အဂၤလိပ္အစိုးရကို အာခံတဲ့ လယ္သမားသူပုန္ထမႈႀကီးဟာ ဆင္းရဲေမြေတမႈ ဖိႏိွပ္မႈ ေတြ ေၾကာင့္ ေပၚေပါက္ခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့ဆန္ဟာ ကမၻာမွာ နာမည္ႀကီးၿပီး ေရာင္းအားေကာင္းခဲ့လို႔ ေျမႀကီးက ေရႊသီး တယ္လို႔ တင္စားတဲ့ ေခတ္ႀကီးဆိုေပမဲ့ အမ်ားစုကေတာ့ လူမြဲဘဝက မတက္ခဲ့ပါဖူး။
မွတ္မွတ္ရရ ရိွလြန္းတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကေလးတခုကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသားဘဝက သင္ခဲ့ရတဲ့ ဇတ္လမ္း တပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာစာစကားေျပ လက္ေရြးစင္ထဲကျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရာဖူး သြားျခင္း၏အက်ဳိး ဆိုတဲ့ စကားေျပ ဇတ္လမ္း တပုဒ္ပါ။ ရန္ကုန္က ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ဦးထဲကတဦး က်ဳိက္ထီးရိုးကို ဘုရားဖူးသြား ေတာ့ က်ဳိက္ထီးရိုး အတက္ လမ္းတဝက္ေလာက္မွာ ဆင္းရဲသား အဖိုးအိုအဖြားအိုနဲ႔ သူတို႔ေျမးမေလး တို႔တေတြ ဒုကၡေရာက္ေနတာကို ကူညီခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဆင္းရဲလြန္းေတာ့ သူတို႔ေနေနတဲ့ တဲငယ္ေလးကိုေတာင္ မုိးလံုေအာင္ အမိုးမိုးမထားႏုိင္ပါဖူး။ သည္ၾကားထဲ ဖ်ားနာ ေနခ်ိန္မွာ ေဆးကုဖို႔ ပုိက္ဆံကမရိွ၊ အဟာရျဖစ္မဲ့ အစားအစာလည္း ဝယ္မစားႏုိင္။ အဲတာကို က်ဳိက္ထီးရိုး ဘုရား ဖူးသြားတဲ့ ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသားက က်ဳိက္ထီးရိုးဘုရားကို လမ္းခုလပ္ေရာက္မွ ဆက္မသြားေတာ့ပဲ ဆင္းရဲသား မိသားစုကို သူ႔လုပ္အားအျပင္ သူ႔မွာပါလာတဲ့ ေငြကေလးနဲ႔ကူညီခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဇတ္လမ္းမွာ စာေရးဆရာက ေငြျဖံဳးတဲ့ အေပ်ာ္အပါးမက္တဲ့ ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသားနဲ႔ လူတဖက္သားကို ကူညီတဲ့ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား ႏွစ္ ေယာက္ကို ႏုိင္းယွဥ္ေရးထားတာပါ။ က်ေနာ္အေနနဲ႔ ကေတာ့ ဒီေနရာမွာ အဖိုးအိုအဖြားအိုနဲ႔ ေျမးမကေလးေတြဟာ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီေလာက္ေတာင္ ဆင္းရဲၾကရတာတံုး ဆိုတဲ့ဖက္က အေတြးဝင္မိပါတယ္။ သူတို႔လို လူမ်ဳိးေတြ အဲသည့္ ေခတ္ေကာင္းပါတယ္ ဆိုတဲ့ အဂၤလိပ္ေခတ္မွာ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရိွေနၾက မလဲ ဆိုတာလဲ စဥ္းစားမိပါတယ္။ အဲသည့္ ေခတ္တံုးကလည္း ျမန္မာျပည္သား အမ်ားစုဟာ ဆင္းရဲတြင္းမွာပဲ ရိွေနခဲ့ၾကပါ တယ္။
