ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Tuesday, June 30, 2009

ေရွးတံုးကလည္း ေဝဖန္ေရးရိွသည္

က်
ေနာ္တို႔ ငယ္ငယ္တံုးက လူႀကီးမ်ား မၾကာခဏ ေျပာျပဖူး၍ ၾကားေနသိေနေသာ အေၾကာင္းအရာ တခုရိွသည္။ လူႀကီးမ်ားက ရယ္စရာေမာစရာ အျဖစ္ သေဘာထား၍ ေျပာျပျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တို႔ ကေလးမ်ားလည္း သေဘာက်မဆံုး တဝါးဝါး တဟားဟား ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ တျခားေတာ့မဟုတ္ ခင္ဦးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။

ခင္ဦးဆိုတာ ၿမိဳ႔မက်ေတာမက် အရပ္ျဖစ္သည္။ ထိုခင္ဦးဆိုေသာ အရပ္၌ အဂၤလိပ္ေခတ္တံုးဆီက နာမည္ႀကီး ဆရာေတာ္ႀကီး တပါးရိွခဲ့သည္။ လူအမ်ားက ခင္ဦးဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးဟုသာ အလြယ္ေခၚၾကသည္။ ထိုခင္ဦး ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးသည္ စာေပက်မ္းဂန္ႏွံ႔စပ္ ကြ်မ္းက်င္ကာ အက်င့္သီလႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ေျပာစရာမလိုသည့္ အစြန္းအထင္း မရိွသည့္ ဆရာ ေတာ္တပါး ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၌ အားနည္းခ်က္ တခုရိွေနသည္။ ထိုအားနည္းခ်က္ကေတာ့ တျခားမဟုတ္ ဆရာေတာ္ ဘုရား ႀကီးသည္ ဝက္သားဟင္း အလြန္ႀကိဳက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဝက္သားဟင္းႀကိဳက္တာ အားနည္းခ်က္လား ဟုေတာ့ ေမးစရာရိွသည္။ သာမန္အားျဖင့္ ဆိုလွ်င္ေတာ့ ဝက္သားဟင္း ႀကိဳက္တာနဲ႔ အဲတာကို အားနည္းခ်က္ တခုဟု ထူး၍ ေျပာစရာ မရိွႏိုင္ပါ။

ဒါေပမဲ့ အျခားေသာ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ အလွဴမ်ား ဆြမ္းေႂကြးမ်ားတြင္ အတူတူ ဆြမ္းဘုန္းေပးေသာ အခါမ်ား၌ ဆြမ္းအတူစားေနေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား၏ မ်က္ေစာင္းထုိးျခင္းကို ခံရသည္က နည္းနည္းေတာ့ ထူးေနသည္ဟု ဆိုႏုိင္သည္။

တျခားေတာ့ မဟုတ္ ခင္ဦးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဟင္းခြက္ႏိႈက္ရာတြင္ အလြန္လက္သြက္ ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ အထူး သျဖင့္ ဝက္သားဟင္းခြက္ထဲမွ ဝက္သားတံုးမ်ားကို ဇြန္းျဖင့္ခပ္ရာတြင္ အျခားေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး မ်ားထက္ ျမန္ျမန္ႏွင့္ မ်ားမ်ားခပ္ယူ ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဝက္သားဟင္း လုိက္ရသည့္ ဒကာမ်ားမွာလည္း လက္မလည္ေအာင္ လုိက္ရသည္။ အတူတူ ဆြမ္းဘုန္းေပးေနေသာ တျခားကိုယ္ေတာ္မ်ားမွာ ဝက္သားဟင္း ပန္းကန္တြင္ တပ္ထားေသာ ဇြန္းကို ခင္ဦးဆရာ ေတာ္ႏွင့္ ၿပိဳင္၍ မလုႏုိင္ၾက။ အေၾကာင္းကေတာ့ လူေတြေရွ႔မွာ ဘုန္းႀကီးအခ်င္းခ်င္း ဇြန္းလုရမွာကို ရွက္တာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား ဆြမ္းဘုန္းေပးေနစဥ္ ဒကာေတြ ဒကာမေတြက ဆြမ္းစား စားပြဲေဘးမွ ဝိုင္း၍ၾကည္ညိဳ ေနသည္ကလည္း ျမန္မာ့ရိုးရာ ဓေလ့ထံုးစံ ျဖစ္ေနတာကိုး။

တေန႔ေတာ့ ရြာတရြာတြင္ အလွဴတခုရိွသည္။ ထံုးစံအတုိင္း ခင္ဦးဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး အပါအဝင္ အျခားေသာ ဆရာေတာ္ ႀကီးမ်ားအား ပင့္ဖိတ္ထားသည္။ တရားမနာခင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားကို အဦးဆံုး ဆြမ္းကပ္ၾကသည္။ ျမန္မာရြာမ်ား၏ အလွဴထံုးစံအတုိင္း ဝက္သားဟင္း တခြက္ကေတာ့ မပါမျဖစ္ ပါရသည္။

စၿပီးဆြမ္းဘုန္းေပးသည္ႏွင့္ ခင္ဦးဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးသည္ အစဥ္အလာမပ်က္ ဝက္သားဟင္းခြက္ကို သြက္လက္ ျမန္ဆန္စြာ ႏိႈက္၍ ဘုန္းေပးေလေတာ့သည္။ က်န္သည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကေတာ့ ခင္ဦးဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ ဝသီကို သိထားေတာ္မူ၍ ဆရာေတာ္ႀကီး ဇြန္းကိုအနားေပးမွ ဝက္သားဟင္းခြက္ကို ႏိႈက္ၾကရသည္။ တကယ္တန္း ဆိုရပါက ဟင္းပန္းကန္ ထဲတြင္ ဝက္သားဟင္း မကုန္ခင္ ဒကာမ်ားက အခ်ိန္မီ ထပ္၍ျဖည့္ေန လုိက္ေနေသာေၾကာင့္ ဝက္သားဟင္း ျပတ္သြားမွာကို ပူစရာလည္း မလိုပါ။

ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ဆြမ္းဘုန္းေပးေနတာ အေတာ္ကေလး ရိွသြားေသာ အခ်ိန္၌ အလွဴမ႑ပ္ထိပ္တြင္ ခ်ိတ္ထားေသာ ေလာ္စပီကာမွ "ခင္ဦးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ... ဘုရား၊ ခင္ဦးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ... ဘုရား" ဆိုသည့္ အသံႀကီး ဟိန္း ထြက္လာေလသည္။

ခင္ဦးဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးလည္း ဆြမ္းဘုန္းေပးတာ ေခတၱရပ္သြားသည္။ ဘာမ်ား အေရးႀကီးလို႔ ပါလိမ့္ဆိုသည့္ အေတြး ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ေနာက္မွာ က်န္ရစ္ခဲ့သည့္ ေက်ာင္းမွာ မီးေရးထင္းေရး တခုခုမ်ား ျဖစ္သေလာဟုလည္း ဆရာေတာ္ႀကီး အေနျဖင့္ ေတြးမိ၍ စိတ္ပူပန္မိသည္။

ေတာနယ္တြင္ ပြဲမ်ား အလွဴမ်ား ရိွေနစဥ္ အေရးေပၚ ေၾကျငာစရာမ်ား ရိွပါက ေလာ္စပီမွတဆင့္ ေအာ္ေလ့ရိွသည္။ ဥပမာ အားျဖင့္ "ဆရာႀကီး ဦးေလာ ခင္ဗ်ား၊ ဆရာႀကီး ဦးေလာ ပြဲခင္းထဲမွာ ရိွပါသလား ခင္ဗ်ာ။ ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္ေမ မီးဖြားကာနီး ဗိုက္နာေန၍ အိမ္ကို အျမန္ဆံုး ျပန္လာပါတဲ့"။ ဆရာႀကီးကား ေမာင့္က်က္သေရ ေခါင္းေပါင္းစျဖင့္ မ်က္ႏွာကိုကြယ္၍ ရွက္ရွက္ႏွင့္ အိမ္ျပန္လစ္ရေလသည္။ အဲတာမ်ဳိးေတြက ေတာနယ္ေတြမွာ မဆန္း။ အလားတူပင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမွာလည္း သူ႔ေက်ာင္းတြင္ တခုခုမ်ား ျဖစ္သေလာဟု စိုးရိမ္မႈေၾကာင့္ ဆြမ္းစား တန္႔သြားရျခင္း ျဖစ္သည္။

သည့္ေနာက္ ေလာ္စပီကာမွ ဆက္တုိက္ ထြက္ေပၚလာသည့္ အသံကေတာ့ "ခင္ဦးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ... ဘုရား၊ ခင္ဦး ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ... ဘုရား၊ ဇြန္းခ်ေတာ္ မူပါဦးဘုရား" ဆိုသည့္ အသံႀကီး ျဖစ္ေလေတာ့သည္။ ဆရာေတာ္ကား ရွက္ လြန္း၍ ဆြမ္းကို ဆက္၍ ဘုန္းမေပးႏုိင္။ အျခား ဆရာေတာ္မ်ားကေတာ့ ၿပံဳးစိစိႏွင့္။ အလွဴရွင္ ဒကာသည္လည္း မ်က္ေစ့ မ်က္ႏွာ အပ်က္ပ်က္ ျဖစ္၍ မ႑ပ္အျပင္ထြက္ခါ တရားခံ ရွာရေလသည္။ သို႔ေသာ္ မိုက္ခြက္ကို ယူ၍ေအာ္သည့္ လူရႊတ္ လူေနာက္ ကာလသားမ်ားကား ထြက္ေျပးသြားေခ်ၿပီ။

ငယ္ငယ္တံုးကေတာ့ သည္ဇတ္လမ္းၾကားရတုိင္း က်ေနာ္တို႔လို ကေလးမ်ားအတြက္ ရယ္ရႊင္ဖြယ္လိုျဖစ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္ဆန္းစစ္ ၾကည့္မည္ဆိုပါက ခင္ဦးဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးအား ရြာမွ လူရႊတ္လူေနာက္ ကာလသား မ်ားက သူ႔ေခတ္သူ႔အခါ အေျခအေနေအာက္၌ ေဝဖန္ေထာက္ျပသည္ဟု ဆိုႏုိင္သည္။ ဤသို႔ ေဝဖန္ေထာက္ျပျခင္းသည္ ဆရာ ေတာ္ဘုရားႀကီးအား နစ္နာေစလို၍ မဟုတ္။ စာေပက်မ္းဂန္လည္း ႏွံ႔စပ္ကြ်မ္းက်င္ အက်င့္သီလလည္း လံုၿခံဳေသာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား လက္ျမန္ေျချမန္ ဝက္သားဟင္းခြက္ ႏိႈက္ေသာ အေလ့တခုတည္းေၾကာင့္ ေနာက္ေနာင္တြင္ တျခားတပါးေသာ သူမ်ား ေထာက္ျပစရာ ျဖစ္မည္ကို ျပဳျပင္ေစလိုေသာ ေစတနာဟု ယူဆႏုိင္သည္။ ရဟန္းသံဃာေတာ္ တပါးအေနျဖင့္ ဝက္သားဟင္း အႏိႈက္လြန္ျခင္းသည္ မရိွသင့္ေသာ အားနည္းခ်က္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္ႀကီး သတိထား မိ၍ သိေစလိုဟန္လည္း ရိွေပလိမ့္မည္။

ဆိုရပါက ေရွးတံုးက ခင္ဦးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးလို ၾသဇာႀကီးေသာ တန္ခိုးႀကီးေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးတပါးအား ေဝဖန္ ေထာက္ျပရန္ သာမန္အားျဖင့္ ဆိုရပါက ဘယ္ရြာသား လုပ္ဝံ့ပါမည္နည္း။ သို႔ေသာ္လည္း အျမင္မေတာ္တာ မ်ားလာေသာ အခါ အက်င့္သီလေကာင္း၍ စာေပက်မ္းဂန္ ႏွံ႔စပ္ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ပင္လွ်င္ အေဝဖန္ ခံရဖူးသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

သည္ေခတ္မွာလည္း က်ေနာ္တို႔ အေနျဖင့္ ေျပာစရာရိွသည္မ်ား ေထာက္ျပစရာရိွသည္မ်ား ေဝဖန္စရာ ရိွသည္မ်ားကို အျပဳသေဘာျဖင့္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာသင့္သည္။ အထူးသျဖင့္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို တုိက္ပြဲဝင္ေနေသာ ေခါင္းေဆာင္ ႀကီးငယ္လတ္ မ်ားကိုလည္း ေဝဖန္ေထာက္ျပဖို႔ လိုသည့္အခါတုိင္း တံု႔ဆုိင္းမေနဘဲ အျပဳသေဘာျဖင့္ ေဝဖန္ဖို႔ လိုပါသည္။ (အာဏာရွင္မ်ားကေတာ့ ဘယ္လုိေျပာေျပာ အာဏာကို လက္မလႊတ္လိုသည့္ ငို႔ဘသမားမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း လူတုိင္း သိေန၍ အက်ယ္မေျပာလိုပါ)

အေဝဖန္ခံရသည့္ ေခါင္းေဆာင္ ႀကီးငယ္လတ္မ်ားကလည္း သင္းတို႔က ဘာမို႔လို႔ ဒို႔ကိုေဝဖန္ ရသနည္း၊ ငါဒို႔က ရင္းၿပီး တုိက္ပြဲဝင္ေနသူမ်ားျဖစ္သည္၊ သင္းတို႔သတိၱရိွရင္ ဒို႔လိုတိုက္ပါလားဟု မာနမထားသင့္ေပ။ တုိက္ပြဲမဝင္သည့္ သာမန္ လူ ေတြက ငါတို႔လို တိုက္ပြဲဝင္ ေနသူေတြကို ေဝဖန္ခြင့္မရိွဟု မျမင္သင့္ မယူဆသင့္။ အျမင္မေတာ္တာ ေတြ႔ပါက အေဝဖန္ ခံရလိမ့္မည္ ဟူသည့္ အသိစိတ္ကို ရင္ဝယ္ပုိက္ထား ဖို႔လိုသည္။

ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ မသင့္ေတာ္တာ လုပ္ေနတာကို ေတြ႔ပါက သည္လို အင္တာနက္ မီဒီယာ ေခတ္ႀကီးတြင္ သာ၍ ေဝဖန္ ေထာက္ျပျခင္းကို ခံရလိမ့္မည္။ အလကားေနရင္း ထိုင္ဆဲေနသူမ်ားကို မဆိုလိုပါ။ အထူးသျဖင့္ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ကို ဖယ္ရွားဖို႔ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ကာလတြင္ စစ္အာဏာရွင္တို႔ႏွင့္ အရာရာတုိင္းတြင္ ၿပိဳင္ဆုိင္ေနရသည္ကို မေမ့သင့္။ ေခါင္းေဆာင္ အဆင့္ဆင့္တုိင္းသည္ ကိုယ္က်င့္သီလ၊ အနစ္နာခံမႈ၊ အတတ္ပညာ၊ အသိပညာ၊ တရားမွ်တမႈ၊ သည္းခံစိတ္ႏွင့္ သေဘာထားႀကီးမႈတို႔ သက္လံုေကာင္းေစရန္ အထူးလိုအပ္သည္။

အက်င့္သီလျဖင့္ ျပည့္စံု၍ စာေပက်မ္းဂန္ ကြ်မ္းက်င္ေသာ သာသနာ့အာဇာနည္ တပါးျဖစ္သူ ခင္ဦးဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး သည္ပင္လွ်င္ ဝက္သားဟင္း အႀကိဳက္လြန္ေသာေၾကာင့္ ဇြန္းခ်ပါဦးဟု ေတာသားမ်ား၏ ေဝဖန္ျခင္းကို ခံခဲ့ရဘူးသည္ကို မေမ့သင့္။

ေဇာ္မင္း (လူ႔ေဘာင္သစ္)
၂၉ ရက္ ဇြန္လ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္

2 comments:

Rita said...

သိသမွ် အနည္းအက်ဉ္းကေတာ့ ဟိုေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ဒီေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား အာဏာလက္၀ယ္ ရွိျခင္းႏွင့္ မ႐ွိျခင္းသာ ကြာျခားပါသည္။ သေဘာတရားေရးရာ ဘာမွ ကြာျခားသည္ မထင္ပါ။

သူပုန္ မျဖစ္ဖူးဘဲ သူပုန္ကို လာမေ၀ဖန္နဲ႔။ ဂစ္တာမတီးဖူးဘဲ ဂစ္တာသမား လာမေ၀ဖန္နဲ႔ ဆုိတာမ်ိဳးခ်ည္းပဲ။ မွားေနရင္ ေျပာပါဆိုေတာ့လည္း ပိတ္ၿပီး ၿငိမ္ေနျပန္ေရာ...

သူေျပာမယ့္ သေဘာတရားေတြကပဲ ျပည္သူလူထု ဉာဏ္မမီေအာင္ ျမင့့္မားေနသလိုလုိ
ကိုယ္ေတြ႕မွပဲ သိရေတာ့မလိုလုိ
အလြန္တရာမွ နားလည္ရခက္ေလာက္ပါေသာ ပရေလာကမွ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားလုိလို... ဆိတ္ဆိတ္ေန သည္းခံျခင္းျဖင့္ ျမင့္ျမတ္လိုက္သလိုလို...
လုိလို လိုလို ေတြပါပဲ ေတြ႕ေနရတာပါပဲေလ။

အနည္းအက်ဉ္းကိုသာ ဆုိလိုပါသည္။ အမ်ားႀကီးလည္း မေတြ႕ဖူးပါ။ စိတ္လဲ မ၀င္စားပါ။ မေတာ္တဆ ေတြ႕မိလို႕ ေျပာၾကည့္မိရင္ပဲ စိတ္ကုန္ရေလာက္ပါသည္။

အားကိုးေလးစားရေလာက္ပါေသာ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားႏွင့္ မေသခင္ေတာ့ ဆံုခ်င္ပါေသး။

မဆံုရလည္း ဘာမွေတာ့ ထူး မထင္ပါေလ။

Rita said...

ေရးမိတဲ့ ကိုယ့္ဘာသာေတာင္မွ ျပန္၍ စိတ္ကုန္မိပါသည္။

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.