က်ေနာ္တို႔ရဲ့ အဖိုးအဖြားေတြ၊ ဦးႀကီးေဒၚႀကီးေတြ ေျပာေျပာေနတဲ့ အဂၤလိပ္ေခတ္တံုးက သိပ္ေပါမ်ားတာပဲ ဆိုတာဟာ တကယ္ တမ္းေတာ့ လူမ်ားစုႀကီးအတြက္ အက်ဳိးမျဖစ္ခဲ့ပါဖူး။ မခံစားခဲ့ရပါဖူး။ အဲသည္တံုးကလည္း လူဆင္းရဲ ေတြ တုိင္းျပည္မွာ အပံု အပင္ရိွခဲ့တာပါပဲ။ ေျပာစရာတခ်က္ေတာ့ ရိွပါတယ္။ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီေခတ္နဲ႔ ပါလီမန္ဒီမိုက ေရစီေခတ္မွာ စြမ္းအားရွင္တို႔၊ ႀကံ့ဖြံ႔တို႔၊ မီးသတ္တို႔လို ရပ္ကြက္ထဲမွာ အနီးကပ္ေနၿပီး ဗိုလ္က်ေနတဲ့ ဓါးမေနာက္ ပိတ္ေတြ မရိွခဲ့ပါဖူး။ အိမ္မွာ ဧည့္သည္လာ ရင္ ဧည့္စာရင္းတုိင္စရာမလိုပါဖူး။ လမ္းခ်ဲ့ဖို႔ဆိုၿပီး အိမ္တဝက္ကို ကိတ္မုန္႔လီွးသလို ျဖတ္ေတာက္ၿပီး ေျမကိုသိမ္းယူ သြားတာ မ်ဳိး မရိွခဲ့ပါဖူး။ အေတာ္အတန္ လြတ္လပ္တဲ့ သတင္းမီဒီယာ ေတြလည္း ရွင္သန္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ပံုမေတာ္တာေတြ လုပ္ေနရင္ အစိုးရကိုလည္း ေဝဖန္လို႔ ရခဲ့ပါတယ္။
အဲသလိုဆိုလုိက္ေတာ့ ျမန္မာဘုရင္မ်ား လက္ထက္မွာေကာ လူေတြစားႏုိင္ေသာက္ႏုိင္ ရိွၾကရဲ့လားဆိုတာ ထပ္ၿပီး အေတြးနယ္ ခ်ဲ့မိျပန္ပါတယ္။ သည့္ျပင္ ဘုရင္မ်ားလက္ထက္ အထိမေျပာေတာ့ပဲ မင္းတုန္းမင္း လက္ထက္ကို ၾကည့္ လုိက္ရင္ အထင္အရွား ေတြ႔ရတာ တခုရိွပါတယ္။ အဲတာက ဘာလဲဆိုေတာ့ စေလဦးပုည ေရးခဲ့တဲ့ ေရသည္ျပဇတ္ပါပဲ။ သာမန္လူေတြရဲ့ ဆင္းရဲမြဲေတ မႈကို ေရသည္လင္မယား ကိုၾကည့္ၿပီးေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ေရလံု ျပဳတ္ထဲ မွာ ငါးေသးငါးႏုတ္ေလးေတြကို ေျမအိုးနဲ႔ ထည့္ျပဳတ္ၿပီး စားရတာကို ပံုေဖာ္ထားပါတယ္။ ေရသည္လင္မယားလို လူ စားမ်ဳိးေတြ အဲသည့္ေခတ္တံုးက ဘယ္ေလာက္မ်ား မ်ားလုိက္မလဲဆိုတာ ခန္႔မွန္းႏုိင္ပါတယ္။ မင္းတံုးမင္း လက္ထက္မွာလည္း ျမန္မာျပည္သားမ်ား မြဲေနဆဲပါ။
တခ်ိန္တည္းမွာလဲ မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္ကေန ေနာက္ဆံုးဘုရင္ သီေပါမင္းအထိ အထက္ျမန္မာျပည္က လူေတြ အဂၤလိပ္ သိမ္းပုိက္အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ ေအာက္ျမန္မာျပည္ကို အစုလုိက္အျပံဳလုိက္ ေရႊ႔ေျပာင္းၾကပါတယ္။ ေအာက္ျပည္ မွာ လယ္ယာ သစ္ေတြေဖၚတဲ့ အလုပ္က ေကာင္းတဲ့အတြက္ကတေၾကာင္း ျမန္မာဘုရင္လက္ေအာက္မွာလို အုပ္ခ်ဳပ္ တာ သိပ္မတင္း က်ပ္တာကလည္း တေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ အဲသလိုဆိုေတာ့ ျမန္မာဘုရင္ လက္ေအာက္မွာ လုပ္ကုိင္ စားရတာထက္ ေအာက္ျပည္မွာက အလုပ္အကိုင္ေကာင္းတယ္၊ တဝမ္းတခါးလွတယ္လို႔ ႏုိင္းယွဥ္ၿပီး ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ထြန္ယက္ စားတာရတာျခင္းအတူတူ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာမွာ ထြန္ယက္စားရ တာက ပိုၿပီးအဆင္ေျပလို႔ ေျပာင္းၾကတယ္ ဆိုတာ ခန္႔မွန္းႏုိင္ပါတယ္။ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ေအာက္ကေန ရုန္းထြက္ျခင္ တာကေတာ့ လူ႔သဘာဝပါပဲ။
စစ္တပ္က ေနာက္တျပန္ အာဏာ သိမ္းခဲ့တဲ့ ၁၉၈၈ ကေနအခု ၂ဝဝ၈ ကာလမ်ားမွာ အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားက ျမန္ မာျပည္မွာ ဆင္းရဲမြဲေတမႈကို ေလ်ာ့ျခႏုိင္ခဲ့ပါသလား။ ေမးခြန္းေမးရတာေတာင္ လြန္လွပါၿပီ။ မြဲသထက္ မြဲလာတာက ေတာ့ သုေတသန လုပ္စရာေတာင္ မလိုပါဖူး။
ဒါေပမဲ့ စစ္အစိုးရက ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဆင္းရဲသားလူတန္းစား မရိွဖူးလို႔ ေျပာခဲ့ပါေသးတယ္။ လတ္လတ္ ဆတ္ဆတ္ အျဖစ္ပ်က္ တခုကိုေျပာရရင္ မႏွစ္က သံဃာေတာ္ေတြ ဦးေဆာင္တဲ့ စက္တင္ဘာေရႊဝါေရာင္လႈပ္ရွားမႈအၿပီးမွာ ကုလအထူးကိုယ္စား လွယ္ မစၥတာဂမ္ဘာရီ ျမန္မာျပည္ကို လာေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ သူနဲ႔ေတြ႔တဲ့အထဲက ဝန္ႀကီးတ ပါးျဖစ္တဲ့ ဦးစိုးသာက ဂမ္ဘာရီကို “We don't have poor people in Myanmar, we have only deficient people” လို႔ ေျပာခဲ့ ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ဆင္းရဲ မြဲေတေနတဲ့ လူဆိုတာမရိွပါဖူးတဲ့။ ျပည့္ ျပည့္ဝဝ ႀကီးေတာ့ မခ်မ္းသာပဲ အနည္းငယ္ ခ်ဳိ႔တဲ့တဲ့သူမ်ားပဲ ရိွပါတယ္လို႔ ေျပာခဲ့တာ ကို ၾကားရပါတယ္။ ေျဗာင္ လိမ္တယ္ဆိုတာ ဝန္ႀကီးေတြလည္း လုပ္တာကိုး လို႔သာ မွတ္ခ်က္ခ်ရေတာ့ မွာပါပဲ။
ျပန္ေကာက္ရရင္ ျမန္မာျပည္ဟာ ဟိုတံုးက အေရွ႔ေတာင္အာရွ ႏုိင္ငံမ်ားအၾကားမွာ အခ်မ္းသာဆံုး ႏုိင္ငံျဖစ္ခဲ့တယ္ ဆိုတာ ျမန္မာျပည္သား တဦးအေနနဲ႔ ဝမ္းသာစရာ ဂုဏ္ယူစရာျဖစ္ေပမဲ့ ႏုိင္ငံတြင္းမွာ မီွတင္းေနထုိင္တဲ့ ျပည္သူအမ်ားစုဟာ ေခတ္ အဆက္ဆက္ ဆင္းရဲတြင္းကေန လြတ္ခဲ့ရဲ့လားဆိုတာ သံသယျဖစ္စရာပါ။ လူတဦးျခင္းစီ၊ မိသားစု တစုျခင္းအလုိက္ တြက္ ထုတ္လုိက္မယ္ဆိုရင္ အမ်ားစုေသာ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြဟာ ဟိုတံုးကလည္း မြဲခဲ့ တယ္၊ အခုလည္းမြဲေနဆဲ ျဖစ္တယ္ လို႔ အတိအလင္း ေျပာရမွာပါပဲ။
အဲသလို ဆင္းရဲမြဲေတမႈကို ရင္္ဆုိင္ေနရလို႔ စီးပြားေရးေကာင္းလာတဲ့ ေဘးက အိမ္နီးခ်င္း ႏုိင္ငံမ်ားမွာ ျမန္မာျပည္သား ေတြ သန္းနဲ႔ခ်ီထြက္ၿပီး ကၽြန္ခံအလုပ္လုပ္ေနရတာ လူတုိင္းအသိပါ။ ျမန္မာျပည္ႀကီးဟာ မသာယာ မဝေျပာေတာ့သ လို မဲမဲျမင္တုိင္း ေၾကာက္ေနရတဲ့ အေျခအေနကိုပါ ရင္ဆုိင္ရပါတယ္။
ဆင္းရဲတြင္းကေတာ့ နက္သထက္ နက္လာၿပီး ေမွာင္မိုက္ေနတာ ဘယ္သူမွျငင္းလို႔မရပါ။
ေဇာ္မင္း (လူ႔ေဘာင္သစ္)
၁၇၊ ၾသဂုတ္လ၊ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္
Sunday, August 17, 2008
ဆင္းရဲတာကေတာ့ အခုအထိ
Posted by ရြက္မြန္ at 10:14 PM
Labels: ေဇာ္မင္း (လူ႔ေဘာင္သစ္)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment